[Szczecin] Nowe tramwaje za rok
Moderator: JacekM
Jak widać przykład Protramu jest zaraźliwy. Pytanie tylko kto wyprodukuje płytę podłogową (albo inaczej - skąd się ona tam weźmie) bo jakoś nie uwierzę że ta firma jest w stanie sama ją wyprodukować (skoro nawet Protram nie umie).geograf pisze:Firma wydzielona z MPK Poznań?inż. Glonojad pisze:No dobra, co to jest Modertrans??
W Poznaniu już jest osiem krakowskich stopiątek, które najprawdopodobniej weszły w obieg remontowy (choć jakoby miały trafić do FPS a nie Modertransu). A na krakowskiej zajezdni NH jeszcze niedawno była piękna wystawa skreślonych stopiątek...TLG pisze: Pewnie 105N2KD albo inna tego typu modernizacja. Obserwujcie uważnie, gdzie przepadnie sześć stopiątek. Ja obstawiam Kraków, często tam znikają "stopiątki".
Te dwie akurat to liniowe (wypożyczenie, być może na "wieczne oddanie"), choć podobno były przymierzane do skreślenia.TLG pisze:Już dwie oddali do GOPu.
Założenie było takie - 6 doczep do jeżdżących już 105N2k/2000, dzięki czemu odpada problem obsługi kolejnego typu tramwajów. Jednak jak widać kolejna firma się przejechała w oczekiwaniu niskich cen.TLG pisze:Cóż powiedzieć-Szczecin wielkich modernizacji nie poczynił.
Ciekawi mnie kto wygra (jeśli w ogóle ten przetarg dojdzie do skutku) - to co proponują FPS i Modertrans może nie pasować do SIWZ-u (zgodność aparatury)...
Z tego co mi wiadomo mają zostać w TŚ.mkm101 pisze:Te dwie akurat to liniowe (wypożyczenie, być może na "wieczne oddanie"), choć podobno były przymierzane do skreślenia.
Kraków woli pewnie ściągnąć i uruchomić jakieś "wietnamczyki".A na krakowskiej zajezdni NH jeszcze niedawno była piękna wystawa skreślonych stopiątek...
Bardzo dobre pytanie. Co na to Konstal? Robienie takich "składaków" trąci tandetą.mkm101 pisze:Jak widać przykład Protramu jest zaraźliwy. Pytanie tylko kto wyprodukuje płytę podłogową (albo inaczej - skąd się ona tam weźmie) bo jakoś nie uwierzę że ta firma jest w stanie sama ją wyprodukować (skoro nawet Protram nie umie).
15/12/2005-12/7/2019
Do GOP-u idzie teraz jeszcze 8 stopiątek. Ale spokojnie, w przyszłym roku do Krakowa przychodzi 26 skunksów, a i pewnie do tych dwukierunkowców z Norymbergi też się przymierzą, więc będzie co sprzedawać i z czego bulwy robić. A może dlatego FPS zrobi na razie 3 bulwy, bo Krakow im tylko kilka stopiątek sprzedał i czekają na więcej
Ale ja tam się cieszę, że będą bulwiszony, bo przynajmniej ciasnoty nie będzie.
Ale ja tam się cieszę, że będą bulwiszony, bo przynajmniej ciasnoty nie będzie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No cóż, gdyby nie "nakaz niskopodłogowości", to wymiana wszystkich pozostałych w Warszawie 13N kosztowałaby nie milard, a 500 milionów... (bo że PESA utrzyma cenę 5 mln za 120N to nikt chyba, łącznie ze mną, nie wierzy...). Tak więc nie jest mi trudno zrozumieć motywy Szczecina. Tylko wkurza mnie idea kupowania jeszcze nowego, entego typu (albo, co gorsza, składaka z używanych części).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wiadomo co jeszcze oprócz skreślonych 457 i 458? Resztówka z nowohuckiej wystawki?piotram pisze:Do GOP-u idzie teraz jeszcze 8 stopiątek.
Masz na myśli 123N? Pudło ma inne wymiary, nie da się tego przerobić z klasycznej stopiątki. Zresztą FPS by tak nie ryzykował (zerwanie kontraktu, odszkodowania, wyłączenie z udziału w innych przetargach...). Myślę że to poznańscy pasażerowie mają już szansę poznać z bliska krakowskie stopiątki.piotram pisze: A może dlatego FPS zrobi na razie 3 bulwy, bo Krakow im tylko kilka stopiątek sprzedał i czekają na więcej
Zapewne tak, szczegółów jeszcze nie znam. W tym roku dostali koło 15 składów Wietnamczyków, więc trochę tego musi tam jeszcze być.mkm101 pisze:
Wiadomo co jeszcze oprócz skreślonych 457 i 458? Resztówka z nowohuckiej wystawki?.
W poznańmskich to jest pewne, chodzi mi tylko o elementy belki głównej. Czy rozstaw wózków nie jest taki sam? A nawet jak nie, to ponoć Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.mkm101 pisze:
Masz na myśli 123N? Pudło ma inne wymiary, nie da się tego przerobić z klasycznej stopiątki. Zresztą FPS by tak nie ryzykował (zerwanie kontraktu, odszkodowania, wyłączenie z udziału w innych przetargach...). Myślę że to poznańscy pasażerowie mają już szansę poznać z bliska krakowskie stopiątki.
Czego z czym - zwykłej stopiątki ze 123N? - najprawdopodobniej tak.piotram pisze:W poznańmskich to jest pewne, chodzi mi tylko o elementy belki głównej. Czy rozstaw wózków nie jest taki sam?mkm101 pisze: Myślę że to poznańscy pasażerowie mają już szansę poznać z bliska krakowskie stopiątki.
Ale same elementy nie wystarczą, zresztą jeśli się umie złozyć płytę podłogową z posiadanych elementów to po co się babrać w starociach skoro takie same (tylko nowe) elementy można kupić w hucie?
Padały hasła Konstal, Mostostal (bez wyraźnego wskazania który)...piotram pisze:[A nawet jak nie, to ponoć Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.
To tylko świadczy o fakcie że nawet taka już doświadczona firma jak Protram nie umie?nie ma sprzętu? nie podejmuje się? samodzielnie zrobić płyty podłogowej.
Tu nie chodziło o to czy umie, tylko czy może wykonać jakieś badania wytrzymałościowo-zderzeniowe, nie pamiętam już jak to było. Przy niewielkiej serii wagonów byłoby to po prostu nieopłacalne, więc dlatego pewnie płytę ściągnięto z Konstalu. PESA swoją bydgoską modernizację też zbudowała jako nową, ale na belce ze starej stopiątki.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
PESA zdaje się nie chciała się "bawić" w homologację nowego typu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W tamtym przypadku chodziło głównie o czas i mniejsze koszty.piotram pisze:PESA swoją bydgoską modernizację też zbudowała jako nową, ale na belce ze starej stopiątki.
Zdaje mi się, że cała kratownica została zbudowana w Konstalu. Poszycie wykonał już Protram.piotram pisze:Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O ile jednak nie jest to jakiś mostostal...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.