Remont średnicy dalekobieżnej 2014

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 10 mar 2014, 20:15

Moim zdaniem twór jakim jest linia S3 w kształcie Lotnisko-Centralny jest kompletnie niepotrzebny i większość pociągów wozi powietrze. Na dodatek poza szczytem linia jeździ częściej niż w szczycie co jest moim zdaniem absurdem.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 10 mar 2014, 22:03

Ta S3 ze zwiększoną częstotliwością to zastępstwo za KML. Ciekawe, czy doczekamy się kiedyś czasów kiedy wszystkie pociągi na Lotnisko Chopina pojadą przez Śródmieście...
Większym absurdem jest natomiast S30 (jak i całe S3 przed remontem) - tworzenie potworków co godzinę przez firmę noszącą nazwę Szybka Kolej Miejska jest mało śmiesznym żartem (co z tego że jest KML - dalej to daje dziadowską częstotliwość urągającą standardom ruchu aglomeracyjnego w 2,5-milionowej aglomeracji i rozbijanie potoków).

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3091
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 10 mar 2014, 22:07

aaa pisze:Ciekawe, czy doczekamy się kiedyś czasów kiedy wszystkie pociągi na Lotnisko Chopina pojadą przez Śródmieście...
Średnica nie jest z gumy. Ona też ma swoją określoną przepustowość.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 11 mar 2014, 12:43

aaa pisze:Ta S3 ze zwiększoną częstotliwością to zastępstwo za KML. Ciekawe, czy doczekamy się kiedyś czasów kiedy wszystkie pociągi na Lotnisko Chopina pojadą przez Śródmieście...
Większym absurdem jest natomiast S30 (jak i całe S3 przed remontem) - tworzenie potworków co godzinę przez firmę noszącą nazwę Szybka Kolej Miejska jest mało śmiesznym żartem (co z tego że jest KML - dalej to daje dziadowską częstotliwość urągającą standardom ruchu aglomeracyjnego w 2,5-milionowej aglomeracji i rozbijanie potoków).
Nie płacz, inni nie posiadają nawet tak częstszych połączeń jak pociąg co 30 minut. Jak tobie WWO nie pasuje, to WG i WZ 8 na pewno usatysfakcjonuje.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 11 mar 2014, 12:47

Ludzie mają po prostu krótką pamięć. Jeszcze dwa lata temu nie było czegoś takiego jak KML i S3. S9 dojeżdżało tylko do Gdańskiej, między LG a Chotomowem jednotor - cóż, do dobrego szybko się przyzwyczajamy.
Czy ktoś miał okazję jechać ze Wschodniej KMLami 98721, 98723 lub 98725? Jaka frekwencja?

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 11 mar 2014, 12:58

Nie mam obrazu wolnych slotów na WG, WPT, ale przyszedł mi do głowy pomysł z wahadełkiem WWO <-> WG i obrotami na JL i WWO.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 mar 2014, 20:47

vernalisadonis pisze:Średnica nie jest z gumy. Ona też ma swoją określoną przepustowość.
Tylko że PLK-a i jej bałagan tez nie ma granic. Wyganiają pociągi dalekobieżne na Gdański pod pretekstem że brak przepustowości tymczasem ... skład od poc 91876/7 zjeżdża do MNG przez Centralny w porze zbliżonej do kursowania ,,Neptuna'' przed remontem mostu. Skład ten przed remontem jeździł po układzie podmiejskim, teraz po dalekobieżnym :term:
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ctl83
Posty: 272
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 22 mar 2014, 21:52

rufio198 pisze:
vernalisadonis pisze:Średnica nie jest z gumy. Ona też ma swoją określoną przepustowość.
Tylko że PLK-a i jej bałagan tez nie ma granic. Wyganiają pociągi dalekobieżne na Gdański pod pretekstem że brak przepustowości tymczasem ... skład od poc 91876/7 zjeżdża do MNG przez Centralny w porze zbliżonej do kursowania ,,Neptuna'' przed remontem mostu. Skład ten przed remontem jeździł po układzie podmiejskim, teraz po dalekobieżnym :term:
A to fajnie wiedzieć jak będę pisał maila do Intercity w tej sprawie. W sumie to zastanawia mnie czy Intercity nie może nacisnąć na PLK żeby do takich kwiatków nie dochodziło?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 maja 2014, 12:46

Remont pierwszego toru z Centralnej do Wschodniej na upartego możnaby zakończyć do niedzieli. Mało już zostało. Natomiast rozkład zmieniony do 15go czerwca. Pewnie przez najbliższe 3 tygodnie będziemy się tylko denerwować zmienioną organizacją ruchu przy braku prac...

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 22 cze 2014, 9:32

Rozkład obowiązujący od 15.06 to jakaś kpina i masakra ! Część obiegów omija ważne, jeżeli nie najważniejsze stacje kolejowe (np: Włochy). To jest nie zachęcanie a zniechęcanie raczej ludzi do korzystania z kolei. Można powiedzieć nawet, że "wygaszanie popytu"-skoro mamy tzw: kursy pośpieszne o świcie ( Kier:Łowicz Główny) a potem około dwugodzinną "dziurę", to coś jest "nie halo" !
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 cze 2014, 10:12

Ciężko skonstruować rozkład zadowalający wszystkich przy zamknięciu dwóch z czterech torów głównych plus połowy stacji Pruszków, Grodzisk i Włochy. Wybrano zadowolenie częściowe tych. którzy rano jadą do WW, a po południu wracają.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 22 cze 2014, 11:02

W związku z tym ja ( i pewnie większość podróżnych) wybieram linię 187 lub 517. Te ciągłe "zamknięcia" i "modernizacje" nie przysporzą KM sympatyków. Mniemam że wątpię aby tak się stało w przyszłości.KM bedzie inwestować w tabor, który będzie świecił pustkami-ale to już ich sprawa i ich "polityki".
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 cze 2014, 12:06

Niestety, to nie KM ani SKM ani IC ani PR decydują o ilości pociągów oraz przepustowości na tej linii. Ich polityka nie ma tu nic do rzeczy. Każdy by tu chciał jeździć co 10 minut. Remont z zamknięciem torów podmiejskich na odcinku Włochy - Pruszków będzie trwał do 14-lipca. Potem pozostanie jeszcze część z zamknięciami od Pruszkowa do Grodziska, ale ruch SKM przynajmniej zostanie utrzymany w miarę sprawnie, KM do Pruszkowa z resztą też.
Kto będzie chciał wrócić - wróci. Nie pierwsze i nie ostatnie zamknięcia na tej linii. Kto będzie chciał zostać w 5xx - zostanie. Albo w WKD, bo odlożyli remont torów z tych wakacji.

ODPOWIEDZ