[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7878
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 maja 2013, 19:38

Glonojad pisze:Łączenie czegokolwiek związanego z rowerami z kulturą osobistą wydaje mi się ryzykowne :p
Do tego nawet prominentni działacze rowerowi często nie znają PoRD ani Rozporządzenia o Znakach i Sygnałach Drogowych a pyszczą.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

kajo
Posty: 2853
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 24 maja 2013, 19:54

MisiekK pisze:
Glonojad pisze:Łączenie czegokolwiek związanego z rowerami z kulturą osobistą wydaje mi się ryzykowne :p
Do tego nawet prominentni działacze rowerowi często nie znają PoRD ani Rozporządzenia o Znakach i Sygnałach Drogowych a pyszczą.
Policja też się nie zna, co nie przeszkadza jej pilnować przestrzegania przepisów i opiniować projektów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 cze 2013, 11:01

Ja w tym komunikacie doczytałem, że to Ratusz przeinwestował, a konsekwencje ponoszą szeregowi pracownicy. Taka sama sytuacja może być niedługo w TW, mamy dostawę 186+dwukierunki, na siłę kasujemy wagony, którym do śmierci technicznej jeszcze brakuje. Koszty zakupu pokryje spółka, splendory spływają na Ratusz. Czy bogatsze miasta od nas robią wymianę 50% taboru w 5 lat?
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 cze 2013, 11:05

No tak, 10xx to po prostu nówki sztuki nieśmigane.

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 cze 2013, 11:12

201 wagonów z Pesy=402 wagony 105N, więc nie tylko parówki i stare akwaria.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4456
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 cze 2013, 11:13

MichalJ pisze:No tak, 10xx to po prostu nówki sztuki nieśmigane.
Co jak co ale serii 10xx do śmierci technicznej sporo brakuje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2013, 11:21

Stary Pingwin pisze:, na siłę kasujemy wagony, którym do śmierci technicznej jeszcze brakuje.
LOL. Oczywiście można tramwaj eksploatować i 70 lat, tylko koszty rosną piramidalnie - w którymś momencie na NG robisz nowy wóz i kosztuje to coraz więcej (np. rozruszniki, przetwornice klasyczne które niedługo konserwator zabytków będzie zatwierdzał chyba przez montażem :P). 13N były dobre kilkanaście lat spóźnione w wymianie. 10xx też przeciągnięto (miały być kasowane w 2007 roku) - 11xx w 2015 dojdą do 30 lat.
Koszty zakupu pokryje spółka, splendory spływają na Ratusz.
Spółka działa w oparciu o umowę wieloletnią która gwarantuje finansowanie. MZA było po prostu bardzo kiepsko zarządzane, co zresztą widać po nerwowych ruchach w zakresie składu zarządu.
Czy bogatsze miasta od nas robią wymianę 50% taboru w 5 lat?
Ani 50%, ani w 5 lat. miedzy 2009 (zamówienie 120Na) a 2015 (koniec dostaw dwukierunków) jest lat siedem, a wymiana to koło 40-45% wyjdzie (kasacja ok 150 składów za świnie i pewnie kolo 45 za dwukierunki to mniej niż 200 pociągów, przy około 450 na stanie na początku dostaw świń). Innymi słowy ładny chwyt retoryczny, ale tylko chwyt retoryczny.
Zresztą dużo taboru na raz wymieniła Brema (okolo 60% - GT8N), Drezno (100% w 10 lat) czy taka gospodarcza potęga jak Zagrzeb (ponad 50% taboru w siedem lat).

Zresztą % wymienionych wozów to wskaźnik fałszywy, jeśli chodzi o finanse - w finasach chodzi przecież o koszty. A kosztów TW poniosły raptem 41% tych wagonów (prawie wszystkie dofinansowane), co oznacza, że z punktu widzenia płynności firmy wagonów kupiono nie 230, tylko sto - finansowo mniej niż 20 rocznie.

[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 11:24 ]
Autobus Czerwon pisze:
MichalJ pisze:No tak, 10xx to po prostu nówki sztuki nieśmigane.
Co jak co ale serii 10xx do śmierci technicznej sporo brakuje.
Zwłaszcza tym, które pomostami po ziemi rysują. :D

Bez żartów proszę. =; Wóz liczony na 30 lat i to najzwyczajniej w świecie widać.

[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 11:27 ]
Stary Pingwin pisze:201 wagonów z Pesy=402 wagony 105N, więc nie tylko parówki i stare akwaria.
Tramicusy zamówiono w 2005, dostarczono w 2007. Gdzie te Twoje "5 lat"? Poza tym - nie za wszystkie swingi są kasacje.

Ja osobiście uważam, że tempo kasacji i tak jest zbyt wolne. Tramwaje pozostaną jeszcze przez wiele lat jedynym nie w pełni dostępnym środkiem transportu - to bardzo niekorzystna sytuacja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 cze 2013, 11:27

201 wagonów z Pesy=402 wagony 105N, więc nie tylko parówki i stare akwaria.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2013, 11:35

Przy 450 składach (pomijam zwiększenie a conto Tarchomina) i 30-letnim okresie eksploatacji trzeba kupować 15 składów rocznie.

Od 2002 do 2013 jest 12 lat, czyli 180 tramwajów wymaga samo odtworzenie. Kupiono na wymianę 155 świń, 15 tramicusów i 15 hipolitów (składów) - 185 składów. Lekką górkę zrobią dwukierunki i ewentualne szczeniaki dopiero.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10679
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 cze 2013, 11:41

Stary Pingwin pisze:201 wagonów z Pesy=402 wagony 105N, więc nie tylko parówki i stare akwaria.
186 to przetarg za parówki i 10xx + rozwój (Tarchomin, Powstańców), przecież to wszyscy wiedzą :-s Pierwszych 15 tu nie wliczam, bo nieprzypadkowa liczba 186 i tak pojawiła się później. Dopiero dwukierunki mogą być brane pod uwagę jako rozwój - ale w dokumentach wieloletnich było 38 tramwajów w latach 2018-2024 i te dwukierunki to rozumiem przyspieszenie tego.

Tak, 186 tramwajów to tylko odtworzenie taboru, którego prawie nie wymieniano od początku lat 90 (bo ubooty i cegły to mało!).

[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 11:42 ]
Glonojad pisze:ewentualne szczeniaki dopiero.
Szczeniaki to?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 cze 2013, 12:30

KwZ pisze:
Glonojad pisze:ewentualne szczeniaki dopiero.
Szczeniaki to?
Pieski?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2013, 12:50

Albo małe (któtkie) jamniki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichałP.
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2007, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałP. » 08 cze 2013, 1:10

Skład Hipolitów 2164+2165 znowu po rozwodzie. Do zobaczenia jutro odpowiednio na 31 i 78

ktosiek
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2013, 21:39

Post autor: ktosiek » 08 cze 2013, 14:22

Glonojad pisze:Łączenie czegokolwiek związanego z rowerami z kulturą osobistą wydaje mi się ryzykowne :p
najmniej kultury to mają kierowcy akurat i to duzi i mali i pretensji co nie miara ostatnio w rosji postrzelil pieszego bo blokował mu chodnik tak jakoś więc takie standardy dziki wschód róbta co chceta dzięki Jurek i 1 dzień dużej

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 cze 2013, 12:17

ZTM na swojej stronie podało, że tramwaje wodne nie kursują w niedzielę. Trochę to się mija z prawdą, bo 15 wczoraj robiła za tramwaj wodny. Ulica Potocka przy Mickiewicza była rwącym potokiem, wcześniej zwrotnice przy Stawkach i Międzyparkowej wymagały ręcznej interwencji.*
Po wylaniu wody z butów ruszyłem do miasta, a przy Pl. Wilsona dziki tłum wygoniony z metra. Tak napełniony skład nie trafia się nawet na Służewcu w godzinach szczytu.
*Przejazd przez zalane odcinki wg wytycznych św. Instrukcji.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ