(!) Dane o przewozach transportem zbiorowym

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 cze 2013, 16:03


Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 cze 2013, 16:15

No ale nie oszukujmy się - w Monachium tam, gdzie jest daleko od U- i S-bahnu (notabene bardzo dobrze rozplanowana sieć), komunikacja jest marna. A gdzie nie ma nawet tramwaju - słaba.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 cze 2013, 16:16

MeWa pisze:Jeżeli wierzyć Wikipedii, to 21% (równocześnie samochody to 37%). Wg tej samej strony w Warszawie te wartości wynoszą odpowiednio 60% i 34%.
No to jeśli wskaźniki mobilności są mniej więcej takie same, to rzeczywiście wychodzi, że powinniśmy mieć 3x więcej autobusów. Tak w zerowym przybliżeniu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2013, 16:22

60 i 34 w Warszawie to podział podróży niepieszych, monachijski wydaje się być łącznie z pieszymi.

Zresztą biorąc pod uwagę praktyczną niedostępność środmieścia Monachium dla samochodów niemożliwe, by w podróżach domiejskich byla tak znacząća przewaga transportu indywidualnego - nie przy trzech liniach metra i 220-metrowych S-Bahnach co 2 minuty...

[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 16:23 ]
R-9 Chełmska pisze:No ale nie oszukujmy się - w Monachium tam, gdzie jest daleko od U- i S-bahnu (notabene bardzo dobrze rozplanowana sieć), komunikacja jest marna. A gdzie nie ma nawet tramwaju - słaba.
Całego Monachium nie zjeździłem, ale "M"ki mają częśtotliwość solidną, setki trochę słabiej, ale też lepiej niż nasze pożalsięboże rarytasy typu 521.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 cze 2013, 17:58

No to albo mamy 3 razy lepszą komunikację, albo - mam nadzieję - liczono w tych miastach zupełnie inaczej. 20% dla wzorowego zbiorkomu, o Jezu...

[ Dodano: Pią 07 Cze, 2013 17:59 ]
Glonojad pisze:60 i 34 w Warszawie to podział podróży niepieszych, monachijski wydaje się być łącznie z pieszymi.
5% pieszych jest w Warszawie podane. I 1% rowerów. Do 100 się sumuje razem z tymi 60 i 34.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 cze 2013, 8:10

Poznań stworzył stronę, na której prezentuje statystyki własne oraz z innych miast.
Jest tam trochę nieścisłości (przynajmniej jeśli chodzi o Warszawę), ale można rzucić okiem:
http://www.plantap.pl/wskazniki/

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 cze 2013, 8:20

MichalJ pisze: 5% pieszych jest w Warszawie podane. .
Bzdura na resorach w takim razie. Wierzmy dalej wikipedii... SISKOM na przykład twierdzi tak:

http://siskom.waw.pl/komunikacja/komunikacja-w3.PNG

Dalej - Monachium ma prawdopodobnie dane dla aglomeracji, WBR to Warszawa i ewentualnie dojazdy do.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 27 cze 2013, 17:17

Masa danych na temat realizacji "Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy":
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/95997F ... meless.htm

Mnie najbardziej zaciekawiła część o buspasach - bo jest najbardziej konkretna. Wynika z niej, że w najbliższym czasie mamy szansę na porządny nowy buspas właściwie tylko na odcinku RZS - Wolska. Nawet w tym roku.

Natomiast odnośnie Targowej odpowiedź jest dziwna co najmniej - "analizy będą prowadzone po otwarciu centralnego odcinka II linii metra". Przecież najłatwiej byłoby buspasy wprowadzić wraz z przywróceniem ruchu samochodów. Kierowcy i tak będą zadowoleni w stosunku do tego co mają. Lepiej oddać im 2 pasy i 1 autobusom, niż oddać 3 pasy i walczyć o zabranie 1 dla autobusów.

Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.

[ Dodano: Czw 27 Cze, 2013 17:21 ]
A tutaj jeszcze jedna interpelacja zawierająca dane na temat weryfikacji wskaźników realizacji strategii transportowej:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/9FEB45 ... meless.htm
Szkoda tylko, ze wskaźniki nijak nie odnoszą się do badań satysfakcji pasażera i ich liczby, a bardziej - jak to lubią urzędnicy - są nastawione na wskaźniki ilościowe (nowe mosty, długość buspasów, autobusów itd.). A te wskaźniki, bez zestawienia z osiągniętym efektem niewiele mówią.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 cze 2013, 17:03

metalin pisze:
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
A gdzie bys je jeszcze chcial?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 cze 2013, 17:15

Glonojad pisze:
metalin pisze:
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
A gdzie bys je jeszcze chcial?
To może ja odpowiem. Puławska, Żwirki, cały ciąg Łopuszańskiej, Jerozolimskie, Belwederska, dalej wymieniać?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 cze 2013, 17:21

Cały ciąg Łopuszanskiej bez rozwiązania Włoch nic nie daje. Na Jerozolimskich i Belwederskiej nie ma potrzeby (póki co, bo Aleje się dzięki licznym inwestycjom motoryzacyjnym wkrótce zapchają). Zostaje Puławska i ewentualnie Żwirki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 28 cze 2013, 17:23

Glonojad pisze:
metalin pisze:
Poza tym niestety nie widać szansy na znaczący rozwój buspasów.
A gdzie bys je jeszcze chcial?
Na początek doprowadzić do realizacji strategii, a ona mówi, że powinny powstać tutaj:
a) Al. Jerozolimskie (odcinki Nowy Świat-ul. Żelazna i pl. Zawiszy-wiadukt mostu Poniatowskiego),
b) ciąg ulic Ostrobramska-Trasa Łazienkowska-ul. Wawelska (odcinek od ul. Płowieckiej do ul. Grójeckiej w obu kierunkach),
c) ul. Świętokrzyska (odcinek ul. Kopernika-rondo ONZ, w obu kierunkach),
d) Wisłostrada (odcinek al. Witosa-ul. Łazienkowska),
e) ul. Towarowa (odcinek rondo Daszyńskiego-pl. Zawiszy),
f) na ul. Targowej, pomiędzy al. Solidarności a al. Zieleniecką w obu kierunkach,
g) na ul. Radzymińskiej – przedłużenie istniejącego pasa autobusowego do ul. Łodygowej,
h) na ul. Puławskiej, pomiędzy ul. Karczunkowską a ul. Poleczki (kierunek do centrum),
i) na ul. Dolina Służewiecka, pomiędzy ul. Nowoursynowską a al. Wilanowską,
j) w al. Prymasa Tysiąclecia, pomiędzy ul. Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich,
k) na ul. Bitwy Warszawskiej, pomiędzy ul. Grójecką a Al. Jerozolimskimi, w obu kierunkach,
l) wzdłuż ciągu ulic Grochowska-Płowiecka, pomiędzy ul. Trakt Lubelski a rondem Wiatraczna, w obu kierunkach,
m) w al. Solidarności, pomiędzy ul. Żelazną a pl. Bankowym, w obu kierunkach,
n) wzdłuż ciągu ulic Wolska-Połczyńska, pomiędzy ul. Sowińskiego a Ciepłownią Wola, w obu kierunkach,
o) w al. Krakowskiej, pomiędzy ul. Szyszkową a pętlą Okęcie, w obu kierunkach,
p) na ul. Marszałkowskiej, pomiędzy Al. Jerozolimskimi a pl. Konstytucji oraz na odcinku dojazdowym do pl. Bankowego,
q) w al. Armii Krajowej, na odcinku od ul. Żelazowskiej do ul. Wybrzeże Gdyńskie.


Chciałbym:
d, f, h, i, j, k, n, o, p.

Nie chciałbym
e - stąd trzeba zabrać 159 i niech już nigdy żaden autobus dzienny nie wraca.

Nie mam zdania c, q. C - bo nie wiadomo jaki będzie ruch i w sumie to jeśli lokalizacja przystanków zostanie jak przed budową metra to nic może nie jeździć górą - taka sama gęstość jak stacji metra. Q - bo nie znam rozwiązań jakie będą po zrobieniu S8.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 cze 2013, 17:49

a) już jest
b) już częściowo jest
c) na Świętokrzyskiej 1x2 się nie zrobi, do ONZ może być ... jeśli zostanie tam więcej, niż 10 kursów autobusów na godzinę :p
d) wystarczy do Gagarina od południa, dalej mniej autobusów no i mniej aut dojedzie jak od południowej strony będzie buspas.
e) o ile zostaną jakieś autobusy po otwarciu M2C na tym odcnku i będzie ich więcej, niż 10 na godzinę
f) prawda, szkoda, że nie wcześniej, może zamiast asfaltu byłaby trawa na torach, lecz cóż
g) to detal, do wprowadzenia bez większych emocji po otwarciu S8
h) potrzebny bezwzględnie
i) okaże się, że do KENu potrzebny, jak się kolejka sprzed Wilanowskiej wydłuży - ale nie wierzę, że lobby drogowe odda obwodnicę
j) potrzebny bezwzględnie
k) j.w., ale pod warunkiem bardzo ostrożnego i nowoczesnego podejścia do skrzyżowania Grójecka x Bitwy, żeby nie zaklopsować tramwajów które przewożą tam dużo więcej paxów
l) potrzebna jest pętla autobusowa przy Gocławku raczej
m) zależy, ile tam autobusów zostanie po oddaniu M2c
n) zbędny, warunki ruchowe są tam raczej niezłe. Raczej trzeba zdławić przepustowość skrzyżowań przy TESCO i Szeligowskiej, żeby zniechęcić auta które mogłyby jechać S8,
o) powiedzmy, ale bez Raszyna to jest szczególik, a jak Raszyn się porządnie uspokoi (w sensie uspokojenia ruchu) po Salomei, to ni ebędzie potrzebny
p) nie widzę sensu
q) nie wierzę, by lobby drogowe oddało obwodnicę.

Żwirek nie widzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 28 cze 2013, 18:09

Glonojad pisze:
Żwirek nie widzę.
Bo ich nie ma w strategii. Ale trochę do zrobienia z tej strategii jest. No i buspas od Łodygowej do Targowej w sumie jest. Pytanie - czy zostanie na odcinku Szwedzka - Targowa po otwarciu metra.

Awatar użytkownika
Esteban Gomez
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2013, 22:28
Lokalizacja: Zacisze

Post autor: Esteban Gomez » 28 cze 2013, 18:13

metalin pisze:Pytanie - czy zostanie na odcinku Szwedzka - Targowa po otwarciu metra
Jego zlikwidowanie byłoby chyba skrajną głupotą, po co nam to metro, skoro nie można do niego dojechać?

ODPOWIEDZ