O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 wrz 2013, 17:13

rufio198 pisze:
Adam G. pisze:Mieli przepełnione tanie i puste normalne. Z całego serca życzę im, by teraz puste były wszystkie kuszetki. Podnoszenie cen przy tak fatalnym standardzie wagonów to jakiś nieśmieszny żart.
Co byś chciał w standardzie - oddzielny przedział, DVD, prysznic i złote krany ? Takie rzeczy tylko w pociągach klasy lux, ewentualnie w sypialnych
W lecie klimatyzację. Całorocznie - działającą diodową (lub inną, która nie wymaga podetknięcia książki pod samo źródło światła) lampkę do czytania, próżniową toaletę i dostosowanie przedziału do faktu, że ma się w nim spać. Chodzi mi tu głównie o to, żeby zamiast szyb oddzielających przedział od korytarza wstawić ścianę, a szybę (zasłanianą) zostawić w drzwiach. I czujniki dymu, bo spanie w smrodzie który leci od przedsionka nie jest niczym fajnym.
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 wrz 2013, 17:19

O przepraszam, w tym roku nawet 3 razy jechałem :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 11 wrz 2013, 17:27

MichalJ pisze:Mówię przecież - to piszą ludzie, których cena kuszetek ani zieje ani grzębi, bo kuszetkami nie jeżdżą.
Bla, bla, bla.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 11 wrz 2013, 19:35

Adam G. pisze:Chodzi mi tu głównie o to, żeby zamiast szyb oddzielających przedział od korytarza wstawić ścianę
W którym kraju kursują Bc ze ścianą zamiast szyby?

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 wrz 2013, 22:40

Tania kuszetka za 33zł wciąż jest tania. Wątpię, żeby komuś robiło różnicę to, czy dopłaci 25zł, czy 33.
ŁK

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 wrz 2013, 23:12

jasiu pisze:
Adam G. pisze:Chodzi mi tu głównie o to, żeby zamiast szyb oddzielających przedział od korytarza wstawić ścianę
W którym kraju kursują Bc ze ścianą zamiast szyby?
Przecież nie tej zewnętrznej :D Mówię o tych szybach w ścianie która oddziela przedział od korytarza - tych przy łóżkach. I w większości krajów poza Polską jest tam ścianka. Zresztą ostatnio z Budapesztu wracałem polską lux-kuszetką, która też już miała ścianę.
noidea

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 wrz 2013, 8:46

Pomalować tę szybę na nieprzezroczyście i już będzie lepiej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2013, 8:56

Łukasz pisze:Tania kuszetka za 33zł wciąż jest tania. Wątpię, żeby komuś robiło różnicę to, czy dopłaci 25zł, czy 33.
Owszem, to prawda.
Słuszną decyzją jest również podniesienie ceny, jeśli popyt jest duży, prawo popytu i podaży itp. itd.
Ale w moim odczuciu PKP IC wciąż nie rozwiązuje innego problemu: (tanich) kuszetek jest po prostu za mało. Bywa, że na niektóre kursy nie można kupić biletu tydzień-dwa przed odjazdem - i wcale to nie oznacza, że kolejna kuszetka będzie dołączona do składu (vide Karkonosze). Czy tylko mi się wydaje, że firma więcej by wyciągnęła zwiększając podaż miejsc? Tym bardziej, że miejsce leżące to spora przewaga nad konkurencją w postaci busa czy własnego auta. Przewaga cały czas topniejąca z tej czy innej przyczyny...
I o to mi przede wszystkim chodzi w jojczeniu na wyższą cenę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2013, 9:13

Wyprodukuje te kuszetki z dnia na dzień? O polityce taborowej pekapu w ogólności, a OPM przed przejściem do IC w szczególności, można by baaaardzo długo. I tak ostatnio się poprawiło, tylko że poziom odbicia był na głębokim dnie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 wrz 2013, 9:17

MichalJ pisze:O polityce taborowej pekapu w ogólności, a OPM przed przejściem do IC w szczególności, można by baaaardzo długo. I tak ostatnio się poprawiło, tylko że poziom odbicia był na głębokim dnie.
O, właśnie.

Aha, wciąż nie rozwiązano jednego absurdu: komercyjne miejsce leżące jest tańsze (*) od dotowanego miejsca siedzącego w klasie pierwszej pomimo wyższych kosztów. 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2013, 9:34

MichalJ pisze:Wyprodukuje te kuszetki z dnia na dzień?
A problem z kuszetkami pojawił się dopiero wczoraj? Tak, jojczę na wieloletnie zaniedbania. Tak,w wiem, cenę łatwiej zmienić, niż zaplanować coś na lata.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 wrz 2013, 23:55

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2058
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 14 wrz 2013, 23:36

rhemek pisze:Wiem z dobrego żrodla , ze grupa posłow chce doprowadzic do zatrzymania pendolino w Dzialdowie kosztem Ilawy. Bylaby to granda, bo Ilawa jest duzo lepiej skomunikowana z okolica niz Dzialdowo, gdzie zawsze malo kto z ekspresow wysiada.
Skoro Pendolino mają się zatrzymywać w takiej Iławie czy Działdowie, to czemu nie w Legionowie? :razz:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 wrz 2013, 23:46

Rynek Kolejowy pisze:PKP Intercity może podpisać kontrakt ze Stadlerem i Newagiem
PKP Intercity ma otwartą drogę do podpisania kontraktu z konsorcjum firm Stadler Polska oraz Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dzisiaj Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie hiszpańskiego CAF-u od wyników przetargu. Wcześniej swoje odwołanie wycofała bydgoska Pesa.

Cały tekst tu
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2014, 12:55

MichalJ pisze:
fik pisze: Zobacz, ile kosztuje bilet miesięczny Żyrardów-Zachodnia, a ile Żyrardów-Centralna i zastanów się raz jeszcze.
No to niech PKP poprawi taryfę.
No to PKP poprawiło, podróżni z Żyrardowa do Zachodniej płacą już tyle samo, co do Centralnej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ