Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 19 mar 2014, 22:06

Wg SIWZ na naprawy główne i modernizacje EN57 w pierwszym kwartale 2014 zmodernizowanych miało być 6 sztuk. Pierwszy kwartał za kilka dni się kończy, więc... biurokratyczne i techniczne opóźnienia... i chyba nic z tego? :P

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 20 mar 2014, 22:27

O AKMy pytaj w sierpniu, ZNTK MM ma 160 dni na zrobienie pierwszego.

A umowa już podpisana? Chyba nie.


Tymczasem z naprawy awaryjnej w Newagu powrócił EN57AKM-1589.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 mar 2014, 14:21

Umowy na naprawy rewizyjne 45 EN57 (ZNTK MM) i 4 EN57AKM (Newag Gliwice) zostały już podpisane. Pierwsze kible już pojechały.
Podpisano również umowę na naprawy główne z modernizacją 27 EN57. Co ciekawe, ZNTK MM zamontuje w nich, niezgodne z SIWZ, "łódzkie" czoło.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 30 mar 2014, 15:06

A już się właśnie zastanawiałem, jak by miało wyglądać to "opływowe czoło z szybą sferyczną" :) Czyli kolejna seria AKM która będzie zewnętrznie dosyć łatwo odróżnialna od poprzednich.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 kwie 2014, 17:21

KMy ogłosiły przetarg na dwa SA135 - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,361.html

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 03 kwie 2014, 20:18

Zastanawiam się, dlaczego w ex-czoperach w czwórkach tuż przy drzwiach pod jednym fotelem są takie duże klocki. Siedziałem nad takim. Albo masz jedną nogę znacznie wyżej od drugiej, albo odciskasz sobie na niej ten klocek...

Edit: Jak ktoś jeszcze nie wie, znowu mamy reklamy królewskiego na kiblu/kiblach. Na razie znam jeden numerek: 1681.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 03 kwie 2014, 22:25

VLnt7 pisze:Zastanawiam się, dlaczego w ex-czoperach w czwórkach tuż przy drzwiach pod jednym fotelem są takie duże klocki. Siedziałem nad takim. Albo masz jedną nogę znacznie wyżej od drugiej, albo odciskasz sobie na niej ten klocek...
Jechałem dziś 1562+1567: Zauważ, że te "klocki" od wewnątrz są symetrycznie po obu stronach drzwi. Od zewnątrz w tych samych miejscach są nieduże pokrywy zamykane dwoma czworokątami - podejrzewam, że to jakiś dostęp do mechanizmu otwierania drzwi.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 04 kwie 2014, 18:28

W Sochaczewie ukończono pierwszą w historii naprawę rewizyjną turbokibla. Parę minut po 17-tej EN57AKM-1569 wyruszył z Warszawy Wschodniej w kierunku zachodnim.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 kwie 2014, 19:19

Coś tak się termin dostarczenia EW60 przedłuża...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 kwie 2014, 20:24

alojz pisze:W Sochaczewie ukończono pierwszą w historii naprawę rewizyjną turbokibla. Parę minut po 17-tej EN57AKM-1569 wyruszył z Warszawy Wschodniej w kierunku zachodnim.
Wczoraj już jeździł. Maszynista co nim jechał chwalił sobie
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 04 kwie 2014, 22:55

Naprawa to za dużo powiedziane. Ładnie go odmalowali i tyle. Zrobiono jedynie absolutne minimum wymagane przy P4. Nawet sterownik tablic dalej pozostał stary, czyli SRG-3000P. Po za tym, naklejono mu standardową karteczkę na pulpit, informującą o tym, żeby nie używać przypadkiem hamulca ED. Ja bym to bardziej nazwał estetyzacją, a nie prwadziwym P4.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 kwie 2014, 9:13

Naklejka informująca o niemożności użycia ED zamiast modernizacji tego hamulca przez lepsze wentylatory czy coś innego...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 kwie 2014, 10:35

Faktycznie, wspaniale, że jedna z tych super-zalet modernizacji jest na stałe wyłączana, bo? Zarządzenie PKP Energetyki dotyczy chyba tylko zakładu północnego...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 kwie 2014, 11:46

Tu nie chodzi o żadne zarządzenie, lecz o to że silniki nie wyrabiają - przegrzewają się. Tu potrzebne jest lepsze chłodzenie, które nie "zamula" silników. W nowszych AKM ten problem nie istnieje - zawsze jest hamowanie ED.

---

Wiem że się powtarzam, ale co się dzieje że jeszcze nie ma EW60 na trasie ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 07 kwie 2014, 22:26

Jakie są losy nierozbitej jednostki biorącej udział w wypadku w Wesołej? Rozbita od jakiegoś czasu stoi w Mińsku sama.

ODPOWIEDZ