Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
Pozwolę sobie rzucić przypuszczenie, że skoro już musi być szybciej, to jest, ale to nie powód, żeby zaraz konkretnie rozkład zmieniać , więc dodajemy postoju (najlepiej na najbliższej stacji) i... zgadza się! (Oprócz lokalnego zaburzenia) jest wszystko po staremu.
Problem w tym, że w przypadku większości pociągów jadących po średnicy - nie będzie zmiany w czasie przejazdu (przed średnicą). Jedynie ma KM2/S2 zmiana będzie zauważalna (2-3 minuty krócej, z czego SKMki w większości odstoją na Wschodniej, tylko Koleje Mazowieckie w większości pojadą dalej bez odstawki.
Od dziś przez nieznany mi okres 19100/1 (W-wa Wschodnia - Łódź Kaliska) do Skierniewic jeździ przez Czachówek Zachodni, Mszczonów, Puszcza Mariańska (S-Ł).
- vernalisadonis
- Posty: 3107
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Do końca stycznia.tomstak pisze:Od dziś przez nieznany mi okres 19100/1 (W-wa Wschodnia - Łódź Kaliska) do Skierniewic jeździ przez Czachówek Zachodni, Mszczonów, Puszcza Mariańska (S-Ł).
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Poczytałem sobie trochę w internecie na temat modernizacji linii kolejowej nr.7. To mnie nie powala, bo nie dość że może rozpocznie się w 2016 r. to być może (ale nie na pewno) zakończy się w 2020 r. To aż taka długa linia, ze aż 4 lata ? Do tego w planach nie widzę modernizacji WWO - Otwock. Na kij modernizuje się linie po których się jeździ obecnie 120-160 km/h, a olewa się kompletnie takie linie ? Bo na wschód, a nie na zachód ? To samo z linią kolejową nr.6, z tym że tam jest jeszcze gorzej. Brak 2 toru już nie jest śmieszny tylko tragiczny
Ktoś powie: "Narzekasz, a masz SKM-kie" albo "Ciesz się że parę EN57AKM jeździ" tylko ja się pytam po co mi to, jak nie ma po czym jeździć ? Mile widziana odpowiedź pracownika tego złowrogiego PLK.
Ktoś powie: "Narzekasz, a masz SKM-kie" albo "Ciesz się że parę EN57AKM jeździ" tylko ja się pytam po co mi to, jak nie ma po czym jeździć ? Mile widziana odpowiedź pracownika tego złowrogiego PLK.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przynajmniej termin realny. Całej linii na raz przecież robić nie mogą, muszą etapować, skoro nie będą na całości wstrzymywać ruchu.zxcvbnm pisze:To mnie nie powala, bo nie dość że może rozpocznie się w 2016 r. to być może (ale nie na pewno) zakończy się w 2020 r. To aż taka długa linia, ze aż 4 lata ?
Proponuję jednak założyć odpowiedni temat...
Edit: już sam założyłem. Ten post może być usunięty.
Edit: już sam założyłem. Ten post może być usunięty.
Tak było jeszcze miesiąc temu:
A tak jest teraz (o ile maszynista się nie zamyśli i nie "pogna" 60km/h na całości):
Co nam PLK szykuje na ten rok?
Zaktualizowany wykaz zamknięć torowych mówi nam o takich rzeczach jak:
Linia nr 2: naprawa przejazdu w Cisiu (80km/h) i Nowym Dębem Wielkim (jeszcze nie ma ograniczenia)'
Linia nr 7: wymiana nawierzchni, tor nr 1 odcinek Wawer - Falenica (pewnie wzdłuż któregoś peronu, jak ostatnio w Aninie, wymiana przewodu jezdnego po t. 4 Wawer - Wschodnia i wymiana jednego rozjazdu na st. Falenica
Reszta, to rozpoczęte prace modernizacyjne, czyli:
- lada chwila zamknięcie całodobowe linii Rembertów - Zielonka;
- prace Włochy - Grodzisk (i dalej)
- prace Zielonka - Sadowne
- prace od Okęcia na południe
Do tego dochodzi drobnica na innych liniach i w okolicy WWK kilka modernizacji przejazdów kolejowych z listy POIiŚ. Ciekawe, czy się wyrobią, bo trochę tego jest (linia lubelska, S-Łka etc).
A tak jest teraz (o ile maszynista się nie zamyśli i nie "pogna" 60km/h na całości):
Co nam PLK szykuje na ten rok?
Zaktualizowany wykaz zamknięć torowych mówi nam o takich rzeczach jak:
Linia nr 2: naprawa przejazdu w Cisiu (80km/h) i Nowym Dębem Wielkim (jeszcze nie ma ograniczenia)'
Linia nr 7: wymiana nawierzchni, tor nr 1 odcinek Wawer - Falenica (pewnie wzdłuż któregoś peronu, jak ostatnio w Aninie, wymiana przewodu jezdnego po t. 4 Wawer - Wschodnia i wymiana jednego rozjazdu na st. Falenica
Reszta, to rozpoczęte prace modernizacyjne, czyli:
- lada chwila zamknięcie całodobowe linii Rembertów - Zielonka;
- prace Włochy - Grodzisk (i dalej)
- prace Zielonka - Sadowne
- prace od Okęcia na południe
Do tego dochodzi drobnica na innych liniach i w okolicy WWK kilka modernizacji przejazdów kolejowych z listy POIiŚ. Ciekawe, czy się wyrobią, bo trochę tego jest (linia lubelska, S-Łka etc).
Czy ta wymiana nawierzchni na linii kolejowej nr. 7 to zwiększy Vmax między Wawrem a Falenicą ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wątpię. Odcinek podany cały, ale to raczej będzie punktowa wymiana. Ale to raczej PLK się pytać trzeba.
Przynajmniej stan torów się poprawi. Za Wawrem mniej trzęsie niż między Wawrem a Otwockiem. Jedno jest pewne że linia Warszawa-Dęblin jest 2 w kolejce najgorszych linii kolejowych na Mazowszu. Na pierwszym miejscu jest Tłuszcz.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Od Wawra do Wschodniej torowisko było robione ledwo co, więc tam w ogóle jedzie się jak po stole.
To gdzie w Twoim zestawieniu jest linia radomska?zxcvbnm pisze:Przynajmniej stan torów się poprawi. Za Wawrem mniej trzęsie niż między Wawrem a Otwockiem. Jedno jest pewne że linia Warszawa-Dęblin jest 2 w kolejce najgorszych linii kolejowych na Mazowszu. Na pierwszym miejscu jest Tłuszcz.
Na trzecim
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Zdecydowanie radomska ma numer 1 ze swoją stałą 60tką po jednym torze. Dalej Dęblin i dalej Tłuszcz. Tak to widzę.