Trasa Świętokrzyska
Moderator: Wiliam
Trasa Świętokrzyska
Plany wydłużenia ulicy Kijowskiej od Dworca Wschodniego do Zabranieckiej na Targówku Fabrycznym nabierają realnych kształtów. Wiadomo już, że zamiast wiaduktu, który miał prowadzić nad torami, powstanie tam tunel. Drogowcy zapowiadają, że prace ruszą w drugiej połowie roku.
Dobre wiadomości dla mieszkańców Targówka Fabrycznego. Po wakacjach rozpoczną się prace przy przedłużeniu ulicy Kijowskiej. Połączenie z ulicą Zabraniecką ma być doskonałą alternatywą dla podróżujących zatłoczoną w godzinach szczytu al. Solidarności.
- Dokumentacja projektowa jest już w końcowej fazie. W drugiej połowie roku powinny ruszyć prace - potwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Dwa pasy i tunel zamiast wiaduktu
Jak zapowiadają drogowcy ulica będzie miała po dwa pasy jezdni w każdą stronę. Początkowo planowano, żeby prowadziła wiaduktem nad torami. - Ostatecznie powstanie tam długi tunel przebiegający pod torami - tłumaczy Gajewska. Zapewnia przy tym, że w ramach projektu zaplanowano również ścieżkę rowerową i chodniki.
Przymierzają się do przetargu
W najbliższym czasie drogowcy ogłoszą przetarg. - Przed nami jeszcze przejęcie działek, które znajdują na linii planowanej inwestycji - dodaje Gajewska.
W tym roku inwestycja pochłonie 10 milionów złotych. W kolejnym na jej realizację zarezerwowano 61 milionów, a 2012 roku 70 milionów zł.
źródło: http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1653489,0, ... omosc.html
Dobre wiadomości dla mieszkańców Targówka Fabrycznego. Po wakacjach rozpoczną się prace przy przedłużeniu ulicy Kijowskiej. Połączenie z ulicą Zabraniecką ma być doskonałą alternatywą dla podróżujących zatłoczoną w godzinach szczytu al. Solidarności.
- Dokumentacja projektowa jest już w końcowej fazie. W drugiej połowie roku powinny ruszyć prace - potwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Dwa pasy i tunel zamiast wiaduktu
Jak zapowiadają drogowcy ulica będzie miała po dwa pasy jezdni w każdą stronę. Początkowo planowano, żeby prowadziła wiaduktem nad torami. - Ostatecznie powstanie tam długi tunel przebiegający pod torami - tłumaczy Gajewska. Zapewnia przy tym, że w ramach projektu zaplanowano również ścieżkę rowerową i chodniki.
Przymierzają się do przetargu
W najbliższym czasie drogowcy ogłoszą przetarg. - Przed nami jeszcze przejęcie działek, które znajdują na linii planowanej inwestycji - dodaje Gajewska.
W tym roku inwestycja pochłonie 10 milionów złotych. W kolejnym na jej realizację zarezerwowano 61 milionów, a 2012 roku 70 milionów zł.
źródło: http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1653489,0, ... omosc.html
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Wiadukt miał być? Nad nasypem? Pierwsze słyszę...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Może i będą robić, ale nie ma słowa na temat tramwajów... A szkoda, bo to perspektywiczna trasa, choćby do Ząbek. Choć z drugiej strony - obawiam się, że to tylko przeniesie korki z Al. Solidarności na Kijowską
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Za to zapcha na amen przejazd na Naczelnikowskiej i wiadukt przy Kraśnickiej. A już teraz po południu potrafią być korki od Nieświeskiej do Księcia Ziemowita.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Kijowska odciąży plac Wileński, natomiast mowa o jakimkolwiek odciążeniu samej Targowej będzie możliwa dopiero po wybudowaniu chociaż kawałeczka al. Tysiąclecia - tego od dworca Wschodniego do ul. Grochowskiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Temat znów się zrobił gorący, choć o realizacji nadal głucho:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lka_o.html
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lka_o.html
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Dzisiejsza riposta dziennikarza tej samej redakcji:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... LokWarsTxt
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... LokWarsTxt
Prawdą jest, że tory dzielą Warszawę bardziej niż Wisła.
Ale jak ktoś pisze takie rzeczy:
Generalnie: zaszłości i zaległości nie mogą być usprawiedliwieniem dla budowania badziewia. Stawiane obłąkańczo ekrany wzdłuż miejskich ulic są barbarzyństwem wprost niewyobrażalnym i bardzo trudnym do naprawy w przyszłości.
Ale jak ktoś pisze takie rzeczy:
to ja go poważnie traktować nie mogę.Nie istnieje żadne połączenie Targówka z Pragą-Południe oprócz zamykanej szlabanem Naczelnikowskiej.
Generalnie: zaszłości i zaległości nie mogą być usprawiedliwieniem dla budowania badziewia. Stawiane obłąkańczo ekrany wzdłuż miejskich ulic są barbarzyństwem wprost niewyobrażalnym i bardzo trudnym do naprawy w przyszłości.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
O tak, tak!MichalJ pisze:zaszłości i zaległości nie mogą być usprawiedliwieniem dla budowania badziewia
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ale po co właściwie budować tak szeroką tą Trasę Świętokrzyską? Po co kolejna autostrada w centrum miasta i jeszcze wydzielona ekranami.
Ten człowiek tak na poważnie? Że będą mieli widok z okna na 3 pasmową arterię ogrodzoną ekranami, już nie mówiąc o tym że te ekrany zostaną przez pewne inteligentne osoby pomazane i wcale to nie będzie dobrze wyglądać.Przecież okoliczni mieszkańcy dzięki budowie Trasy Świętokrzyskiej mogą tylko zyskać. Przejmie ona ruch z małych uliczek Pragi - zatkanej Ząbkowskiej, Markowskiej, Brzeskiej. Bez trasy te auta będą nadal przeciskać się pod oknami.
A co? Pewnie 2x3 plus 15m rezerwa na tramwaj plus 2x1 albo 1x2 jezdnie lokalne. Coś w stylu trasy Siekierkowskiej, zamiast miejskiej ulicy.
^^ BPNMSP:
pozdrawiam, tomek
to by miało sens.15m rezerwa na tramwaj plus 2x1
pozdrawiam, tomek
Nie, raz, że 2x1 to jakiś koszmar bez możliwości ominięcia stojącego pojazdu, dwa, że to jednak trochę mało jak na drogę klasy G. A znowu z uwagi na przebieg nie ma co przyjmować niczego "mniejszego", to jednak rozbudowujące się tereny i przydałoby się aby można było stamtąd jakoś wyjechać (pytanie czy w kierunku centrum, niemniej innych dróg - Trasy Tysiąclecia czy TOG się tam chyba w tych latach nie planuje). Optymalne byłoby 2x2 (14 m) + tramwaj (7 m), do tego chodniki (2*2 m) i drogi rowerowe (takoż). No, w 30 metrach to się powinno zmieścić.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears