Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 10 gru 2013, 22:34

8037 do Siedlec dziś w sile dwóch ex-czopperów: 1486+1567. Ten drugi nr to tak na 99% (w tym zestawieniu były wczoraj na KM), tak się zapatrzyłem na przystojną Panią Kierownik, że zapomniałem sczytać numeru drugiej jednostki :)

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 11 gru 2013, 19:18

Troszkę odświeżę...
zxcvbnm pisze:Czy ta linia będzie miała zaszczyt kiedyś być modernizowana (160km/h, 2 tory), bo nie chce mi się wierzyć w plan modernizacji który ma się rzekomo zacząć w 2015
...w 2016. Oczywiście mowa cały czas o Otwock - Lublin. Dokumentacja "robi się", wielu elementów z dokumentacji przedprojektowej nie będzie (kto liczył na zniknięcie przejazdów i wiaduktów w ciekawych lokalizacjach troszkę się przeliczy). Warszawa - Otwock ma być ponoć rewitalizacją. Po 2020... Kiedyś.
zxcvbnm pisze:
VLnt7 pisze: Nie martw się! Jeśli PLK dotrzyma obietnicy (hehe) i jeszcze wyrobi się w wyznaczonym terminie (haha), to w 2020 może zobaczymy nowiuteńkie EZT... z drugiego przetargu PKPIC jako TLKi, które w najlepszym wypadku zatrzymają się w Otwocku przed wjazdem na świeżo zrobiony dwutor... Chyba, że PIC stwierdzi, że jednak woli Stojadłę.
Ja obstawiam rok 2080. Przypomnijmy że parę lat temu twierdzono że modernizacja linii nr.7 rozpocznie się w 2007 i skończy się w 2013. Dziękujemy PLK za dotrzymanie obietnicy.
Z czego? Jak nie było żadnej dokumentacji? O rozbujaniu procedur nie wspomnę.
zxcvbnm pisze:Widać jak KM traktują tereny po wschodniej stronie Wisły patrząc na KM7 i KM6. Push-pulle na KM7 też 1 obieg i to tylko w weekendy. ER75 ostatnim razem był w 2009 roku jak jeździły po różnych trasach. Historia linii kolejowej nr. 7 kiblem się toczy...
ER75 też się potem toczył... Na wymianę monobloków. Przypominam, że kiepskie torowisko sprawia, iż zużycie zestawów kołowych jest znacznie większe. Całych zestawów, nie tylko obręczy jak to jest w starym taborze.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 gru 2013, 21:21

Atapi pisze: ...w 2016. Oczywiście mowa cały czas o Otwock - Lublin. Dokumentacja "robi się", wielu elementów z dokumentacji przedprojektowej nie będzie (kto liczył na zniknięcie przejazdów i wiadukty w ciekawych lokalizacjach troszkę się przeliczy). Warszawa - Otwock ma być ponoć rewitalizacją. Po 2020... Kiedyś.
To świetnie, już sobie o pośpieszonym pomarzyłem. Dziękuję również za jakże szybką modernizacje linii WWO-Otwock. Ave PLK. Na pewno to pomoże w szybkim przemieszczeniu się z Wawerskich osiedli.

Propos samych KM, to od paru ładnych dni o godz. 6:17 z Falenicy jeździ EN57AKM-1586 który za każdym razem używa hamowania ED. Duży plus dla KM bo u nich to żadkość.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 11 gru 2013, 21:47

To nie kwestia ich "widzimisię", tylko kwestia techniczna. Częste używanie ED na AKM powoduje zagrzewanie się falowników. Zagrzeją się, to się wyłączają - o jeździe przez pół godziny możesz zapomnieć.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 gru 2013, 22:02

Wiem, że falowniki się grzeją. Po prostu ich pochwaliłem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 11 gru 2013, 23:19

zxcvbnm pisze:Propos samych KM, to od paru ładnych dni o godz. 6:17 z Falenicy jeździ EN57AKM-1586 który za każdym razem używa hamowania ED. Duży plus dla KM bo u nich to żadkość.
Dziś wspólnie z 1572 zasponsorował trzygodzinne zamieszanie na średnicy.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 gru 2013, 21:59

Atapi pisze:To nie kwestia ich "widzimisię", tylko kwestia techniczna. Częste używanie ED na AKM powoduje zagrzewanie się falowników. Zagrzeją się, to się wyłączają - o jeździe przez pół godziny możesz zapomnieć.
I pomyśleć, że jest tak od kilku lat i jakoś więcej miejsca na radiatory chłodzone większą porcją powietrza - tam nie widać. Nie bardzo klienci się tym przejmują. Byle stało na kołach.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 13 gru 2013, 8:59

Zawsze można zamontować zbiorniki i chłodzenie ciekłym azotem, tylko ile to będzie kosztowało i kto tego będzie doglądał?

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 13 gru 2013, 15:47

Teraz, to co się dzieje z usterkowością AKM-ów, to jeszcze nic. Poczekajcie aż zaczną jeździć pierwsze egzemplarze po P4, wykonanym w Sochaczewie. Wtedy to dopiero będzie wesoło, bo docelowo wszystkie AKM-y będą tam naprawiane.

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 13 gru 2013, 16:30

czemu? skąd ten sceptycyzm?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 gru 2013, 18:54

tomstak pisze:Zawsze można zamontować zbiorniki i chłodzenie ciekłym azotem, tylko ile to będzie kosztowało i kto tego będzie doglądał?
Jest pewna różnica między chłodzeniem ciekłym azotem, a większymi wentylatorami i radiatorem? :)

P4 w Socho? Chyba jaja sobie robicie..

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 gru 2013, 19:02

przewoz pisze:P4 w Socho? Chyba jaja sobie robicie..
A gdzie wolałbyś? Może w Tłuszczu?
KMy od jakiegoś czasu ogłaszają przetargi na naprawy rewizyjne podzespołów AKMów, co jasno wskazuje, że P4 całych składów będą robić u siebie.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 13 gru 2013, 20:12

Ciekawostka: dziś przez Smródwmieście ok. 17:15 przejeżdżał służbowy dwuklop w konfiguracji hiperAKM + zwykły kibel. W kierunku WZ.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 gru 2013, 21:19

Na pewno miałeś na myśli hiperAKM (bo podejrzewam, że z ich odróżnieniem nie masz problemu) - nie był to np. 1109, 1173, 1920?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 gru 2013, 22:21

alojz pisze:
przewoz pisze:P4 w Socho? Chyba jaja sobie robicie..
A gdzie wolałbyś? Może w Tłuszczu?
KMy od jakiegoś czasu ogłaszają przetargi na naprawy rewizyjne podzespołów AKMów, co jasno wskazuje, że P4 całych składów będą robić u siebie.
]

Wolałbym "nie na szopie". KM robiły sobie kiedykolwiek P4 jakiegokolwiek pojazdu? Na pewno nie AKM.

ODPOWIEDZ