Bilet wolnej jazdy a pensja w KM

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lip 2013, 7:33

metalin pisze:Co prawda są to tylko dane dla pracowników przyjętych do realizacji nowych zdań, ale jakiś szczególny obraz nędzy i rozpaczy z nich nie wynika (strony 3 i 4):
http://bip.warszawa.pl/NR..._odp_Rzonca.pdf

Bardziej obraz nierówności. Przykładowo pracownicy odpowiedzialni za wydawanie zezwoleń zarabiają prawie tyle, ile kierownik do spraw rowerowych (4063 a 4762). Kierownik od wydawania zezwoleń z kolei zarabia 8460, podczas gdy pensje na innych stanowiskach kierowniczych oscylują wokół 6000-6500. Pracownicy za to mają średnio koło 3500 - chociaż dziwią wyższe zarobki obsługi POP niż obsługi zawieranych umów - 3638 do 3192.
Pamiętaj, że w ZTM-ie obowiązuje tzw. wysługa. Pracownik z dłuższym stażem ma ponoszoną pensję o kilka-kilkanaście procent w stosunku do pracownika przyjętego wczoraj na to samo stanowisko i tą samą stawkę z umowy. Więc te kwoty niewiele mogą powiedzieć o różnicach w płacach pomiędzy działami w ZTM-ie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 01 lip 2013, 17:01

No ale te stawki - tak po ponownym przeczytaniu - to dla pracowników przyjętych do realizacji nowych zadań. Więc mowa o nowych pracownikach, więc wysługa lat raczej nie może być znaczącą zmienną.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2013, 7:43

To nie są pracownicy przyjęci do nowych zadań, tylko pracownicy obsługujący te nowe zadania. No i nadzór nad przewoźnikami to nie jest żadne nowe zadanie. To jedno z kilku zadań, które ZTM realizuje od samego początku. Nie czytaj tak literalnie ani interpelacji, ani tym bardziej odpowiedzi na nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 02 lip 2013, 8:24

pawcio pisze:To nie są pracownicy przyjęci do nowych zadań, tylko pracownicy obsługujący te nowe zadania. No i nadzór nad przewoźnikami to nie jest żadne nowe zadanie. To jedno z kilku zadań, które ZTM realizuje od samego początku. Nie czytaj tak literalnie ani interpelacji, ani tym bardziej odpowiedzi na nie.
Nie umiem czytać między wierszami. A napisane jasno:
Radny: Wzrosło w ZTM zatrudnienie o 100%. Dlaczego?
ZTM. Bo musieliśmy przyjąć ludzi do nowych zadań.
Radny: Jakie nowe zadania robicie?
ZTM: Lista zadań - proszę bardzo.
Radny: Podajcie ile osób przyjęliście do realizacji tych nowych zadań i ile te nowe osoby zarabiają.
ZTM: Oto lista.

Ja tak czytam cały ten obszerny dialog. Jeśli jest konkretne pytanie i odpowiedź niezgodna z prawdą to nie wiem czy nie mamy do czynienia z poświadczeniem nieprawdy. A o to prezydenta nie podejrzewam. Patrząc po osobach w POP to chyba jednak są nowi pracownicy. Innych nie widziałem. A tyle co w POP nie zarobi się w komercyjnych punktach obsługi klienta (telefonia, gaz, energetyka itp branże).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2013, 8:26

Ja wiem, co jest napisane w sprawie nadzoru nad przewoźnikami. To nie może być nowe zadanie ZTM-u. Liczba pracowników też raczej wskazuje na cały pion nadzoru, gdzie gros ludzi ma jeszcze umowy z MZK.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 17 lip 2013, 12:45

Aż dziwne, że koledzy z Mobilisu nie wspomnieli ani słowa ale w dniu 11 lipca bieżącego roku NSZZ Solidarność działający w firmie Mobilis przyłączył się do Międzyzwiązkowego Komitetu Protestacyjnego w walce o bilety wolnej jazdy dla swoich pracowników. Tym sposobem grupa walczących o bilety powiększyła się o liczbę pracowników firmy Mobilis.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 lip 2013, 17:49

dzidek pisze:Aż dziwne, że koledzy z Mobilisu nie wspomnieli ani słowa ale w dniu 11 lipca bieżącego roku NSZZ Solidarność działający w firmie Mobilis przyłączył się do Międzyzwiązkowego Komitetu Protestacyjnego w walce o bilety wolnej jazdy dla swoich pracowników. Tym sposobem grupa walczących o bilety powiększyła się o liczbę pracowników firmy Mobilis.
Nie o pracowników, a o należących do Mobilisowej Solidarności. To są różne ilości ludzi i ta różnica jest dość znacząca. A poza tym: jeśli Mobilisowa Solidarność będzie walczyła tak, jak walczy o... cokolwiek, to naprawdę można sobie darować informowanie o tym, że Mobilis do czegokolwiek dołączył. Kibla na krańcu nie umieją wywalczyć, a zabierają się za walkę o lepsze jutro.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lip 2013, 22:54

Tak swoją drogą - rychło w czas, jak już spór o bilety się wyciszył (przynajmniej na razie) :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lip 2013, 7:10

Przecież Solidarności teraz im gorzej (ludziom), tym lepiej (Dudzie i jego sojusznikom).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 gru 2013, 14:33

Ponownie pojawiły się wypowiedzenia warunków. Od 1 kwietnia przejazdy za darmo wyłącznie "w trakcie czynności służbowych na podstawie legitymacji zapisanej na spersonalizowanej karcie zbliżeniowej wydawanej przez ZTM". Co to w sumie oznacza, ma ktoś pomysł? Jak będzie sprawdzane, czy pracownik jest "w trakcie", jak egzekwowane? Co z technicznymi, pracującymi nawet w nocy? Czy karta służbowa będzie pobierana i zdawana? Komu, gdzie i kiedy? Jeśli tak, to na czym będzie można zakodować prywatny bilet i czy będzie on tańszy (bo jeśli nie, to po co komu służbowy)? Wtedy do karty służbowej i karty prywatnej dojdzie jeszcze przepustka? Jeśli nie będzie zdawana, kto i jak zmusi jej posiadacza do nabicia także kontraktu prywatnego?

Więcej pytań, niż sensownych odpowiedzi...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 gru 2013, 15:06

Bilet służbowy ma jeszcze kilka innych funkcji, o których zapewne wiesz.
Po nowemu to najpierw z Ursynowa śmignę na zakład po kartę, potem wrócę na np. Wyścigi na zmianę. Jeżeli to będzie zmiana środkowa, to 2 razy odwiedzę zakład, mimo zmiany w innym zakątku miasta. To ma sens tylko przypadku zaczynania i kończenia na zakładzie.
Kontrakt mam ważny do listopada i będę go bronił pazurami.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 gru 2013, 16:02

Z Ursynowa śmigniesz po kartę, powiadasz... Jeśli samochodem, to nie ma dyskusji, ale jeśli zbiorkomem, to musisz mieć bilet, więc po co ci wtedy karta służbowa?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 gru 2013, 16:24

Dlatego widzę bezsens, chociaż domyślam się, jak to może zadziałać. Czas pokaże.
A może małe referendum? Ostatnie odsunęło sprawę biletów :-k
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 gru 2013, 20:19

Trochę inaczej (na szczęście) wynika z wstępnych ustaleń między firmami a miastem.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6244_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2730_n.jpg
Następne spotkanie po świętach.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 lut 2014, 21:09

https://docs.google.com/file/d/0B3379hV ... edit?pli=1

Czyli sprzątaczka w Sekar-Trans Falenty będzie mogła kupić bilet roczny za 100 zł.
Ja nie.
Polityka złym doradcą w pracy!

ODPOWIEDZ