[Szczecin] Nowe tramwaje za rok

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 wrz 2006, 21:15

Pewnie 105N2KD albo inna tego typu modernizacja. Obserwujcie uważnie, gdzie przepadnie sześć stopiątek. Ja obstawiam Kraków, często tam znikają "stopiątki". Już dwie oddali do GOPu. Cóż powiedzieć-Szczecin wielkich modernizacji nie poczynił.
15/12/2005-12/7/2019

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 06 wrz 2006, 22:50

geograf pisze:
inż. Glonojad pisze:No dobra, co to jest Modertrans??
Firma wydzielona z MPK Poznań?
Jak widać przykład Protramu jest zaraźliwy. Pytanie tylko kto wyprodukuje płytę podłogową (albo inaczej - skąd się ona tam weźmie) bo jakoś nie uwierzę że ta firma jest w stanie sama ją wyprodukować (skoro nawet Protram nie umie).
TLG pisze: Pewnie 105N2KD albo inna tego typu modernizacja. Obserwujcie uważnie, gdzie przepadnie sześć stopiątek. Ja obstawiam Kraków, często tam znikają "stopiątki".
W Poznaniu już jest osiem krakowskich stopiątek, które najprawdopodobniej weszły w obieg remontowy (choć jakoby miały trafić do FPS a nie Modertransu). A na krakowskiej zajezdni NH jeszcze niedawno była piękna wystawa skreślonych stopiątek...
TLG pisze:Już dwie oddali do GOPu.
Te dwie akurat to liniowe (wypożyczenie, być może na "wieczne oddanie"), choć podobno były przymierzane do skreślenia.
TLG pisze:Cóż powiedzieć-Szczecin wielkich modernizacji nie poczynił.
Założenie było takie - 6 doczep do jeżdżących już 105N2k/2000, dzięki czemu odpada problem obsługi kolejnego typu tramwajów. Jednak jak widać kolejna firma się przejechała w oczekiwaniu niskich cen.
Ciekawi mnie kto wygra (jeśli w ogóle ten przetarg dojdzie do skutku) - to co proponują FPS i Modertrans może nie pasować do SIWZ-u (zgodność aparatury)...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 wrz 2006, 23:36

mkm101 pisze:Te dwie akurat to liniowe (wypożyczenie, być może na "wieczne oddanie"), choć podobno były przymierzane do skreślenia.
Z tego co mi wiadomo mają zostać w TŚ.
A na krakowskiej zajezdni NH jeszcze niedawno była piękna wystawa skreślonych stopiątek...
Kraków woli pewnie ściągnąć i uruchomić jakieś "wietnamczyki".
mkm101 pisze:Jak widać przykład Protramu jest zaraźliwy. Pytanie tylko kto wyprodukuje płytę podłogową (albo inaczej - skąd się ona tam weźmie) bo jakoś nie uwierzę że ta firma jest w stanie sama ją wyprodukować (skoro nawet Protram nie umie).
Bardzo dobre pytanie. Co na to Konstal? Robienie takich "składaków" trąci tandetą.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 07 wrz 2006, 10:20

Do GOP-u idzie teraz jeszcze 8 stopiątek. Ale spokojnie, w przyszłym roku do Krakowa przychodzi 26 skunksów, a i pewnie do tych dwukierunkowców z Norymbergi też się przymierzą, więc będzie co sprzedawać i z czego bulwy robić. A może dlatego FPS zrobi na razie 3 bulwy, bo Krakow im tylko kilka stopiątek sprzedał i czekają na więcej ;)
Ale ja tam się cieszę, że będą bulwiszony, bo przynajmniej ciasnoty nie będzie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 wrz 2006, 11:28

No cóż, gdyby nie "nakaz niskopodłogowości", to wymiana wszystkich pozostałych w Warszawie 13N kosztowałaby nie milard, a 500 milionów... (bo że PESA utrzyma cenę 5 mln za 120N to nikt chyba, łącznie ze mną, nie wierzy...). Tak więc nie jest mi trudno zrozumieć motywy Szczecina. Tylko wkurza mnie idea kupowania jeszcze nowego, entego typu (albo, co gorsza, składaka z używanych części).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 07 wrz 2006, 13:38

piotram pisze:Do GOP-u idzie teraz jeszcze 8 stopiątek.
Wiadomo co jeszcze oprócz skreślonych 457 i 458? Resztówka z nowohuckiej wystawki?
piotram pisze: A może dlatego FPS zrobi na razie 3 bulwy, bo Krakow im tylko kilka stopiątek sprzedał i czekają na więcej ;)
Masz na myśli 123N? Pudło ma inne wymiary, nie da się tego przerobić z klasycznej stopiątki. Zresztą FPS by tak nie ryzykował (zerwanie kontraktu, odszkodowania, wyłączenie z udziału w innych przetargach...). Myślę że to poznańscy pasażerowie mają już szansę poznać z bliska krakowskie stopiątki.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 07 wrz 2006, 17:12

mkm101 pisze:
Wiadomo co jeszcze oprócz skreślonych 457 i 458? Resztówka z nowohuckiej wystawki?.
Zapewne tak, szczegółów jeszcze nie znam. W tym roku dostali koło 15 składów Wietnamczyków, więc trochę tego musi tam jeszcze być.
mkm101 pisze:
Masz na myśli 123N? Pudło ma inne wymiary, nie da się tego przerobić z klasycznej stopiątki. Zresztą FPS by tak nie ryzykował (zerwanie kontraktu, odszkodowania, wyłączenie z udziału w innych przetargach...). Myślę że to poznańscy pasażerowie mają już szansę poznać z bliska krakowskie stopiątki.
W poznańmskich to jest pewne, chodzi mi tylko o elementy belki głównej. Czy rozstaw wózków nie jest taki sam? A nawet jak nie, to ponoć Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 07 wrz 2006, 20:54

piotram pisze:
mkm101 pisze: Myślę że to poznańscy pasażerowie mają już szansę poznać z bliska krakowskie stopiątki.
W poznańmskich to jest pewne, chodzi mi tylko o elementy belki głównej. Czy rozstaw wózków nie jest taki sam?
Czego z czym - zwykłej stopiątki ze 123N? - najprawdopodobniej tak.
Ale same elementy nie wystarczą, zresztą jeśli się umie złozyć płytę podłogową z posiadanych elementów to po co się babrać w starociach skoro takie same (tylko nowe) elementy można kupić w hucie?
piotram pisze:[A nawet jak nie, to ponoć Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.
Padały hasła Konstal, Mostostal (bez wyraźnego wskazania który)...
To tylko świadczy o fakcie że nawet taka już doświadczona firma jak Protram nie umie?nie ma sprzętu? nie podejmuje się? samodzielnie zrobić płyty podłogowej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 07 wrz 2006, 21:24

Tu nie chodziło o to czy umie, tylko czy może wykonać jakieś badania wytrzymałościowo-zderzeniowe, nie pamiętam już jak to było. Przy niewielkiej serii wagonów byłoby to po prostu nieopłacalne, więc dlatego pewnie płytę ściągnięto z Konstalu. PESA swoją bydgoską modernizację też zbudowała jako nową, ale na belce ze starej stopiątki.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 wrz 2006, 23:08

PESA zdaje się nie chciała się "bawić" w homologację nowego typu... ;-)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 11 wrz 2006, 13:58

piotram pisze:PESA swoją bydgoską modernizację też zbudowała jako nową, ale na belce ze starej stopiątki.
W tamtym przypadku chodziło głównie o czas i mniejsze koszty.
piotram pisze:Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.
Zdaje mi się, że cała kratownica została zbudowana w Konstalu. Poszycie wykonał już Protram.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 11 wrz 2006, 20:06

TLG pisze:
piotram pisze:Konstal dostosowywał belkę stopiątkową (oczywiście nową) dla Protramu.
Zdaje mi się, że cała kratownica została zbudowana w Konstalu. Poszycie wykonał już Protram.
To ciekawe, czy kolejne "szafy" nadal robi konstal, czy już sami?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 wrz 2006, 20:42

O ile jednak nie jest to jakiś mostostal...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ