Wypadki i awarie - 2014

Moderator: vernalisadonis

Zablokowany
Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 26 lut 2014, 17:48

4907 (732) stał w zatoce przystanku Malborska 02 ok. 15:10 na awaryjnych wraz z pogotowiem autobusowym.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2014, 20:19

ashir pisze:
reserved pisze:Jakoś nie... biorąc pod uwagę to, że był na -5 a wyprzedzała go poprzednia brygada. Widać było też, młody kierowca się męczy z wozem i co przystanek próbuje robić coś z gazem. Pewnie kazali mu "jakoś" dojechać na podmianę. Tam jest napięty czas przejazdu poza tym.
Ale jak dojechać na podmianę jak ta brygada chyba startuje o 7:14 z Bitwy Warszawskiej 1920 roku?
To w takim razie 2/208.

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 27 lut 2014, 9:16

Stary Pingwin pisze:Łuki na Budowlanej takie ładne były, przejeżdżało się w miarę gładko.
Całkiem niedawno zmieniane tory, czyżby świnia-pogromca łuków?
To samo pomyślałem. Niestety, zakup Swingów się mści. Zresztą i TW, i PESA chyba też już są tego świadomi, stąd decyzja o zaprzestaniu produkcji Swingów i rozpoczęciu Jazzów.
4bis Stalowa - Woronicza

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 27 lut 2014, 9:17

Matrix2441 pisze:Bródno już przywrócone do normalności.
Już... o 15.25. Przez większość dnia Bródno wyłączone z komunikacji tramwajowej.
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 27 lut 2014, 9:28

Półtorak pisze:Niezła seria: w weekend na Targowej, a wczoraj i dziś na Rembielińskiej - w ciągu czterech dni cztery wykolejenia - wszystko na łukach. Ale jeśli tylko każdy z motorniczych jechał > 15 km/h, to zrobią z nich oczywiście kozły ofiarne.
Złoty Medal się należy ZETiT za szybkie przystosowanie obiektów do rozegrania na prawobrzeżnej warszawie turnieju czterech skoczni.
Motorniczemu również się należy złoty medal, (pomimo niekorzystnych warunków na torze podczas turnieju) za piękne wylądowanie Telemarkiem.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2014, 9:39

Już prasa pisała, że za szybko jechali. Ale w takim razie, dlaczego przez pół dnia szyny wymieniali? :)

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 27 lut 2014, 9:48

MichalJ pisze:Już prasa pisała, że za szybko jechali. Ale w takim razie, dlaczego przez pół dnia szyny wymieniali? :)
Rantowanie Szyn.JPG
Jeżeli uważasz dospawanie rantów i uzupełnianie rantami główki szyn za wymianę szyn, to ktoś źle cie poinformował.
Przez takie operacje (jeszcze na wiadukcie) niedługo będzie strach jeździć tramwajami.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2014, 10:02

Mieli wymieniać. Może nie w dzień, a w nocy...

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 27 lut 2014, 11:18

Gdyby mieli szyny wymieniać, to by pół dnia nie marnowali na rzeźbienie w kale, bo z tego marmolady do pączków nie skręcą.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 lut 2014, 11:21

MichalJ pisze:Już prasa pisała, że za szybko jechali. Ale w takim razie, dlaczego przez pół dnia szyny wymieniali? :)
Gazeta Stołeczna pisze: Seria wykolejeń tramwajów na Bródnie. Czemu do niej doszło?

W środę rano w odstępie zaledwie godziny wykoleiły się dwa tramwaje na jednym z bródnowskich skrzyżowań. Wcześniej z szyn wypadł wagon do prowadzenia prac naprawczych torowiska. - Czy musi tam dojść do tragedii, by ktoś zajął się sprawą? - zastanawia się nasz czytelnik.

Do zdarzenia doszło rano na skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty. Najpierw po godz. 4 z szyn wypadł wagon do prowadzenia prac naprawczych torowiska. Tuż przed godz. 7 na łuku wykoleił się tramwaj linii 1. Nikomu nic się nie stało, ale przejazd tramwajów był zablokowany na kilkanaście minut. Gdy tramwaj udało się ustawić na tory, przywrócono normalny ruch. Nie minęła jednak nawet godzina, gdy z toru wypadł kolejny tramwaj.

- Tramwaje są jedynie ustawiane na tory i wracają na trasę. Czy musi dojść do tragedii, by ktoś zajął się sytuacją na tym skrzyżowaniu? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Rafał.

Jechali za szybko

Z takim pytaniem zwróciliśmy się do Tramwajów Warszawskich. - W nocy naprawialiśmy torowisko. Napawaliśmy, a następnie szlifowaliśmy tory. Dla zachowania bezpieczeństwa na łuku na skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty ustawiliśmy znak ograniczający tramwajom prędkość do 10 km na godzinę. Ale motorniczowie swojej prędkości nie zmniejszyli i dlatego doszło do wykolejeń - wyjaśnia Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich. Dodaje, że właśnie trwa postępowanie wyjaśniające, dlaczego doszło do przekroczenia prędkości przez motorniczych. - Trudno powiedzieć, dlaczego nie zastosowali się do znaku. W związku z tymi wypadkami uczuliliśmy ich, by zachowali ostrożność w tym rejonie i uwzględniali obowiązujące znaki.

Z prośbą o wyjaśnienia do Tramwajów Warszawskich zwrócił się wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. - Czekamy na raport, który ustaliłby przyczyny wykolejeń - mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Ruch tramwajów przywrócono o godz. 15.40. Tramwajarze wymienili uszkodzony fragment szyny.
link

Gazeta Stołeczna pisze: Dwie osoby ranne i uwięzione autobusy po wypadku w Ursusie

Dwie osoby w szpitalu i zablokowane jedno z głównych skrzyżowań w Ursusie to skutki zderzenia na skrzyżowaniu Bohaterów Warszawy z Walerego Sławka.

Według świadków kierujący volkswagenem skręcał w lewo na czerwonym świetle i zderzył się z hondą wyjeżdżającą prosto na zielonym z Bohaterów Warszawy. Do szpitala trafiła kierująca hondą wraz z dzieckiem. W korku utknęły wjeżdżające i wyjeżdżające z Ursusa autobusy. Obecnie miejsce zderzenia zabezpiecza straż pożarna, a autobusy kierowane są na drogi objazdowe.
link i zdjęcia
ZTM pisze:8:45
W związku ze zdarzeniem drogowym występują utrudnienia przejazdu w rejonie ulicy Walerego Sławka dla linii 129, 177, 187, 191, 401 oraz 517.

9:15
Autobusy zostały skierowane na trasy objazdowe:

w kierunku Ursusa:
... - Dzieci Warszawy - Kościuszki - ...

w kierunku Śródmieścia:
... - Kościuszki - Dzieci Warszawy - ...

Linia 191:
PL. NARUTOWICZA - ... - Dzieci Warszawy - Kościuszki - Spisaka - Kampanii Kordian - REGULSKA

9:45
Przywrócono podstawowe trasy dla linii 191 oraz 517.

10:20
Przywrócono podstawową organizację ruchu.

ZAKOŃCZONO: Utrudnienia dla linii 129, 177, 187, 401, w rejonie ulicy Sławka w Ursusie
ZTM pisze:10:40
Zablokowany przejazd tramwajów ulicą Radiową na wysokości przystanku Orlich Gniazd w kierunku Nowego Bemowa.

11:00
Linie 20, 23, 24 jadące w kierunku Bemowa zawracają na pętli KOŁO.

Jednocześnie linie 6 oraz 28 od pętli KOŁO kierowane są na trasę objazdową:
KOŁO - Obozowa - Młynarska - al. "Solidarności" - Okopowa - rondo "Radosława" - ... - RATUSZOWA-ZOO / ŻERAŃ FSO

11:05
Przywrócono podstawową organizację ruchu. Możliwe opóźnienia.

ZAKOŃCZONO: Utrudnienia w kursowaniu tramwajów linii 6, 20, 23, 24, 28
Na skrzyżowaniu Radiowej z Wrocławską osobowy nissan zderzył się z tramwajem linii 24 jadącym w kierunku Bemowa.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 27 lut 2014, 12:25

Gazeta Stołeczna pisze: Ale motorniczowie swojej prędkości nie zmniejszyli i dlatego doszło do wykolejeń - wyjaśnia Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich. Dodaje, że właśnie trwa postępowanie wyjaśniające, dlaczego doszło do przekroczenia prędkości przez motorniczych.
Ruch tramwajów przywrócono o godz. 15.40.
Taaa, jak zwykle winni motorniczowie. I to nie jedna czarna owca, ale tyle naraz. To akurat jakaś szansa dla nich w postępowaniu odwoławczym do prezesa TW. Ale nikt z dziennikarzy nie poszedł za tym tropem, że to nie jeden z nich zrobił rzekomy błąd, ale wszyscy. W końcu im wystarczają zawsze wyjaśnienia podane na tacy. Zero myślenia. A na marginesie, TW i ZTM mogliby uzgodnić jedną godzinę wznowienia ruchu.
ZTM pisze:10:40
Zablokowany przejazd tramwajów ulicą Radiową na wysokości przystanku Orlich Gniazd w kierunku Nowego Bemowa.

11:00
Linie 20, 23, 24 jadące w kierunku Bemowa zawracają na pętli KOŁO.
Ale co ma 20-ka do Orlich Gniazd? Chyba że znowu zanim ktokolwiek podjął decyzję, korek tramów sięgał skrętu na Boernerowo i nikt nie odważył się tam skierować wozów z innych linii, żeby nie rozwalili sygnalizacji mijankowej.
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 27 lut 2014, 17:44

A016 wyjechał na podmianę na 012(B)/118 o 15:58 za A135. Stara dwunastka bardzo mocno przechylała się na lewą stronę.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 lut 2014, 17:46

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 27 lut 2014, 21:54

Wiadomo coś o dzisiejszym zgonie pasażera w 1030 pod Galerią Mokotów :?:
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 28 lut 2014, 8:31

Półtorak pisze: To samo pomyślałem. Niestety, zakup Swingów się mści. Zresztą i TW, i PESA chyba też już są tego świadomi, stąd decyzja o zaprzestaniu produkcji Swingów i rozpoczęciu Jazzów.
Niezłe zioło jarasz.
Swingi są wciąż w ofercie, aktualnie produkowane dla Sofii i Szczecina, kolejne zamówione trafią do Bydgoszczy i Torunia.
Jazz ma inne wózki (bezosiowe) ale ich fukcjonalność jest identyczna (minimalny tylko promień skrętu - do 2-3 stopni, mający pomóc wpasować się w łuk -ale zachowują się jak wózki sztywne) - czyli tak samo bedą wpływały na łuki jak wózki Swingów. Zresztą identyczne w założeniu wagony (z "prawie-sztywnymi" wózkami) oferuje i Bombardier i Siemens i Alstom. Też się mylą?

Zablokowany