Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2014, 11:53

2,5 mld PLN za kawałek torów
Te 2,5 mld zł chcesz porównać do ceny Y-greka czy nowobudowanych autostrad w Polsce? Zła Unia każe nam wydawać pieniądze na kolej, może warto je w ogóle wchłonąć? Tu są pola, może PLK dałaby radę zaprojektować i wybudować odcinek w 8 lat? Gdyby to się udało, to popatrz jakie to wrażenie zrobiłoby na społeczeństwie i politykach - zwłaszcza skontrastowane z moderną linii gdańskiej (ta to ile mld pochłonie?).

Co oczywiście nie przesądza o opłacalności akurat tego projektu. Dlatego też od razu zapytałem się o alternatywę, np. trasowanie przez Skierniewice - jeśli brakuje tutaj przepustowości, to może należy dobudować drugą parę torów? Ile to plus moderna Skierki-Łowicz do np. 130 by kosztowała?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 sty 2014, 14:56

A jest miejsce na te dodatkowe tory? :-k
KwZ pisze:Najdroższa część, tunel łódzki, chyba formalnie i tak został.
I całe szczęście, bo Łodzi jest potrzebny tunel średnicowy (choć głównie dla ruchu aglo).
fik pisze:Zresztą budowa protezy łowickiej, absurd faktycznie straszny, naprawdę może odsunąć w czasie KDP o kolejnych *naście lat.
Nie taki straszny, bo pozwoli wywalić wszystkie pociagi (pośpieszne, kwalifikowane) z linii Warszawa - Sochaczew, co da duże możliwości ukierunkowania na te tereny osadnictwa. A więc regionalnie jest to bardzo korzystna opcja. Tylko te koszty są dość kosmiczne, choć przy maksymalnym możliwym dofinansowaniu z UE wychodzi całkiem strawnie.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 sty 2014, 15:07

Wolfchen pisze:Nie taki straszny, bo pozwoli wywalić wszystkie pociagi (pośpieszne, kwalifikowane) z linii Warszawa - Sochaczew, co da duże możliwości ukierunkowania na te tereny osadnictwa. A więc regionalnie jest to bardzo korzystna opcja.
Ale że co?! Co to znaczy "ukierunkowanie osadnictwa"?
Zwiększenie przepustowości można osiągnąć m.in. poprawiając błędy poprzedniej modernizacji (rewitalizacji?) tej linii, czyli np. poprzez przywrócenie stacji w kilku miejscach. Taki Ożarów aż się o to prosi.

I znów: czy linia na Grodzisk i Skierniewice będzie zdolna przyjąć tyle dodatkowych pociągów?
Wolfchen pisze:Tylko te koszty są dość kosmiczne, choć przy maksymalnym możliwym dofinansowaniu z UE wychodzi całkiem strawnie.
Czy tych pieniędzy nie da się lepiej wykorzystać? Nie da się za nie osiągnąć czegoś więcej?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2014, 20:40

Dlaczego taka proteza łowicka ma kosztować aż 50+ mln zł/km? Przecież to prawie same pola.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2014, 20:54

Dobre pytanie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2014, 21:03

Czy przy budowie autostrad dolicza się koszty wykupu gruntów?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 23 sty 2014, 9:28

Taki „Y” to byłaby nowa jakość... Zresztą ekspres do Poznania mógłby przecież wyjeżdżać z Warszawy po ogryzku torów Igreka, a potem jakąś łącznicą, czy którąś z linii poprzecznych (po modernizacji...) wskakiwać na E20. W ten sposób wydalibyśmy pieniądze przyszłościowo. Na razie nie trzeba by instalować wszystkich wypasionych systemów - ot zrobić wyjazd z Warszawy o odpowiedniej geometrii i dostosowany do (wiadomo). Później (niestety kiedyś...) połączyliby to z tunelem w Łodzi, założyli ECTS-y i byłby kawałek KDP.

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 21 lut 2014, 20:35

Kochani, od jakiegoś czasu na stacjach możemy usłyszeć zapowiedzi, ale zastanawia mnie- skąd są one nadawane?
Ktoś wie? :>

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 21 lut 2014, 20:46

Na stacjach, gdzie nie ma megafonistów/operatorów SIP (tak jak na zachodniej, wschodniej itd), za informacje głoszone przez megafon odpowiadają dyżurni ruchu. I to oni z nastawni wygłaszają komunikaty.

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 21 lut 2014, 21:01

Czyli na przykład w moim Jóżefowie skąd idą te komunikaty?
Otwock?

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 22 lut 2014, 0:26

Sądzę, że z Otwocka (pociągi w kierunku zachodnim) i Falenicy (wschodnim). Pani z Otwocka zawsze mówi "Prosimy zachować ostrożność". :)

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 05 mar 2014, 17:48

Może nie do końca właściwy wątek, ale nie wiedziałem gdzie to pytanie wcisnąć.
Gdzie konkretnie są nastawnie WPA i WPB? Wiem, że na terenie WPT, ale które to konkretnie? WPA2 widać z p.o. Warszawa Praga ale te dwie? Mimo poszukiwań nie mam jednoznacznych odpowiedzi. Domyślam się, że jedna z nich to ta przy Cargosped, a druga na przedłużeniu ulicy Elektronowej. Jest jeszcze jedna w okolicach jak tor przecina drogę wewnętrzną dla samochodów. A skąd nadają na 151.750? Górka rozrządowa między Toruńską a Żeraniem? Dzięki...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 mar 2014, 8:50

WojtekE65 pisze: Gdzie konkretnie są nastawnie WPA i WPB? Wiem, że na terenie WPT, ale które to konkretnie?
To jest nie do końca tak: WPA i WPB NIE są na terenie WPT - WPT to okręg nastawczy Warszawa Praga Tranzytowa, a okręgi WPA i WPB leżą obok WPT. Co do nastawni, to nie pamiętam, gdzie jest która, ale z pewnością leżą w swoich okręgach nastawczych. Załączyłem schemat WPT (wzięty z przetargu PLKi na ETCS na linii E20, więc powszechnie dostępny), który pokazuje gdzie są okręgi i jak są połączone z WPT - niestety nie mam schematu całej stacji.
Załączniki
Stacja Praga (LCS).jpg

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 23 mar 2014, 10:39

Mam takie pytanko: pendolino mialy miec zbudowana specjalna hale postojowa, a wczoraj widzialem jak kilka sztuk stalo normalnie wsrod wagonow na swiezym powietrzu na olszynce. Czy PKP IC nie boi sie graficiarzy, dla ktorych to lakomy kasek?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2014, 11:19

One mają jeździć na S2 czy S9?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ