Nasze międzynarodowe podróże
Moderator: JacekM
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Pierwszy raz od niepamiętnych czasów podróż do i z Wiednia odbyłem samochodem. I to by było na tyle. Wśród licznych wycieczek szczególnie ciekawa była podróż pociągiem z Wiednia do Lubliany i z Lubliany do Wiednia. Trasa z fantastycznymi widokami / po tzw. Semmeringbahn i zwłaszcza od Celie do Lubliany/. Podróżowałem EC Emona - ceny biletów załatwione wcześniej w granicach 29 - 39 euro w ramach tzw. po spolszczeniu " sparszywiałej szyny" czyli Sparschiene. Wagon osobowy z przedziałami kl. 2 należał do słoweńskich kolei /w porównaniu do taboru naszego Intercity na liniach EC był co najmniej parę epok do tyłu, mimo pozorów nowoczesności - 6 osób w przedziale, klimatyzacja/. W Lublianie na dworcu kolejowym mały szok - 4 kible, odpowiedniki naszych EN 71 brylowały na torach bynajmniej nie jako stojące pomniki ale w obsłudze linii - powiedzmy - magistralnych. Były to jednostki z 1974 r. ! Co prawda pomazane przez gaficiarzy niemiłosiernie, ale na chodzie. Strasznie syfiaście wyglądały za to stosunkowo młode Desiro / chyba tak się to ustrojstwo nazywało / też pomazane i jakieś takie sfatygowane służbą.
ZUS fundatorem emigracji
Te ezty nie są starsze? Wydało mi się że eksportowaliśmy ten tabor jeszcze za czasów tow. Wiesława, a nie Edwarda RozrzutnegoW Lublianie na dworcu kolejowym mały szok - 4 kible, odpowiedniki naszych EN 71 brylowały na torach bynajmniej nie jako stojące pomniki ale w obsłudze linii - powiedzmy - magistralnych. Były to jednostki z 1974 r.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Były dostawy ezetów w latach 60-tych i 70-tych. Po rozpadzie Jugosławii "kibelkami" podzieliły się chyba jedynie Chorwacja i Słowenia. Z powodu dynamicznych przemieszczeń pociągów na dworcu / godziny popołudniowego szczytu / dokonałem parę szybkich desantów do podstawianych "kibelków czy gomółek". Nawet strzeliłem parę fotek aparatem bynajmniej nie fotograficznym. Ustrzeliłem też tabliczkę producenta, gdzie jak byk był rok produkcji 1974. Moja aktywność zadziwiła maszynistów jak i konduktorów owych "gomułek". Szkoda, że nie było czasu na pogawędkę z nimi.
ZUS fundatorem emigracji
Fotki sa nowe, to ezety sa stare
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
SparNacht do Budapesztu, a z Budapesztu na Bałkany jest oferta specjalna (~35€) - można przez internet kupić, tylko nie mam pod ręką linka do strony.person pisze:Na której stronie/u którego przewoźnika/-ów najlepiej szukać dojazdów i czy są jakieś oferty, którymi szczególnie powinienem się zainteresować?
[ Dodano: Wto 03 Wrz, 2013 23:22 ]
A, strona Kolei Chorwackich: http://www.hzpp.hr/Default.aspx
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
http://www.hzpp.hr/vlakom-u-madarsku "Budapest Spezial" za 29€.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
swego czasu pytałem o to w MAV i dostałem taką odpowiedź:
Dear Passenger,
Thank you for your inquiry!
The requested return ticket prices are the following:
- Budapest-Split: 71,4 EUR/person for 2nd class, or 106,4 EUR/person for 1st class
- Gyékényes-Split: 49,9 EUR/person for 2nd class, or 75,1 EUR/person for 1st class.
The additional fares of place reservation for the direct night train between Budapest (or Gyékényes) and Split are the following:
- sitting place: 3 EUR/person/way
- 6 person couchette: 9,4 EUR/person/way
- 4 person couchette: 14 EUR/person/way
- 3 person sleeper: 14 EUR/person/way
- 2 person sleeper: 21 EUR/person/way
- 1 person sleeper*: 49 EUR/person/way. (*1st class ticket needed)
Dear Passenger,
Thank you for your inquiry!
The requested return ticket prices are the following:
- Budapest-Split: 71,4 EUR/person for 2nd class, or 106,4 EUR/person for 1st class
- Gyékényes-Split: 49,9 EUR/person for 2nd class, or 75,1 EUR/person for 1st class.
The additional fares of place reservation for the direct night train between Budapest (or Gyékényes) and Split are the following:
- sitting place: 3 EUR/person/way
- 6 person couchette: 9,4 EUR/person/way
- 4 person couchette: 14 EUR/person/way
- 3 person sleeper: 14 EUR/person/way
- 2 person sleeper: 21 EUR/person/way
- 1 person sleeper*: 49 EUR/person/way. (*1st class ticket needed)
w przypadku trasy Budapeszt-Zagrzeb tu: http://elvira.mav-start.hu/
Spezial jest tani, ale jeszcze lepiej kupić bilet powrotny.
Spezial jest tani, ale jeszcze lepiej kupić bilet powrotny.