Warszawska Karta Miejska
Moderator: JacekM
Yup, też tak mam (90dniowy, ulgowy, 1 strefa). Codziennie przechodzę przez bramki w metrze - i jestem przekonany, że kartę miałem do 5.02 (nawet zapisałem to w kalendarzu na telefonie). Okazało się, że mam ważną do 2.02. Nie wiem, dlaczego tak się stało.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- vernalisadonis
- Posty: 3087
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Jak macie rachunki, albo wydruki z automatów biletowych to policzcie dni czy się zgadzają. Jak nie to zgłosić to POPie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Już jutro nowa okolicznościowa Karta Miejska
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=676&c=98&l=1
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=676&c=98&l=1
- vernalisadonis
- Posty: 3087
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Czy muszę mieć ze sobą zdjęcie, jak chcę wyrobić sobie duplikat WKM? bo starą kartę gdzieś zgubiłem.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Witajcie,
Dawno nie zaglądałem na forum, więc nie wiem co w trawie szumi, więc jeśli zdubluję temat to przepraszam.
Ostatnio natknąłem się na możliwość doładowania karty miejskiej za psie grosze. Fakt, oszczędziłbym w skali roku dość sporą sumkę, jednak jak dla mnie jest to fałszerstwo karane w świetle prawa. Ale jedno mnie zastanawia. Czy kontroler nie jest przypadkiem w stanie wykryć sfałszowanej karty. Rozumiem, że jest to zapis elektromagnetyczny, ale jest on wykonywany na terminalach, które są połączone w jeden system. Zatem siłą logiki, kontrolerzy przy pomocy swoich urządzeń mają chyba informację gdzie bilet został doładowany lub jak mi się wydaje powinien mieć. Nie wyczytają tego z karty bezpośrednio, ale z informacji zawartych w systemie pod konkretnym numerem RAW karty. Niestety nie wiem gdzie takie doładowania się praktykuje, bo jeśli robi się to na normalnych terminalach, to ZTM jest w stanie sam określić fałszerstwo poprzez kontrolę doładowań, a stanem kasy w poszczególnym punkcie. Raczej wątpię, by był to całkowicie niewidoczny proceder, z którym nie można się w żaden sposób uporać.
Dawno nie zaglądałem na forum, więc nie wiem co w trawie szumi, więc jeśli zdubluję temat to przepraszam.
Ostatnio natknąłem się na możliwość doładowania karty miejskiej za psie grosze. Fakt, oszczędziłbym w skali roku dość sporą sumkę, jednak jak dla mnie jest to fałszerstwo karane w świetle prawa. Ale jedno mnie zastanawia. Czy kontroler nie jest przypadkiem w stanie wykryć sfałszowanej karty. Rozumiem, że jest to zapis elektromagnetyczny, ale jest on wykonywany na terminalach, które są połączone w jeden system. Zatem siłą logiki, kontrolerzy przy pomocy swoich urządzeń mają chyba informację gdzie bilet został doładowany lub jak mi się wydaje powinien mieć. Nie wyczytają tego z karty bezpośrednio, ale z informacji zawartych w systemie pod konkretnym numerem RAW karty. Niestety nie wiem gdzie takie doładowania się praktykuje, bo jeśli robi się to na normalnych terminalach, to ZTM jest w stanie sam określić fałszerstwo poprzez kontrolę doładowań, a stanem kasy w poszczególnym punkcie. Raczej wątpię, by był to całkowicie niewidoczny proceder, z którym nie można się w żaden sposób uporać.
Proponuję zapoznać się z tematem: viewtopic.php?t=8152Pagan pisze:Witajcie,
Dawno nie zaglądałem na forum, więc nie wiem co w trawie szumi, więc jeśli zdubluję temat to przepraszam.
Ostatnio natknąłem się na możliwość doładowania karty miejskiej za psie grosze. Fakt, oszczędziłbym w skali roku dość sporą sumkę, jednak jak dla mnie jest to fałszerstwo karane w świetle prawa. Ale jedno mnie zastanawia. Czy kontroler nie jest przypadkiem w stanie wykryć sfałszowanej karty. Rozumiem, że jest to zapis elektromagnetyczny, ale jest on wykonywany na terminalach, które są połączone w jeden system. Zatem siłą logiki, kontrolerzy przy pomocy swoich urządzeń mają chyba informację gdzie bilet został doładowany lub jak mi się wydaje powinien mieć. Nie wyczytają tego z karty bezpośrednio, ale z informacji zawartych w systemie pod konkretnym numerem RAW karty. Niestety nie wiem gdzie takie doładowania się praktykuje, bo jeśli robi się to na normalnych terminalach, to ZTM jest w stanie sam określić fałszerstwo poprzez kontrolę doładowań, a stanem kasy w poszczególnym punkcie. Raczej wątpię, by był to całkowicie niewidoczny proceder, z którym nie można się w żaden sposób uporać.
Co to kurde za absurd? Poszedłem na pocztę naładować kartę miejską. Środek miasta - Sadyba. A więc o drugą strefę pewnie nikt nie prosi. Ja chciałem drugą i mówię, że wcześniej była ładowana na pierwszą. No i naładowali mi na pierwszą. Anulować się nie da. W punkcie ZTMu owszem, można anulować stary kontrakt, ale 20% w plecy. I nikogo nie obchodzi że to nie z mojej winy .
Stegny w zasadzie, nie Sadyba. Ale wszystko jedno.
Stegny w zasadzie, nie Sadyba. Ale wszystko jedno.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A kiedy się zorientowałeś? Nie zwróciłeś od razu im uwagi na tgej poczcie?TGM pisze:Co to kurde za absurd? Poszedłem na pocztę naładować kartę miejską. Środek miasta - Sadyba. A więc o drugą strefę pewnie nikt nie prosi. Ja chciałem drugą i mówię, że wcześniej była ładowana na pierwszą. No i naładowali mi na pierwszą. Anulować się nie da. W punkcie ZTMu owszem, można anulować stary kontrakt, ale 20% w plecy. I nikogo nie obchodzi że to nie z mojej winy .
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- R-9 Chełmska
- Posty: 7767
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec