Wypadki i awarie - 2014
Moderator: vernalisadonis
4907 (732) stał w zatoce przystanku Malborska 02 ok. 15:10 na awaryjnych wraz z pogotowiem autobusowym.
To w takim razie 2/208.ashir pisze:Ale jak dojechać na podmianę jak ta brygada chyba startuje o 7:14 z Bitwy Warszawskiej 1920 roku?reserved pisze:Jakoś nie... biorąc pod uwagę to, że był na -5 a wyprzedzała go poprzednia brygada. Widać było też, młody kierowca się męczy z wozem i co przystanek próbuje robić coś z gazem. Pewnie kazali mu "jakoś" dojechać na podmianę. Tam jest napięty czas przejazdu poza tym.
To samo pomyślałem. Niestety, zakup Swingów się mści. Zresztą i TW, i PESA chyba też już są tego świadomi, stąd decyzja o zaprzestaniu produkcji Swingów i rozpoczęciu Jazzów.Stary Pingwin pisze:Łuki na Budowlanej takie ładne były, przejeżdżało się w miarę gładko.
Całkiem niedawno zmieniane tory, czyżby świnia-pogromca łuków?
4bis Stalowa - Woronicza
Już... o 15.25. Przez większość dnia Bródno wyłączone z komunikacji tramwajowej.Matrix2441 pisze:Bródno już przywrócone do normalności.
4bis Stalowa - Woronicza
Złoty Medal się należy ZETiT za szybkie przystosowanie obiektów do rozegrania na prawobrzeżnej warszawie turnieju czterech skoczni.Półtorak pisze:Niezła seria: w weekend na Targowej, a wczoraj i dziś na Rembielińskiej - w ciągu czterech dni cztery wykolejenia - wszystko na łukach. Ale jeśli tylko każdy z motorniczych jechał > 15 km/h, to zrobią z nich oczywiście kozły ofiarne.
Motorniczemu również się należy złoty medal, (pomimo niekorzystnych warunków na torze podczas turnieju) za piękne wylądowanie Telemarkiem.
Już prasa pisała, że za szybko jechali. Ale w takim razie, dlaczego przez pół dnia szyny wymieniali?
Jeżeli uważasz dospawanie rantów i uzupełnianie rantami główki szyn za wymianę szyn, to ktoś źle cie poinformował.MichalJ pisze:Już prasa pisała, że za szybko jechali. Ale w takim razie, dlaczego przez pół dnia szyny wymieniali?
Przez takie operacje (jeszcze na wiadukcie) niedługo będzie strach jeździć tramwajami.
Mieli wymieniać. Może nie w dzień, a w nocy...
Gdyby mieli szyny wymieniać, to by pół dnia nie marnowali na rzeźbienie w kale, bo z tego marmolady do pączków nie skręcą.
MichalJ pisze:Już prasa pisała, że za szybko jechali. Ale w takim razie, dlaczego przez pół dnia szyny wymieniali?
linkGazeta Stołeczna pisze: Seria wykolejeń tramwajów na Bródnie. Czemu do niej doszło?
W środę rano w odstępie zaledwie godziny wykoleiły się dwa tramwaje na jednym z bródnowskich skrzyżowań. Wcześniej z szyn wypadł wagon do prowadzenia prac naprawczych torowiska. - Czy musi tam dojść do tragedii, by ktoś zajął się sprawą? - zastanawia się nasz czytelnik.
Do zdarzenia doszło rano na skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty. Najpierw po godz. 4 z szyn wypadł wagon do prowadzenia prac naprawczych torowiska. Tuż przed godz. 7 na łuku wykoleił się tramwaj linii 1. Nikomu nic się nie stało, ale przejazd tramwajów był zablokowany na kilkanaście minut. Gdy tramwaj udało się ustawić na tory, przywrócono normalny ruch. Nie minęła jednak nawet godzina, gdy z toru wypadł kolejny tramwaj.
- Tramwaje są jedynie ustawiane na tory i wracają na trasę. Czy musi dojść do tragedii, by ktoś zajął się sytuacją na tym skrzyżowaniu? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Rafał.
Jechali za szybko
Z takim pytaniem zwróciliśmy się do Tramwajów Warszawskich. - W nocy naprawialiśmy torowisko. Napawaliśmy, a następnie szlifowaliśmy tory. Dla zachowania bezpieczeństwa na łuku na skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty ustawiliśmy znak ograniczający tramwajom prędkość do 10 km na godzinę. Ale motorniczowie swojej prędkości nie zmniejszyli i dlatego doszło do wykolejeń - wyjaśnia Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich. Dodaje, że właśnie trwa postępowanie wyjaśniające, dlaczego doszło do przekroczenia prędkości przez motorniczych. - Trudno powiedzieć, dlaczego nie zastosowali się do znaku. W związku z tymi wypadkami uczuliliśmy ich, by zachowali ostrożność w tym rejonie i uwzględniali obowiązujące znaki.
Z prośbą o wyjaśnienia do Tramwajów Warszawskich zwrócił się wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. - Czekamy na raport, który ustaliłby przyczyny wykolejeń - mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.
Ruch tramwajów przywrócono o godz. 15.40. Tramwajarze wymienili uszkodzony fragment szyny.
link i zdjęciaGazeta Stołeczna pisze: Dwie osoby ranne i uwięzione autobusy po wypadku w Ursusie
Dwie osoby w szpitalu i zablokowane jedno z głównych skrzyżowań w Ursusie to skutki zderzenia na skrzyżowaniu Bohaterów Warszawy z Walerego Sławka.
Według świadków kierujący volkswagenem skręcał w lewo na czerwonym świetle i zderzył się z hondą wyjeżdżającą prosto na zielonym z Bohaterów Warszawy. Do szpitala trafiła kierująca hondą wraz z dzieckiem. W korku utknęły wjeżdżające i wyjeżdżające z Ursusa autobusy. Obecnie miejsce zderzenia zabezpiecza straż pożarna, a autobusy kierowane są na drogi objazdowe.
ZTM pisze:8:45
W związku ze zdarzeniem drogowym występują utrudnienia przejazdu w rejonie ulicy Walerego Sławka dla linii 129, 177, 187, 191, 401 oraz 517.
9:15
Autobusy zostały skierowane na trasy objazdowe:
w kierunku Ursusa:
... - Dzieci Warszawy - Kościuszki - ...
w kierunku Śródmieścia:
... - Kościuszki - Dzieci Warszawy - ...
Linia 191:
PL. NARUTOWICZA - ... - Dzieci Warszawy - Kościuszki - Spisaka - Kampanii Kordian - REGULSKA
9:45
Przywrócono podstawowe trasy dla linii 191 oraz 517.
10:20
Przywrócono podstawową organizację ruchu.
ZAKOŃCZONO: Utrudnienia dla linii 129, 177, 187, 401, w rejonie ulicy Sławka w Ursusie
Na skrzyżowaniu Radiowej z Wrocławską osobowy nissan zderzył się z tramwajem linii 24 jadącym w kierunku Bemowa.ZTM pisze:10:40
Zablokowany przejazd tramwajów ulicą Radiową na wysokości przystanku Orlich Gniazd w kierunku Nowego Bemowa.
11:00
Linie 20, 23, 24 jadące w kierunku Bemowa zawracają na pętli KOŁO.
Jednocześnie linie 6 oraz 28 od pętli KOŁO kierowane są na trasę objazdową:
KOŁO - Obozowa - Młynarska - al. "Solidarności" - Okopowa - rondo "Radosława" - ... - RATUSZOWA-ZOO / ŻERAŃ FSO
11:05
Przywrócono podstawową organizację ruchu. Możliwe opóźnienia.
ZAKOŃCZONO: Utrudnienia w kursowaniu tramwajów linii 6, 20, 23, 24, 28
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Taaa, jak zwykle winni motorniczowie. I to nie jedna czarna owca, ale tyle naraz. To akurat jakaś szansa dla nich w postępowaniu odwoławczym do prezesa TW. Ale nikt z dziennikarzy nie poszedł za tym tropem, że to nie jeden z nich zrobił rzekomy błąd, ale wszyscy. W końcu im wystarczają zawsze wyjaśnienia podane na tacy. Zero myślenia. A na marginesie, TW i ZTM mogliby uzgodnić jedną godzinę wznowienia ruchu.Gazeta Stołeczna pisze: Ale motorniczowie swojej prędkości nie zmniejszyli i dlatego doszło do wykolejeń - wyjaśnia Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich. Dodaje, że właśnie trwa postępowanie wyjaśniające, dlaczego doszło do przekroczenia prędkości przez motorniczych.
Ruch tramwajów przywrócono o godz. 15.40.
Ale co ma 20-ka do Orlich Gniazd? Chyba że znowu zanim ktokolwiek podjął decyzję, korek tramów sięgał skrętu na Boernerowo i nikt nie odważył się tam skierować wozów z innych linii, żeby nie rozwalili sygnalizacji mijankowej.ZTM pisze:10:40
Zablokowany przejazd tramwajów ulicą Radiową na wysokości przystanku Orlich Gniazd w kierunku Nowego Bemowa.
11:00
Linie 20, 23, 24 jadące w kierunku Bemowa zawracają na pętli KOŁO.
4bis Stalowa - Woronicza
A016 wyjechał na podmianę na 012(B)/118 o 15:58 za A135. Stara dwunastka bardzo mocno przechylała się na lewą stronę.
Zderzenie tramwaju linii 41 z samochodem osobowym na ul. Wołoskiej na wysokości ul. Dąbrowskiego. - zdjęcia
Zepsuty autobus przed pl. Szembeka w kierunku Lublina blokuje prawy pas ruchu. Tworzy się korek.
Zepsuty autobus przed pl. Szembeka w kierunku Lublina blokuje prawy pas ruchu. Tworzy się korek.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Wiadomo coś o dzisiejszym zgonie pasażera w 1030 pod Galerią Mokotów
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Niezłe zioło jarasz.Półtorak pisze: To samo pomyślałem. Niestety, zakup Swingów się mści. Zresztą i TW, i PESA chyba też już są tego świadomi, stąd decyzja o zaprzestaniu produkcji Swingów i rozpoczęciu Jazzów.
Swingi są wciąż w ofercie, aktualnie produkowane dla Sofii i Szczecina, kolejne zamówione trafią do Bydgoszczy i Torunia.
Jazz ma inne wózki (bezosiowe) ale ich fukcjonalność jest identyczna (minimalny tylko promień skrętu - do 2-3 stopni, mający pomóc wpasować się w łuk -ale zachowują się jak wózki sztywne) - czyli tak samo bedą wpływały na łuki jak wózki Swingów. Zresztą identyczne w założeniu wagony (z "prawie-sztywnymi" wózkami) oferuje i Bombardier i Siemens i Alstom. Też się mylą?