System informacji pasażerskiej w metrze
Moderator: JacekM
Byłem dzisiaj akurat w metrze około 13 i monitory oczywiście pokazywały pełną trasę do Kabat, podczas gdy pociągi jeździły tylko do Dworca Gdańskiego. Napisałem do metra krótkiego maila z następującymi pytaniami:
Pewnie 30 dnia od dzisiaj napiszą mi, że zbierają dane i nie mogą mi jeszcze odpowiedzieć, ale będę cierpliwie czekał.1. Jaki był koszt wprowadzenia funkcjonującego obecnie systemu informacji?
2. Jakie działania zostały podjęte w celu poprawy działania w wypadkach takich jak dzisiejszy?
3. Czy w specyfikacji systemu została sprecyzowana zasada działania systemu w nagłych wypadkach?
4. Jakie rozwiązanie jest proponowane dla osób niesłyszących i nieznających języka polskiego?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Niestety obecny system nie radzi sobie z wyświetlaniem stacji końcowych (przy zamknięciach planowych poprawne krańce są wyświetlane tylko na tych stacjach, gdzie jest nowy SIP, tj. Politechnika, Centrum, Plac Wilsona i Marymont, choć i to czasem niepoprawnie działa). Na szczęście cały system ma być niedługo przebudowany. Na wszystkich stacjach wyświetlanie pociągów będzie podobne do wyświetlaczy na ww. stacjach. Nowy system ma poprawnie wyświetlać krańce przy skróceniu trasy.JacekM pisze:Byłem dzisiaj akurat w metrze około 13 i monitory oczywiście pokazywały pełną trasę do Kabat, podczas gdy pociągi jeździły tylko do Dworca Gdańskiego.
Warto dodać, że na niektórych stacjach przy zapowiedziach głosowych o zmianach trasy wyświetla się komunikat na dole ekranu SIP.
Napisałem, że wyświetlacze na ogół działają dobrze na tych stacjach przy planowych zamknięciach, np. podczas zamknięcia stacji Świętokrzyska z powodu budowy II linii metra, które było odpowiednio wcześniej zapowiedziane.JacekM pisze:Na Marymoncie i pl. Wilsona wyświetlacze twierdziły, że pociągi jadą do Kabat.
Zapomniałem, że przetarg powtórzonoMeWa pisze:Drugie podejście do aktualizacji SIP-u
http://www.rynek-kolejowy.pl/43299/Syst ... tyczny.htm
![:grin: :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wybrano już nawet wykonawcę modernizacji SIPu
![:smile: :smile:](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet ... ntity=1313
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Tam jest zmieniona tylko grafika, a nie zasada działania systemu. Po zrealizowaniu podpisanej umowy zmiany w SIP-ie będą wprowadzane automatycznie wraz ze zmianą organizacji ruchuJacekM pisze:Na Marymoncie i pl. Wilsona wyświetlacze twierdziły, że pociągi jadą do Kabat.
Pozostałe pytania - znajdziesz na nie odpowiedzi w artykule z RK.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie na wszystkie, ale fakt, artykuł jest pomocny
[ Dodano: Pią 14 Cze, 2013 23:52 ]
Ntb, jak zwróciłem uwagę SOM-iście na pl. Wilsona, to się bardzo zdziwił i powiedział: "to ktoś w ogóle patrzy na te wyświetlacze?".![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[ Dodano: Pią 14 Cze, 2013 23:52 ]
No tak, ale chyba nie po to one są. Zresztą tak samo w nagłych wypadkach szwankują wyświetlacze w autobusach i tramwajach.Napisałem, że wyświetlacze na ogół działają dobrze na tych stacjach przy planowych zamknięciach, np. podczas zamknięcia stacji Świętokrzyska z powodu budowy II linii metra, które było odpowiednio wcześniej zapowiedziane.
Ntb, jak zwróciłem uwagę SOM-iście na pl. Wilsona, to się bardzo zdziwił i powiedział: "to ktoś w ogóle patrzy na te wyświetlacze?".
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
O ile przy jednym weekendowym zamknięciu pewne braki w informacji można było przeboleć, o tyle przy zamknięciu na 2 miesiące nie rozumiem, czemu nadal wyświetlacze w alstomach zasłaniane są kartką. Jeśli przeprogramowanie ich to zadanie dla armii programistów na pół roku, to może chociaż dałoby się je wyłączyć (względnie trwale zasłonić). W ogóle za to nie rozumiem, czemu nie wyprodukowano tablic do starych wagonów (za duży koszt?), zamiast zasłaniać Młociny kartką. Nie wspominając już o oczywiście niedziałających wyświetlaczach peronowych...
Ewentualnie zlecić to pierwszemu lepszemu studentowi IV roku wydziału EiTI PW. Jedyne pytanie, jakie zada, to "na kiedy?"Solaris U10 pisze:O ile przy jednym weekendowym zamknięciu pewne braki w informacji można było przeboleć, o tyle przy zamknięciu na 2 miesiące nie rozumiem, czemu nadal wyświetlacze w alstomach zasłaniane są kartką. Jeśli przeprogramowanie ich to zadanie dla armii programistów na pół roku, to może chociaż dałoby się je wyłączyć (względnie trwale zasłonić).
Władze metra żyją w świecie równoległym i oparach niedasizmu, niestetyKracho pisze:Ewentualnie zlecić to pierwszemu lepszemu studentowi IV roku wydziału EiTI PW.
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
Jest sporo rzeczy, które można zrobić minimalnym kosztem, a które by bardzo pomogły pasażerom, to "niedasię" (rozkład minutowy, informacje na wyświetlaczach, kierunki w Altomach)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43