Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty

Moderator: Wiliam

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 17 kwie 2014, 9:43

TGM pisze:No i pięknie, GW potwierdza, że z przystanku Goraszewska, Klarysewska oprócz 187 zabiorą 108, które pojedzie Nałęczowską.

W takim układzie powinni:
- Znacząco podbić częstotliwość 185 (zastępstwo 187, uatrakcyjnienie oferty na Wisłostradzie, a przez to przesiadek na mosty i II linii metra. Zrobienie linii szkieletowej (to takie modne pojęcie ostatnio).
- Skrócić do M. Wilanowska (tylko gdzie się zmieści :-k ) w celu zastępstwa 108 na Sadybie. No i mniejszego zapotrzebowania na wozy po zwiększeniu częstotliwości.
- W zastępstwie na Ursynów dać linię z Marysina przez TS skracając w końcu 401 do trasy Ursus - Stegny. Przecież na Żoliborz Ursynów linii nie potrzebuje. A na Wawer metrem nie dojedzie... Dodatkowo spod ZUSu będzie miał szybciej niż 185.
185 to powinno pojechać Anody-Jastrzębowskiego-al.KEN/Herbsta-Pileckiego*-Roentgena-Płaskowickiej-Natolin Płn. I 195 won. Częstotliwość można podbić. Ale nie likidowałbym połączenia Ursynów-Stegny-Wisłostrada, bo widać gołym okiem, że jest potrzebne, a dawanie jakiegoś dziada z Marysina przez TS, 'żeby coś było" to zawracanie gitarty. Było już podobny potwór pt. 416 - (fakt, że jak akurat podjechał, to mi nawet pasował) i więcej nie potrzeba
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 kwie 2014, 9:43

Kracho pisze:- Powrót do Marek ulicami Wileńską i Szwedzką to jakaś patologia. Lekką ręką 5 minut w plecy na wjazd w al. Solidarności (dosyć niekorzystny dla Wileńskiej układ świateł).
Wg prezentacji ZTMu 738 i 805 mają jednak zawracać na Jagiellońskiej (razem z 260 i 512 - nie jestem pewien, czy ta ostatnia nie powinna wylądować na Wileńskiej razem z 527), więc ma być zachowany wspólny przystanek 190, 718, 738 i 805 w Al. Solidarności - w tym zakresie jest pół biedy.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 17 kwie 2014, 9:56

O, 338 przez cały dzień.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 kwie 2014, 10:00

Ja się zastanawiam, jak mądre głowy z ZTM wymyśliły powrót linii 527 w kierunku Derby. Wileńską do Szwedzkiej?
Przecież to jest jakiś kabaret!
Dziś stojąc na jednym przystanku przy Wileniaku mam do wyboru 120, 512, 527. Tymi autobusami jadę w kierunku Derby/Lewandów. Coś zawsze podjedzie, gdzieś się zawsze dojedzie, choć może być potrzebna przesiadka. Po otwarciu metra i optymalizacji tras, będę wracał do domu pewnie 15 min dłużej i kombinował skąd lepiej. O przesiadce gratis nawet nie wspominam.

Czy na tym polega inwestowanie 5 mld zł i poprawianie komunikacji?
Sorry, ale mam wrażenie, że kierownictwo ZTM pozamieniało się z którąś częścią ciała na głowy.
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 17 kwie 2014, 10:31

TGM pisze:Ale dlaczego na tym ma tracić rejon Klarysewskiej?
Twierdzenie, że Klarysewska straci COKOLWIEK po wyrzuceniu stamtąd 108 to robienie sobie jaj. Tam już prędzej zauważą i oprotestują zmianę częstotliwości 189 o minutę niż brak jakiejś marginalnej linii.

Inną sprawą jest fakt, że 108 przez Nałęczowską jest zgoła bez sensu. Chyba, żeby miało potem skręcać w lewo w Sobieskiego i w prawo w Wilanowską, co w sumie sensu by jej nie dodało ani trochę, ale przynajmniej byłoby coś Sobieskiego - Wilanowska -> Metro. Nie miałoby to sensu, ale byłoby fajne :-D

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 17 kwie 2014, 10:32

Gdynianin pisze:W ogóle zastanawia mnie czemu nie wykorzystuje się potencjału istniejących pętli tylko kończy linie na jakichś objazdach ulicznych... Teraz do :mewa: Politechnika / Plac Konstytucji dowali się jeszcze 187 i już nie będzie mowy o zakończeniu tam czegoś jeszcze z TŁ.
Pętla, i to duża pętla, 102 i 125 w okolicach stacji Stadion to już istny majstersztyk <ironia>. Przejazd techniczny między przystankiem dla wysiadających, przystankiem technicznym a pierwszym wsiadkowym jednak z deczka przydługi.
kveld pisze:
Kracho pisze:- Powrót do Marek ulicami Wileńską i Szwedzką to jakaś patologia. Lekką ręką 5 minut w plecy na wjazd w al. Solidarności (dosyć niekorzystny dla Wileńskiej układ świateł).
Wg prezentacji ZTMu 738 i 805 mają jednak zawracać na Jagiellońskiej (razem z 260 i 512 - nie jestem pewien, czy ta ostatnia nie powinna wylądować na Wileńskiej razem z 527), więc ma być zachowany wspólny przystanek 190, 718, 738 i 805 w Al. Solidarności - w tym zakresie jest pół biedy.
Racja. Teraz chcą wrzucić 2 mareckie linie w Targową, Kłopotowskiego i Jagiellońską (jak niegdyś 390), chociaż wg pierwotnych planów miały one zawijać w prawo przy dyrekcji PKP. Ale i tak uważam, że w okolicach dworca wileńskiego powinno krańcować jak najmniej linii. Ja bym tam wrzucił jedynie 260 i 527. Pozostałe do przedłużenia wedle obecnych (512) lub historycznych (738, 805) tras.

Dobrze, że nowy projekt umieszcza wszystkie linie mareckie w jednym przystanku. Bo w przeciwnym razie byłby ryzyk-fizyk. Albo 718 pod dworcem, albo 738, 805 na Wileńskiej i potem ewentualne plucie sobie w brodę, czemu właśnie taką opcję się wybrało.
Tak jak do niedawna ja miałem przy MRA. Iść na peron trambusowy i wsiadać w częste, ale zapchane 190 lub 512, czy iść pod błękitny wieżowiec i czekać puste, ale znacznie rzadsze 527, 718, 738, 805. Mniej więcej co drugi raz czułem, że postawiłem nie na tego co trzeba konia ;-)
BJJ pisze:Ja się zastanawiam, jak mądre głowy z ZTM wymyśliły powrót linii 527 w kierunku Derby. Wileńską do Szwedzkiej?
Przecież to jest jakiś kabaret!
Dziś stojąc na jednym przystanku przy Wileniaku mam do wyboru 120, 512, 527. Tymi autobusami jadę w kierunku Derby/Lewandów. Coś zawsze podjedzie, gdzieś się zawsze dojedzie, choć może być potrzebna przesiadka. Po otwarciu metra i optymalizacji tras, będę wracał do domu pewnie 15 min dłużej i kombinował skąd lepiej. O przesiadce gratis nawet nie wspominam.

Czy na tym polega inwestowanie 5 mld zł i poprawianiu komunikacji?
Sorry, ale mam wrażenie, że kierownictwo ZTM pozamieniało się z którąś częścią ciała na głowy.
Pomijając czas, jaki jest potrzebny pojazdom na włączenie się z ul. Wileńskiej, via Szwedzka, w al. Solidarności w kierunku Marek, to głupotą jest oddalenie o 200 metrów przystanków dla linii o podobnej trasie. Już widzę jak pasażerowie będą przebiegać na czerwonym na drugi przystanek, bo właśnie tam podjeżdża pasujący im autobus.
Jakoś do niedawna całkiem sprawnie udawało się na jednym przystanku pod dworcem umieścić z 10 linii.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 17 kwie 2014, 10:39

Rzucili mięso publice i patrzą jak reagują. Taka metoda konsultacji. Osobiście, 11 na Narutowicza jest taka sobie, zmienić 25 z 11 i by było lepiej. Chodzi o przesiadki, te na Pl. Narutowicza są byle jakie w kierunku centrum. W wersji drzwi w drzwi będzie okazja tylko na Dalekiej. Chyba ze wraz z tym 1 dostanie większą częstotliwość. Ciąg grójeckiej co będzie miał jakis interes na Świętokrzyskiej, Krakowskim i dalej na wschód będzie tak jeździł.

A 159? To jakieś nieporozumienie. Ta linia będzie miała jeszcze więcej korków do zaliczenia. Na AJ, na pl. Zawiszy, na Raszyńskiej, na Koszykowej...

Natomiast do powyginanego 151 mam takie sobie odczucia... liczba zaliczanych sygnalizacji świetlnej tylko po to by podjechać 200m bliżej Metra jest idiotyczna. Równie z jak ten kontrapas. Nie wiem czy można by to jeszcze bardziej skomplikować. Nie mona było zostawić po trasie 105? I tak następny przystanek z Zajęczej jest na Świętokrzyskiej, przy metrze. Obstawiam ze czasowo wyjdzie identycznie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 kwie 2014, 10:43

BJJ pisze:Ja się zastanawiam, jak mądre głowy z ZTM wymyśliły powrót linii 527 w kierunku Derby. Wileńską do Szwedzkiej?
Przecież to jest jakiś kabaret!
Dziś stojąc na jednym przystanku przy Wileniaku mam do wyboru 120, 512, 527. Tymi autobusami jadę w kierunku Derby/Lewandów. Coś zawsze podjedzie, gdzieś się zawsze dojedzie, choć może być potrzebna przesiadka. Po otwarciu metra i optymalizacji tras, będę wracał do domu pewnie 15 min dłużej i kombinował skąd lepiej. O przesiadce gratis nawet nie wspominam.

Czy na tym polega inwestowanie 5 mld zł i poprawianie komunikacji?
Sorry, ale mam wrażenie, że kierownictwo ZTM pozamieniało się z którąś częścią ciała na głowy.
Masz dedykowany autobus i jeszcze narzekasz? Akurat wyjęcie z tego 527 większości klientów z Radzymińskiej tylko wyjdzie Derbom na zdrowie. Gdzie się niby zawsze dojedzie? Na Młodzieńczą, czekać na następne 527?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 kwie 2014, 10:52

BJJ pisze:Dziś stojąc na jednym przystanku przy Wileniaku mam do wyboru 120, 512, 527.
Dlatego uważam, że jeśli już 527 ma być na Wileńskiej, to razem z 512, a może i 120 (wtedy wszystkie autobusy jadące na Białołękę/Zacisze/Bródno są z jednej okolicy, bo widzę, że przystanek na Targowej przy CH idzie do kasacji, czyli 169 pewnie będzie zatrzymywało się przy DOKP).

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 kwie 2014, 11:08

Piter232 pisze:
TGM pisze:Ale dlaczego na tym ma tracić rejon Klarysewskiej?
Twierdzenie, że Klarysewska straci COKOLWIEK po wyrzuceniu stamtąd 108 to robienie sobie jaj. Tam już prędzej zauważą i oprotestują zmianę częstotliwości 189 o minutę niż brak jakiejś marginalnej linii.
Marginalna, ale zapotrzebowanie na dojazd do Dw. Południowego jest. A z Klarysewskiej chcą zabrać dwie linie, 108 i 187 nie dając nic w zamian. I nikt tego ma nie zauważyć? Dobre sobie...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 kwie 2014, 11:23

Powiedziałbym że z Siekierek do dworca Południowego to mało kto jeździ, raczej ludzie na Wilanowską jeżdżą ze Stegien i Sadyby.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 17 kwie 2014, 11:44

TGM pisze:Marginalna, ale zapotrzebowanie na dojazd do Dw. Południowego jest. A z Klarysewskiej chcą zabrać dwie linie, 108 i 187 nie dając nic w zamian. I nikt tego ma nie zauważyć? Dobre sobie...
Do Dworca Południowego jest 189 + metro/autobusy na Puławskiej/tramwaje na Puławskiej i każdy z tych wariantów w godzinach szczytu jest opłacalniejszy niż 108 patrząc tylko na realny czas dojazdu, bez czasów oczekiwania. Gdyby tylko celem był sam dworzec Południowy, bo gdyby liczono cele dalsze z ewentualną przesiadką na tymże dworcu, to sytuacja wygląda jeszcze gorzej dla opłacalności jazdy 108.

I weź mi pokaż, dla jakiego pasażera z Klarysewskiej miałoby to 187 być tak niezmiernie niezbędne. Serio, zarówno do metra, centrum, na TŁ, na Wisłostradę a nawet na Powiśle są inne, odrobinę tylko mniej wygodne formy dojazdu, a 187 ze Stegien jeździło niezmiennie puste.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 kwie 2014, 12:10

Z zespołu Madalińskiego-Szpital skasowano trzy linie z czterech bez żadnej rekompensaty i przeszło bez echa.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 kwie 2014, 12:40

Chodzi Ci o 210, jadące przez całe miasto z zawrotną częstotliwością co pół godziny? Trudno byłoby to zauważyć, bo nikt na takie coś nie czeka.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 kwie 2014, 12:46

To chyba innym 210 jezdziles. Ta linia miala swoje wierne grono pasazerow i oni na pewno to zauwazyli. Ze ta linia byla bezsensowna - nie neguje. Za to nie zgadzam sie z opinia "ze nikt na to nie czeka bo jezdzi co 30 minut". Bo czekali. Czasem pod MSWiA calkiem spory tlumek.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ