Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
1. Kolejne AKMy w ruchu - 1624 i 1639.
2. Na NR do Nowego Sącza pojechał ER75-006
3.
2. Na NR do Nowego Sącza pojechał ER75-006
3.
Inforail pisze:Koleje Mazowieckie planują kolejne zakupy taboru
Miesiąc temu Kolej Mazowieckie ogłosiły przetarg na zakup dwudziestu dwóch wagonów piętrowych, z czego dwa mają być sterownicze, oraz dwóch lokomotyw do prowadzenia zestawów push&pull. Jak się okazuje to nie koniec zakupów. Przewoźnik w najbliższym czasie planuje ogłoszenie kolejnych przetargów i to jak się okazuje na całkiem sporą skalę. I tak nadal będzie trwała wymiana taboru spalinowego. Docelowo zapewne z ruchu wycofane zostaną wszystkie poniemieckie jednostki VT627 i VT628, które zastąpią nowoczesne składy. Już dziś Koleje Mazowieckie mają cztery sztuki SA135, kolejny pojazd –222M ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku. W planach jest zakup następnych dwóch, które mają pojawić się w przyszłym roku. Do wymiany jest jeszcze 11 starszych pociągów spalinowych. Nieco trudniejsza, czy wręcz niewykonalna w najbliższym czasie, może okazać się całkowita wymiana ezt-ów serii EN57. Takich niezmodernizowanych jednostek przewoźnik ma jeszcze sporo, bo około 130. Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas trwają remonty składów i to z coraz większym zakresem robót. Ostatnie jednostki są doposażone m.in. w klimatyzację przedziału pasażerskiego, standardem jest asynchroniczny silnik i nowe hamulce. Po zakończeniu realizowanego właśnie projektu na modernizację 34 jednostek, takich pociągów, po gruntownym liftingu, ma być około siedemdziesięciu. Co do zakupów, to Koleje Mazowieckie mają w planach ogłoszenie przetargu na dostawę dwunastu, a następnie dwudziestu czterech pięcioczłonowych ezt-ów. Ich dostawy mają być realizowane od 2015 roku. Ale to jeszcze nie koniec. Przewoźnik rozważa także zakup dwuczłonowych składów elektrycznych. Ma być ich dziesięć, dostawy również w 2015 roku. Łącznie zatem planuje się zakup, w ciągu w zasadzie trzech najbliższych lat, ponad siedemdziesięciu składów. To rzeczywiście wynik bardzo przyzwoity, jak na polskie warunki rzecz jasna, i żadna inna firma nie może się z równać z Kolejami Mazowieckimi.
Pytanie czy będa miały mniej jak 100m, bo jeśli tak to byłoby to idealne uzupełnienie oferty. I w razie czego zawsze można zrobić skład i idealnie wyrobić sie w peronach.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
No właśnie nie koniecznie, człony mogą mieć od 12 (coś Hiszpańskiego takie miało ZTCP) do 25 jak P&P, a jakiś Niemiecki skład ma chyba 27, także to się może okazać. Kible mają człony powyżej 20m i jeśli to tak wyjdzie to będzie kicha jak z Elfami.alojz pisze:5 członów, czyli jakieś 90-95 metrów. W sam raz.kajo pisze:Pytanie czy będa miały mniej jak 100m, bo jeśli tak to byłoby to idealne uzupełnienie oferty.
Poza tym przydałoby się równo 100m by móc maksymalnie wykorzystać krawędź peronową.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jeszcze go nie widziałem, ale wróbelki w sieci ćwierkają, że jest już kolejny nowy AKM: 1598
Tak przy okazji: Grochów, fotka z 2010 - pamięta może ktoś z Was co to się wtedy stało, że EN57-1653 jechał bez torów?
Tak przy okazji: Grochów, fotka z 2010 - pamięta może ktoś z Was co to się wtedy stało, że EN57-1653 jechał bez torów?
Jeżeli dobrze kojarzę fakty to wykolejenie przy cofaniu jednostki. Mechanik myślał, że ma plecy a ich nie miałJacek Z. pisze:Tak przy okazji: Grochów, fotka z 2010 - pamięta może ktoś z Was co to się wtedy stało, że EN57-1653 jechał bez torów?
Jak ja kojarzę fakty, to ktoś po imieninowych % pomylił tory (wraz z jednostkami) i w dodatku rozpoczął cofanie z czoła drugiej jednostki bez upewnienia się jaka jest z tyłu sytuacja. W zdarzeniu udział brały jednostki 1659+1773 i 1571+1653.
Zdarzenie miało miejsce 10.10.2010 około południa.
Zdarzenie miało miejsce 10.10.2010 około południa.