px33 pisze:A to gra jest warta świeczki? KDP mogłaby zatrzymywać się na wszystkich trzech stacjach w Warszawie (czyli de facto dodatkowo na Zachodniej, bo na Centralnej i Wschodniej siłą rzeczy musi stanąć)
Jak pisałem, autorytetem w podróżach koleją nie jestem, ale pamiętam, że z Centralnego do bodaj Grodziska z jednym zatrzymaniem na Zachodnim jedzie się bite 40 minut. To dużo za dużo.
px33 pisze:W Łodzi też mogłaby jechać po torach dla pospiesznych (czy te cztery tory to jedna para dla podmiejskich i jedna dla pospiesznych?)
To miało być takie rozwiązanie właśnie, ale całościowo wpisane w koszty KDP.
px33 pisze:Czyli przy budowie nowych tras dalekobieżnych (a nowa Łódź-Wrocław wydaje się konieczna, odgałęzienie do Poznania też wydaje się być w miarę sensowne) bezsensem byłoby budowac je na archaiczne 160 km/h i 3kV DC, czy nawet na 200 km/h i 3kV. Modernizacje też wychodzą PKP dość kiepsko.
Sęk w tym, że te 160 km/h to powinno być kluczowych trasach w kraju prędkością dla pociągów klasy budżetowej (TLK znaczy),a nie ekspresów. Jedna sieć musi funkcjonować obok drugiej, linia na v = 350 km/h jest żadną alternatywą dla v = 160...