Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 22 cze 2013, 6:49

Pamar pisze:Przy wczorajszym wieczornym "bałaganie" na Powiślu, Śródmieściu i Ochocie przez megafony w godzinach 19-23 prawie na okrągło syntezer "nawijał-a" tekst wycięty ze strony KM, z niewielkimi poprawkami:
Czyli PLK skopiowała tekst z KM ? Ile zajmował czas takiego komunikatu ? Bo jest dość długi :P
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 22 cze 2013, 6:51

Nie PLK tylko KM, około 1 min. (systemem na Śródmieściu zarządzają KM).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 cze 2013, 11:31

Przy wczorajszym wieczornym "bałaganie" na Powiślu, Śródmieściu i Ochocie przez megafony w godzinach 19-23 prawie na okrągło syntezer "nawijał-a" tekst wycięty ze strony KM, z niewielkimi poprawkami:
I tak trzymać. Szkoda, że na wschodnim/zachodnim tak nie dawali, a poza tym komunikat śmiało można było ogłaszać od 17 :) już wtedy przeszła mocna fala nad częścią regionu...
Ale komunikaty przynajmniej dają do myślenia (coś jak "wyładowania atmosferyczne powodują poważne zakłócenia w zasilaniu w energię elektryczną etc...).

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 28 cze 2013, 8:32

Rynek Kolejowy:
"Obecnie nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej obsługują operatorzy ze spółek przewozowych Koleje Mazowieckie i PKP Intercity. Teraz ma to się zmienić. – Aby zintegrować i usprawnić komunikację od nowego rozkładu jazdy, tj. od 15.12.2013 r., PLK przejmie odpowiedzialność za obsługę wszystkich systemów na terenie zarządzanym przez spółkę – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Chodzi o systemy działające na dworcach Warszawa Wschodnia, Stadion i Zachodnia. Zmiana nie obejmuje dworców Warszawa Centralna i Śródmieście, które nie są zarządzane przez PKP PLK.

Nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej wciąż jest pełen błędnych wskazań i zapowiedzi. – Wdrożenie systemu w 2012 r. miało w Polsce charakter innowacyjny. Został odebrany później niż zakładano z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przesunęły się również działania optymalizujące jego pracę m.in. poprawianie algorytmów, doskonalenie obsługi itp. Każdy system informatyczny, a zwłaszcza zaawansowany, wymaga odpowiedniego okresu stabilizacji, a następnie optymalizacji, która w zasadzie jest procesem ciągłym. PLK we współpracy z przewoźnikami cały czas prowadzi działania, które mają zapewnić coraz lepszą pracę systemu i jego obsługi – mówi Mirosław Siemieniec."

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 02 lip 2013, 23:09

SIP na dworcu Zachodnim doskonale się odnalazł w nowej sytuacji: W ostatni weekend (1-2.07) przed przyjazdem wahadła S2 od strony Śródmieścia kilkakrotnie słyszałem dwujęzyczne komunikaty o tym, że wjedzie "pociąg linii S3 [es-three] ze stacji Warszawa Śródmieście do stacji Warszawa Lotnisko Chopina". Tymczasem S3 jeździła z/do Gdańskiego i na Zachodnim nie było jej wcale widać :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2013, 21:19

Bo dawno nie narzekałem na SIP.

Obrazek
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 lip 2013, 20:59

Z racji burdelu na Warszawie Wschodniej ludzie sobie biegali z peronu na peron. Burdel potęgowało to iż funkcjonowały podwójne zapowiedzi. Automat gadał swoje, następnie był albo przerywany albo gadał do końca swoją myśl, po czym włączała się pani megafonistka i zapowiadała co innego... Standardowo "niedasie" wyłączyć...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 lip 2013, 21:16

Albo słychać było w tle "to ile jeszcze - chyba z 10 minut..."....
Tragedia z tym SIP. Nic do przodu. NIC.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 lip 2013, 22:18

No nic, chyba dalej wszyscy powinni pisać skargi i zawiadomienia do UTK, bo tak to nic się nie zmieni. PLK-a żyje w błogim poczuciu, że wszystko jest ok.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 lip 2013, 22:30

A czy UTK może nałożyć na PLK jakąś karę za ten SIP? Sam czasem jak jestem na dworcu wschodnim to słyszę jak to działa. Pociąg pojedzie, a on dalej go zapowiada.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 lip 2013, 22:38

vernalisadonis pisze:A czy UTK może nałożyć na PLK jakąś karę za ten SIP? Sam czasem jak jestem na dworcu wschodnim to słyszę jak to działa. Pociąg pojedzie, a on dalej go zapowiada.
Już jedną przecież nałożył.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 lip 2013, 10:38

Mają chyba 3-4 miesiące na zmiany po tamtej karze, jak nie - to raz jeszcze. Ale to ich nie wzrusza.
Trzeba ponowić medialny atak chyba :/

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2013, 19:04

SIP na Zachodnim standardowo wyświetla poc. na Radom z 19.21 na peronie 3, a przyjazd poc. z Grodziska (11522) na peronie 2. A przecież to jeden obieg... Pomijam to, że poc do Piaseczna, który mi uciekł, nadal jest na monitorach nad kasami.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 03 sie 2013, 22:23

SIP dla odmiany z dworca W-wa Centralna: pociąg widmo - IR Żubr z Białegostoku do Warszawy Zach. - dziś wyświetlał się jego przyjazd i odjazd po 20:25, przejechałem na Wschodni (jeszcze przed tamtejszą jego porą przyjazdu) i... Żubr zdematerializował się! :-k

No i słusznie, bo z rozkładu wynika, że kursuje on głównie w (5) i (7), co wprowadzające dane do SIP na Dworcu Centralnym najwyraźniej ktoś przegapił...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 sie 2013, 22:07

Dzisiaj SIP na stacji Warszawa Centralna pokazywał, że pociągi po 18 normalnie jeżdżą na stację Warszawa Lotnisko Chopina. Co więcej Elf na linii KML robił dokładnie to samo.. Później kierownik pociągu ogłosił komunikat raz z głośników i raz się przeszedł po składzie. Coś nie pełne informacje miał na temat komunikacji zastępczej, a po angielsku puścił coś w stylu "Please leave the train" i potem sam to ogłaszal na składzie. Jedni zagraniczni podróżni to już wcześniej wysiedli przez to, a ci co zostali to podobno ich kierownik wysłał na przystanek PKP Służewiec po przeciwnej stronie, tylko ja się udałem na prawidłowy przystanek, na którym grupka osób już czekała, pewnie z jakiegoś wcześniejszego pociągu, kiedy Z nie jeździło. Później na ostatnią chwilę tłumek zagubionych podróżnych w końcu trafił na autobus zastępczy. Pierwszym kursem jechało nawet 20-25 osób (wszyscy wysiedli na Lotnisko - Sektory CDE, co mnie specjalnie nie dziwi), dwoma już następnymi skromne 0 osób. Nie wiem czy to kwestia nieskordynowanej przesiadki czy brak samolotów w późniejszej godzinie. Ja nie wiem, że do planowych utrudnień kolej się nie może przygotować i jedyną w miarę bez zarzutu infomrację pasażerską miał autobus zastępczy. Według kolejarzy to jakby pociągi jeździły bez zmian. #-o

ODPOWIEDZ