Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 25 lip 2013, 22:50

też tak pomyślałem :D
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 25 lip 2013, 22:59

Raczej wątpię, biorąc pod uwagę, że idą na dno... Choć teoretycznie mogłyby zastąpić te klopy, które w ostatnim przetargu KŚ zostały zaoferowane przez PR za śmiesznie wysoką cenę. Tyle, że KŚ chcą 9 sztuk, a do tego 14WE chyba nie spełniają SIWZ...

W kwestii samych pojazdów - są dosyć nowe (pomijając kibloczęści), ale strasznie zaniedbane. Po paru latach w zasadzie przestały normalnie funkcjonować i obrosły brudem. Moim zdaniem da się jednak doprowadzić je z powrotem do użyteczności. Jakby je porządnie wyszorować i wykonać jakąś średnią modernizację, zrobiłby się naprawdę fajny pojazd - po upewnieniu się, że wszystko działa w miarę poprawnie, oczywiście. Do tego dołożyć ewentualną toaletę, wywalić kretyńskie ramki reklamowe na półkach, pomalować i mamy niezły skład regionalny. Chyba lepsze takie od full plastików.

Poza tym mamy jeszcze konsekwencje w samej SKM. Zostały nam raptem 4 krótsze pojazdy na wszystkie 26. Wnioski są oczywiste...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 paź 2013, 6:57

Może mi ktoś powiedzieć ? Różnica w wadze między 35we a 19we jest pomijalna. ( 7 ton ) Ale 19we przy 2240 kW osiąga 1,2 m/s2, a 35we przy 3200 kW tylko 1,0 m/s2. Jakim cudem ? 27we o podobnej masie i silnikach 3200 kW osiągają 1,2 m/s2. Skąd takie ograniczenia u 35we :?:

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 28 paź 2013, 22:47

zxcvbnm, witamy na Forum :)

Nie znam dokładnej odpowiedzi na Twoje pytanie, ale czy rozważałeś: inny układ osi/rozkład napędu/opór toczenia, inna ilość członów/długość składu? Zapewne też centralne łączenie w 35WE mechanicznie zachowuje się inaczej niż dwie 19WE lub 31WE połączone sprzęgiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 29 paź 2013, 5:52

Nie wiem czy to prawda, ale być może moc silników ograniczana jest elektronicznie żeby nie było przeciążenia w trakcji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 29 paź 2013, 11:48

Jacek Z. pisze:zxcvbnm, witamy na Forum :)

Nie znam dokładnej odpowiedzi na Twoje pytanie, ale czy rozważałeś: inny układ osi/rozkład napędu/opór toczenia, inna ilość członów/długość składu? Zapewne też centralne łączenie w 35WE mechanicznie zachowuje się inaczej niż dwie 19WE lub 31WE połączone sprzęgiem.
Oba mają połowe osi napędnych. Jeśli opór toczenia miałby być aż tyle większy w nowszym pociągu to byłby to skandal. Odpada, nawet w EN57 opory są małe, to nie samochód. Może za 1 m/s^2 zapłacili, to tyle dostali?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 30 paź 2013, 20:28

grzegorz, fakt, przegapiłem, że oba mają tą samą liczbę osi :oops:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 paź 2013, 20:36

Jest możliwe sprzęgnięcie 19we+35we tak żeby jeździły w normalnej obsłudze linii ? To by był dobry pomysł wysłać jeden taki obieg na S1.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3093
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 paź 2013, 20:55

zxcvbnm pisze:Jest możliwe sprzęgnięcie 19we+35we tak żeby jeździły w normalnej obsłudze linii ? To by był dobry pomysł wysłać jeden taki obieg na S1.
Pytanie czy nawet jak by dało radę to zrobić, to czy taki twór zmieści się na peronach?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 paź 2013, 21:17

85 m (19we) + 114 m (35we) = 199 m. Wychodzi na to że się zmieści bo perony na S1 mają przynajmniej 200m.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 30 paź 2013, 23:33

Bujanie w obłokach :3
nie ma szans

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 31 paź 2013, 17:22

Czy wie ktoś co się dzieje z 19WE-02 że jeździ z otwartymi klapami na sprzęg ? Chyba wychodzą skutki naprawy w SKM Trójmiasto...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 paź 2013, 18:10

Zdarzało się i wcześniej, że się zacinały.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 lis 2013, 5:08

Coś długo nie widać powrotu 301 z Trójmiasta...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 lis 2013, 5:50

Wszystkie 19WE miały być w Trójmieście czy tylko 01 i 02 ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ