(!) Dane o przewozach transportem zbiorowym
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- R-9 Chełmska
- Posty: 7770
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
No to jeśli wskaźniki mobilności są mniej więcej takie same, to rzeczywiście wychodzi, że powinniśmy mieć 3x więcej autobusów. Tak w zerowym przybliżeniu.MeWa pisze:Jeżeli wierzyć Wikipedii, to 21% (równocześnie samochody to 37%). Wg tej samej strony w Warszawie te wartości wynoszą odpowiednio 60% i 34%.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
60 i 34 w Warszawie to podział podróży niepieszych, monachijski wydaje się być łącznie z pieszymi.
Zresztą biorąc pod uwagę praktyczną niedostępność środmieścia Monachium dla samochodów niemożliwe, by w podróżach domiejskich byla tak znacząća przewaga transportu indywidualnego - nie przy trzech liniach metra i 220-metrowych S-Bahnach co 2 minuty...
[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 16:23 ]
Zresztą biorąc pod uwagę praktyczną niedostępność środmieścia Monachium dla samochodów niemożliwe, by w podróżach domiejskich byla tak znacząća przewaga transportu indywidualnego - nie przy trzech liniach metra i 220-metrowych S-Bahnach co 2 minuty...
[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 16:23 ]
Całego Monachium nie zjeździłem, ale "M"ki mają częśtotliwość solidną, setki trochę słabiej, ale też lepiej niż nasze pożalsięboże rarytasy typu 521.R-9 Chełmska pisze:No ale nie oszukujmy się - w Monachium tam, gdzie jest daleko od U- i S-bahnu (notabene bardzo dobrze rozplanowana sieć), komunikacja jest marna. A gdzie nie ma nawet tramwaju - słaba.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No to albo mamy 3 razy lepszą komunikację, albo - mam nadzieję - liczono w tych miastach zupełnie inaczej. 20% dla wzorowego zbiorkomu, o Jezu...
[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 17:59 ]
[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 17:59 ]
5% pieszych jest w Warszawie podane. I 1% rowerów. Do 100 się sumuje razem z tymi 60 i 34.Glonojad pisze:60 i 34 w Warszawie to podział podróży niepieszych, monachijski wydaje się być łącznie z pieszymi.
Poznań stworzył stronę, na której prezentuje statystyki własne oraz z innych miast.
Jest tam trochę nieścisłości (przynajmniej jeśli chodzi o Warszawę), ale można rzucić okiem:
http://www.plantap.pl/wskazniki/
Jest tam trochę nieścisłości (przynajmniej jeśli chodzi o Warszawę), ale można rzucić okiem:
http://www.plantap.pl/wskazniki/
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bzdura na resorach w takim razie. Wierzmy dalej wikipedii... SISKOM na przykład twierdzi tak:MichalJ pisze: 5% pieszych jest w Warszawie podane. .
http://siskom.waw.pl/komunikacja/komunikacja-w3.PNG
Dalej - Monachium ma prawdopodobnie dane dla aglomeracji, WBR to Warszawa i ewentualnie dojazdy do.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Masa danych na temat realizacji "Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy":
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/95997F ... meless.htm
Mnie najbardziej zaciekawiła część o buspasach - bo jest najbardziej konkretna. Wynika z niej, że w najbliższym czasie mamy szansę na porządny nowy buspas właściwie tylko na odcinku RZS - Wolska. Nawet w tym roku.
Natomiast odnośnie Targowej odpowiedź jest dziwna co najmniej - "analizy będą prowadzone po otwarciu centralnego odcinka II linii metra". Przecież najłatwiej byłoby buspasy wprowadzić wraz z przywróceniem ruchu samochodów. Kierowcy i tak będą zadowoleni w stosunku do tego co mają. Lepiej oddać im 2 pasy i 1 autobusom, niż oddać 3 pasy i walczyć o zabranie 1 dla autobusów.
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
[ Dodano: Czw 27 Cze, 2013 17:21 ]
A tutaj jeszcze jedna interpelacja zawierająca dane na temat weryfikacji wskaźników realizacji strategii transportowej:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/9FEB45 ... meless.htm
Szkoda tylko, ze wskaźniki nijak nie odnoszą się do badań satysfakcji pasażera i ich liczby, a bardziej - jak to lubią urzędnicy - są nastawione na wskaźniki ilościowe (nowe mosty, długość buspasów, autobusów itd.). A te wskaźniki, bez zestawienia z osiągniętym efektem niewiele mówią.
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/95997F ... meless.htm
Mnie najbardziej zaciekawiła część o buspasach - bo jest najbardziej konkretna. Wynika z niej, że w najbliższym czasie mamy szansę na porządny nowy buspas właściwie tylko na odcinku RZS - Wolska. Nawet w tym roku.
Natomiast odnośnie Targowej odpowiedź jest dziwna co najmniej - "analizy będą prowadzone po otwarciu centralnego odcinka II linii metra". Przecież najłatwiej byłoby buspasy wprowadzić wraz z przywróceniem ruchu samochodów. Kierowcy i tak będą zadowoleni w stosunku do tego co mają. Lepiej oddać im 2 pasy i 1 autobusom, niż oddać 3 pasy i walczyć o zabranie 1 dla autobusów.
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
[ Dodano: Czw 27 Cze, 2013 17:21 ]
A tutaj jeszcze jedna interpelacja zawierająca dane na temat weryfikacji wskaźników realizacji strategii transportowej:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/9FEB45 ... meless.htm
Szkoda tylko, ze wskaźniki nijak nie odnoszą się do badań satysfakcji pasażera i ich liczby, a bardziej - jak to lubią urzędnicy - są nastawione na wskaźniki ilościowe (nowe mosty, długość buspasów, autobusów itd.). A te wskaźniki, bez zestawienia z osiągniętym efektem niewiele mówią.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A gdzie bys je jeszcze chcial?metalin pisze:
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To może ja odpowiem. Puławska, Żwirki, cały ciąg Łopuszańskiej, Jerozolimskie, Belwederska, dalej wymieniać?Glonojad pisze:A gdzie bys je jeszcze chcial?metalin pisze:
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Cały ciąg Łopuszanskiej bez rozwiązania Włoch nic nie daje. Na Jerozolimskich i Belwederskiej nie ma potrzeby (póki co, bo Aleje się dzięki licznym inwestycjom motoryzacyjnym wkrótce zapchają). Zostaje Puławska i ewentualnie Żwirki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na początek doprowadzić do realizacji strategii, a ona mówi, że powinny powstać tutaj:Glonojad pisze:A gdzie bys je jeszcze chcial?metalin pisze:
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
a) Al. Jerozolimskie (odcinki Nowy Świat-ul. Żelazna i pl. Zawiszy-wiadukt mostu Poniatowskiego),
b) ciąg ulic Ostrobramska-Trasa Łazienkowska-ul. Wawelska (odcinek od ul. Płowieckiej do ul. Grójeckiej w obu kierunkach),
c) ul. Świętokrzyska (odcinek ul. Kopernika-rondo ONZ, w obu kierunkach),
d) Wisłostrada (odcinek al. Witosa-ul. Łazienkowska),
e) ul. Towarowa (odcinek rondo Daszyńskiego-pl. Zawiszy),
f) na ul. Targowej, pomiędzy al. Solidarności a al. Zieleniecką w obu kierunkach,
g) na ul. Radzymińskiej – przedłużenie istniejącego pasa autobusowego do ul. Łodygowej,
h) na ul. Puławskiej, pomiędzy ul. Karczunkowską a ul. Poleczki (kierunek do centrum),
i) na ul. Dolina Służewiecka, pomiędzy ul. Nowoursynowską a al. Wilanowską,
j) w al. Prymasa Tysiąclecia, pomiędzy ul. Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich,
k) na ul. Bitwy Warszawskiej, pomiędzy ul. Grójecką a Al. Jerozolimskimi, w obu kierunkach,
l) wzdłuż ciągu ulic Grochowska-Płowiecka, pomiędzy ul. Trakt Lubelski a rondem Wiatraczna, w obu kierunkach,
m) w al. Solidarności, pomiędzy ul. Żelazną a pl. Bankowym, w obu kierunkach,
n) wzdłuż ciągu ulic Wolska-Połczyńska, pomiędzy ul. Sowińskiego a Ciepłownią Wola, w obu kierunkach,
o) w al. Krakowskiej, pomiędzy ul. Szyszkową a pętlą Okęcie, w obu kierunkach,
p) na ul. Marszałkowskiej, pomiędzy Al. Jerozolimskimi a pl. Konstytucji oraz na odcinku dojazdowym do pl. Bankowego,
q) w al. Armii Krajowej, na odcinku od ul. Żelazowskiej do ul. Wybrzeże Gdyńskie.
Chciałbym:
d, f, h, i, j, k, n, o, p.
Nie chciałbym
e - stąd trzeba zabrać 159 i niech już nigdy żaden autobus dzienny nie wraca.
Nie mam zdania c, q. C - bo nie wiadomo jaki będzie ruch i w sumie to jeśli lokalizacja przystanków zostanie jak przed budową metra to nic może nie jeździć górą - taka sama gęstość jak stacji metra. Q - bo nie znam rozwiązań jakie będą po zrobieniu S8.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
a) już jest
b) już częściowo jest
c) na Świętokrzyskiej 1x2 się nie zrobi, do ONZ może być ... jeśli zostanie tam więcej, niż 10 kursów autobusów na godzinę![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
d) wystarczy do Gagarina od południa, dalej mniej autobusów no i mniej aut dojedzie jak od południowej strony będzie buspas.
e) o ile zostaną jakieś autobusy po otwarciu M2C na tym odcnku i będzie ich więcej, niż 10 na godzinę
f) prawda, szkoda, że nie wcześniej, może zamiast asfaltu byłaby trawa na torach, lecz cóż
g) to detal, do wprowadzenia bez większych emocji po otwarciu S8
h) potrzebny bezwzględnie
i) okaże się, że do KENu potrzebny, jak się kolejka sprzed Wilanowskiej wydłuży - ale nie wierzę, że lobby drogowe odda obwodnicę
j) potrzebny bezwzględnie
k) j.w., ale pod warunkiem bardzo ostrożnego i nowoczesnego podejścia do skrzyżowania Grójecka x Bitwy, żeby nie zaklopsować tramwajów które przewożą tam dużo więcej paxów
l) potrzebna jest pętla autobusowa przy Gocławku raczej
m) zależy, ile tam autobusów zostanie po oddaniu M2c
n) zbędny, warunki ruchowe są tam raczej niezłe. Raczej trzeba zdławić przepustowość skrzyżowań przy TESCO i Szeligowskiej, żeby zniechęcić auta które mogłyby jechać S8,
o) powiedzmy, ale bez Raszyna to jest szczególik, a jak Raszyn się porządnie uspokoi (w sensie uspokojenia ruchu) po Salomei, to ni ebędzie potrzebny
p) nie widzę sensu
q) nie wierzę, by lobby drogowe oddało obwodnicę.
Żwirek nie widzę.
b) już częściowo jest
c) na Świętokrzyskiej 1x2 się nie zrobi, do ONZ może być ... jeśli zostanie tam więcej, niż 10 kursów autobusów na godzinę
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
d) wystarczy do Gagarina od południa, dalej mniej autobusów no i mniej aut dojedzie jak od południowej strony będzie buspas.
e) o ile zostaną jakieś autobusy po otwarciu M2C na tym odcnku i będzie ich więcej, niż 10 na godzinę
f) prawda, szkoda, że nie wcześniej, może zamiast asfaltu byłaby trawa na torach, lecz cóż
g) to detal, do wprowadzenia bez większych emocji po otwarciu S8
h) potrzebny bezwzględnie
i) okaże się, że do KENu potrzebny, jak się kolejka sprzed Wilanowskiej wydłuży - ale nie wierzę, że lobby drogowe odda obwodnicę
j) potrzebny bezwzględnie
k) j.w., ale pod warunkiem bardzo ostrożnego i nowoczesnego podejścia do skrzyżowania Grójecka x Bitwy, żeby nie zaklopsować tramwajów które przewożą tam dużo więcej paxów
l) potrzebna jest pętla autobusowa przy Gocławku raczej
m) zależy, ile tam autobusów zostanie po oddaniu M2c
n) zbędny, warunki ruchowe są tam raczej niezłe. Raczej trzeba zdławić przepustowość skrzyżowań przy TESCO i Szeligowskiej, żeby zniechęcić auta które mogłyby jechać S8,
o) powiedzmy, ale bez Raszyna to jest szczególik, a jak Raszyn się porządnie uspokoi (w sensie uspokojenia ruchu) po Salomei, to ni ebędzie potrzebny
p) nie widzę sensu
q) nie wierzę, by lobby drogowe oddało obwodnicę.
Żwirek nie widzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Esteban Gomez
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 mar 2013, 22:28
- Lokalizacja: Zacisze