Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 22 kwie 2014, 12:36

A to już mnie nie bawi, może się uporają do szczytu:
Ciekawe które to dokładnie miejsce, może jadąc od strony Kola za przejazdem, gdzie jest izolator sekcyjny?
Przy okazji: zazwyczaj izolatory przejeżdżane są na wybiegu, ten jadąc po jedynce przejeżdżany jest na hamowaniu. Czy ktoś może mnie oświecić czemu?
Usterka sieci trakcyjnej w pobliżu przystanku Warszawa Koło [aktualne]
2014-04-22 12:30:32

Pociąg nr 19609 rel. Warszawa Zachodnia Peron 8 (11:51) - Nasielsk (12:59) na odcinku Warszawa Koło - Warszawa Gdańska wjechał w obszar uszkodzonej sieci trakcyjnej i został odwołany na odcinku Warszawa Gdańska - Nasielsk.

Podróżni z odcinka Warszawa Gdańska - Nasielsk mogą skorzystać zastępczo z pociągów:

1) nr 15710/1 rel. Tłuszcz - Warszawa Gdańska (12:46) - Nasielsk (13:34) - Sierpc, który na odcinku Warszawa Gdańska - Nasielsk zatrzymuje się na stacjach i przystankach osobowych: Warszawa Toruńska, Legionowo, Legionowo Przystanek, Chotomów, Nowy Dwór Mazowiecki i Modlin.

2) nr 15303 rel. Warszawa Zachodnia Peron 8 (12:52) - Warszawa Gdańska (13:06) - Nasielsk (14:00) - Działdowo, który zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych.
Na stacji Nasielsk zostanie zagwarantowane skomunikowanie pociągu nr 15711 do Sierpca z pociągiem nr 15303.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 22 kwie 2014, 14:56

tomstak w Pt. 21 mar, 2014 o godz. 01:00 pisze:Od 23:27 ktoś na kanałach utrzymania bawi się Alarmem.
Ma pecha, o ile posterunki na różnych liniach pracują osobno (L:9 - R1; L:8 - R5, itp), o tyle każdy posterunek ma osobny radiotelefon na kanał utrzymania (łatwiej będzie ustalić).
Na dniach spróbuje identyfikację FFSK zdekodować.

Edycja:
Wygląda to wszystko na jakieś ćwiczenia z "kursantami", Alarmem i drezyną WWO gdzieś na WG - różne scenariusze (przeszkoda na torze - Alarm; wykolejenia wagonów - Alarm, itp).
WojtekE65 pisze:Nawet u mnie było słychać obydwie strony rozmowy.
Po zdekodowaniu sygnału wyświetlił się numer wewnętrzny Kolibra i opis PLK.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 23 kwie 2014, 0:42

przewoz pisze:Nom, a dojście do rączek odluźniaczy jest, więc problemu teoretycznie być wielkiego nie powinno. Oczywiście spychanie bez pasażerów najlepiej, choć zimą trafiło mnie spychanie stonką na tych zasadach, jak najbardziej ze współpasażerami ;) Coś innego musiało ich powstrzymać tego dnia.
Problemem to jest zwłaszcza na starych AKM-ach wyluzowanie sprężynowego. Teoretycznie powinien dać się wyluzować, po pociągnięciu za linkę. W praktyce, często gęsto bierze się coś cięzkiego i tłucze się w tłok aby się schował. Ciągnięcie za linkę kończy się zazwyczaj tym, że albo linka zostaje nam w ręku, albo ręka odmawia nam posłuszeństwa. A już prawdziwym mistrzostwem jest zrobić to w peronach - zwłaszcza na Śródmieściu. Na nowych, problematyczny jest znowu dostęp do skrzynki hamulcowej, zamocowanej pod pudłem. Chylę czoła przed tym komu udało się ją otworzyć i zamknąć zawór B03 od hamulca EP w peronach.

kebe

Post autor: kebe » 24 kwie 2014, 19:50

Na Śródmieściu w strone wschodnia stanela S2 (010) i blokuje ruch. Mechanik nerwowo przegada instrukcje i próbuje odpalic sklad. Skladal i podnosil patyki ale nic to nie dawalo. Za to w okolicach klimatyzatora caly czas cos strzelalo tak jakby ktos lamal plastik. Przez okno widzialem jak palil sie czerwony prostokat na prawym ekranie z prawej strony jakby wskaznik mocy itp.
[EDIT]
Po ok 10 min ruch udrozniony. Widzialem ze Siedlce pojechaly na moscie podmiejskim.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 kwie 2014, 11:02

kebe pisze:Za to w okolicach klimatyzatora caly czas cos strzelalo tak jakby ktos lamal plastik.
Wyłącznik Szybki.

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 29 kwie 2014, 13:37

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2014, 13:47

Znowu zamarzły?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 29 kwie 2014, 15:24

Ponoć kabelki się zagrzały.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 kwie 2014, 18:45

Rozumiem, że przez dzisiejszą awarię było trochę chaosu, ale jakie siły uniemożliwiają korzystanie z peronu 3 na Gdańskim? Dzisiaj po 16 19617 odjechał z 15 minutami w plecy (mimo że startuje z Gdańskiego i był na odstawczych), bo obydwie krawędzie przy peronie 2 były wciąż zajęte. Najpierw przez jakieś dwa dalekobieżne. Trudno, są opóźnienia, większość oczekujących spodziewała się przejścia na peron 3 i maltretowała pomarańczowych ludzików, a tu odjechał jeden dalekobieżny i cisza. Po chwili ciszy jak zwykle opanowana Ivona zapowiedziała opóźniony z Nasielska na peron 2 i w istocie, na horyzoncie zamigotała sylwetka podwójnego Elfa. Elf pojechał sobie spocząć, drugi z dalekobieżnych też ruszył, a na ich miejsce wjechał kolejny opóźniony dalekobieżny. Dopiero po nim z odstawczych znów na peron 2 wjechał 19617. Peron 3, dwie calutkie krawędzie przez ten czas pozostawały bezużyteczne. Czy to nie jest trochę bezsensu?

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 29 kwie 2014, 20:25

Szymon pisze:Ponoć kabelki się zagrzały.
Byłem ok 15tej na WZP i to była tragedia podobna do tej ze stycznia. Dwie ekipy pracowały przy rozjazdach, DR żonglował krawędziami niczym cyrkowiec, ale i tak nic nie wychodziło. Rozkład nie istniał. Zresztą jeszcze teraz słychać na radiu, że do stanu normalnego nie wrócono.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 29 kwie 2014, 20:46

Burdel i tyle. Czekam na pociag po 16 w aninie, wjezdza Km do Gory, normalnie odjezdza do Wawra, tam sobie staje i stoi, nikt nic nie mowi , czesc ludzi wysiada, cos tam skrzeczy z glosnika na peronie ale niezrozumiale, nikt do nas nie wyszedl z obslugi , laskawie jeden z obslugi na peronie powiedzial ze postoimy minimum godzine, co ciekawe system naglasniania w pociagu dzialal, bo obsluga sie nim nawolywala. Do 521 nie da sie wsiąść, bo leca solowki na wiatraczna co 10 minut , nikt nie pomyslal zeby cos uruchomic, wszyscy wkurwieni , jeszcze fajniej mieli pasazerowie Skm-ki ktora stanela za nami 5 minut potem , bo stanela pod senaforem miedzy stacjami.
Czysta komuna, kazdy na kolei pasazerow ma gdzies.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 kwie 2014, 21:35

Burdel trwa dalej. Wylądowałem o 21.20 na Zachodnim i oczom nie wierzę. Opóźnienia po 240 minut, na tablicach pociągi z godziny 17. Na pewno nikt nad tym nie panował ani trochę. Jakimś cudem złapałem jakiś pociąg na siedlce. Pewnie tylko maszynista zna plan w którym powinien jechać, ale i tego pewnym być dziś nie można. Tak to i chyba zimą nie było.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3102
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 29 kwie 2014, 21:38

W TV słyszałem, że to ma mniej więcej do północy potrwać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 kwie 2014, 21:40

rhemek pisze:Do 521 nie da sie wziasc, bo leca solowki na wiatraczna co 10 minut.
Na 521 jeżdżą deskorolki i przeguby. :wink:

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 29 kwie 2014, 21:42

Ok to byly deskorolki, racja ale i tak nie dalo sie wsiasc,wiec mala dla mnie roznica, jeden autobus nie da rady zebrac pasazerow z 10 skladow od Falenicy ....

ODPOWIEDZ