(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 08 wrz 2013, 16:26

vernalisadonis pisze:Nawet jak tam będzie pętla, to coś w stylu ala Stare Świdry
Nie. Przecież na odcinku Królikarnia - Służewiec jeździ dużo ludzi (zwłaszcza w godzinach szczytu). Natomiast na odcinku Królikarnia - :mewa: Wilanowska 31 wozi często prawie powietrze, i dlatego zamierzają ją z niego zabrać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 wrz 2013, 17:34

Petla Wierzbno nic by nie zmienila. "dobudowac drugi wjazd" to mozna na petle autobusowa, na tramwajowej w gre wchodza bardziej zlozone kwestie geometryczne - nie wstawi sie od tak na luku R20 rozjazdu w druga strone.

Moim zdaniem potok z Krolikarni na Sluzewiec zmiesci sie w 18 bez zadnego problemu, a nadrzedna jest optymalna obsługa potoku z M Wierzbna. I nie zalatwi sie tego przejsciem jak na Swidrach - nie te czestotliwosci.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 wrz 2013, 18:26

Ja już nawet nie wspomnę że na miejscu pętli Wierzbno stoi apartamentowiec, a na rozwalanie parku żeby tramwaj mógł zawrócić nikt się nie zgodzi. I tutaj dyskusję na temat "a co by było gdyby była pętla Wierzbno..." można by zakończyć.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 wrz 2013, 19:03

Zespół Szkół przeniesiono na Zajączka. Były już zakusy deweloperów na teren, ale budynek zostaje- będzie tam gimnazjum. Trochę szkoda, bo jestem absolwentem Technikum Energetycznego, spędziłem tam naprawdę fajne 5 lat.
miłośnik 13N

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 08 wrz 2013, 19:27

Autobus Czerwon pisze:Ja już nawet nie wspomnę że na miejscu pętli Wierzbno stoi apartamentowiec, a na rozwalanie parku żeby tramwaj mógł zawrócić nikt się nie zgodzi. I tutaj dyskusję na temat "a co by było gdyby była pętla Wierzbno..." można by zakończyć.
Powiedziałem wyraźnie - można wybudować ową pętlę tam gdzie znajdzie się miejsce, a więc może w innym miejscu niedaleko (na Puławskiej na północ od Królikarni).
Ale sądząc po tym co napisał Glonojad nie będzie to potrzebne, wystarczy zakrańcować 31 na nowo wybudowanej pętli :mewa: Wierzbno.

BTW: a czy jest potrzebna linia jak 33 kiedyś, tzn. jadąca w ciągu Wołoska (na północ od Woronicza) - Woronicza - Puławska? Na pewno nie przyda się żeby jechać np. ze Służewia ( :mewa: Wilanowska) na północną Al. Niepodległości, bo jest przecież :mewa: , ale ze Służewia na Wołoską (a w przyszłości może na Ochotę - ciągiem Rostafińskich - Banacha).

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2013, 20:07

michj pisze:Powiedziałem wyraźnie - można wybudować ową pętlę tam gdzie znajdzie się miejsce, a więc może w innym miejscu niedaleko (na Puławskiej na północ od Królikarni).
Można, ale po co? Żeby garstka ludzi, która nie załapała się na 18-kę nie musiała przechodzić na drugą stronę ulicy do 31?

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 08 wrz 2013, 20:44

Paweł D. pisze:Można, ale po co?
Napisałem przecież powyżej, że nie będzie to potrzebne.
Jednak jakaś pętla by się pewnie przydała na Puławskiej lub Marszałkowskiej. Dobrym rozwiązaniem będzie torowisko na Al. Wyzwolenia od Pl. Zbawiciela (ewentualnie z pętlą przy Pl. Na Rozdrożu). viewtopic.php?t=9844

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 09 wrz 2013, 19:49

Glonojad pisze:I nie zalatwi sie tego przejsciem jak na Swidrach - nie te czestotliwosci.
Patrz pan, a w Budapeszcie ze ślepej końcówki na Szell Kalman ter co 2,5 min. tramwaj odjeżdża...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2013, 20:16

jasiu pisze:
Glonojad pisze:I nie zalatwi sie tego przejsciem jak na Swidrach - nie te czestotliwosci.
Patrz pan, a w Budapeszcie ze ślepej końcówki na Szell Kalman ter co 2,5 min. tramwaj odjeżdża...
Nie znam miejsca, ale patrząc na gógla wychodzi mi, że tam są dwa tory i brak przelotu (skoro ślepa), czyli dwa razy lepiej niż na Świdrach i zasadniczo inaczej, niż na Wierzbnie (brak manewrów na torze liniowym).

Zresztą co innego stan zastany, co innego - stan projektowany od zera, który można zrobić porządnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 09 wrz 2013, 20:17

ZTCP to na Moszkva ter combina (i kiedyś ganze) na 4-6 odjeżdżają z tego samego toru, na który przyjeżdżają.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2013, 20:17

michj pisze:
Autobus Czerwon pisze:Ja już nawet nie wspomnę że na miejscu pętli Wierzbno stoi apartamentowiec, a na rozwalanie parku żeby tramwaj mógł zawrócić nikt się nie zgodzi. I tutaj dyskusję na temat "a co by było gdyby była pętla Wierzbno..." można by zakończyć.
Powiedziałem wyraźnie - można wybudować ową pętlę tam gdzie znajdzie się miejsce, a więc może w innym miejscu niedaleko (na Puławskiej na północ od Królikarni).
Ale sądząc po tym co napisał Glonojad nie będzie to potrzebne, wystarczy zakrańcować 31 na nowo wybudowanej pętli :mewa: Wierzbno.
Pętla? Raczej bym słowa "terminal" użył. Albo "krańcówka", może mało warszawskie, ale uniwersalne.

[ Dodano: Pon 09 Wrz, 2013 20:19 ]
JacekM pisze:ZTCP to na Moszkva ter combina (i kiedyś ganze) na 4-6 odjeżdżają z tego samego toru, na który przyjeżdżają.
Ja tam widzę co najmniej dwa tory plus co najmniej jedno przejście.

http://static.centrumnet.hu/helyseg/Use ... va-ter.jpg

Schematy torowe, ludzie, schematy...

Żeby nie było, żem wiśnia - tutaj akurat nie ma, ale inne są: http://www.gleisplanweb.eu/
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 wrz 2013, 20:21

JacekM pisze:Moszkva ter
BTW Nazwa odeszła w zapomnienie ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 wrz 2013, 20:42

Glonojad pisze:
jasiu pisze:Patrz pan, a w Budapeszcie ze ślepej końcówki na Szell Kalman ter co 2,5 min. tramwaj odjeżdża...
Nie znam miejsca, ale patrząc na gógla wychodzi mi, że tam są dwa tory i brak przelotu (skoro ślepa), czyli dwa razy lepiej niż na Świdrach i zasadniczo inaczej, niż na Wierzbnie (brak manewrów na torze liniowym).
Nie rozumieć - na Świdrach nie jest ślepa? Anyway, ja tam widzę dwa tory połączone w X - na Świdrach drugą parę rozjazdów też by się dało dać. :)
http://goo.gl/maps/SY3Kb
(W ogóle, czego tam nie ma - pętla, żeberka, ślepy kraniec... Częstotliwości nie badałem.)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2013, 20:49

Na Świdrach tak, na Wierzbnie nie. Dlatego napisałem, że "nie załatwi się tego [31] przejściem jak na Świdrach".

Taki trapez widzę przede wszystkim tam, gdzie kończą się trasy budowane etapami (lub te docelowo bez pętli) - analogicznie jak w Budapeszcie czy innych Francjach. ;)

Na mieście wolałbym albo tor odstawczy w środku (gdy używane liniowo), albo przejście międzytorowe "z ostrzem" (awaryjno-rezerwowo).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 wrz 2013, 21:54

MichalJ pisze:Nie rozumieć - na Świdrach nie jest ślepa? Anyway, ja tam widzę dwa tory połączone w X - na Świdrach drugą parę rozjazdów też by się dało dać. :)
Tyle, że na dziś dalej tor kończy się na działkach a jak szlak będzie przedłużony dalej to utrzymywanie przejścia międzytorowego w tym miejscu może mieć jedynie znaczenie awaryjne, a nie liniowe (stąd najlepszym będzie zdjęcie nakładek i posprzątanie międzytorza).

Co do Wierzbna to mam nieodparte wrażenie, że tam łezka do zawrócenia spokojnie się zmieści i nie będzie konieczności wieszania się na dwukierunkach (no chyba, że na siłę musimy im znaleźć zajęcie na stałe).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ