Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 paź 2013, 14:45

W poście Domasa było napisane dokładnie tak.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 03 paź 2013, 20:16

mw158979 pisze:Wlasnie widze - 160 jest co 5, proponowane tez co 5. 460 jest co 10 i proponowane tez co 10.
160 jeździ z Targówka co 5 minut w godzinach 6:30 - 7:30, a my mówimy raczej o wrzuceniu tego od 6 do 9:30-10:00 co 5 minut, a poza tym cały czas jest mowa o przełożeniu odzyskanych brygad na lepszy mikroszczyt na 190.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 paź 2013, 23:34

Nie w tym rzecz, by wydłużać szczyt, bo to nie jest sprawa pierwszej potrzeby, a by wyrównywać zapełnienie pojazdów, by uniknąć sytuacji, w której 460 odjeżdża z Wileńskiego pustawe (40% to stanowczo pustawo, jak na siódmą rano), a na Piotra Skargi do autobusów lud się nie mieści. W tym celu w rozliczeniu uwzględniono wydłużenie 460 (TGK-MRA) i przemianowanie tych brygad na obsługę kursów skróconych 160 (również TGK-MRA), a więc podaż wzrasta - abstrahując od tego, czy zachowa się jakaś forma 512, czy też jego brygady (w większości przechodzą na 190), wykorzystanie taboru jest lepsze, niż obecnie - właśnie, powtarzam się, z uwagi na równomierne zapełnienie. Czyli, najprościej - te kilometry, które robi pół brygad 160 na odcinku MRA-DWC, winny być realizowane na odcinku TGK-Wileński (wydłużenie 460). O to chodziło i w tej sprawie poszło pismo do Organizatora. Z prośbą o analizę sytuacji. Czy muszę wam to jakoś rozrysować? :D

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 paź 2013, 2:05

A mógłbyś rozrysować szczyt B? Bo moim zdaniem gorzej niż w szczycie A jest po południu, kiedy autobusy z Bankowego odjeżdżają niezabieralne, ZTM uparcie twierdzi, że Jagiellońska i dworzec to to samo, tramwaje miewają wolne siedzące, a 460 (bądź odpowiednika, który wywiezie ludzi chcących dojechać do dworca) po południu nie ma i zapewne nie będzie. Rano się upychają, nie pojadą pierwszym, co na Wileniak po pociągu dojedzie, to pojadą drugim. Po południu jest gorzej, oni wszyscy chcą zdążyć na ten sam pociąg i tak ileś razy w ciągu jednego szczytu. A bezstronny obserwator Bartek, który zapragnął dojechać sobie gdzieś dalej, nie ma szansy wdepnąć w 160/190/512.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 paź 2013, 15:07

Bartku, ja mam ten sam problem praktycznie codziennie. Ale jest na to rada, można jeździć z Centrum 517 :term: Nie ma co tu rozrysowywać, po prostu brygady 460 powinny kursować w obu szczytach, co akurat oznaczać już będzie większą liczbę wozokilometrów do opłacenia. Nic innego się tu nie wymyśli.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 paź 2013, 16:25

Bartek niech pojedzie tramwajem a w autobus wsiadzie na Wilenskim ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 paź 2013, 18:35

emyl pisze:Bartku, ja mam ten sam problem praktycznie codziennie. Ale jest na to rada, można jeździć z Centrum 517 :term:
Dokładnie, tylko za rzadko jeździ i musi objechać Dw. Wileński (wraz z wcześniejszym zatrzymaniem się na Kijowskiej i Ząbkowskiej, a później na Szwedzkiej - bo ja pamiętam w jakim celu ten przystanek został oficjalnie uruchomiony :D).
Glonojad pisze:Bartek niech pojedzie tramwajem a w autobus wsiadzie na Wilenskim ;)
Ale na pierwszym Wileńskim też jest trudno wejść do autobusu, musiałby iść pod drugi Dw. Wileński. ;-)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 paź 2013, 23:55

Glonojad pisze:Bartek niech pojedzie tramwajem a w autobus wsiadzie na Wilenskim ;)
Coś mi mówiło, że akurat Ty doradzisz mi jazdę tramwajem bez względu na to, czy tramwaj jedzie w interesującym mnie kierunku ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 paź 2013, 1:09

ashir pisze:Dokładnie, tylko za rzadko jeździ i musi objechać Dw. Wileński (wraz z wcześniejszym zatrzymaniem się na Kijowskiej i Ząbkowskiej, a później na Szwedzkiej - bo ja pamiętam w jakim celu ten przystanek został oficjalnie uruchomiony :D ).
W szczycie objechanie Wileńskiego tym gównem zajmuje nieraz 15 minut. Ja dziękuję. Jeśli już się tam znajdę, to na Ząbkowskiej wysiadam i idę na piechotę na Dw. Wileński 13, dzięki czemu zaoszczędzić mogę sporo czasu, o nerwach już nie mówiąc. Krótko - chore. #-o

ARTUR P
Posty: 741
Rejestracja: 15 lip 2012, 19:46

Post autor: ARTUR P » 05 paź 2013, 14:19

emyl pisze:Nie w tym rzecz, by wydłużać szczyt, bo to nie jest sprawa pierwszej potrzeby, a by wyrównywać zapełnienie pojazdów, by uniknąć sytuacji, w której 460 odjeżdża z Wileńskiego pustawe (40% to stanowczo pustawo, jak na siódmą rano), a na Piotra Skargi do autobusów lud się nie mieści. W tym celu w rozliczeniu uwzględniono wydłużenie 460 (TGK-MRA) i przemianowanie tych brygad na obsługę kursów skróconych 160 (również TGK-MRA), a więc podaż wzrasta - abstrahując od tego, czy zachowa się jakaś forma 512, czy też jego brygady (w większości przechodzą na 190), wykorzystanie taboru jest lepsze, niż obecnie - właśnie, powtarzam się, z uwagi na równomierne zapełnienie. Czyli, najprościej - te kilometry, które robi pół brygad 160 na odcinku MRA-DWC, winny być realizowane na odcinku TGK-Wileński (wydłużenie 460). O to chodziło i w tej sprawie poszło pismo do Organizatora. Z prośbą o analizę sytuacji. Czy muszę wam to jakoś rozrysować? :D
Czemu ma to służyć? Póki co, przy obecnej częstotliwości kursowania, autobusy lini 160 w szczycie B przyjeżdżają na przystanek KINO FEMINA pełne ! ŻADNA KOREKTA LINI 160 NIE JEST OBECNIE POTRZEBNA :!: Jedynie co należałoby zrobić, to uruchomić kursowanie lini 460 w szczycie B, ale napewno nie kosztem lini 160 :!: Prędej należałoby poszukać brygad na 512, które od Trockiej :arrow: Zacisze jeździ "zbyt" często, oraz D9/512 (kursowanie której można przenieść na szczyt B) :-k

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 paź 2013, 15:08

ARTUR P pisze:Jedynie co należałoby zrobić, to uruchomić kursowanie lini 460 w szczycie B, ale napewno nie kosztem lini 160
Nikt tego nie proponował.
ARTUR P pisze:Czemu ma to służyć? Póki co, przy obecnej częstotliwości kursowania, autobusy lini 160 w szczycie B przyjeżdżają na przystanek KINO FEMINA pełne
Nieprawda.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 paź 2013, 16:42

ARTUR P pisze:Czemu ma to służyć? Póki co, przy obecnej częstotliwości kursowania, autobusy lini 160 w szczycie B przyjeżdżają na przystanek KINO FEMINA pełne !
A od Metra Ratusz Arsenał są niezabieralne i w tym problem.
Artur P pisze:Jedynie co należałoby zrobić, to uruchomić kursowanie lini 460 w szczycie B, ale napewno nie kosztem lini 160 :!: Prędej należałoby poszukać brygad na 512, które od Trockiej :arrow: Zacisze jeździ "zbyt" często, oraz D9/512 (kursowanie której można przenieść na szczyt B) :-k
W szczególności ta solówka na D9/512 to dużo daje. Normalnie problem niezabieralności rozwiązuje... 8-(

Awatar użytkownika
Esteban Gomez
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2013, 22:28
Lokalizacja: Zacisze

Post autor: Esteban Gomez » 26 paź 2013, 23:18

A oto mój projekt zmian na Targówku po otwarciu obecnie budowanego odcinka metra (nie uwzględnia remontu Groty Roweckiego):

120 ...-Radzymińska-Gorzykowska-Handlowa-Kołowa-jak teraz 212 do pl. Hallera (można też Trocką i Pratulińską, ale wtedy przesiadki do Wileńskiego musiałyby być w ZP JÓRSKIEGO, czyli musiałby być nż dla czerwonych)
145 skrócone do Ząbek
156 skrócone do pętli ŻERAŃ FSO, metro na Bielanach możnaby dublować np. 205
160 skrócone do Wileńskiego
360 albo 460 - po obecnej trasie 160
162 i 517 wycofane z prawego brzegu
190 skrócone do Wileńskiego
199 ...-Radzymińska-Młodzieńcza-Kondratowicza-i albo Łabiszyńska-Łojewska-BRÓDNO PODGRODZIE albo Chodecka-Łojecka-Łabiszyńska-do
ŻERAŃ FSO
jak teraz 145
Tu będzie z problem z przesiadką w kierunku Wileńskiego (trzeba będzie przejść przez ulicę) i zapewnieniem odpowiedniej podaży (na pewno nie da się tak zrobić z dzisiejszą częstotliwością)
212 ŻERAŃ FSO-Toruńska-Wysockiego-Bazyliańska-Kondratowicza-Łabiszyńska-Łojewska-Chodecka-Kondratowicza-Codzienna-Spójni-Kościeliska(może też być Blokowa)-Radzymińska-Gorzykowska-jak 160 do pętli TARGÓWEK (choć lepsze byłoby rondo Żaba, może zrobić tam jakąś pętlę albo ciągnąć to do zajezdni Stalowa?)
W miarę możliwości bezprzesiadkowe połączenie Bródna, Zacisza i Targówka. Jest tylko problem z wąską ul. Spójni
718 i 738 po starej trasie na Wschodni
740 może jak 199, wycofanie z Tarnogórskiej i Tużyckiej wytłumaczyć zrobieniem ścieżki do stacji kolejowej Zacisze Wilno
805 do Wileńskiego albo na Wschodni, zależy czy będzie miejsce na Wileńskim
512 ...-Radzymińska-Łodygowa-Warszawska-Piłsudskiego-dalej nie wiem, może Szwoleżerów albo jak 345?
I mamy tutaj problem z tymi, którzy jeżdżą z Ząbek i Łodygowej na Bródno jak i z podażą na Młodzieńczej. Może ucałodziennić 345 i pociągnąć przez Wisłę? Załatwiłoby się przy okazji problem ze zmniejszeniem podaży na Grocie Roweckiego
527 najchętniej skróciłbym do Wileńskiego, ale tu może być problem z miejscem, bądź co bądź na pewno nie ciągnąć za Wisłę. Dobrze byłoby też je wycofać ze skrzyżowania RadzymińskaxMłodzieńcza do czasu modernizacji świetlnej sygnalizacji — teraz traci się tyle czasu na lewoskręcie, że 190 dojeżdża do ZP MŁODZIEŃCZA w takim samym czasie, co 512. W sumie możnaby nawet jeździć Codzienną i Blokową, tylko trzebaby zdjąć kawałek płotka, położyć parę betonowych płyt i postawić nakaz jazdy prosto nie dotyczy autobusów.

Do tego może jeszcze się okazać, że trzeba będzie pociągnąć coś WZ-ką na Bankowy, ale czy i którą linię konkretnie, to jest jeszcze do ustalenia.

Przystanki dla linii zwykłych na Radzymińskiej (od Młodzieńczej):
MŁODZIEŃCZA, TUŻYCKA NŻ, KOŚCIELISKA NŻ, JÓRSKIEGO NŻ, TROCKA, GORZYKOWSKA NŻ, PIOTRA SKARGI, SZWEDZKA NŻ, RZESZOTARSKIEJ NŻ, DW. WILEŃSKI
AL. SOLIDARNOŚCI zrobić nż tylko dla jednej linii (może 160?), bo są tam bardzo małe wymiany pasażerskie (POI oprócz hipermarketu chyba też zbytnio nie ma) i zatrzymywanie autobusu z Radzymina, żeby wypuścić dwie osoby i wpuścić jedną to trochę niezbyt. Ten hipermarket zresztą i tak jest mało przyszłościowy, ale zanim coś się z nim zrobi, pewnie ktoś będzie musiał napisać jeszcze jeden taki post. Podobnie z RADZYMIŃSKA na dalszym odcinku ulicy — niech zatrzymuje się na nim tylko 190, bo nic w sumie przy nim nie ma (tylko salon samochodowy, biurowiec JW Construction, KDH i Biedronka) a autobusy do Marek mają kawałeczek dalej jeszcze WOLNOŚCI, z którego jest zresztą bliżej do Biedronki.

Przystanki dla pośpiechów:
MŁODZIEŃCZA, TROCKA, PIOTRA SKARGI, SZWEDZKA NŻ, DW. WILEŃSKI
JÓRSKIEGO może też trzeba będzie unarządowić pospiesznym.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 paź 2013, 23:31

Esteban Gomez pisze:190 skrócone do Wileńskiego
A co na Woli i Bemowie za 190?

Awatar użytkownika
Esteban Gomez
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2013, 22:28
Lokalizacja: Zacisze

Post autor: Esteban Gomez » 26 paź 2013, 23:42

Skupiłem się na prawobrzeżnej Warszawie i zdawało mi się, że ta część trasy będzie obsługiwana czymś do Daszyniaka. Chociaż w sumie możnaby skrócić 512 i zostawić 190 tak jak jest.

ODPOWIEDZ