Dziwadła i zagwozdki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 16 wrz 2006, 22:51

inż. Glonojad pisze:Ale do cholery co za dureń wymyślił czarne napisy na czerwonym tle... podstawy heraldyki, LUDZIE!!! ](*,) O-)
W Łodzi na tramwajach teraz jest to samo. Kiedyś chociaż malowali żółte od szablonów. Zresztą malarze w TW też w tym zakresie się nie popisują...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2006, 0:52

inż. Glonojad pisze:Ale do cholery co za dureń wymyślił czarne napisy na czerwonym tle... podstawy heraldyki, LUDZIE!!! ](*,) O-)
Szybko się na szczęście z tego wycofali.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

smoła
Posty: 47
Rejestracja: 01 cze 2006, 15:37

Post autor: smoła » 03 maja 2007, 21:55

TLG pisze:ET05-R mają prywaciarze. Są to używane "bobiny",, kupione za południową granicą odpowiadające polskim "czechom". EP05 była lokomotywą uniwersalną (EU05) o v max=125km/h, po przebudowie przekładni w latach 70. prędkość podniesiono do 160km/h. Pod koniec lat 70. na jazdach próbnych osiągneła ok. 180km/v.
Nie wiem czy to prawda, ale pewien maszynista powiedział, że EP 05 w okolicach Góry Włodowskiej osiągnął 206 km/h.

Nie wiem gdzie umieścić pytanie dotyczące tego ,czy w tym roku na szlaku Warszawa -Gdynia w ruchu pasażerskim można spotkać coś innego niż EU/EP 07 i ew.ze składami jakich pociągów (nie widziałem tam ostatnio nic innego i jakie mogą być tego przyczyny) tym bardziej że np.w 2002 r. tak chciałem by jakiś pociąg np.Wieniawskiego czy Chełmianina albo Sana ciągnęło ET 22.
Wtedy było to oczywiście EU07.Teraz większość zielonych lokomotyw w Warszawie w ruchu pasażerskim to ET22 (niestety z wyjątkiem trasy do Gdyni).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 maja 2007, 23:35

smoła pisze:Nie wiem czy to prawda, ale pewien maszynista powiedział, że EP 05 w okolicach Góry Włodowskiej osiągnął 206 km/h.
Chodza słuchy o takich testach...
EP09 też ma podobne osiągnięcia z resztą.
Ale do testów wagonów na 200km/h wykorzystywano EU11 a teraz trzeba loki sprowadzać z zagranicy...

smoła
Posty: 47
Rejestracja: 01 cze 2006, 15:37

Post autor: smoła » 04 maja 2007, 21:41

O EP09 słyszałem ,że osiągnął 198 km/h, ale nie wiem gdzie i kiedy.Może to i nie nowina , ale podobno nawet ET22 tak naprawdę może rozwinąć nawet 140 km/h i więcej .Szkoda tylko ,że tego zabraniają w normalnej eksploatacji.A na trasie z Wawy do Gdyni też padł rekord osiągnięty przez EU11 między Działdowem a Iławą (dla mnie to najciekawszy odcinek),który wyniósł około 180 km/h (ściślej to podejrzewam że padł gdzieś w okolicach Rakowic/Smolnik).
Zastanawia mnie co jest w końcu szybsze i ma lepsze przyspieszenie:EU07 czy ET22 ?
Maszynista powiedział,że szybciej przyspiesza EU07 bo ma inny typ rozruchu.Z moich obserwacji to ET22 sprawia wrażenie szybszego.W Nałęczowie widziałem jak rusza pięciowagonowy skład do Lublina, który dla mnie był jak znikający punkt. Zresztą sam jechałem podobnym i w niektórych miejsach tak przyspieszał ,że nie chcę tu przesadzić , ale wgniatał w fotel niemal jak samochód a każdym razie musiałem się dobrze trzymać gdy stalem przy oknie.

[ Dodano: 2007-05-04, 21:47 ]
Poza tym ET22 tak charakterystycznie szarpie przy ruszaniu i hamowaniu. Bardzo mi się to podoba.

smoła
Posty: 47
Rejestracja: 01 cze 2006, 15:37

Post autor: smoła » 08 maja 2007, 22:09

6.05.2007 - tego dnia nie da się zapomnieć. Pociag IC Lajkonik na odcinku Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna pociągnął ET22-073 (zakład taboru w Łazach).Ciągnął go także w drodze powrotnej, by następnie po punktualnym dotarciu na Wschodni podczepić się do składu jadącego do Częstochowy.
Szkoda tylko,że to tak rzadko a poza tym w pociągach IC są te tandentne małe lufciki , które są zwykle zamknięte a zamiast nich nędzna klimatyzacja .Nie ma lepszej klimatyzacji w ciepły, suchy dzień jak otwarte okno przy 120 km/h.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 15 cze 2007, 16:39

Mała zagadka:
Jaki pociąg (relacja, nr, itt) ma na dzień dzisiejszy najdłuższą trasę?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 cze 2007, 16:40

Przemyśl - Świnoujście :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 cze 2007, 16:41

bohun pisze:Jaki pociąg (relacja, nr, itt) ma na dzień dzisiejszy najdłuższą trasę?
Nie będzie to czasem "Górka Rozrządowa"? Poszukam wszystkich relacji i numerów...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 15 cze 2007, 16:45

R-11 Kleszczowa pisze:Przemyśl - Świnoujście :?:
To by było zbyt oczywiste ;>
Busmann pisze:Nie będzie to czasem "Górka Rozrządowa"? Poszukam wszystkich relacji i numerów...
Nie ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 cze 2007, 16:46

bohun pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Przemyśl - Świnoujście :?:
To by było zbyt oczywiste ;>
Tak też przypuszczałem, ale to było jedyne co do mojej niekolejowej głowy przyjechało O-)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 cze 2007, 16:47

Warszawa - Astana? Czy tylko krajowe?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 15 cze 2007, 16:48

Busmann pisze:Warszawa - Astana? Czy tylko krajowe?
Krajowe, krajowe. Zapomniałem tego dodać.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 cze 2007, 16:51

R-56502 Gdynia Główna - Szklarska Poręba Górna?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 15 cze 2007, 16:54

Busmann pisze:R-56502 Gdynia Główna - Szklarska Poręba Górna?
Zimno.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ