Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK
Moderator: JacekM
Ale to właśnie odjazdy były w większości OK, a przyjazdy są do bani, bo system zapowiada dalej przyjazd 3 pociągów na jeden tor co chwila... A odjazd zawsze zapowiadał OK, choć często po czasie...
Tak w ogóle taki bałagan jaki był, więc nawet tego nie zauważyłem, choć codziennie prawie na WS/WZ jestem
Tak w ogóle taki bałagan jaki był, więc nawet tego nie zauważyłem, choć codziennie prawie na WS/WZ jestem
System informacji na Warszawie Stadion działa źle? PLK odpiera zarzuty
Minął już rok od wdrożenia systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na wybranych warszawskich dworcach. System nadal nie jest wolny od poważnych błędów – także na przystanku Warszawa Stadion, gdzie do obsłużenia są tylko dwie krawędzie peronowe.
Pociąg do Grodziska Mazowieckiego wyświetlany na Stadionie jako pociąg do Warszawy Lotnisko Chopina.
Wciąż dostajemy informacje o nieprawidłowościach w działaniu nowego systemu informacji pasażerskiej, wdrożonego na dworcach Warszawa Wschodnia i Zachodnia przy okazji mistrzostw Euro 2012. Okazuje się, że problemy występują także na przystanku Warszawa Stadion, gdzie do obsłużenia są tylko dwie krawędzie peronowe – po jednej dla każdego kierunku. System wyświetla często niewłaściwe pociągi, nie uwzględniając kilkuminutowych opóźnień i przesunięć w odjazdach.
Jak działa system informacji na Stadionie? – Na przystanku Warszawa Stadion system informacji został wdrożony przed SDIP na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Połączony jest z nimi specjalnym interfejsem. Ewentualne zmiany w kursowaniu pociągów powyżej 5 minut są korygowane przez obsługę systemu – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Za działanie systemu SDIP odpowiada PLK. Obsługę dla układu podmiejskiego i Warszawy Stadion prowadzą obecnie operatorzy systemu, pracownicy KM, z nastawni Warszawa Wschodnia. W systemie informatycznym generowana jest automatycznie „kolejka” pociągów wyjeżdżających ze Wschodniej przez Stadion na Warszawę Zachodnią – dodaje Siemieniec. W praktyce można jednak odnieść wrażenie, że system pokazuje teoretyczny rozkład pociągów, a nie faktyczne ich przyjazdy, które powinny być łatwe do ustalenia na podstawie tego, jakie składy i w jakiej kolejności odprawiane są ze stacji węzłowych.
PKP PLK odpiera zarzuty o licznych nieprawidłowościach w działaniu systemu informacji na Stadionie. – Nie otrzymaliśmy dotychczas informacji i zgłoszeń o częstych błędach w jego funkcjonowaniu. System podlega nieustannemu monitoringowi, a posiadane przez nas dane pokazują, że w maju na ok. 17,5 tysiąca pociągów przejeżdżających między Warszawą Wschodnią i Zachodnią stwierdzono 45 błędów – zapewnia Siemieniec.
Niemal bezproblemowo funkcjonuje system na dworcu Warszawa Śródmieście, gdzie również do obsłużenia są tylko dwa tory. Właściwie nie zdarza się, w przeciwieństwie do Stadionu, żeby pociągi były źle wyświetlane bądź zapowiadane. Jednak według PKP PLK tych dwóch systemów nie można porównywać. – Na przystanku Warszawa Śródmieście system informacji obsługiwany jest przez KM, jednak systemy na W-wie Śródmieściu i W-wie Stadionie są nieporównywalne technologicznie. Śródmieście nie jest np. sprzężone z inną stacją, a ruch pociągów na stacjach Warszawa Wschodnia/Zachodnia jest zdecydowanie większy niż na Śródmieściu – przekonuje Mirosław Siemieniec.
http://www.rynek-kolejowy.pl/45977/Syst ... arzuty.htm
Minął już rok od wdrożenia systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na wybranych warszawskich dworcach. System nadal nie jest wolny od poważnych błędów – także na przystanku Warszawa Stadion, gdzie do obsłużenia są tylko dwie krawędzie peronowe.
Pociąg do Grodziska Mazowieckiego wyświetlany na Stadionie jako pociąg do Warszawy Lotnisko Chopina.
Wciąż dostajemy informacje o nieprawidłowościach w działaniu nowego systemu informacji pasażerskiej, wdrożonego na dworcach Warszawa Wschodnia i Zachodnia przy okazji mistrzostw Euro 2012. Okazuje się, że problemy występują także na przystanku Warszawa Stadion, gdzie do obsłużenia są tylko dwie krawędzie peronowe – po jednej dla każdego kierunku. System wyświetla często niewłaściwe pociągi, nie uwzględniając kilkuminutowych opóźnień i przesunięć w odjazdach.
Jak działa system informacji na Stadionie? – Na przystanku Warszawa Stadion system informacji został wdrożony przed SDIP na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Połączony jest z nimi specjalnym interfejsem. Ewentualne zmiany w kursowaniu pociągów powyżej 5 minut są korygowane przez obsługę systemu – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Za działanie systemu SDIP odpowiada PLK. Obsługę dla układu podmiejskiego i Warszawy Stadion prowadzą obecnie operatorzy systemu, pracownicy KM, z nastawni Warszawa Wschodnia. W systemie informatycznym generowana jest automatycznie „kolejka” pociągów wyjeżdżających ze Wschodniej przez Stadion na Warszawę Zachodnią – dodaje Siemieniec. W praktyce można jednak odnieść wrażenie, że system pokazuje teoretyczny rozkład pociągów, a nie faktyczne ich przyjazdy, które powinny być łatwe do ustalenia na podstawie tego, jakie składy i w jakiej kolejności odprawiane są ze stacji węzłowych.
PKP PLK odpiera zarzuty o licznych nieprawidłowościach w działaniu systemu informacji na Stadionie. – Nie otrzymaliśmy dotychczas informacji i zgłoszeń o częstych błędach w jego funkcjonowaniu. System podlega nieustannemu monitoringowi, a posiadane przez nas dane pokazują, że w maju na ok. 17,5 tysiąca pociągów przejeżdżających między Warszawą Wschodnią i Zachodnią stwierdzono 45 błędów – zapewnia Siemieniec.
Niemal bezproblemowo funkcjonuje system na dworcu Warszawa Śródmieście, gdzie również do obsłużenia są tylko dwa tory. Właściwie nie zdarza się, w przeciwieństwie do Stadionu, żeby pociągi były źle wyświetlane bądź zapowiadane. Jednak według PKP PLK tych dwóch systemów nie można porównywać. – Na przystanku Warszawa Śródmieście system informacji obsługiwany jest przez KM, jednak systemy na W-wie Śródmieściu i W-wie Stadionie są nieporównywalne technologicznie. Śródmieście nie jest np. sprzężone z inną stacją, a ruch pociągów na stacjach Warszawa Wschodnia/Zachodnia jest zdecydowanie większy niż na Śródmieściu – przekonuje Mirosław Siemieniec.
http://www.rynek-kolejowy.pl/45977/Syst ... arzuty.htm
To im trzeba napisać, żeby coś zauważyli? Mam tam stanąć i spisywać błędy? Może od razu niech powiedzą, to urlop wezmę, dwa dni posiedzę i zrobię dowodów tyle, że przebiję wszystkie skargi z całej Polski wzięte.Pamar pisze:Nie otrzymaliśmy dotychczas informacji i zgłoszeń o częstych błędach w jego funkcjonowaniu
UTK pisze:NARUSZENIE ZBIOROWYCH INTERESÓW PRAW PASAŻERÓW PRZEZ PKP PLK S.A.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego po przeprowadzeniu z urzędu postępowania w sprawie nałożenia na PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie kary pieniężnej za naruszenie zakazu stosowania bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym, w dniu 20 czerwca br. nałożył na zarządcę infrastruktury karę pieniężną w wysokości 452 080,00 zł płatną do budżetu państwa.
Praktyki, za które ukarano przewoźnika dotyczyły nieprawidłowego realizowania obowiązku udzielania pasażerom informacji o kursowaniu pociągów (w tym przekazywania informacji wprowadzających w błąd pasażerów) na terenie stacji zarządzanych przez PLK, na których nastąpił montaż nowego systemu zapowiedzi słownych lub wyświetlaczy, tzw. Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP).
W toku postępowania Prezes UTK ustalił, że zarządca infrastruktury nie zapewnił pasażerom właściwej informacji pasażerskiej. Informacje dotyczące przyjazdów i odjazdów pociągów oraz wszelkich odstępstw od rozkładu jazdy udzielane pasażerom za pomocą SDIP wprowadzały pasażerów w błąd, a w konsekwencji prowadziły do ich dezinformacji (m.in. na stacjach Warszawa Stadion, Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny).
W skargach, które wpłynęły do Prezesa UTK podróżni wskazywali, że zostali wprowadzeni w błąd informacjami, które nie były zbieżne ze stanem faktycznym. O tym, że czekają na niewłaściwym peronie lub wsiedli do nieodpowiedniego pociągu dowiadywali się często dopiero po jego odjeździe.
Ponadto kara obejmuje również praktykę przekazywania informacji głosowych niespójnych z informacjami zamieszczonymi na wyświetlaczach (na stacjach kolejowych Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia).
Niedługo PLK ogłosi przetarg na obsługę SDIP i wtedy wszelkie skargi i kary będzie będzie obrywała firma zewnętrzna - szczerze współczuję kierownictwu tej przyszłej firmy. PLK nie myśli jak pomóc pasażerom, tylko jak pozbyć się problemu. Chodzą pogłoski, że do obsługi warszawskiego SIP-u przymierza się PKP IC.
Poważnie podmiejskich szczekaczka już nie zapowiada? Dziś na WZ zapowiadała, zniknęły za to zapowiedzi wukadeeeee.przewoz pisze:Coraz droższy ten SIP się staje. I dobrze. Jak dalej nic się nie poprawi (a mimo eliminacji zapowiedzi odjazdów poc. podmiejskich dalej jest źle), to mam nadzieję, że kara zostanie zwiększona.
Przy okazji na W-wa Al Jerozolimskie SIP milczy, dawno nie korzystałem, jakaś dłuższa awaria?
W celu wysłuchania bzdur info-pasażerskich zapraszam na Służewiec. Korzystając codziennie z tej stacji (przepraszam, przystanku), nasłuchałem się tylu głupot, że głowa mała. System nie nadąża za faktycznym ruchem pociągów. System zapowiada KM do W-wy Wsch., a podjeżdża Modlin. System mówi "Radom" - na stacji zjawia się SKM na lotnisko. SKM do Sulejówka? Bardzo proszę - wjazd Tłuszcza. Takich przykładów mógłbym mnożyć. I oczywiście system nie przewiduje informowania o zaistniałych utrudnieniach i opóźnieniach.
Bez wątpienia są to przykłady nieprawidłowości.
Mam nadzieję, że ta kara da PKP PLK choćby minimalnie do myślenia. Chociaż osobiście mimo wszystko w to wątpię, wiedząc, jak niereformowalnym betonem struktura ta jest. Ale czasem cuda się zdarzają. Pytanie tylko - kiedy? Za rok/ 10 lat/ 2-3 PKP-pokolenia?
Bez wątpienia są to przykłady nieprawidłowości.
Mam nadzieję, że ta kara da PKP PLK choćby minimalnie do myślenia. Chociaż osobiście mimo wszystko w to wątpię, wiedząc, jak niereformowalnym betonem struktura ta jest. Ale czasem cuda się zdarzają. Pytanie tylko - kiedy? Za rok/ 10 lat/ 2-3 PKP-pokolenia?
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.
Czasem mam odczucie, że 10 - 20 lat temu system informacji na stacjach kolejowych był o wiele lepszy niż obecny.Mario pisze:Ale czasem cuda się zdarzają. Pytanie tylko - kiedy? Za rok/ 10 lat/ 2-3 PKP-pokolenia?
Człowiek mówił "na żywo" co i jak, a teraz gap się na wyświetlacz, który pokazuje, że pociąg jest opóźniony X minut, lecz i tak nie znasz powodu tego opóźnienia.
Gdyby było inaczej, łatwiej można by sobie zorganizować alternatywe...
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna
Ogólnie zgoda, ale kiedykolwiek podawano powód opóźnienia w komunikatach stacyjnych?MALIN pisze:Czasem mam odczucie, że 10 - 20 lat temu system informacji na stacjach kolejowych był o wiele lepszy niż obecny.
Człowiek mówił "na żywo" co i jak, a teraz gap się na wyświetlacz, który pokazuje, że pociąg jest opóźniony X minut, lecz i tak nie znasz powodu tego opóźnienia.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
To raczej było zależne od pracownika i jego dobrych chęci... Mogę się mylić. Ale czy to takie trudne powiedzieć, że pociąg X jadący do stacji Y zepsuł się na stacji Z.JacekM pisze:ale kiedykolwiek podawano powód opóźnienia w komunikatach stacyjnych?
Wiadomo, że jak ktoś ma jedyne połączenie z danego miejsca to i tak będzie czekał na pociąg. Ale gdy ktoś ma możliwość dostania się innym sposobem a następny pociąg ma powiedzmy, że za 40 minut to lepiej wiedzieć na czym stoi. Zresztą już sporo pasażerów przyzwyczaja się do tego gdy usłyszy, że jest awaria rozjazdów lub jednostki to wie, że podróż będzie trwała o wiele dłużej.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Też mam wrażenie, że pani megafonistka i obsługuąca pragotrony działały sprawniej / poprawniej niż obecny system, gdzie tak jakby obsługa nie radzi sobie z ogarnianiem tego wszystkiego. Przynajmniej żadnych ewidentnych korzyści z automatyzacji na razie nie widać.
A o przyczynach opóźnień i utrudnień to zdarzało się, ale bardzo rzadko - zazwyczaj przy większych awariach.
A o przyczynach opóźnień i utrudnień to zdarzało się, ale bardzo rzadko - zazwyczaj przy większych awariach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Przy wczorajszym wieczornym "bałaganie" na Powiślu, Śródmieściu i Ochocie przez megafony w godzinach 19-23 prawie na okrągło syntezer "nawijał-a" tekst wycięty ze strony KM, z niewielkimi poprawkami:
"Z powodu trudnych warunków atmosferycznych (intensywne opady deszczu, wyładowania atmosferyczne, silny wiatr) na wielu liniach kolejowych występują utrudnienia w prowadzeniu ruchu pociągów. Na linii Warszawa - Radom drzewo uszkodziło sieć trakcyjną, na linii Warszawa - Sochaczew piorun uderzył w pociąg powodując jego uszkodzenie, na linii Warszawa - Działdowo i Warszawa - Siedlce występują przerwy w zasilaniu sieci trakcyjnej.
Część pociągów kursuje z kilkudziesięciominutowym opóźnieniem. Opóźnienia mogą ulegać zmianie. Utrudnienia i opóźnienia mogą potrwać do końca doby. Za utrudnienia, uprzejmie państwa przepraszamy."
Zainteresowanym - na PW mogę przesłać PDF (historia całej doby - ponad 100 stron).
"Z powodu trudnych warunków atmosferycznych (intensywne opady deszczu, wyładowania atmosferyczne, silny wiatr) na wielu liniach kolejowych występują utrudnienia w prowadzeniu ruchu pociągów. Na linii Warszawa - Radom drzewo uszkodziło sieć trakcyjną, na linii Warszawa - Sochaczew piorun uderzył w pociąg powodując jego uszkodzenie, na linii Warszawa - Działdowo i Warszawa - Siedlce występują przerwy w zasilaniu sieci trakcyjnej.
Część pociągów kursuje z kilkudziesięciominutowym opóźnieniem. Opóźnienia mogą ulegać zmianie. Utrudnienia i opóźnienia mogą potrwać do końca doby. Za utrudnienia, uprzejmie państwa przepraszamy."
Zainteresowanym - na PW mogę przesłać PDF (historia całej doby - ponad 100 stron).