Komunikacja miejska w Ursusie
Moderator: Wiliam
Na TŁ masz tramwaj? Fajnie.
I tak w ogóle to co tak bronisz tego 517? Bo czerwony? Czy jak zamiast czerwonego numerka 517 na desce będzie czarny 187 to jeżdżący tym ludzie poumierają? Podróż zajmie godzinę więcej? Ty bronisz tylko numerka. Nie relacji.
I tak w ogóle to co tak bronisz tego 517? Bo czerwony? Czy jak zamiast czerwonego numerka 517 na desce będzie czarny 187 to jeżdżący tym ludzie poumierają? Podróż zajmie godzinę więcej? Ty bronisz tylko numerka. Nie relacji.
Się kurde czepili 517. Dopóki do takiego zadupia jak Wesoła może jeździć 514 plus dwie inne linie przyspieszone plus częsta dowózka do pustych jak bęben pociągów, dopóty nie powinno się ruszać każdej innej linii w tym mieście.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Pisałeś, że nie obchodzi Cię jaki numer będzie miał autobus w drodze Twojej do Centrum, więc zapytałem, czemu autobus a nie tramwaj, nie raczyłeś odpowiedzieć Na szczęście Twoje 523 to nie jest magia czerwonego numerka I dlaczego nie umierasz za 188 a bronisz 523, przecież nie jeździsz na Bemowo a do Centrum? Czy Twoja podróż wydłuży się o godzinę?Mong pisze:Na TŁ masz tramwaj? Fajnie.
I tak w ogóle to co tak bronisz tego 517? Bo czerwony? Czy jak zamiast czerwonego numerka 517 na desce będzie czarny 187 to jeżdżący tym ludzie poumierają? Podróż zajmie godzinę więcej? Ty bronisz tylko numerka. Nie relacji.
Aaa jeszcze był zapomniał, na Olszynce jest dodatkowo SKM co Centrum, aż dziwne, że nie zmusza się pasażerów tamże do jeżdzenia SKM zamiast autobusami I to autobusem co 6 minut a nie co 15
Ja niczego nie bronie, nie piszę, że na Niedźwiadku jest pełny, uważam po prostu, że przesadą jest twierdzenie osób spoza Ursusa, że nie powinno być tam tej linii, bo jest pusta. Nawet zakładając, że znika z Niedźwiadka to i tak nic to nie zmieni, w Starym Ursusie i na Skoroszu będzie tak jak obecnie, więc to sztuka, dla sztuki. Zabierając z 517, pewnie trzeba będzie dołożyć do 187 i bilans będzie na zero. Dużo hałasu o nicMong pisze:Na TŁ masz tramwaj? Fajnie.
I tak w ogóle to co tak bronisz tego 517? Bo czerwony? Czy jak zamiast czerwonego numerka 517 na desce będzie czarny 187 to jeżdżący tym ludzie poumierają? Podróż zajmie godzinę więcej? Ty bronisz tylko numerka. Nie relacji.
Z Grochowa do Centrum na ciągu obłożonym tramwajami (Grochowska-Waszyngtona-Aleje Jerozolimskie) komunikacji autobusowej praktycznie nie ma. Realna alternatywa dla tramwaju pojawia się dopiero na Rondzie Waszyngtona, gdzie dochodzą autobusy z Gocławia. Nie mówiąc o tym, ze z Grochowa do Centrum jest dwa razy bliżej niż z Ursusa. I że dróg z Grochowa do Centrum jest wiele - z Ursusa są właściwie tylko Aleje Jerozolimskie, wzdłuż których jedzie pociąg.
I to wszystko uzasadnia, że z Olszynki startuje CZERWONY AUTOBUS DO ŚRÓDMIEŚCIA, kiedy jest i SKM i KM? Czemu nie może on startować z Wiatracznej? Ile brygad zaoszczędzonychbepe pisze:Z Grochowa do Centrum na ciągu obłożonym tramwajami (Grochowska-Waszyngtona-Aleje Jerozolimskie) komunikacji autobusowej praktycznie nie ma. Realna alternatywa dla tramwaju pojawia się dopiero na Rondzie Waszyngtona, gdzie dochodzą autobusy z Gocławia. Nie mówiąc o tym, ze z Grochowa do Centrum jest dwa razy bliżej niż z Ursusa. I że dróg z Grochowa do Centrum jest wiele - z Ursusa są właściwie tylko Aleje Jerozolimskie, wzdłuż których jedzie pociąg.
Brak infrastruktury - spójrz na mapę. A poza tym Dwernickiego za cholerę nie jest w strefie dojścia do pociągu. Aha, i porównaj czas jazdy do metra tymże pociągiem a 523 (lub 188).ArturS pisze:I to wszystko uzasadnia, że z Olszynki startuje CZERWONY AUTOBUS DO ŚRÓDMIEŚCIA, kiedy jest i SKM i KM? Czemu nie może on startować z Wiatracznej? Ile brygad zaoszczędzonych
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to wszystko na Cierlickiej było puste, czy mieszkańcy tej części Ursusa jednak gdzieś jeżdżą?ArturS pisze:191 jak było na Niedźwiadku na Cierlickiej było puste, 129 obecnie jest puste, 187 w pojedynczych kursach miał frekwencję, 401 obecnie podobnie, więc wychodzi, że Niedźwiadek nie powinien mieć autobusów dalej niż PKP bo "nie wystarczająco pracują na tym odcinku"
I nie ważne, gdzie mieszkańcy tej części Ursusa jeżdzą, mają pociąg i niech się cieszą
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Na prawdę miejscami piszesz takie głupoty, że trudno to nawet komentować. Po pierwsze nigdzie nie napisałem, że bronię 523. To, że napisałem, że nie bronię 188 nie jest równoznaczne z tym że bronię 523, więc nie dopowiadaj sobie do mojej wypowiedzi i nie mów, że to moje stwierdzenia.ArturS pisze:Pisałeś, że nie obchodzi Cię jaki numer będzie miał autobus w drodze Twojej do Centrum, więc zapytałem, czemu autobus a nie tramwaj, nie raczyłeś odpowiedzieć Na szczęście Twoje 523 to nie jest magia czerwonego numerka I dlaczego nie umierasz za 188 a bronisz 523, przecież nie jeździsz na Bemowo a do Centrum? Czy Twoja podróż wydłuży się o godzinę?
Aaa jeszcze był zapomniał, na Olszynce jest dodatkowo SKM co Centrum, aż dziwne, że nie zmusza się pasażerów tamże do jeżdzenia SKM zamiast autobusami I to autobusem co 6 minut a nie co 15
Po drugie pytam się po raz kolejny: gdzie masz tramwaj na TŁ Pokaż mi gdzie na Przyczółku Grochowski, Międzynarodowej i Saskiej wsiądę w tramwaj? I spróbuj mi tylko napisać, że trzeba podjechać na al. Waszyngtona to cię wyśmieję. Po pierwsze TŁ z Grochowa do centrum jeździ taka masa ludzi, że nie sposób by ich było dowozić do tramwajów, które i tak są już zapchane. Po drugie Grochów jest znacznie bliżej niż Ursus, który leży na granicy miasta, więc linie autobusowe bezpośrednio z Grochowa (i całej Pragi Płd.) mają sens bo nie ciągną się przez pół miasta jak 517 (może jeszcze zaproponujesz skrócić 507 do r. Waszyngtona bo tramwaj )
A czemu 523 jeździ z Olszynki? No nie wiem, może po pierwsze ludzie z os. Młodych chcą dojechać na wiatrak? Grochów nie jest pustynią-sypialnią gdzie nic nie ma i po każdą sprawę trzeba jeździć do centrum. Odbywają się tu też podróże wewnątrz dzielnicowe. Po drugie gdzieś tą pętle mieć musi. Może zrobić jakieś kryterium uliczne przystanek przed pętlą żeby tylko do stacji kolejowej nie dojeżdżał? tylko po co...
I na koniec.
523 jest jedną z lepiej pracujących linii przyspieszonych, już często było na forum o konieczności jej podbicia. Także cały ciąg TŁ jest mocno zapełniony. Porównywanie tego ciągu do jakiego ochłapowatego 15/20/20 517 wlokącego się przez pół miasta i dublującego kolej jest bez sensu i zwyczajnie głupie. I to nie ja a sami pasażerowie z Ursusa najlepiej pokazują, że 517 jest zbędny i trzeba go skasować. Gdzie są ci ludzie, którzy kiedyś zapełniali 517, 405 i E-5? 2005: 517 (5A/10B/12/10), 405 (15/-/-), E-5 (8A/12B/-/-)
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Może jednak odczepcie się od Grochowa w tym temacie? Wszyscy.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Rozumiem, że chodzi Ci o autobus ze Skoroszy do Centrum.Glonojad pisze:Z tym, że Skorosze potrzebują autobusu, to chyba nikt nie polemizuje. Polemika dotyczy tego, czy to musi być akurat 517 akurat z Niedźwiadka akurat na Targówek akurat przez największe kotły komunikacyjne w mieście...
Niestety w przypadku Monga nie mam takiej pewności, czy on taką potrzebę widzi.
Problem w tym, że Mong uparcie pisze ogólnie o Ursusie (czyli o całej dzielnicy), twierdząc, że 517 w Ursusie muchy wozi itp., nie pisząc jednocześnie, o którą część Ursusa mu chodzi. A Skorosze to także część Ursusa i o luźnych autobusach, to można tam tylko pomarzyć. Poza tym jego propozycje dotyczące przekierowania 187 w miejsce 517 i likwidacja tej drugiej linii oznacza de facto obniżenie podaży w Ursusie (nawet jeśli byśmy zrobili skrócone kursy 187 - patrz propozycja Monga). A puste autobusy w Starym Ursusie i na Skoroszach nie jeżdżą (piszę oczywiście o sensownych liniach, a nie potworkach typu 206).
Ja byłbym za pozostawieniem skróconego 517 - PKP Ursus-Plac Trzech Krzyży.
Pasażerowie z Niedźwiadka tak, ale z innych części Ursusa z pewnością nie. Uogólniając, znowu mijasz się z prawdą.Mong pisze: to nie ja a sami pasażerowie z Ursusa najlepiej pokazują, że 517 jest zbędny i trzeba go skasować.
Poza tym wiadomym jest, że KM/SKM przejęło dość znaczący potok z Ursusa i dlatego E-5 i 405 dawno temu wyleciały.
Pozdrawiam
No patrz i wypisz wymaluj Ursus Pokaż gdzie na Dzieci Warszawy masz pociąg? Mieszkańcy Skoroszy zapychają 517 i zapychali równie ochoczo 187 jak tam było. A że ktoś wymyślił aby 187 omijało to miejsce to już pretensje nie do mieszkańców. Dzięki temu zabiegowi decyzyjni jeszcze bardziej wspomogli 517 I dla nich, też bez sensu jest jechać do pociągu skoro są już dość blisko Centrum,jakieś 10 km po trasie 517, Al. Jerozolimskie są całkowicie przejezdne, a mityczne gigantyczne korki w tej cześci miasta są historią.Mong pisze:Po drugie pytam się po raz kolejny: gdzie masz tramwaj na TŁ Pokaż mi gdzie na Przyczółku Grochowski, Międzynarodowej i Saskiej wsiądę w tramwaj? Po pierwsze TŁ z Grochowa do centrum jeździ taka masa ludzi, że nie sposób by ich było dowozić do tramwajów, które i tak są już zapchane. Po drugie Grochów jest znacznie bliżej niż Ursus, który leży na granicy miasta, więc linie autobusowe bezpośrednio z Grochowa (i całej Pragi Płd.) mają sens bo nie ciągną się przez pół miasta jak 517.
A czemu 523 jeździ z Olszynki? No nie wiem, może po pierwsze ludzie z os. Młodych chcą dojechać na wiatrak? Grochów nie jest pustynią-sypialnią gdzie nic nie ma i po każdą sprawę trzeba jeździć do centrum. Odbywają się tu też podróże wewnątrz dzielnicowe. Po drugie gdzieś tą pętle mieć musi.
A czemu jeździ na Niedźwiadek? Bo gdzieś tą pętle mieć musi I uwaga klops jest jeszcze większy Jak pojedzie na Regulską to dopiero byłaby wtopa. Otóż stacja na Niedźwiadku będzie również stacją docelową mieszkańców Regulskiej i okolic Kompanii Kordian Okaże się, że będzie problem (syndrom Niedźwiadka) w przypadku 191 a co dopiero pchać tam przeguba na 517
Są stałe kursy w 401 z dobrą frekwencją, tak jak to było w przypadku 187. O 517 już było pisane, jeszcze gorzej wygląda 129. Sporo osób jeździ do tramwajów na Połczyńską, czy to 716, czy 194, Reszta śmiga pociągiem lub samochodami. Powoli dzielnica staję się "rajem komunikacyjnym" (autostrada, obwodnica, za chwilę Gierdziejewskiego i węzeł Salomea, węzeł Al. Jerozolimskie, w niedalekiej przyszłości przedłużenie Nowolazurowej). Dla części mieszkańców wybór jest dość prosty.fik pisze:No to wszystko na Cierlickiej było puste, czy mieszkańcy tej części Ursusa jednak gdzieś jeżdżą?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Podsumowując twoje wypowiedzi: 517 na Niedźwiadku wozi muchy, inne linie nie wożą aż takich much, 517 jest niepożądane na Regulskiej. Jasno z tego wynika, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest ucięcie 517 na PKP Ursus.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niekoniecznie. Ale na pewno prędzej Skorosze, niż Niedźwiadek. Uważam jednak, że lepsze byłoby wzmocnienie 191, bowiem frekwencja dowodzi, że jest to lepsza linia (i 187 ze względu na Kleszczową).rudy pisze: Rozumiem, że chodzi Ci o autobus ze Skoroszy do Centrum.
Jeśli ze względów politycznych jest to niemożliwe, to rozwiązanie z PKP Ursus - Pl. 3+ (być może przez Trasę Łazienkowską) byłoby niezłe. Szkoda, że nic prawobrzeżnego nie bardzo można do Ursusa wyciągnąć: na Politechnice kończą głównie jakieś śmiecie...
No i pytanie, czy to musi być linia przyspieszona - osobiście nie widzę wielkiego uzasadnienia. Jeden RZS, który i tak jest przypadkiem chorym (bo to JEST węzeł przesiadkowy, jak ułomny by on nie był - świadczy o tym liczba pasażerów i brak istotnych źródeł i celów podróży w pobliżu), w żadnej mierze nie uzasadnia czynienia czerwoną linią, która nawet zwyklasa nie wyprzedzi na Kleszczowej, Ryżowej, Dzieci Warszawy ...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.