(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 02 sie 2013, 17:59

ashir pisze:Na Kawęczyńskiej-Bazylice też już będzie można normalnie wsiadać na samej pętli. ;-)
Serio?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2013, 19:46

Gdyby tak jeszcze zrobić Ż na Jagiellońskiej...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sie 2013, 20:01

Na Jagiellonskiej to trzeba pokasowac przystanków, a nie zadne Ż.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2013, 20:52

To też rozwiązanie - tylko czy nie byłoby protestów? Jeszcze na al. Krakowskiej między Hynka a Pralką bym w sumie pomyślał nad Ż. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 02 sie 2013, 22:24

Georg pisze:Szczerze powiem, że w DP też nie widziałem, żeby ktoś korzystał. Może lepiej byłoby całkiem skasować ten przystanek dla tramwajów (albo zawiesić) i zostawić tylko jako warunkowy dla autobusów?
Potrafią i po 3 osoby wsiąść lub wysiąść, ale potem kilkadziesiąt kolejnych tramwajów zatrzymuje się bez wymiany pasażerów. Dlatego NŻ dla A i zawieszenie dla T wydaje mi sie sensowną propozycją, w dni powszednie także. To samo powinno być z Dyrekcja FSO (kilka osób na dzień) oraz Budzyńskiej - Tylickiej (totalne zero).

[ Dodano: Pią 02 Sie, 2013 22:29 ]
Wolfchen pisze:To też rozwiązanie - tylko czy nie byłoby protestów? Jeszcze na al. Krakowskiej między Hynka a Pralką bym w sumie pomyślał nad Ż. :-k
Ostatnio tam nie bywałem, ale do ubiegłego roku nie było kursu, żeby na Krakowiaków i przy Instytucie Lotnictwa ktoś nie wsiadał i nie wysiadał i to bywało konkretnie. Tak że te ZP bym zostawił, jak jest. Natomiast Lipowczana faktycznie przydałoby sie skasować dla T i niech A maja NŻ.
4bis Stalowa - Woronicza

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 03 sie 2013, 9:05

Lipowczana obsługuje miasteczko samochodowe. Od ZTM były pomiary, wymiana dobowa na tym ZP to 300pas (na obie strony). Przystanek jest ewidentnie do likwidacji ale nie bo nie. i koniec. Dostaje sie frazesy typu "zwiększanie dostępności transportu zbiorowego, węzły przesiadkowe (chyba jak ktoś z samolotu wypadnie).
Krakowiaków i Instytut powinny zostać. Tu niema z czego ścinać normalne przystanki tramwajowe. Lipowczana jest niemal w całości w izochronie ZP krakowiaków.
Obrazek

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 03 sie 2013, 9:11

Przy Dyrekcji FSO są biura, ale fakt nie zbyt dużo i nie zbyt duża wymiana.
Budzyńskiej-Tylickiej to szkoła, która może być obsługiwana przez Dyrekcję.
Więc chyba lepiej wywalić Budzyńskiej-Tylickiej (po wybudowaniu osiedla lub zwiększeniu zapotrzebowania - przywrócić ten przystanek)

Co do Pimot-u to jest tam Koźmiński (bud. przy Jagiellońskiej 57) i biura po drugiej stronie. Wieżowiec jest obecnie przebudowywany, więc potoków dużych nie ma, ale w przyszłym roku pewnie zostanie oddany. Policja może być obsługiwana przez Golędzinów.

Co ciekawe Pimot, Budzyńskiej-Tylickiej i Dyrekcja mają .... przystanki autobusowe. Ale wprowadzanie postojów dla 509 byłoby niezbyt adekwatne. Gdyby było 302 ......

Rozumiem, że Golędzinów, Batalionu Platerówek (Jagiellońska MPWiK) i Śliwice zostają (mają największą wymianę).

Swego czasu (10 lat temu) pamiętam artykuł w gazecie z propozycją Szamota dotyczącą reorganizacji trasy Dw. Gdański - Bródno: likwidacja przystanków

Bonifraterska (już zrobione),
Park Traugutta (jest autobus, być może przydało by się, skoro do "4" można się przesiąść przy Muranowskiej),
Wybrzeże Helskie (jest/był autobus, bo obecnie 227 jest słabą ofertą, ale rozwiązaniem byłby może przystanek w weekend),
jeden na Rondzie Starzyńskiego (po stronie wschodniej),
Staniewicka (jest autobus, a tylko kilka magazynów i cmentarz tam jest)
oraz chyba Pożarowa (choć nie jestem pewny, bo jest tam i szkoła, i osiedle na Oliwskiej, no i oczywiście nie daleko PKP Praga).

Popieram likwidację P&R Połczyńska dla tramwajów. Dodatkowo choć może to być kontrowersyjne należałoby skasować Cm. Prawosławny i ewentualnie ... Elekcyjną (jest silne 105 na Kasprzaka), a w związku z tym, że rozbudowuje się Jana Kazimierza to Sowińskiego powinno zostać (brak autobusów). Co do Obozowej to projekt likwidacji kilku zespołów już jest i jest dobry. Co do Hali Banacha mam mieszane uczucie (jednocześnie spowalnia, ale rozszerza dostęp do osiedla i miejsc usługowych).

Natomiast należy jeszcze zająć się Marymoncką. Ja zawiesiłbym Lasek Bielański i Twardowską wraz z likwidacją wszelkich sygnalizacji świetlnych na torowisku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sie 2013, 10:10

patryk148 pisze: Natomiast należy jeszcze zająć się Marymoncką.
Już jest zajęta ...
Ja zawiesiłbym Lasek Bielański i Twardowską wraz z likwidacją wszelkich sygnalizacji świetlnych na torowisku.
... ale likwidacja nie przejdzie. Natomiast nawet @majusi byłby w stanie zrobić tam przyzwoity priorytet (gdyby chciał, w co szczerze wątpię), a dobry projektant - nawet i doskonały.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sie 2013, 10:34

Mhmm, Lasek Bielański obsługuje osiedle, dodam tramwajarskie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sie 2013, 10:36

Sąsiednie przystanki obsłużą je równie dobrze. To jest dosłownie 210 m od zespołu "PRZY AGORZE", inaczej niż prywatą rzeczywiście nie da się faktu zbudowania tego przystanku wyjaśnić. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sie 2013, 10:56

Mnie bardziej zastanawia przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną na Stołecznej, 140 metrów przed Krasińskiego.
A jeżeli chodzi o odległości między przystankowe, to na Bródnie są mniejsze.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sie 2013, 11:23

Glonojad pisze:Na Jagiellonskiej to trzeba pokasowac przystanków, a nie zadne Ż.
Pokasować, czy skomasować? Bo samo wycięcie stworzy zbyt duże dziury...
Stary Pingwin pisze:Mnie bardziej zastanawia przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną na Stołecznej, 140 metrów przed Krasińskiego.
Co jest w tym zastanawiającego? Środek gęstej zabudowy, przejście do szkoły, przedszkola etc... Jeśli już, to powinny być tam czujniki aby nadjeżdżający tramwaj nie zatrzymywał się niepotrzebnie tylko utrzymywał zielone...

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 03 sie 2013, 12:02

patryk148 pisze:Przy Dyrekcji FSO są biura, ale fakt nie zbyt dużo i nie zbyt duża wymiana.
Sam miałem tam kiedyś szkolenie i jako jedyny wsiadałem i wysiadałem z tramwaju. Przez ostani rok widziałem razem trzy osoby korzystające z tego przystanku, na kilkadziesiąt moich przejazdów.
patryk148 pisze:Co do Pimot-u to jest tam Koźmiński (bud. przy Jagiellońskiej 57) i biura po drugiej stronie.
Racja. Z Pimotu się wycofuję. Tam brygady z okolic godziny 16.00 w DP notują niezłe tłumy wsiadających.
patryk148 pisze:Co ciekawe Pimot, Budzyńskiej-Tylickiej i Dyrekcja mają .... przystanki autobusowe. Ale wprowadzanie postojów dla 509 byłoby niezbyt adekwatne. Gdyby było 302 ......
Czy z tymi przystankami na Służewcu i Kawęczyńskiej, to obecne p.o. dyr. ZTM nie działa na zasadzie "Całe zło to był stary dyr. Naprawiamy błędy minionej władzy"? Aha, i "przed referendum słuchamy warszawiaków". Jeśli tak, to może od września wróci 302? Eee, sam w to nie wierzę. Jeśli już, to bardziej 195 na Trakt, o co była niezła wrzawa. 302 dość gładko poległo.
patryk148 pisze:Rozumiem, że Golędzinów, Batalionu Platerówek (Jagiellońska MPWiK) i Śliwice zostają (mają największą wymianę).
Tak, nie idealną, ale ewidentnie widać, że tendencje są wzrostowe. No i ten Pimot.
patryk148 pisze:Swego czasu (10 lat temu) pamiętam artykuł w gazecie z propozycją Szamota dotyczącą reorganizacji trasy Dw. Gdański - Bródno: likwidacja przystanków

Bonifraterska (już zrobione),
To była dobra decyzja, skoro do dawnej pętli 175 nie ma dojazdu od tylu lat.
patryk148 pisze:Wybrzeże Helskie (jest/był autobus, bo obecnie 227 jest słabą ofertą, ale rozwiązaniem byłby może przystanek w weekend),
=D>
patryk148 pisze:jeden na Rondzie Starzyńskiego (po stronie wschodniej),
Albo mi się kierunki mylą, albo chcesz likwidacji najbardziej obelganego zbiorczego przystanku w / z kier. mostu???
patryk148 pisze:Staniewicka (jest autobus, a tylko kilka magazynów i cmentarz tam jest)
Tu sprawa wydaje się przegrana ze względu na dostęp dla staruszek, których najwięcej w weekendy na 1 zmianie;), ale w DP też jeżdżą. Poza tym tam jakieś małe firemki są i np. ok. 22.00 zdarzają się grupki wsiadających.
patryk148 pisze:oraz chyba Pożarowa (choć nie jestem pewny, bo jest tam i szkoła, i osiedle na Oliwskiej, no i oczywiście nie daleko PKP Praga).
Przystanek kolejowy mało wykorzystany, choć szkoda. Ale nastolatków to tam sporo.
patryk148 pisze:Dodatkowo choć może to być kontrowersyjne należałoby skasować Cm. Prawosławny i ewentualnie ... Elekcyjną (jest silne 105 na Kasprzaka), a w związku z tym, że rozbudowuje się Jana Kazimierza to Sowińskiego powinno zostać (brak autobusów).
Z Cm. bodaj pięć lat temu to już się stało i po miesiącu wrócił. Co ciekawe, jak zapadła decyzja o likwidacji, to równocześnie ZTM wprowadził rozkłady, na których przystanek był. A zniknęły z rozkładów, jak... cofnięto decyzję likwidacyjną, tłumacząc zresztą, że to tylko na czas przebudowy peronu, co faktycznie zrobiono. Żeby nie przegrać sprawy "komunikacyjnie" w sensie dialogu społecznego, ZTM powinien skonsultować sprawę z prawosławnymi, proponując albo NŻ, albo okresowy.
patryk148 pisze:Co do Obozowej to projekt likwidacji kilku zespołów już jest i jest dobry.
Niech zgadnę: Magistracka i Dalibora?
patryk148 pisze:Co do Hali Banacha mam mieszane uczucie (jednocześnie spowalnia, ale rozszerza dostęp do osiedla i miejsc usługowych).
I tam spory tłum potrafił korzystać.
patryk148 pisze:Natomiast należy jeszcze zająć się Marymoncką. Ja zawiesiłbym Lasek Bielański i Twardowską wraz z likwidacją wszelkich sygnalizacji świetlnych na torowisku.
Sygnalizacji, które dopiero co (niedawno) powstały? Już widzę, jak ktoś się przyzna do błędu.
4bis Stalowa - Woronicza

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 03 sie 2013, 13:02

patryk148 pisze: Popieram likwidację P&R Połczyńska dla tramwajów. Dodatkowo choć może to być kontrowersyjne należałoby skasować Cm. Prawosławny i ewentualnie ... Elekcyjną (jest silne 105 na Kasprzaka), a w związku z tym, że rozbudowuje się Jana Kazimierza to Sowińskiego powinno zostać (brak autobusów). Co do Obozowej to projekt likwidacji kilku zespołów już jest i jest dobry. Co do Hali Banacha mam mieszane uczucie (jednocześnie spowalnia, ale rozszerza dostęp do osiedla i miejsc usługowych).
Ja akurat czasami korzystam z P&R Połczyńska, ale zawsze jestem jedynym korzystającym (nie licząc osób mi towarzyszących) z wyjątkiem kilku razy, gdzie dołączyła jedna osoba. Zawsze wszyscy podążali do bloków na Synów Pułku najbardziej oddalonych od Powstańców Śląskich. Utrzymywanie przystanku by kilka osób oszczędziło minutę czy dwie spaceru, a tysiące miało dodatkowy, zbędny postój, nie ma sensu.

Podobny argument za Halami Banacha. Wysiada tam sporo miłośników bazarku. Ale teraz, gdy bazarek przeniesiono w głąb osiedla różnica pomiędzy odległością od Hal Banacha i Dickensa stała się niewielka. Na tyle mała, że nie warto spowalniać całego ruchu w ciągu Krakowska/Grójecka.

Drażni mnie argumentacja, że ludzie korzystają to przystanek winien być. Stosując taką argumentację powinno się w terenach gęsto zabudowanych porobić przystanki co 50-100 metrów. Z pewnością z każdego będzie korzystało sporo pasażerów.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 03 sie 2013, 13:12

Wiecie można byc tak złośliwym zeby nie robic w ogole przystnków a tramwaj osiągał prędkość nieco powyżej spacerowej i wsiadało by sie w locie.
Obrazek

ODPOWIEDZ