(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sty 2014, 10:07

Jeszcze raz. W łączonych kursach 24/35 system to ROBIŁ. To nie było milion lat temu w galaktyce za górami i lasami, tylko na Bemowie w październiku.

Paweł D.
Posty: 5308
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 sty 2014, 10:10

Można było dla tych trzech kursów zrobić dopisek "kurs wydłużony do krańca Służewiec", ale wówczas byłby dylemat - wieszać na Wołoskiej i Marynarskiej tarczki "41 okresowy" czy nie wieszać. A jak się za chwilę koncepcja zmieni? Będzie krzyk, że 41 na Służewiec dali i zabrali. A przecież podstawowy rozkład 17-ki od Radosława się nie zmienił (nawet daty nie zmieniono). Kursy, które zaczynały z 37 na Marymoncie (+wyjazd z R4), zaczynają jako 41 na Żeraniu. Włączanie się 41 z Żoliborza na Babce, 1 min przed rozkładowym kursem będzie wymagało precyzji :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6940
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 sty 2014, 10:49

Jednorazówka skasowana w 41r będzie ważna po przemianie w 17? A no tak, 75'...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 sty 2014, 10:57

A co pasażera to obchodzi? Rondo Radosława i do widzenia.
Co nie zmienia faktu, że nie tak do końca "do widzenia", bo zaraz to pojedzie dalej. 41 Służewiec i tyle, w rozkładzie piszemy "kurs wydłużony do krańca Służewiec", wieszamy na przystankach tak bardzo ważne "41 okresowy" (chociaż nie rozumiem, czemu nie dałoby rady nie wieszać nic, bo i tak mało kogo za przystankiem Woronicza interesuje, gdzie tramwaj jedzie - mało kto już tam wsiada, a nawet jeśli, to i tak wiadomo, że przed Służewcem to nigdzie nie skręci). Z 25 się tak da, to i z 41. Jestem za zmianą oznaczeń na przystanku ale tylko wtedy, gdy to ma sens, np tak było przy robotach na Bemowie. Tutaj nie ma to żadnego sensu. No, oprócz dezorganizacji.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Paweł D.
Posty: 5308
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 sty 2014, 10:58

Czytamy rozkłady " r - kurs do przystanku RONDO "RADOSŁAWA" i dalej jako linia 17 do pętli Służewiec". I już pasażer wie... :D I tak idę o zakład, że 95% pasażerów nawet nie zauważy, że wsiadło w 41 a wysiadło na JPII z 17-ki. Mały popłoch będzie jak Wołoską pojedzie prosto... ale ile osób jedzie z Bródna na PDPS 41/17?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 sty 2014, 11:11

To może po prostu linia 77? Będzie prościej. A że cztery kursy? Cóż... Swoją drogą co na to taryfa biletowa? Czy pasazer, który wsiadł w 41 musi kasować drugi bilet w 17? W końcu kurs 41 jest tylko do przystanku Rondo Radosława.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6940
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 sty 2014, 11:12

Już nie ma biletów jednorazowych przecież :p

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 sty 2014, 11:15

No fakt, nawet dzisiaj sobie usiadłem za kierowcą i przestudiowałem nową taryfę. Ale ostatni raz na jednorazowym jechałem za Jaruzelskiego, więc jakoś przeoczyłem :)
Popatrz, jaka franca!

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 03 sty 2014, 11:43

Zaraz, a nie moze to po prostu jechac jako 41 Sluzewiec na przodzie a boczna cala trasa Zeran Wsch - Sluzewiec, a na Babce zmienic tylko na 17 Sluzewiec z przodu i w srodku Metro Mlociny - Sluzewiec.

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sty 2014, 13:32

Nie rozumiem waszych różnorodnych wątpliwości. Pracownicy organizatora wprowadzają każdą zmianę po dogłębnych przemyśleniach(a nie na noworocznym kacu) :idea:
miłośnik 13N

Georg
Posty: 6006
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 sty 2014, 15:23

Nie po dogłębnych przemyśleniach, tylko "po dogłębnych analizach" :)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 sty 2014, 15:25

Paweł D. pisze:No i przebieranki z 41 na 17-kę. Na Rondzie Radosława przestawią się tablice.
Jak się przestawią. Takiej funkcjonalności nikt nigdy nie przewidywał, więc pozyjemy zobaczymy.

MichalJ pisze:Jeszcze raz. W łączonych kursach 24/35 system to ROBIŁ. To nie było milion lat temu w galaktyce za górami i lasami, tylko na Bemowie w październiku.
Jeden zasadniczy drobiazg był taki, że przystanek na Bemowie był pętlą (jak M Marymont z 17/37) i na wyświetlaczach była jazda na Nowe Bemowo i potem dalej do kolejnej pętli z nowym numerem. Owszem, można dać 41 Rondo Radosława kurs skrócony, a potem przełączyć się na 17 Służewiec, tyle, że dla mnie osobiście byłoby to patologią, bo pasażer nie wiedziałby co zrobi tramwaj na rondzie (może zniknie?).
Stary Pingwin pisze:Nie rozumiem waszych różnorodnych wątpliwości. Pracownicy organizatora wprowadzają każdą zmianę po dogłębnych przemyśleniach(a nie na noworocznym kacu) :idea:
Więc możemy być spokojni - będzie działać. Jak? - zobaczymy we wtorek :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 03 sty 2014, 15:53

KwZ pisze: Co do propozycji mkm101, to muszę ją przetrawić. Na pierwszy rzut oka jest baaaardzo metrocentryczna i jednak tnie masę wzkm.
Przypominam co napisałem w pierwszym poście przed kilkoma dniami: "Ponieważ "miasto" nie jest pewne jak zachowają się pasażerowie po uruchomieniu M2C więc na wszelki wypadek zostaną pocięte wszelkie połączenia które mogłyby być konkurujące z M2C". Niestety prymatem jest napełnienienie M2C (zwłaszcza przez Bródno i daleką Wolę - bo choć pasażerowie z kolei i 700-tek do M2C wsiądą bez problemu to nie wystarczą oni do założonego napełnienia M2C), wszystko inne będzie temu poświęcone. A wozkm trzeba zaoszczędzić na metro (tramwaje się do tego bardzo dobrze nadają bo mają fałszywie wysoki koszt wozokm).
Wolałbym żeby przeszła moja propozycja nr 3 ale mam do tego poważne wątpliwości

Co do wypowiedzi Bastiana - jako regularny użytkownik ciągu JPII widzę największy popyt na odcinku Femina-ONZ/DC i tam są największe wymiany (rano - na WZ "wsiadł", na ONZ/DC - "wysiadł" - przy czym na DC pojawia się porównywalna liczba pasażerów "wsiadł" ale tylko do 17 i mniej często do 41). Ta grupa pasażerów zagłosuje nogami za M2C zwłaszcza jak dostanie perspektywę jazdy jak śledzie w pociętych tramwajach na WZ. Zresztą, podejrzewam że ZTM o nich zadba, zostawiając 190 lub 512 lub 527 w niezmienionym kształcie (ewentualnie przerabiając czerwone na zwykłe). W przeciwieństwie do ONZ (i w mniejszym stopniu DC) Femina jest w znacznie większym stopniu węzłem przesiadkowym niż punktem docelowym

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26841
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2014, 16:36

osa pisze:Czyli jednak przyznajesz, że najlepiej zostawić 26 na dawnej trasie Wiatraczna-Górczewska i z dawną częstotliwością. Dziękuję!
Nie wiem, skąd ten wniosek:
mkm101 pisze:
Oczywiście to tylko moje domysły, osobiście bym zostawił 26 jak jest, 20 wysłał na Grochowską (lub odwrotnie, w zależności gdzie nam bardziej zależy na podaży miejsc), 1 i 18 jak jest, 8 skrócił do Ronda Daszyńskiego, 6 na solówkach Kawęczyńska-MMarymont, 28 z Gdańskiego na Kawęczyńską (dowozówka do M2C z tejże). 22 na Waszyngtona (zamiast 25). Ale to chyba za mało cięć by "przekonać pasażerów do M2C"
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 sty 2014, 17:18

Przeczytaj dokładnie - potem kolega napisał też, że wolałby 26 i często (co 5 min), i z bliskiego Grochowa.

ODPOWIEDZ