Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 17 cze 2014, 16:37

I uciekł :!:

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 cze 2014, 18:00

Bastian pisze:Tia, napisał, że bzdura, a potem ją potwierdził... :roll:
Nie rozumiesz, tutaj masz wszystko napisane, bo inaczej chyba nie umiem wyjaśnić. :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6939
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 cze 2014, 18:09

O, dowóz do SKM, miły pomysł.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 17 cze 2014, 18:14

No, reorganizacja linii 720, 722, 730. Czyli skracamy wszystko do Wiązowny, a uruchamiamy dwie nowe linie - elki. 8-)

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 cze 2014, 18:25

Przeczytaj jeszcze raz wszystko, bo chyba niedokładnie czytałeś. W żadnym wariancie nie jest planowane skrócenie wszystkich linii do Wiązowny, jeśli już to tylko 722.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6939
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 cze 2014, 18:31

A to akurat błąd.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 17 cze 2014, 18:36

Skracać 720 do Glinianki? Jak już skracać to skracać konkretnie... :sick:

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 cze 2014, 18:53

emyl pisze:A to akurat błąd.
Ale tak to łatwiej będzie przepchnąć zmiany. 722 za Urzędem Gminy w stronę Radiówka/Woli Karczewskiej pracuje najsłabiej, więc najłatwiej tą linię uciąć. Mało protestujących przeciwko skróceniu trasy i najłatwiej przejąć potoki przez linię lokalną o mniejszych mocach przewozowych. Zawsze jeszcze można 730 skrócić do Wiązowny, a L22 wydłużyć do Duchnowa, a właściwie przy okazji może by się udało wydłużyć trasę do Brzezin wraz z podjazdami kieszeniowymi do Kącka, jak to było planowane w przypadku 730. Natomiast skrócenia 720 to ja nie widzę, zbyt duży potok i miejscowości zalicza, L20 musiałoby jeździć chyba 2x częściej niż obecne 720, które jest obsługiwane taborem przegubowym, żeby wszyscy mogli się pomieścić w tej linii. I to zakładając oczywiście tabor 12 metrowy niskopodłogowy, bo dużo osób podróżuje z wózkami, a w weekendy też bardzo dużo osób z rowerami ze względu na przepiękną okolicę do wycieczek. Zdecydowanie żaden mały busik nie wchodziłby wtedy w grę. :wink:

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 17 cze 2014, 19:35

emyl pisze:A to akurat błąd.
Mocno wątpliwe. Obecnie są z przystanku Urząd gminy 3 kursy na godzinę w szczycie, może po reorganizacji gmina byłaby w stanie wysupłać kasę na 4. To dużo za mało, aby komukolwiek opłacała się zabawa w organizację pełnowymiarowego węzła przesiadkowego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 17 cze 2014, 20:45

Tak, to czytam i nie wiem czy dyskusja wygasła czy nie tak samo to zbieranie głosów na temat tych zmian ale po co Urząd Gminy robi tylko ograniczenia kursów na Rzaktę i Wolę Karczewska do Szczytowych dla 720 i 722, nie napisane jak z Pęclinem.
Dlaczego właśnie nie zrobiono tak że 720 jedno Wiatraczna-Wiązowna z podjazdami na Sanatorium i elki takie:

L20 RZAKTA-Dziechciniec-Żanęcin-Wiązowna-Boryszew-DUCHNÓW
L22 ZAGÓRZE-Majdan-Wiązowna-Radiówek-WOLA KARCZEWSKA
L21 GLINIANKA-Dziechciniec-Peclin-Wiązowna-Józefów-PKP JÓŻEFÓW
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 18 cze 2014, 18:49

ja0306 pisze:Tak, to czytam i nie wiem czy dyskusja wygasła czy nie tak samo to zbieranie głosów na temat tych zmian ale po co Urząd Gminy robi tylko ograniczenia kursów na Rzaktę i Wolę Karczewska do Szczytowych dla 720 i 722, nie napisane jak z Pęclinem.
Dlaczego właśnie nie zrobiono tak że 720 jedno Wiatraczna-Wiązowna z podjazdami na Sanatorium i elki takie:
Zbyt dużo osób jeździ 720 za Wiązowną. Do samej tylko Glinianki popołudniu, w jednym kursie dojeżdża 15-25 osób. Do tego mnóstwo działkowiczów, "rowerowiczów" itd. Dlatego szkoda byłoby skracać ją do Wiązowny wiedząc jakie jest obłożenie.

Jeżeli chodzi o Pęclin, zwykle wsiada/wysiada tam ok. 5 osób i nie ma sensu, żeby 720 się tam wlokło. Z Pęclina co najwyżej powinna jeździć L-ka do Otwocka/Józefowa przez Wiązownę ulicą Pęclińską, która w tej chwili komunikacji nie gości.

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 18 cze 2014, 21:30

Mhm, czyli za duża Frekwencja, no skoro tak to w ogóle nie ma co zmieniać 720. Nie podałeś ile za Gliniankę jeździ.
Aha, ok to może zależy ile tych osób jeździ tylko na działki, bo rowerzyści to przecież łatwo mogą z Wiązowny do Aleksandrowa/Falenicy się dostać. Pęclińska Droga natomiast nie ma zabudowy na nowym asfaltowym odcinku.
Jednak skoro tak niby potrzebna jest linia 720 do Glinianki to niech zostanie bez zmian.

Ciekawe jak tam z 730 i 722 za Wiązowną?

A czy coś z Tych propozycji ruszyło do realizacji zmiany weekendowe 720, 722 i Nowe L20 i L22?

Naprawdę szkoda że nie ma trzech L-xx w Gminie i jedna 7xx co 30 minut cały tydzień Wiatraczna-Wiązowna z numerem 722.
L20.DUCHNÓW-Wiązowna-Szosa 17-WOLA KARCZEWSKA 15/10 Kursów
L21.ZAGÓRZE SANATORIUM-Wiązowna-Dziechciniec-Glinianka-RZAKTA 15/10 Kursów
L22.PĘCLIN-???-Wiązowna-Radiówek-OTWOCK 15/15 Kursów
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 cze 2014, 21:33

ja0306 pisze:Mhm, czyli za duża Frekwencja, no skoro tak to w ogóle nie ma co zmieniać 720. Nie podałeś ile za Gliniankę jeździ.
Na odcinku Glinianka - Rzakta maksymalnie jedzie 5-10 osób. :wink:

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 18 cze 2014, 22:03

ashir pisze:
ja0306 pisze:Mhm, czyli za duża Frekwencja, no skoro tak to w ogóle nie ma co zmieniać 720. Nie podałeś ile za Gliniankę jeździ.
Na odcinku Glinianka - Rzakta maksymalnie jedzie 5-10 osób. :wink:
Jeżeli jest to liczba pasażerów z całego dnia to się zgodzę.
Ja tam bez przerwy widzę pusty przegub albo 1-2 osoby.
ja0306 pisze:
Ciekawe jak tam z 730 i 722 za Wiązowną?
730 jest w porządku.
722 za Wiązowną to tak naprawdę 720-bis. Do samej Woli Karczewskiej dojeżdża max 12 osób, ale większość jest z Glinianki/Lipowa i później podwózka/spacerek. W Wólce Mlądzkiej max 5 osób wysiada. Tak więc 722 nie ma najmniejszego sensu w tej chwili, sam prezydent Otwocka już od dawna zapowiada, że nie będzie tej linii dotował. Poza tym, likwidacja 722 jeszcze bardziej zwiększy liczbę pasażerów w 720.
ja0306 pisze: Naprawdę szkoda że nie ma trzech L-xx w Gminie i jedna 7xx co 30 minut cały tydzień Wiatraczna-Wiązowna z numerem 722.
L20.DUCHNÓW-Wiązowna-Szosa 17-WOLA KARCZEWSKA 15/10 Kursów
L21.ZAGÓRZE SANATORIUM-Wiązowna-Dziechciniec-Glinianka-RZAKTA 15/10 Kursów
L22.PĘCLIN-???-Wiązowna-Radiówek-OTWOCK 15/15 Kursów
Nie potrafię zrozumieć, jaki jest sens tworzenia tych linii, skoro mieszkańcy się na nie nie zgadzają. To jest wymysł ZTM i Otwocka.

Skoro gmina narzeka, że płaci za komunikację za dużo, powinna doprowadzić ją tam, gdzie jest naprawdę potrzebna.
722 do likwidacji
720 Wiatraczna -> Glinianka (bez Pęclina)
730 Wiatraczna -> Brzeziny ( o ile dogadają się z gm. Halinów)

Gdyby obie te linie jeździły co 70 minut ( po dwie całki), Wiązowna miałaby autobus co 35 minut, czyli zmiana prawie nie odczuwalna.
Ale za to duże oszczędności oraz więcej pasażerów w pojedynczych kursach.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 19 cze 2014, 10:14

Ashir i jego skrupulatne obserwacje. Kurde, od miejscowego "OZ" potrafię jechać sam. Samiusieńki... :(

ODPOWIEDZ