System informacji pasażerskiej w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4921
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 maja 2013, 17:55

Jeżdżę metrem codziennie i nie trafiłem do tej pory na złą godzinę, więc to chyba jakiś pojedynczy przypadek.
ObrazekObrazek

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 17 maja 2013, 19:20

MeWa pisze:Czy to obserwacja z jednego składu, czy większej liczby?
Widziałem to wczoraj i w poprzedni piątek ale nie umiem powiedzieć czy był to ten sam skład.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 maja 2013, 1:30

Bo w jednym składzie bywa faktycznie z tym problem. Systemowy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 cze 2013, 17:57

Byłem dzisiaj akurat w metrze około 13 i monitory oczywiście pokazywały pełną trasę do Kabat, podczas gdy pociągi jeździły tylko do Dworca Gdańskiego. Napisałem do metra krótkiego maila z następującymi pytaniami:
1. Jaki był koszt wprowadzenia funkcjonującego obecnie systemu informacji?
2. Jakie działania zostały podjęte w celu poprawy działania w wypadkach takich jak dzisiejszy?
3. Czy w specyfikacji systemu została sprecyzowana zasada działania systemu w nagłych wypadkach?
4. Jakie rozwiązanie jest proponowane dla osób niesłyszących i nieznających języka polskiego?
Pewnie 30 dnia od dzisiaj napiszą mi, że zbierają dane i nie mogą mi jeszcze odpowiedzieć, ale będę cierpliwie czekał.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 14 cze 2013, 18:38

JacekM pisze:Byłem dzisiaj akurat w metrze około 13 i monitory oczywiście pokazywały pełną trasę do Kabat, podczas gdy pociągi jeździły tylko do Dworca Gdańskiego.
Niestety obecny system nie radzi sobie z wyświetlaniem stacji końcowych (przy zamknięciach planowych poprawne krańce są wyświetlane tylko na tych stacjach, gdzie jest nowy SIP, tj. Politechnika, Centrum, Plac Wilsona i Marymont, choć i to czasem niepoprawnie działa). Na szczęście cały system ma być niedługo przebudowany. Na wszystkich stacjach wyświetlanie pociągów będzie podobne do wyświetlaczy na ww. stacjach. Nowy system ma poprawnie wyświetlać krańce przy skróceniu trasy.
Warto dodać, że na niektórych stacjach przy zapowiedziach głosowych o zmianach trasy wyświetla się komunikat na dole ekranu SIP.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 cze 2013, 19:40

Na Marymoncie i pl. Wilsona wyświetlacze twierdziły, że pociągi jadą do Kabat.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 14 cze 2013, 20:27

JacekM pisze:Na Marymoncie i pl. Wilsona wyświetlacze twierdziły, że pociągi jadą do Kabat.
Napisałem, że wyświetlacze na ogół działają dobrze na tych stacjach przy planowych zamknięciach, np. podczas zamknięcia stacji Świętokrzyska z powodu budowy II linii metra, które było odpowiednio wcześniej zapowiedziane.
MeWa pisze:Drugie podejście do aktualizacji SIP-u
http://www.rynek-kolejowy.pl/43299/Syst ... tyczny.htm
Zapomniałem, że przetarg powtórzono :grin: . Dokładnie opisana jest tutaj modernizacja SIPu

Wybrano już nawet wykonawcę modernizacji SIPu :smile:
https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet ... ntity=1313

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 14 cze 2013, 21:18

Na Kabatach na dolnym pasku była informacja o zmianie trasy.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 cze 2013, 23:49

JacekM pisze:Na Marymoncie i pl. Wilsona wyświetlacze twierdziły, że pociągi jadą do Kabat.
Tam jest zmieniona tylko grafika, a nie zasada działania systemu. Po zrealizowaniu podpisanej umowy zmiany w SIP-ie będą wprowadzane automatycznie wraz ze zmianą organizacji ruchu
Pozostałe pytania - znajdziesz na nie odpowiedzi w artykule z RK.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 cze 2013, 23:50

Nie na wszystkie, ale fakt, artykuł jest pomocny ;)

[ Dodano: Pią 14 Cze, 2013 23:52 ]
Napisałem, że wyświetlacze na ogół działają dobrze na tych stacjach przy planowych zamknięciach, np. podczas zamknięcia stacji Świętokrzyska z powodu budowy II linii metra, które było odpowiednio wcześniej zapowiedziane.
No tak, ale chyba nie po to one są. Zresztą tak samo w nagłych wypadkach szwankują wyświetlacze w autobusach i tramwajach.

Ntb, jak zwróciłem uwagę SOM-iście na pl. Wilsona, to się bardzo zdziwił i powiedział: "to ktoś w ogóle patrzy na te wyświetlacze?". :-k
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 cze 2013, 12:34

JacekM pisze:No tak, ale chyba nie po to one są.
Stąd zaplanowana modernizacja systemu. BTW uwagi lepiej zgłaszać bezpośrednio dyżurnemu stacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 30 cze 2013, 9:52

O ile przy jednym weekendowym zamknięciu pewne braki w informacji można było przeboleć, o tyle przy zamknięciu na 2 miesiące nie rozumiem, czemu nadal wyświetlacze w alstomach zasłaniane są kartką. Jeśli przeprogramowanie ich to zadanie dla armii programistów na pół roku, to może chociaż dałoby się je wyłączyć (względnie trwale zasłonić). W ogóle za to nie rozumiem, czemu nie wyprodukowano tablic do starych wagonów (za duży koszt?), zamiast zasłaniać Młociny kartką. Nie wspominając już o oczywiście niedziałających wyświetlaczach peronowych...

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 30 cze 2013, 14:09

Solaris U10 pisze:O ile przy jednym weekendowym zamknięciu pewne braki w informacji można było przeboleć, o tyle przy zamknięciu na 2 miesiące nie rozumiem, czemu nadal wyświetlacze w alstomach zasłaniane są kartką. Jeśli przeprogramowanie ich to zadanie dla armii programistów na pół roku, to może chociaż dałoby się je wyłączyć (względnie trwale zasłonić).
Ewentualnie zlecić to pierwszemu lepszemu studentowi IV roku wydziału EiTI PW. Jedyne pytanie, jakie zada, to "na kiedy?"

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 cze 2013, 14:14

Kracho pisze:Ewentualnie zlecić to pierwszemu lepszemu studentowi IV roku wydziału EiTI PW.
Władze metra żyją w świecie równoległym i oparach niedasizmu, niestety :/

Jest sporo rzeczy, które można zrobić minimalnym kosztem, a które by bardzo pomogły pasażerom, to "niedasię" (rozkład minutowy, informacje na wyświetlaczach, kierunki w Altomach)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 cze 2013, 23:42

O informacji pasażerskiej w czasie zamknięcia dyskutujemy w temacie zamknięciowym.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ