Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014/2015

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 sie 2013, 22:08

Nie rozumieć. W rozkładach na 2 września większość linii ma wpisane, że rozkład ważny od 2 września. Ale są wyjątki:
15,18 - od 29 czerwca
2 - od 1 lipca
7,8 - od 5 sierpnia (przy czym dla 7 rozkład jest identyczny z obowiązującym dziś rozkładem datowanym na 29 czerwca, a dla 8 nie)
26 - od 5 (sic!!!) września

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sie 2013, 22:12

7 w sierpniu zmieniła charakter przystanków na Kawęczyńskiej. Chyba, skleroza nie boli i jest mi to absolutnie do niczego. A to 26 jest całkiem gustowne, choć wygląda na proste przeklawiaturzenie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 sie 2013, 22:44

Aha, w 22 nie zmienia się nic, w 41 zmienia się układ kursów niskich.
7, owszem, ma dodatkowy przystanek. Czyli koryguje się datę rozkładu, bo 5 sierpnia dodano ten przystanek nie zmieniając daty rozkładu.

Ale po co zmieniono datę rozkładu 20 i 22, to już nie wymyślę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sie 2013, 22:49

Na 20 solówki wracają na składy w weekendy, co formalnie zmienia rozkład, aczkolwiek nie zmienia informacji pasażerskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 sie 2013, 22:52

No to tylko 22 zostaje.

MichałP.
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2007, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałP. » 03 wrz 2013, 10:04

Witam.
Czy mógłbym poprosić o numery brygad solo z R4 na linii 28 i ilość brygad całodziennych oraz dodatków B z R4 na linii 17 które przebierają się na 37 (+ ile z tych przebierańców jest niskie)

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 wrz 2013, 18:25

Kto wymyślił takie mądre kursy na 14 na trasie Banacha - Pl. Starynkiewicza w piątek? W dodatku jeden kurs później się pięknie zlepia i baza nie potrafi rozróżnić tych kursów. Na 9 i 25 całkiem logicznie to zrobiono, a tutaj jakaś jazda na około i powrót jeszcze raz na Pl. Narutowicza, żeby później dojechać na Pl. Starynkiewicza, zresztą nie do końca rozumiem, czemu na Pl. Starynkiewicza, skoro te wozy mają jeździć chyba na linii 77. :-k W dodatku z takich kursów to nigdy nie wiadomo z punktu formalnego czy Pl. Starynkiewicza 03 jest dla wysiadających czy też nie i można dojechać na Pl. Starynkiewicza 05? :razz:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 wrz 2013, 18:54

Te kursy na Starynkiewicza jadą na podstawienie rezerwy czynnej dla 77. Ale żadnego rozkładu na 77 już nie mają.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 06 wrz 2013, 19:43

Czy postoje bezpośrednio przed zjazdem do zajezdni nie powinny wynosić >0 min.? Motorniczy ma, zdaję się, przygotować wóz do zjazdu, choćby przez zmianę tzw. dekoracji liniowej, co - w zależności od typu taboru - może zająć kilka minut. A postoje wyrównawcze to wyszły już z mody? Zwłaszcza w porze skróconych czasów przejazdu to już są dwa powody, by ZTM nie planował fikcji i brał pod uwagę realia. Chyba, że jedni udają, że organizują, a drudzy udają, że to wykonują.

A trzeci udają, że za taką jakość usług płacą...
4bis Stalowa - Woronicza

Paweł D.
Posty: 5714
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 wrz 2013, 21:46

A na jakich liniach ten czas jest zerowy? Bo regułą to raczej nie jest.

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 09 wrz 2013, 11:45

Codziennie dwie ostatnie 20-ki zjeżdżające z Boernerowa mają po 1 min. postoju. Sorry, mój błąd, że pisałem o zerze - w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają. Za to na FSO się nie mieszczą - przy postojach > 30 min. - przez większość dnia wolnego od pracy w trzecim składzie ludzie z doczep wysiadają poza peronem, a ostatnimi drzwiami nawet poza asfaltem (przejście) - na "żwirek i muchomorek". Dobrze, jak jeden z tych trzech to solówka.

Jeszcze w tym roku zerowe postoje bywały na 23, ale tam sytuacja się ucywilizowała. Na 31, przy 3-minutowej częstotliwości, trudno to sprawdzić z poziomu netu, więc pewności nie mam. Ale na Służewcu bywa też, że nawet jak wszystko przyjeżdża planowo, to i tak ze dwa składy wysadzają ludzi jeszcze przed zwrotnicą rozdzielającą ruch na pętlę. Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb. Że o trwającym już latami bajzlu wokół i niewygodnych dojściach do peronów kolejowych dla pasażerów (nie) wspomnę.
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 wrz 2013, 12:05

Półtorak pisze:w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają.
Nie może być więcej niż jeden wóz na północ od Starego Bemowa. Więc skoro z koordynacji wychodzi 0 lub 15, to musi być 0.
Półtorak pisze:Za to na FSO się nie mieszczą - przy postojach > 30 min. - przez większość dnia wolnego od pracy w trzecim składzie ludzie z doczep wysiadają poza peronem, a ostatnimi drzwiami nawet poza asfaltem (przejście) - na "żwirek i muchomorek".
Związki marudziły, że się nie da tym jeździć, to dostały postoje jak stąd do Honolulu. Teraz będą marudzić o żwirek. I tak w koło Macieju.
Półtorak pisze:Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb.
Linii co 3 minuty na trójskładach to żadna pętla nie będzie w stanie zdzierżyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 09 wrz 2013, 12:35

pawcio pisze:
Półtorak pisze:w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają.
Nie może być więcej niż jeden wóz na północ od Starego Bemowa. Więc skoro z koordynacji wychodzi 0 lub 15, to musi być 0.
A z jakiego powodu nie może być? Sygnalizacja jest przygotowana pod przyjęcie więcej, niż jednego wozu na Boernerowie.
pawcio pisze:
Półtorak pisze:Ledwo co zmodernizowana i rozbudowana pętla, ale cały czas niedostosowana do realnego ruchu i potrzeb.
Linii co 3 minuty na trójskładach to żadna pętla nie będzie w stanie zdzierżyć.
Żadna? Niewierny Pawciu! Polecam wycieczkę choćby do Berlina. Zapraszam do zobaczenia czterotorowej pętli przy Alexanderplatz lub właśnie budowanej trzytorowej przy Hauptbahnhof, ale za to są to tory postojowe o imponującej długości. A na marginesie, zwolennikom dwukierunkowców polecam ją, bo - mimo, że można było oszczędzić, robiąc "ślepy" kraniec z jednej strony, to pociągnięto jednotor uliczną pętlą tak na oko ze 2 kilometry i do tych torów postojowych będzie się dojeżdżało naokoło. Ale wcześniej przed tym kółkiem będzie przystanek na wprost Dworca - wygodnie dla pasażerów i bez tracenia czasu.
4bis Stalowa - Woronicza

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 wrz 2013, 13:03

pawcio pisze:
Półtorak pisze:w weekendy większość wozów w ciągu całego dnia ma tam 0 min. postoju. Wpadają i wypadają.
Nie może być więcej niż jeden wóz na północ od Starego Bemowa. Więc skoro z koordynacji wychodzi 0 lub 15, to musi być 0
15 minut to nie, ale był kiedyś normalny postój na Boernerowie i chyba było to lepsze niż 3 tramwaje linii 20 stojące na Żeraniu FSO. (-(

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 wrz 2013, 13:05

Półtorak pisze:Sygnalizacja jest przygotowana pod przyjęcie więcej, niż jednego wozu na Boernerowie.
Ale, z tego, co słyszałem, energetyka nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Zablokowany