Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 kwie 2014, 22:22

To zamiast domagać się nowych linii, to zrób pomiary na tych odcinkach, zobacz ile osób jeździ, jaka częstotliwość byłaby dobra i wyślij do ZTM prośbę o zwiększenie częstotliwości.
105 było tylko na czas zamknięcia Prostej. Część ludzi z Grzybowskiej wróci na Prostą i wtedy 151 będzie mniej obłożone.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 kwie 2014, 22:30

person pisze:
TGM pisze: 185: Pl. Bernardyński - Torwar: 11 minut
182: Torwar - Zachodni: 17 minut
Razem 28 minut.
Dawno chyba nie byłem na Torwarze. Kiedy zrobili tam przystanki w jednym poziomie dla tych linii, dzięki czemu czas potrzebny na przesiadkę jest tak mały, że może być pomijany?
Chyba wyraźnie wszystko napisałem. Bardziej łopatologicznie się nie da. Na tej trasie normalnie kursuje 187. Nie ma przesiadek. Że nie ma teraz domyślnego rozkładu 187 na stronie ZTMu to odczytałem łączony czas obu linii.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 kwie 2014, 22:34

Ale to, że tą relację obsługuje siekiera to jest tylko przypadek. Po prostu najbliższe miejsce do zawrócenia. Że przy okazji załatwia lokalne potrzeby studentów - to bardzo dobrze, ale nie można teraz oczekiwać że po otwarciu metra nadal taką relację będzie obsługiwać siekiera.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 16 kwie 2014, 22:36

Georg pisze:To zamiast domagać się nowych linii, to zrób pomiary na tych odcinkach, zobacz ile osób jeździ, jaka częstotliwość byłaby dobra i wyślij do ZTM prośbę o zwiększenie częstotliwości.
105 było tylko na czas zamknięcia Prostej. Część ludzi z Grzybowskiej wróci na Prostą i wtedy 151 będzie mniej obłożone.
mniej ludzi jeździ, gdyż część zmuszona jest chodzić, przykład Jasielskiej wyjaśnia wszystko, podobnie jest w innych poszkodowanych dzielnicach, 218 nigdy nie zastąpi nieodżałowanego na Mokotowie 117, który jeżeli miał być skrócony to tylko na trasę Wilanów-Dw. Centralny

czy nie można było zostawić 105 z mniejszą częstotliwością i skrócić 109, które też było linią na czas budowy Metra?
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 kwie 2014, 22:39

No to przecież "z mniejszą częstotliwością" niż 105 będzie 151. Dlaczego chcesz znowu rozpieprzyć komunikację, tym razem na Bemowie, bo ty masz takie widzimisię? Moim zdaniem taka zamiana 105 ze 151 to jest wręcz strzał w dziesiątkę - w miarę regularna linia na Siedmiogrodzkiej, załatwiająca przy okazji dawne relacje 105, na które częstotliwość co 4-5 minut była za duża.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 kwie 2014, 22:48

tomi pisze:
Georg pisze:To zamiast domagać się nowych linii, to zrób pomiary na tych odcinkach, zobacz ile osób jeździ, jaka częstotliwość byłaby dobra i wyślij do ZTM prośbę o zwiększenie częstotliwości.
105 było tylko na czas zamknięcia Prostej. Część ludzi z Grzybowskiej wróci na Prostą i wtedy 151 będzie mniej obłożone.
mniej ludzi jeździ, gdyż część zmuszona jest chodzić, przykład Jasielskiej wyjaśnia wszystko
Czy mógłbym prosić o nieodwoływanie się do przykładu Jasielskiej, bo zaraz admin zamknie temat, a szkoda by było.

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 16 kwie 2014, 22:54

Mong pisze:Zaczyna się wpychanie ludzi na siłę do metra żeby do centrum jeździli naokoło ale metrem :roll:
I tego się właśnie kurna obawiałem :/

Co sądzę o zmianach linii z "moich" rejonów?
718 - OK. Powrót na starą trasę.

738 i 805 - Nie podoba mi się to. Te linie powinny, podobnie jak 718, wrócić na swoje poprzednie trasy, tj. do dworca wschodniego.
- W okolicach Wileniaka jest zbyt mało miejsca na zakrańcowanie tych linii, a natężenie ruchu spore.
- Przy WWO jest za to wystarczająco miejsca na pętle tych linii.
- Osłabiamy połączenie WWO z Wileniakiem i ciągiem al. Solidarności-Radzymińska-Marki.
- M2 pod Targową nijak nie jest alternatywą dla tych linii autobusowych. Następna stacja M2 to dopiero Stadion, a autobusy po drodze do dworca obsługują jeszcze ZP Ząbkowska i Kijowska.
- Dworzec wschodni to raptem 3 przystanki dalej od Wileniaka, więc koszt nie jest jakoś drastycznie większy, a much przed rozkopaniem Targowej autobusy mareckie nie woziły.
- Powrót do Marek ulicami Wileńską i Szwedzką to jakaś patologia. Lekką ręką 5 minut w plecy na wjazd w al. Solidarności (dosyć niekorzystny dla Wileńskiej układ świateł).

527 - decyzja zrozumiała, choć gdybym chciał uprawiać prywatę, to jednak wolałbym w dalszym ciągu do Bankowego :D Wiadomo, że 527 przy MRA to rozwiązanie tymczasowe. Chociaż nominalna trasa tej linii to Św. Wincentego - Starzyńskiego - Most Gdański - <M> Dworzec Gdański - Arkadia, a skierowanie jej na W-Z to efekt tymczasowej strategii transportowej na czas budowy M2C (W-Z dla zbiorkomu, Gdański - dla prywkomu). Ale i tak z mojego punktu widzenia miło, że do Wileniaka będę miał nadal szybki dostęp: Młodzieńcza-Skargi-Dw. Wileński bez żadnych popierdułek typu Kościeliska, Trocka, czy Szwedzka.

512 - Błąd. Zmuszanie pasażerów chcących dostać się do M1 do dodatkowych przesiadek (bilans: +1 przesiadka), szczerze mówiąc średnio wygodnych. Na W-Z pozostają tylko 160 i 190, a 512 wcale gdzieś hen hen nie jeździ. Esperanto to wcale nie jest kosmiczna odległość.

160 - Uff, zostaje.

226 - Rozumiem, że znika po przywróceniu 26 na podstawową trasę?

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 16 kwie 2014, 23:05

najbliższy mi przystanek podałem jako przykład rozwalania komunikacji w wybranych przez ZTM osiedlach, pośrednio związany z budową metra

a poza tym: wycofanie 159 z Woli rozumiem, 187 zostaje zlikwidowane na Mokotowie, który niewątpliwie potrzebuje tej linii, jeżeli już coś robić z tą linią to wycofać z odcinka Dw. Zachodni-Metro Politechnika, gdzie jest obecnie nadmiar linii, a sensownego dojazdu do M2C ze Żwirki i Wigury pewnie nie będzie, tylko z mało wygodną przesiadką na pl. Zawiszy...
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 16 kwie 2014, 23:13

tomi pisze:najbliższy mi przystanek podałem jako przykład rozwalania komunikacji w wybranych przez ZTM osiedlach, pośrednio związany z budową metra

a poza tym: wycofanie 159 z Woli rozumiem, 187 zostaje zlikwidowane na Mokotowie, który niewątpliwie potrzebuje tej linii, jeżeli już coś robić z tą linią to wycofać z odcinka Dw. Zachodni-Metro Politechnika, gdzie jest obecnie nadmiar linii, a sensownego dojazdu do M2C ze Żwirki i Wigury pewnie nie będzie, tylko z mało wygodną przesiadką na pl. Zawiszy...
Wywalić 187 z TŁ zamiast z Czerniakowa? http://youtu.be/CExlwc5DSpM?t=4s

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 16 kwie 2014, 23:20

Widzę niekonsekwencję w działaniach ZTM, które zakładają, że wszędzie dojedziemy metrem lub koleją (zamiast autobusu). Po co ogryzek 102 z Olszynki do Stadiony, skoro jest kolej? ;-)
MotorMan :term:

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 17 kwie 2014, 1:29

sprinter pisze:Kolejny czerwony numerek? Proszę... 460 będzie jeździło nabite, a w 160 muchy będą wybierać miejsce siedzące dla siebie. Taki przykład już mamy - 101 i E-x na Tarchodworach.
Zatem dziś walczyłem z rojem much o zajęcie miejsca w 101. Czy jestem również muchą?
tomi pisze:czy nie można było zostawić 105 z mniejszą częstotliwością i skrócić 109, które też było linią na czas budowy Metra?
Gdyby 109 jeździło puste od Muzeum Powstania Warszawskiego... Sęk, że nie. Ba, nawet na Mennicy tłumek się do 109 dosiada, by dojechać do Centralnego. Skracanie tej linii to skrajna głupota.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Gdynianin
Posty: 644
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 17 kwie 2014, 2:00

rhemek pisze:Ja cie grzecznie prosze: Zajmij sie komunikacja w swojej Gdyni i odstosunkuj sie wreszcie od 525 i Anina :)
A ja proszę - nie oceniaj ludzi po nicku bo możesz się gruuubo pomylić ;)

Ciężko się odstusunkować od Wawra, który wciąż psuje komunikacje w reszcie miasta wraz z Wesołą i ich dwoma przyspieszonymi na Miłosną oraz 514.
BJJ pisze:i słusznie! Nie wiem, czy jest w tym mieście drugie takie osiedle, które nie miałoby choćby jednego bezpośredniego połączenia do Centrum sensu largo (mam tu ma myśli wszystko od od Bankowego od AL).
2-3 wygodne przesiadki, żeby dojechać do centrum. czad.
Już trochę było wypisane, więć dodam: Zawady, Aleksandrów, Kawęczyn z Wygodą....
Marvin pisze:
Georg pisze:Pytanie czy ZTM po propozycjach zmian, powinien przeprowadzać wśród mieszkańców konsultacje? Bo wtedy o komunikacji często wypowiadają się osoby, nie mające o niej zielonego pojęcia i nie widzące dalej niż czubek własnego nosa.
To może wybory odwołać, ponieważ głosują osoby nie znające się na komunikacji (ani w ogóle na zarządzaniu miastem)? Mamy przecież rok wyborczy i w dużej mierze stąd wynika ostrożność ZTMu w reformowaniu układu. To naturalne, że na konsultacje społeczne przychodzą nie fachowcy, ale ci, którzy będą z tej komunikacji korzystać. Problemem konsultacji jest nie tyle zdominowanie ich przez trolli, ale stosunkowo mała reprezentatywność, np. przychodzi więcej emerytów niż pracujących. Ale to nie powód, żeby z tych spotkań rezygnować.
=D>
Kracho pisze:
Mong pisze:Zaczyna się wpychanie ludzi na siłę do metra żeby do centrum jeździli naokoło ale metrem :roll:
I tego się właśnie kurna obawiałem :/
Niektórzy na forum chcieli nawet Gocław wpychać w M2 przy Stadionie #-o
Kracho pisze:738 i 805 - Nie podoba mi się to. Te linie powinny, podobnie jak 718, wrócić na swoje poprzednie trasy, tj. do dworca wschodniego.
- W okolicach Wileniaka jest zbyt mało miejsca na zakrańcowanie tych linii, a natężenie ruchu spore.
- Przy WWO jest za to wystarczająco miejsca na pętle tych linii.
- Osłabiamy połączenie WWO z Wileniakiem i ciągiem al. Solidarności-Radzymińska-Marki.
- M2 pod Targową nijak nie jest alternatywą dla tych linii autobusowych. Następna stacja M2 to dopiero Stadion, a autobusy po drodze do dworca obsługują jeszcze ZP Ząbkowska i Kijowska.
- Dworzec wschodni to raptem 3 przystanki dalej od Wileniaka, więc koszt nie jest jakoś drastycznie większy, a much przed rozkopaniem Targowej autobusy mareckie nie woziły.
- Powrót do Marek ulicami Wileńską i Szwedzką to jakaś patologia. Lekką ręką 5 minut w plecy na wjazd w al. Solidarności (dosyć niekorzystny dla Wileńskiej układ świateł).
=D>

W ogóle zastanawia mnie czemu nie wykorzystuje się potencjału istniejących pętli tylko kończy linie na jakichś objazdach ulicznych... Teraz do :mewa: Politechnika / Plac Konstytucji dowali się jeszcze 187 i już nie będzie mowy o zakończeniu tam czegoś jeszcze z TŁ.
Kracho pisze:226 - Rozumiem, że znika po przywróceniu 26 na podstawową trasę?
Na pewno znika.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 kwie 2014, 8:01

No i pięknie, GW potwierdza, że z przystanku Goraszewska, Klarysewska oprócz 187 zabiorą 108, które pojedzie Nałęczowską.

W takim układzie powinni:
- Znacząco podbić częstotliwość 185 (zastępstwo 187, uatrakcyjnienie oferty na Wisłostradzie, a przez to przesiadek na mosty i II linii metra. Zrobienie linii szkieletowej (to takie modne pojęcie ostatnio).
- Skrócić do M. Wilanowska (tylko gdzie się zmieści :-k ) w celu zastępstwa 108 na Sadybie. No i mniejszego zapotrzebowania na wozy po zwiększeniu częstotliwości.
- W zastępstwie na Ursynów dać linię z Marysina przez TS skracając w końcu 401 do trasy Ursus - Stegny. Przecież na Żoliborz Ursynów linii nie potrzebuje. A na Wawer metrem nie dojedzie... Dodatkowo spod ZUSu będzie miał szybciej niż 185.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 kwie 2014, 8:24

Chyba chcą upupić 108. Ono zawsze ma największe wymiany pasażerskie przy tym centro-handlowo-bazarze przy Goraszewskiej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 kwie 2014, 8:40

Połączenie przystanku Nałęczowska z metrem się przyda. Tu też na pewno będą spore wymiany. Ale dlaczego na tym ma tracić rejon Klarysewskiej? Można przecież wydłużyć 163. Rejony które obsługuje się rozbudowały więc linię powinny mieć lepszą niż jakiś ogryzek.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ