
Tam moga zrobic 5 pasow a i tak bedzie to samo.
Sajgon jest na tych mini rondach dojazdowych.
Sam przejazd jest najmniejszym problemem.
Moderator: Wiliam
http://www.tvp.pl/warszawa/informacyjne ... 11/5194835TVN Warszawa pisze:Po tragicznym wypadku na skrzyżowaniu Mrówczej ze Zwoleńską, w wyniku którego zmarło dwoje dzieci, mieszkańcy Wawra urządzili pikietę przed urzędem. Chcieli wymóc poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Burmistrz uspokajała: - Zamontowaliśmy oznakowania, teraz czas na bezkolizyjne skrzyżowanie. To jednak jest dopiero w planach.
- Od lat pisma skierowane do władz dzielnicy lądują chyba w śmietniku. Nic nie dzieje. Mamy już tego dość! - krzyczeli zebrani w czwartek pod siedzibą burmistrza oburzeni mieszkańcy. - Finalizujemy pismo, będziemy zbierać podpisy w całym Wawrze, zgłosiło się wiele osób. Czekamy na kolejnych chętnych - dodają.
Tragiczny wypadek z 18 sierpnia skłonił także władze do zdecydowanych działań.
Burmistrz przemówiła.
Chociaż mieszkańcy początkowo nieufnie odnieśli się do burmistrz Joanny Koczorowskiej, która wyszła do protestujących, i zagłuszyli jej pierwsze słowa buczeniem, w końcu dali przemówić.
- W pierwszej kolejności oznakowaliśmy wloty na Zwoleńską z Mrówczej podświetlonymi znakami "stop", a przed skrzyżowaniem zostały ułożone poprzeczne pasy zwalniające - mówiła Joanna Koczorowska, burmistrz Wawra. Jak tłumaczyła, do dzielnicy należy tylko ulica Mrówcza. Zwoleńska i skrzyżowanie są w zarządzie ZDM. Są jednak plany dotyczącego tego miejsca:
- Jednym rozwiązaniem jest budowa bezkolizyjnego skrzyżowania czyli tunelu - mówiła. - Czy większość chce tego skrzyżowania? To, że część z Państwa przeciwko niemu protestowała, dobrze o tym wiecie. Ale jeśli większość chce tego rozwiązania, będziemy Państwa reprezentować. Zebraliście 2400 podpisów i za to Wam dziękuję. Złożymy to do pani prezydent i prezydenta Wojciechowicza, żeby nie mieli wątpliwości, że jest to sprawa bardzo ważna - powiedziała.
Tunel jest w fazie projektowania. Na razie nie ma na niego pieniędzy. Czytaj więcej na temat tych planów.
Burmistrz podkreślała, że pikiety, którą zorganizowali mieszkańcy, nie odbiera jako protestu przeciwko sobie. - My jesteśmy po Państwa stronie, nie będziemy naprzeciwko - mówiła Koczorowska.
Do wypadku w Wawrze doszło 18 sierpnia. W jadące ul. Zwoleńską w stronę Traktu Lubelskiego renault scenic uderzył z prawej strony wyjeżdżający z ul. Mrówczej citroen berlingo. Renault przewróciło się na bok i wpadło na przeciwległy pas. Wtedy doszło do kolejnego zderzenia z nadjeżdżającym suzuki vitara.
Rannych zostało pięć osób, najciężej podróżująca renault dwójka dzieci w wieku 3 i 5 lat. Po reanimacji na miejscu w ciężkim stanie trafiły do szpitala. Lekarzom nie udało się ich uratować.
WiadomościSąsiedzkie pisze:
Powstaje rondo kompaktowe na skrzyżowaniu ulic Mrówczej ze Zwoleńską
Agnieszka Kiedrowska, Inicjatywa "Wawer bardziej przyjazny" | 1 października 2011
16 września w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich odbyło się bardzo owocne spotkanie z panią dyrektor Grażyną Lendzion, na którym delegacja Inicjatywy "Wawer bardziej przyjazny", z udziałem wiceburmistrza Wawra - pana Adama Godusławskiego, ustaliła dalsze postępowanie odpowiednich instytucji w sprawie bezpieczeństwa na ulicy Zwoleńskiej w Wawrze.
Przedstawiliśmy do akceptacji projekt ronda kompaktowego na skrzyżowaniu Mrówczej ze Zwoleńską i wnioskowaliśmy o rozwiązania przyjazne użytkownikom chodników wzdłuż Zwoleńskiej. Efektem tych rozmów jest rozpoczęcie przygotowań do budowy ronda już po dwóch tygodniach od spotkania (są już postawione znaki „ustąp pierwszeństwa”, znaki ronda – jeszcze zasłonięte, jest też informacja o zmianie organizacji ruchu od 5 października i poziome znaki o części jezdni wyłączonej z ruchu) oraz przygotowanie pierwszego przejścia dla pieszych i niepełnosprawnych przy Biedronce na Zwoleńskiej.
Mamy nadzieję, że po weekendzie te rozwiązania będą już gotowe. Na razie nie wiadomo jeszcze, jakie będą kolejne kroki ZDM jeśli chodzi o strefę 30 jak i remont chodników i malowanie kolejnych pasów. Jesteśmy jednak w stałym kontakcie z wyżej wymienionymi osobami i będziemy trzymać rękę na pulsie.
http://www.wiadomoscisasiedzkie.pl/news/110/n/737
http://www.facebook.com/wawer.bardziej.przyjazny
Nie powstanie do czasu aż kolektor "W" nie połączy się z kolektorem pod wschodnią Patriotów/ Szpotańskiego. MPWIK ma to zrobic ze środków własnych do roku 2016[ Unia do Rogatkowej], tak samo jak ZMID tunel[ jeśli to nadal aktualne w obecnej kondycji finansowej miasta].cns80 pisze:Ciekawi mnie od wielu lat jedna rzecz - jak ten tunel zniesie "wawerską kanalizację".
Gazeta Echo pisze:Tunel w Międzylesiu gotowy za trzy lata?
Nareszcie! Są już konkrety dotyczące budowy tunelu w Międzylesiu. Inwestycja ma wystartować w 2014 roku.
W końcu się udało. Miasto przyznało 240 mln zł na budowę tunelu w Międzylesiu. Jest też gotowy projekt budowlany, ku końcowi zmierzają również problemy z wykupem gruntów. W przyszłym roku z tego tytułu zostaną mieszkańcom wypłacone odszkodowania w kwocie 30 mln zł.
- W 2013 r. będą przejmowane grunty pod budowę drogi i wypłacane odszkodowania. Prace budowlane mają być prowadzone w latach 2014-2015. Ich koszt to 200 mln zł - poinformowała rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
O ile znów nie będzie cięć budżetowych, to w 2015 roku ulice Żegańska i Zwoleńska zyskają dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na odcinku od Pożaryskiego do Mrówczej, tunel pod linią kolejową, ronda na skrzyżowaniu z Mrówczą i z Dworcową.
W przyszłym roku będą przejmowane grunty pod budowę drogi i wypłacane odszkodowania. Prace budowlane mają być prowadzone w latach 2014-2015. Ich koszt to 200 mln zł.
W ramach inwestycji zostaną też zmodernizowane istniejące już ronda przy Pożaryskiego, Patriotów i Szpotańskiego.
W planach jest też parking (pomiędzy wjazdem do tunelu a ul. Żegańską), będą podziemne przejścia dla pieszych.
Długa historia
Plany budowy tunelu mają długą brodę, ale najwięcej w tej sprawie działo się przez ostatnie cztery lata. W 2008 roku odbyły się pierwsze konsultacje społeczne w tej sprawie.
Rzecznik urzędu dzielnicy Andrzej Murat podkreśla, że tunel wraz z poszerzeniem ul. Żegańskiej do Pożaryskiego oraz Zwoleńskiej ma ogromne znaczenie dla odblokowania Międzylesia. - Gwarantuje bezpieczny, bo bezkolizyjny i szybszy niż obecnie przejazd. Od chwili uruchomienia pociągów SKM do Otwocka linią kolejową na obszarze Wawra przejeżdża ponad 100 pociągów pasażerskich na dobę, co oznacza bardzo częste zamykanie szlabanów. Poszerzenie ul. Żegańskiej wiąże się z uporządkowaniem centrum Międzylesia - mówi. W przyszłości tunel stałby się częścią układu komunikacyjnego z planowaną trasą i mostem Na Zaporze oraz połączeniem Wawra z Wesołą poprzez Starą Miłosnę.
Ta bardzo ważna dla wszystkich mieszkańców inwestycja od lat jest odkładana na przyszłość. Problemy mogą się jeszcze pojawić, ponieważ decyzja środowiskowa dla niej jest ważna do maja 2014 r. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych jest jednak przekonany, że nie będzie to przeszkodą.
- Decyzja środowiskowa ważna jest przez cztery lata od chwili, kiedy stanie się ostateczna do dnia złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wniosek taki złożymy w przyszłym roku, nie ma zatem obawy, że decyzja środowiskowa straci ważność - zapewnia Małgorzata Gajewska.
Anna Sadowska