Komunikacja w innych miastach
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tak, dyskusja o nim toczyła się w tym tygodniu na tym podforum
( Komunikacyjne ciekawostki)
( Komunikacyjne ciekawostki)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Metro, spora sieć tramwajowo-stadtbahnowa, ostatnio też taki wynalazek: http://phototrans.pl/14,629224,0,Rampin ... _8301.html http://phototrans.pl/14,629225,0,Rampin ... _8301.html
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A czy on da rade jeździć bez podłączenia do sieci?JacekM pisze:ostatnio też taki wynalazek:
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
- U6 na odcinku śródmiejskim - bardzo ciekawe architektonicznie estakady (no i samo metro obsługiwane tramwajami w trakcji poczwórnej, mniam)
- WLB czyli Wiedeńska Kolej Dojazdowa - z tym, że do końca w Baden (też warto zobaczyć, śliczny park kuracyjny na zboczu wzgórza, termy) jedzie się z Opery z godzinę piętnaście
- tramwaje a szczególnie: 1/2 po Ringu, 1 na Prater, 18 z odcinkiem tunelowym, 38 na Grinzing (wino, knajpy, autobus na Kahlenberg), ewentualnie 31 czyli ostatni most tramwajowy w Wiedniu, podobno także końcówka zachodnia 43/44 ale nie widziałem osobiście, więc nie gwarantuję;
- U2 na odcinku od Praterstern na wschód (najnowsza trasa, w dużej części na estakadzie)
- WLB czyli Wiedeńska Kolej Dojazdowa - z tym, że do końca w Baden (też warto zobaczyć, śliczny park kuracyjny na zboczu wzgórza, termy) jedzie się z Opery z godzinę piętnaście
- tramwaje a szczególnie: 1/2 po Ringu, 1 na Prater, 18 z odcinkiem tunelowym, 38 na Grinzing (wino, knajpy, autobus na Kahlenberg), ewentualnie 31 czyli ostatni most tramwajowy w Wiedniu, podobno także końcówka zachodnia 43/44 ale nie widziałem osobiście, więc nie gwarantuję;
- U2 na odcinku od Praterstern na wschód (najnowsza trasa, w dużej części na estakadzie)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Na dniach postaram się zaspamować resztą zdjęć z Wiednia na TWB. Przede wszystkim tramwaje (o których jest już temat na forum):MichalJ pisze:W Wiedniu to jest ciekawego komunikacyjnie?
pętla Schotentor U zbudowana na poziomie -1, tunel premetra pod Margaretengürtel, metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera (secesja), tramwaje na Ringu, tramwaje na obrzeża miasta (linie do Rodaun, Hohe Warte, Grinzing). Moooże jeszcze "Lokalbahnlinie nach Baden" jako studium tego, czy WKD powinno być bardziej kolejowe czy tramwajowe.
Taborowo - nudy. E1/E2 na przemian z ULFami, autobusy MANa (WL) i Mercedesa (ajenci). Tylko te włoskie wozidełka mogą odrobinę człowieka zaciekawić (zwłaszcza, że jeżdżą po pięknej okolicy - Innere Stadt bardzo przypadło mi do gustu).
Aha, muzeum tramwajowe jest zamknięte do końca roku.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
- a/p TALENT
- Posty: 1724
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Zapomnieliście o części kolejowej / S-bahn, zwłaszcza trasa S 45, dworzec Hauptbahnhof z przyległościami, Praterstern, Westbahnhof z przyległościami, Wien Mitte no i swojsko syfiasty Floridsdorf. Dla miłośników zabaw ludycznych Prater i dwa odcinki liliputbahn - na Praterze i na Donauinsel.
Zwróćcie uwagę na niezwykle przyzwoity stan taboru S-bahnu / ezt z lat 1979 - 1984! /.
Zwróćcie uwagę na niezwykle przyzwoity stan taboru S-bahnu / ezt z lat 1979 - 1984! /.
ZUS fundatorem emigracji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tylko U6. U4 zostało bardzo mocno przebudowane (na ciężkie metro jak U1-3).Daniel_FCB pisze: metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera
EDIT: Korekta tagów
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Ok, U4 jest zdecydowanie bardziej przebudowane (polecam przesiadkę na Längenfeldgasse), ale jednak zachodni odcinek jakieśtam elementy zachował (na pewno kilka peronów).Glonojad pisze:Tylko U6. U4 zostało bardzo mocno przebudowane (na ciężkie metro jak U1-3).Daniel_FCB pisze: metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera
Aha, jeszcze polecam takie obrazki. Bardzo mi się podobał taki sposób prowadzenia robót torowych.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM