Rozkłady tramwajowe - sezon 2013/2014/2015
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Nie rozumieć. W rozkładach na 2 września większość linii ma wpisane, że rozkład ważny od 2 września. Ale są wyjątki:
15,18 - od 29 czerwca
2 - od 1 lipca
7,8 - od 5 sierpnia (przy czym dla 7 rozkład jest identyczny z obowiązującym dziś rozkładem datowanym na 29 czerwca, a dla 8 nie)
26 - od 5 (sic!!!) września
15,18 - od 29 czerwca
2 - od 1 lipca
7,8 - od 5 sierpnia (przy czym dla 7 rozkład jest identyczny z obowiązującym dziś rozkładem datowanym na 29 czerwca, a dla 8 nie)
26 - od 5 (sic!!!) września
7 w sierpniu zmieniła charakter przystanków na Kawęczyńskiej. Chyba, skleroza nie boli i jest mi to absolutnie do niczego. A to 26 jest całkiem gustowne, choć wygląda na proste przeklawiaturzenie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Kto wymyślił takie mądre kursy na 14 na trasie Banacha - Pl. Starynkiewicza w piątek? W dodatku jeden kurs później się pięknie zlepia i baza nie potrafi rozróżnić tych kursów. Na 9 i 25 całkiem logicznie to zrobiono, a tutaj jakaś jazda na około i powrót jeszcze raz na Pl. Narutowicza, żeby później dojechać na Pl. Starynkiewicza, zresztą nie do końca rozumiem, czemu na Pl. Starynkiewicza, skoro te wozy mają jeździć chyba na linii 77.
W dodatku z takich kursów to nigdy nie wiadomo z punktu formalnego czy Pl. Starynkiewicza 03 jest dla wysiadających czy też nie i można dojechać na Pl. Starynkiewicza 05? 


Czy postoje bezpośrednio przed zjazdem do zajezdni nie powinny wynosić >0 min.? Motorniczy ma, zdaję się, przygotować wóz do zjazdu, choćby przez zmianę tzw. dekoracji liniowej, co - w zależności od typu taboru - może zająć kilka minut. A postoje wyrównawcze to wyszły już z mody? Zwłaszcza w porze skróconych czasów przejazdu to już są dwa powody, by ZTM nie planował fikcji i brał pod uwagę realia. Chyba, że jedni udają, że organizują, a drudzy udają, że to wykonują.
A trzeci udają, że za taką jakość usług płacą...
A trzeci udają, że za taką jakość usług płacą...
4bis Stalowa - Woronicza
Codziennie dwie ostatnie 20-ki zjeżdżające z Boernerowa mają po 1 min. postoju. Sorry, mój błąd, że pisałem o zerze - w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają. Za to na FSO się nie mieszczą - przy postojach > 30 min. - przez większość dnia wolnego od pracy w trzecim składzie ludzie z doczep wysiadają poza peronem, a ostatnimi drzwiami nawet poza asfaltem (przejście) - na "żwirek i muchomorek". Dobrze, jak jeden z tych trzech to solówka.
Jeszcze w tym roku zerowe postoje bywały na 23, ale tam sytuacja się ucywilizowała. Na 31, przy 3-minutowej częstotliwości, trudno to sprawdzić z poziomu netu, więc pewności nie mam. Ale na Służewcu bywa też, że nawet jak wszystko przyjeżdża planowo, to i tak ze dwa składy wysadzają ludzi jeszcze przed zwrotnicą rozdzielającą ruch na pętlę. Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb. Że o trwającym już latami bajzlu wokół i niewygodnych dojściach do peronów kolejowych dla pasażerów (nie) wspomnę.
Jeszcze w tym roku zerowe postoje bywały na 23, ale tam sytuacja się ucywilizowała. Na 31, przy 3-minutowej częstotliwości, trudno to sprawdzić z poziomu netu, więc pewności nie mam. Ale na Służewcu bywa też, że nawet jak wszystko przyjeżdża planowo, to i tak ze dwa składy wysadzają ludzi jeszcze przed zwrotnicą rozdzielającą ruch na pętlę. Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb. Że o trwającym już latami bajzlu wokół i niewygodnych dojściach do peronów kolejowych dla pasażerów (nie) wspomnę.
4bis Stalowa - Woronicza
Nie może być więcej niż jeden wóz na północ od Starego Bemowa. Więc skoro z koordynacji wychodzi 0 lub 15, to musi być 0.Półtorak pisze:w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają.
Związki marudziły, że się nie da tym jeździć, to dostały postoje jak stąd do Honolulu. Teraz będą marudzić o żwirek. I tak w koło Macieju.Półtorak pisze:Za to na FSO się nie mieszczą - przy postojach > 30 min. - przez większość dnia wolnego od pracy w trzecim składzie ludzie z doczep wysiadają poza peronem, a ostatnimi drzwiami nawet poza asfaltem (przejście) - na "żwirek i muchomorek".
Linii co 3 minuty na trójskładach to żadna pętla nie będzie w stanie zdzierżyć.Półtorak pisze:Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A z jakiego powodu nie może być? Sygnalizacja jest przygotowana pod przyjęcie więcej, niż jednego wozu na Boernerowie.pawcio pisze:Nie może być więcej niż jeden wóz na północ od Starego Bemowa. Więc skoro z koordynacji wychodzi 0 lub 15, to musi być 0.Półtorak pisze:w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają.
Żadna? Niewierny Pawciu! Polecam wycieczkę choćby do Berlina. Zapraszam do zobaczenia czterotorowej pętli przy Alexanderplatz lub właśnie budowanej trzytorowej przy Hauptbahnhof, ale za to są to tory postojowe o imponującej długości. A na marginesie, zwolennikom dwukierunkowców polecam ją, bo - mimo, że można było oszczędzić, robiąc "ślepy" kraniec z jednej strony, to pociągnięto jednotor uliczną pętlą tak na oko ze 2 kilometry i do tych torów postojowych będzie się dojeżdżało naokoło. Ale wcześniej przed tym kółkiem będzie przystanek na wprost Dworca - wygodnie dla pasażerów i bez tracenia czasu.pawcio pisze:Linii co 3 minuty na trójskładach to żadna pętla nie będzie w stanie zdzierżyć.Półtorak pisze:Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb.
4bis Stalowa - Woronicza
15 minut to nie, ale był kiedyś normalny postój na Boernerowie i chyba było to lepsze niż 3 tramwaje linii 20 stojące na Żeraniu FSO.pawcio pisze:Nie może być więcej niż jeden wóz na północ od Starego Bemowa. Więc skoro z koordynacji wychodzi 0 lub 15, to musi być 0Półtorak pisze:w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają.

Ale, z tego, co słyszałem, energetyka nie.Półtorak pisze:Sygnalizacja jest przygotowana pod przyjęcie więcej, niż jednego wozu na Boernerowie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem