W Łodzi na tramwajach teraz jest to samo. Kiedyś chociaż malowali żółte od szablonów. Zresztą malarze w TW też w tym zakresie się nie popisują...inż. Glonojad pisze:Ale do cholery co za dureń wymyślił czarne napisy na czerwonym tle... podstawy heraldyki, LUDZIE!!!![]()
Dziwadła i zagwozdki kolejowe
Moderator: JacekM
Nie wiem czy to prawda, ale pewien maszynista powiedział, że EP 05 w okolicach Góry Włodowskiej osiągnął 206 km/h.TLG pisze:ET05-R mają prywaciarze. Są to używane "bobiny",, kupione za południową granicą odpowiadające polskim "czechom". EP05 była lokomotywą uniwersalną (EU05) o v max=125km/h, po przebudowie przekładni w latach 70. prędkość podniesiono do 160km/h. Pod koniec lat 70. na jazdach próbnych osiągneła ok. 180km/v.
Nie wiem gdzie umieścić pytanie dotyczące tego ,czy w tym roku na szlaku Warszawa -Gdynia w ruchu pasażerskim można spotkać coś innego niż EU/EP 07 i ew.ze składami jakich pociągów (nie widziałem tam ostatnio nic innego i jakie mogą być tego przyczyny) tym bardziej że np.w 2002 r. tak chciałem by jakiś pociąg np.Wieniawskiego czy Chełmianina albo Sana ciągnęło ET 22.
Wtedy było to oczywiście EU07.Teraz większość zielonych lokomotyw w Warszawie w ruchu pasażerskim to ET22 (niestety z wyjątkiem trasy do Gdyni).
Chodza słuchy o takich testach...smoła pisze:Nie wiem czy to prawda, ale pewien maszynista powiedział, że EP 05 w okolicach Góry Włodowskiej osiągnął 206 km/h.
EP09 też ma podobne osiągnięcia z resztą.
Ale do testów wagonów na 200km/h wykorzystywano EU11 a teraz trzeba loki sprowadzać z zagranicy...
O EP09 słyszałem ,że osiągnął 198 km/h, ale nie wiem gdzie i kiedy.Może to i nie nowina , ale podobno nawet ET22 tak naprawdę może rozwinąć nawet 140 km/h i więcej .Szkoda tylko ,że tego zabraniają w normalnej eksploatacji.A na trasie z Wawy do Gdyni też padł rekord osiągnięty przez EU11 między Działdowem a Iławą (dla mnie to najciekawszy odcinek),który wyniósł około 180 km/h (ściślej to podejrzewam że padł gdzieś w okolicach Rakowic/Smolnik).
Zastanawia mnie co jest w końcu szybsze i ma lepsze przyspieszenie:EU07 czy ET22 ?
Maszynista powiedział,że szybciej przyspiesza EU07 bo ma inny typ rozruchu.Z moich obserwacji to ET22 sprawia wrażenie szybszego.W Nałęczowie widziałem jak rusza pięciowagonowy skład do Lublina, który dla mnie był jak znikający punkt. Zresztą sam jechałem podobnym i w niektórych miejsach tak przyspieszał ,że nie chcę tu przesadzić , ale wgniatał w fotel niemal jak samochód a każdym razie musiałem się dobrze trzymać gdy stalem przy oknie.
[ Dodano: 2007-05-04, 21:47 ]
Poza tym ET22 tak charakterystycznie szarpie przy ruszaniu i hamowaniu. Bardzo mi się to podoba.
Zastanawia mnie co jest w końcu szybsze i ma lepsze przyspieszenie:EU07 czy ET22 ?
Maszynista powiedział,że szybciej przyspiesza EU07 bo ma inny typ rozruchu.Z moich obserwacji to ET22 sprawia wrażenie szybszego.W Nałęczowie widziałem jak rusza pięciowagonowy skład do Lublina, który dla mnie był jak znikający punkt. Zresztą sam jechałem podobnym i w niektórych miejsach tak przyspieszał ,że nie chcę tu przesadzić , ale wgniatał w fotel niemal jak samochód a każdym razie musiałem się dobrze trzymać gdy stalem przy oknie.
[ Dodano: 2007-05-04, 21:47 ]
Poza tym ET22 tak charakterystycznie szarpie przy ruszaniu i hamowaniu. Bardzo mi się to podoba.
6.05.2007 - tego dnia nie da się zapomnieć. Pociag IC Lajkonik na odcinku Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna pociągnął ET22-073 (zakład taboru w Łazach).Ciągnął go także w drodze powrotnej, by następnie po punktualnym dotarciu na Wschodni podczepić się do składu jadącego do Częstochowy.
Szkoda tylko,że to tak rzadko a poza tym w pociągach IC są te tandentne małe lufciki , które są zwykle zamknięte a zamiast nich nędzna klimatyzacja .Nie ma lepszej klimatyzacji w ciepły, suchy dzień jak otwarte okno przy 120 km/h.
Szkoda tylko,że to tak rzadko a poza tym w pociągach IC są te tandentne małe lufciki , które są zwykle zamknięte a zamiast nich nędzna klimatyzacja .Nie ma lepszej klimatyzacji w ciepły, suchy dzień jak otwarte okno przy 120 km/h.
Mała zagadka:
Jaki pociąg (relacja, nr, itt) ma na dzień dzisiejszy najdłuższą trasę?
Jaki pociąg (relacja, nr, itt) ma na dzień dzisiejszy najdłuższą trasę?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Przemyśl - Świnoujście
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
To by było zbyt oczywiste ;>R-11 Kleszczowa pisze:Przemyśl - Świnoujście
NieBusmann pisze:Nie będzie to czasem "Górka Rozrządowa"? Poszukam wszystkich relacji i numerów...
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Tak też przypuszczałem, ale to było jedyne co do mojej niekolejowej głowy przyjechałobohun pisze:To by było zbyt oczywiste ;>R-11 Kleszczowa pisze:Przemyśl - Świnoujście
![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Krajowe, krajowe. Zapomniałem tego dodać.Busmann pisze:Warszawa - Astana? Czy tylko krajowe?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Zimno.Busmann pisze:R-56502 Gdynia Główna - Szklarska Poręba Górna?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!