Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 sie 2013, 6:59

Bastian pisze:I nie bijcie, bo to na razie luźna myśl: a gdyby wzmocnić 187 kosztem 517,
Strasznie mi szkoda tego, że Alejami i TŁ można tak szybko przejechać a autobus będzie się co kawałek zatrzymywał...

[ Dodano: Pią 30 Sie, 2013 07:33 ]
Ja się będę kłócił - czemu nie wykorzystujemy okazji utworzenia jednej z nielicznych naprawdę szybkich linii przyspieszonych? Tworzymy je w miejscach gdzie omijają może 1-2 przystanki a jeśli jest możliwość stworzenia naprawdę porządnej linii przyspieszonej na trasie gdzie na każdym odcinku mamy dobrą alternatywą w postaci linii zwykłych...

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 30 sie 2013, 8:35

reserved pisze:
517 Połączenie z linią 187, skierowanie linii na trasę:
URSUS - NIEDŹWIADEK - trasa 187 lub 517 - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Trasa Łazienkowska - METRO POLITECHNIKA (lub kraniec w pobliżu)
Częstotliwość: 7,5/10/15
Cel: Stworzenie szybkiej i bezkorkowej linii, która dowiezie Ursus i Ochotę do metra i innych dzielnic Warszawy. Wykorzystanie buspasa i wiaduktów w Al. Jerozolimskich do szybszego przemieszczenia się przez Warszawę. A jednocześnie brak dubla kolei. Do centrum oprócz pociągów Ursus miałby 191 (w pewnym sensie) oraz z Beresteckiej 127 i 158.
Możliwa koordynacja z linią 523 (jeśli się da w godzinach kiedy częstotliwości będą podobne) na odcinku Metro Politechnika - Dw. Zachodni.
Puszczenie trasą 187 dowiezie z Ursusa śladowe ilości paxów. Jeśli już, to tylko trasą 517.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sie 2013, 8:40

KwZ pisze:w jednym zdaniu nie chcesz dawać silnej dowozówki do M2
To jest nadinterpretacja. Ja bym dał dowozówkę, ale wskazuję, iż podstawowe znaczenie miałaby ona dla Alej Jerozolimskich. Kwestionowałem w tej roli 187/517, bo zupełnie nie widzę powodu, by taka linia dwukrotnie przekraczała linię grodziską, jadąc przez Stary Ursus z Niedźwiadka. 191 Stary Ursus tylko muska, stąd mój pomysł.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sie 2013, 8:45

wojtor pisze:Puszczenie trasą 187 dowiezie z Ursusa śladowe ilości paxów.
Hę? ->
fik pisze:To kto przyjeżdża rano nabitym 187 na Ochotę?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sie 2013, 8:58

Zapomniałeś, że zapomniałem o zmianie trasy.

Dowóz Ursusa na Politechnikę tak, 187,5 - nie. 188 należy po prostu zlikwidować, a nie reanimować tworząc potworki przez trzy czwarte miasta.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 30 sie 2013, 9:07

Bastian pisze:
wojtor pisze:Puszczenie trasą 187 dowiezie z Ursusa śladowe ilości paxów.
Hę? ->
fik pisze:To kto przyjeżdża rano nabitym 187 na Ochotę?
187 dowozi mieszkańców z Niedźwiadka, który zaraz dostanie SKMkę oraz mieszkańców osiedli w rejonie Fasolowej, które Ursusem już nie są.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sie 2013, 9:15

fik pisze:Dowóz Ursusa na Politechnikę tak, 187,5 - nie. 188 należy po prostu zlikwidować, a nie reanimować tworząc potworki przez trzy czwarte miasta.
Jak zwał, tak zwał. Chodziło mi o to, by tym 187 obsłużyć relację Banacha - Politechnika. Dalej rzeczywiście mogłoby pojechać na Gocław, resztę 188 włączyć do 523, 411 pochować, z kursami do SM zrobić cokolwiek.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sie 2013, 9:19

Bastian pisze:Chodziło mi o to, by tym 187 obsłużyć relację Banacha - Politechnika.
W sensie przejęcia jedynego unikalnego potoku 188? Ani on tak naprawdę poważny, a takie 187 nie obsłuży kluczowego dlań przystanku WUM.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 sie 2013, 9:34

Jak mi jeszcze raz ktoś zaproponuje przesiadkę na Wawelskiej...

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 30 sie 2013, 10:33

Świetnie się ubawiłem pomysłami niektórych "planistów" tutaj, którzy nawet nie wiedzą, że 187 ma od pewnego zupełnie inną trasę przez Ursus i całkowicie pomija Stary Ursus i Skorosze. To chyba świadczy o tym, że lepiej żebyście sobie darowali pomysły nie znając nawet realiów dzielnicy.

1. Przede wszystkim nalezy pamietać że Skorosze rozbudowuje się coraz bardziej w kierunku Alej i tym samym coraz dalej od niedawnej głownej linii komunikacyjnej Dzieci Warszawy, która znajdowała się w zasięgu kilkuminutowego dojścia z każdego bloku. Stąd 178 przez Prystora, 207 i niedawne roszady 394/206 (niestety nie najlepsze)

2. Powstała Nowolazurowa, na której po przetrasowaniu 187 znacznie straciło na lokalnej popularności, choć zapewnia obsługę os. Fasolowa tudzież Solipse

To sprawia że coraz trudniej Ursus zaplanować i np dać jest jedną silną linię żeby zadowolić większość mieszkańców

Co do pomyslów/fantazji Bastiana, do przede wszystkim musisz pamiętać że 187 i 191 obsługują teraz zupełnie inne miejsca Włoch i Ursusa (pokrywają się tylko między ZP Zapustna i Ryżowa)
Samo 187+188 (przez Bitwy) z punktu widzenia Ursusa wydaje się być dobre, ale w zamian widziałbym (po zapewne rychłym skasowaniu 517) 191 przez Kopińską do Narutowicza (albo M2 Daszyńskiego max). W ten sposób obydwa ciągi nadal będą z Ursusem skomunikowane. Oczywiście niektórzy by stracili ale:
1. Skorosze nadal miałyby połączenie z DWZ (Niedzwiadek będzie miał przystanek kolejowy do tego) i linię do pl Narutowicza
2. Byłoby jeszcze lepsze połączenie ze szpitalem na Banacha co ponoć było jednym z ważnych punktów dla Ursusa w czasów dużej reformy

I takie dwie linie bym widział jako szkielet autobusowy, który oczywiście powinien mieć podparcie w postaci kolejowej 207. I największa jazda zaczyna się na kwestiach połączeń lokalnych:
- Niedzwiadek-Stary Ursus-Skorosze (teraz jest 517, a tak zostaje 401 - dziwactwa w postaci 177/206 nie zapewniają kompleksowego połączenia tych trzech części)
- Południowe Skorosze (okolice CH Skorosze) - PKP Włochy - teraz na 178 (coraz bardziej wypełnione rano na tym odcinku)
robi się tego sporo i coraz trudniej to poobsługiwać
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 sie 2013, 10:49

Bastian pisze: To jest nadinterpretacja. Ja bym dał dowozówkę, ale wskazuję, iż podstawowe znaczenie miałaby ona dla Alej Jerozolimskich. Kwestionowałem w tej roli 187/517, bo zupełnie nie widzę powodu, by taka linia dwukrotnie przekraczała linię grodziską, jadąc przez Stary Ursus z Niedźwiadka. 191 Stary Ursus tylko muska, stąd mój pomysł.
Nie bardzo wiem, o czym piszesz. Cytowane zdanie odnosiło się do reserveda. Z kolei mój pomysł mówił, żeby to moje 178+517 zaczynało przy PKP Ursus, czyli po południowej stronie torów, a zatem przekraczałoby je tylko raz.
Nie bardzo rozumiem, co to ma znaczyć, że 191 Ursus tylko muska, skoro jedzie jego środkiem (cały czas mówię o Ursusie na południe od kolei).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sie 2013, 11:31

KwZ pisze:Nie bardzo wiem, o czym piszesz. Cytowane zdanie odnosiło się do reserveda.
To może dlatego, że było pod cytatem z mojego postu, nie zrozumiałem z tego :P
KwZ pisze:Nie bardzo rozumiem, co to ma znaczyć, że 191 Ursus tylko muska, skoro jedzie jego środkiem (cały czas mówię o Ursusie na południe od kolei).
A ja o całym. Za dużo skrótów myślowych ;)

Obiekcje Mariowa są dość istotne. To 187 na Nowolazurowej nijak nie pasuje... :/
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 sie 2013, 11:49

A na Nowolazurowej nie da się wcisnąć jakoś 2xx? Tam musi być linia bezpośrednia do centrum?

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 30 sie 2013, 12:59

Mój projekt sprzed 2 miesięcy przypominam. viewtopic.php?p=867938#867938

Jest dowóz zarówno ze Sławka (187 za 191), zarówno z osiedli przy Prystora (127 za 178), Nowolazurowa (127 i 401). Kwestia tylko częstotliwości. Wiem trochę okrężna. Jakby ktoś miał wątpliwość co do 187 na Czerniakowie, to uzupełniam (107 na Siekierki-Sanktuarium, 108 Metro Wilanowska - Siekierki - Gagarina - Rakowiecka-Sanktuarium, 162 na Stegny).

Co do częstotliwości: można dzielić linię na dojeżdżającą do centrum i linię w szczycie tylko w dzielnicy na zasadzie 10/10/10/10 i 10/-/10/- lub 20/20/20/20/ i 20/20/20/- co daje na głównym korytarzy dowóz częsta linię.

Przypominam, że częstotliwość S1 to 30 minut przez cały tydzień. Do tego dochodzi KM, które w szczycie nie jest zbyt komfortowe (tłok). Przepustowość jest ograniczona, więc nie da się wcisnąć więcej kursów (w rozkładzie edycji 2010/2011 było 6 kursów KM w takcie 11-11-8-11-11-8 oraz SKM co 30 minut). A dla Włochów nic się nie zmienia za sprawą Niedźwiadka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sie 2013, 14:43

MichalJ pisze:Jak mi jeszcze raz ktoś zaproponuje przesiadkę na Wawelskiej...
Jak mi jeszcze raz ktoś każe utrzymywać muchowoza, bo są braki infrastrukturalne... :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ