Czasy przejazdu

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 28 lut 2014, 10:05

Szeregowy_Równoległy pisze:
drobert pisze:Jadąc 35 w kierunku Centrum praktycznie brakuje ok. 5-8 sekund by nie stać przed światłami.
Znacznej części twoich kolegów nie brakuje niczego, po prostu zapierdalają, dzwonią i liczą, że żaden pieszy nie wejdzie na przejście przy swoim zielonym, tylko przepuści kretyna w tramwaju. Pragnąłbym też zauważyć, że piesi w tym miejscu też czasem muszą mieć zielone. Nie mogą mieć go wcześniej, bo 4 i 15 przejeżdżają bez zatrzymania, więc muszą je dostać tak, jak dostają. I tak to zielone dla pieszych jest dość krótkie. Akurat tutaj to bym przyspieszył poziome dla 35, żeby nie było wątpliwości, że ma się zatrzymać. Bo zakładam, że "za późno się kocie oczy zapaliły" to będzie linia obrony motorniczego, jak w końcu któryś pieszy widząc zielone wejdzie na tory.
Akurat też tak robię łącząc metodę na wcześniejsze zielone i pedał w podłogę a wtedy oczy zapalają się na wysokości kabiny ale mi chodzi o to, że aby zdążyć trzeba naciągnąć kilka przepisów (światło, prędkość na łuku i zwrotnicy) by przejechać na późnym żółtym. A 4 i 15 dostają światło zaraz jak ruszą z przystanku więc nic nie przeszkadza by dostały je kilka sekund później bo i tak nie zdążą przez te kilka sekund dojechać. Pomoże to 35 i nie przeszkodzi 4 i 15.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 lut 2014, 12:34

Ale to co postulujesz, to po prostu układanie wiązek koordynacyjnych pod tramwaje, zamiast pod samochody. Tego się nie robi, bo nie, a priorytetowość (bezwzględna) tramwajów pozostaje hasłem i marzeniem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 28 lut 2014, 20:16

Stary Pingwin pisze:To ja mam przykład bliższy Dyrekcji-Wolska/Płocka.
Pod latarnią... Jeszcze kilka lat temu tego problemu tam nie było, spokojnie wjeżdżało się na przystanek na sygnale zezwalającym. Czy to nie wprowadzenie fazy dla lewoskrętu w Płocką wszystko zmieniło?

A z trasy na Jelonki to można dodać jeszcze Redutę Wolską, jadąc od Cm. Prawosławnego, czy światła między Bemowo-Ratusz a Czumy, jadąc od Górczewskiej. Że o absurdzie, wiecie którym, przy Forcie Wola (nie) wspomnę.
4bis Stalowa - Woronicza

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lut 2014, 20:41

Zezwalające przy wjeździe na parking pali się, kiedy stoisz na przystanku. Gaśnie, kiedy jesteś 100
metrów od sygnalizatora. Stajesz i czekasz na zielone. Tak jest z obydwu stron.
miłośnik 13N

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 28 lut 2014, 23:00

Szeregowy_Równoległy pisze:A jednak się wypowiem: bo to jakaś mania która ZTM opętała, żeby układać rozkłady pod korki. Jak jest korek, to autobus jest opóźniony, to dość naturalne. Nienaturalne jest, jak na 159 przed feriami stałem przez Zawiszą, stałem na Koszykowej, stałem na Pięknej i przed Gagarina, po czym ze zdziwieniem stwierdziłem, że przy Goraszewskiej mam tylko -3. Bo to oznacza, że jak będzie chociaż odrobinę luźniej, a te wszystkie utrudnienia rzadko występują jednocześnie, to nie będę miał co z czasem robić. Lepszą opcją jest wydłużenie postojów kosztem czasu przejazdu. Futrzasty na swoim 158 wjedzie na, powiedzmy, -5, ale czas przeznaczony na odpoczynek Sierściucha pozostanie niezmieniony. A jak Futrzak przyciśnie, to wygra dłuższy odpoczynek, co też mogłoby być jakimś elementem motywującym.
I jeszcze jedno: chociaż teorii spiskowych nie lubię, jak wczoraj zobaczyłem NR ZTM przy Statkowskiego :arrow: Siekierki, to uznałem, że Organizator wie, że spieprzył rozkłady i wie, że są ferie. I nie ma najmniejszego zamiaru czegokolwiek z tym robić, bo nie będzie można karać przewoźników za nierealizowanie nierealizowalnego.
Może jednak organizator coś zmienił. Pod koralami wisiała dzisiaj kartka(Uwaga zmiana rozkładu od 3. 03) :-D
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lut 2014, 23:36

sajbeer pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:A jednak się wypowiem: bo to jakaś mania która ZTM opętała, żeby układać rozkłady pod korki. Jak jest korek, to autobus jest opóźniony, to dość naturalne. Nienaturalne jest, jak na 159 przed feriami stałem przez Zawiszą, stałem na Koszykowej, stałem na Pięknej i przed Gagarina, po czym ze zdziwieniem stwierdziłem, że przy Goraszewskiej mam tylko -3. Bo to oznacza, że jak będzie chociaż odrobinę luźniej, a te wszystkie utrudnienia rzadko występują jednocześnie, to nie będę miał co z czasem robić. Lepszą opcją jest wydłużenie postojów kosztem czasu przejazdu. Futrzasty na swoim 158 wjedzie na, powiedzmy, -5, ale czas przeznaczony na odpoczynek Sierściucha pozostanie niezmieniony. A jak Futrzak przyciśnie, to wygra dłuższy odpoczynek, co też mogłoby być jakimś elementem motywującym.
I jeszcze jedno: chociaż teorii spiskowych nie lubię, jak wczoraj zobaczyłem NR ZTM przy Statkowskiego :arrow: Siekierki, to uznałem, że Organizator wie, że spieprzył rozkłady i wie, że są ferie. I nie ma najmniejszego zamiaru czegokolwiek z tym robić, bo nie będzie można karać przewoźników za nierealizowanie nierealizowalnego.
Może jednak organizator coś zmienił. Pod koralami wisiała dzisiaj kartka(Uwaga zmiana rozkładu od 3. 03) :-D
Wiem, sam coś takiego wieszałem rano. Ale nie wierzę, żeby ktoś poprawił czas przejazdu, raczej zmienią się godziny odjazdów z krańców, ale przelot pozostanie bez zmian. Przecież oni w ZTM to mają komputer... :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 28 lut 2014, 23:43

Jest jedna zmiana na 159... kurs z 5:44 z Koła będzie o MINUTĘ wcześniej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lut 2014, 23:55

W rozkładach na poniedziałek ten przeklęty półkurs, co nań tak narzekałem (7:12 z Koła) dalej jest i dalej jest tragiczny. Czyli za dużo się raczej nie zmienia.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

KamLU
Posty: 39
Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:27

Post autor: KamLU » 02 mar 2014, 13:36

Wg rozkładów na stronie ZTMu na linii nr 10 w kierunku Wyścigów tramwaje jadące z zajezdni Wola w DP do godz. 6:00 mają 2 min na przejazd pomiędzy Kinem Femina a Halą Mirowską a tramwaje jadące z os. Górczewska mają 1 min o tej samej porze dnia.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 mar 2014, 17:01

Ciekawe. Podobny błąd już gdzieś dostrzegłem. To było w rozkładzie autobusowym. Linia N41. Odcinek Pl. Bankowy - Metro Ratusz Arsenał. Czas minimalny - 1 minuta, czas maksymalny - 0 minut. I mamy rozkład czas do 24 pokonuje w 0 minut, a po 24 już w 1 minutę . Chyba pomyłka, bo nie wiem czym mogłoby być to spowodowane.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 mar 2014, 20:57

KamLU pisze:Wg rozkładów na stronie ZTMu na linii nr 10 w kierunku Wyścigów tramwaje jadące z zajezdni Wola w DP do godz. 6:00 mają 2 min na przejazd pomiędzy Kinem Femina a Halą Mirowską a tramwaje jadące z os. Górczewska mają 1 min o tej samej porze dnia.
Bardzo ciekawe. Będę musiał się jutro temu przyjrzeć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 mar 2014, 22:51

A to nie wynika z jakichś zaokrągleń ułamków? W sensie, że wyjazdy z zajezdni są xx:yy:00, a kursy przelotowe aa:bb:cc i te sekundy potem decydują?

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 mar 2014, 23:12

One wyjezdzaja np. 9 minut po rozkladowym i na Hali Mirowsjiej sa juz w rownym 10-minutowym takcie. Tylko co konu szkodzi zrobic ten wyjazd o minute pozniej?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 04 mar 2014, 19:48

Czy 199 nie wymaga przypadkiem korekty rozkładu? Rozumiem -5 w kierunku Targówka, ale -5 w kierunku Rembertowa już nie... :-D

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 05 mar 2014, 14:36

To Ty już wolniej niż Scanie na 199 jeździsz? :shock:

Zablokowany