Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty

Moderator: Wiliam

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 17 kwie 2014, 18:51

Najprościej byłoby taki węzeł zorganizować na obecnej pętli TARGÓWEK przy ul. Trockiej. Tam stacja na pewno będzie w II etapie budowy metra. Miejsce na ewentualne powiększenie obecnie istniejącej pętli znajdzie się. Tam na szczęście nie jest jeszcze nas*ane budynkami co 3 metry.
Przy CH Targówek raczej stacja nie powstanie, gdyż tęgie umysły przeciwdziałające sprawlowi nie dopuszczą do pociągnięcia metra na północ od Kondratowicza.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 kwie 2014, 18:58

Ach, zapomniałem, że drugi etap to 3+3 - wybiegłem zbyt daleko w przyszłość :)
Pętli przy Trockiej nawet nie trzeba będzie powiększać. Odpadnie przecież "hiperczęsta" dowozówka do metra.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 kwie 2014, 20:10

Projekt jest skandalicznie zachowawczy, poza 151 i 155 nie ma w nim nic wartego wzmianki. Lepsze jutro było wczoraj, teraz oficjalną linią władzy jest stagnacja. :|
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 kwie 2014, 20:35

Moim zdaniem nie wolno rozdzielać linii 718 i 805. Obie od zawsze mają skoordynowany rozkład jazdy, i na wspólnym odcinku tworzą bardzo dobre połączenie. Powinny jeździć do Dw. Wschodniego.
Natomiast 738 jak najbardziej do Wileńskiego. Ta linia i tak ma mało kursów, ludzie z Radzymina narzekają na tłok generowany bez pasażerów którzy nie są bynajmniej zainteresowani do Radzymina więc dla nich zmiana OK. Wreszcie przestaną choć trochę narzekać.

W weekendy widzę jedynie wydłużone 738 do Dw. Wschodniego, lub podbicie linii 718 do taktu 20-minutowego.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 kwie 2014, 21:06

O, zróbmy bajzel krańcowy w liniach, które powinny kursować zsynchronizowane, a wręcz powinny mieć jedno oznaczenie.

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 17 kwie 2014, 21:17

emyl pisze:Pętli przy Trockiej nawet nie trzeba będzie powiększać. Odpadnie przecież "hiperczęsta" dowozówka do metra.
Ano też prawda. Przy Trockiej mamy teraz niegdyś silne 517, które pocięto bodajże do taktu max. 15-minutowego (to się chyba nazywa stopniowe wygaszanie popytu?), 160, które planują pociąć do taktu 20-minutowego, a docelowo zapewne ukatrupić, 260/460 w przyszłości i jakieś popierdółki typu 199. Miejsce dla linii mareckich będzie jak znalazł.
Frencher pisze:Moim zdaniem nie wolno rozdzielać linii 718 i 805. Obie od zawsze mają skoordynowany rozkład jazdy, i na wspólnym odcinku tworzą bardzo dobre połączenie. Powinny jeździć do Dw. Wschodniego.
No! To chyba jeden z najmocniejszych argumentów, by 805 puścić na starą trasę.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 kwie 2014, 21:46

emyl pisze:O, zróbmy bajzel krańcowy w liniach, które powinny kursować zsynchronizowane, a wręcz powinny mieć jedno oznaczenie.
Podstawą komunikacji publicznej w Markach jest duet linii 718 i 805. To te dwie linie mają zawsze dopasowany do siebie rozkład, i od lat ten model się sprawdza wyśmienicie. Dlatego nie widzę możliwości aby te linie rozdzielać.

Linia 738 to już zupełnie inna bajka. Mało kursów, zatłoczona, w godzinach szczytu praktycznie nieprzewidywalna, a w weekendy potrafiąca podstawić się na przystanek nawet 7 minut przed rozkładowym czasem przyjazdu. Skoro już nie może jeździć lepiej, to przynajmniej nie niszczmy duetu 718+805 aby na siłę "dowartościować" tego potworka.
Bo możemy iść dalej, i próbować jeszcze dołożyć do wyliczanki 740 skoro też się pokrywa trasą przejazdu od Marek do Targówka. I wtedy dopiero będzie burdel w rozkładach.

Dla mnie planem minimum powinno być zachowanie linii 718 i 805 na wspólnej trasie do Dw. Wschodniego.
Jeżeli się uda to tez i 738, ale wiem że mania skracania wszystkiego do metra jest bardzo silna, więc jak już coś poświęcać, to niech będzie to 738.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 kwie 2014, 22:06

Rozdzielanie 718 i 805 to głupota, ale zastanawiam się, czy nie lepiej je wyciąć do Wileniaka? Tłumów do Wschodniego nie woziły nigdy. :-k
Georg pisze:Jak znam życie to ZTM poda do wiadomości, że chce skrócić 521 i natychmiast odezwą się płaczki wawerskie, żądając oddania "jedynej bezpośredniej linii do Centrum dla osób, które nie chcą jeździć pociągiem".
Jaką jedyną - są jeszcze prywaciarze... :P
Ja nie lubię jeździć metrem, to jeżdżę na powierzchni kosztem nieco dłuższego czasu przejazdu. Ale nie robię nikomu z tego tytułu pretensji, bo to mój "kaprys".
Kracho pisze:Osłabiamy połączenie WWO z Wileniakiem i ciągiem al. Solidarności-Radzymińska-Marki
Kwadrans spacerkiem. To nie jest daleko.
Kracho pisze:M2 pod Targową nijak nie jest alternatywą dla tych linii autobusowych. Następna stacja M2 to dopiero Stadion, a autobusy po drodze do dworca obsługują jeszcze ZP Ząbkowska i Kijowska
Na Targowej będzie tramwaj przecież...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ARTUR P
Posty: 741
Rejestracja: 15 lip 2012, 19:46

Post autor: ARTUR P » 17 kwie 2014, 23:30

Kracho pisze:
emyl pisze:Pętli przy Trockiej nawet nie trzeba będzie powiększać. Odpadnie przecież "hiperczęsta" dowozówka do metra.
Ano też prawda. Przy Trockiej mamy teraz niegdyś silne 517, które pocięto bodajże do taktu max. 15-minutowego (to się chyba nazywa stopniowe wygaszanie popytu?), 160, które planują pociąć do taktu 20-minutowego, a docelowo zapewne ukatrupić, 260/460 w przyszłości i jakieś popierdółki typu 199. Miejsce dla linii mareckich będzie jak znalazł.
Zapomniałeś o 162 :^o
Kracho pisze:
Frencher pisze:Moim zdaniem nie wolno rozdzielać linii 718 i 805. Obie od zawsze mają skoordynowany rozkład jazdy, i na wspólnym odcinku tworzą bardzo dobre połączenie. Powinny jeździć do Dw. Wschodniego.
No! To chyba jeden z najmocniejszych argumentów, by 805 puścić na starą trasę.
Skrócenie linii 805 niczemu nie przeszkadza, aby rozkłady były skoordynowane 8-)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 kwie 2014, 0:44

ARTUR P pisze:Skrócenie linii 805 niczemu nie przeszkadza, aby rozkłady były skoordynowane 8-)
Na papierze? Poza tym, na WSCH jest porządna pętla, która imho jest trochę słabo wykorzystana :<

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 18 kwie 2014, 10:36

W imieniu zmotoryzowanych, forsujących przejazdy przez ul. Radiową dziękuję ZTM za kolejną redukcję nadmiernej frekwencji komunikacji miejskiej na ul. Radiowej i Dywizjonu 303 / po likwidacji 507 wycinamy tramwaje 6, 28 i rozrzedzamy 23 /. Niezmotoryzowani - biegiem marsz na przystanki przy ul. Powstańców Śląskich.
ZUS fundatorem emigracji

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 kwie 2014, 12:02

A ja się zastanawiam po jaką cholerę Targówkowi aż dwie linie do centrum?

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 18 kwie 2014, 12:06

W sensie 160 i 162, tak?

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 kwie 2014, 12:11

Nie, 160 i 517. Dla mnie to jest chore, że już na siłę się trzyma takiego potworka jak 517...

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 18 kwie 2014, 12:14

O, to na serio 517 zostanie? Ja myślałem, że to skrócą do PTK.

ODPOWIEDZ