Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 wrz 2014, 18:10

Premo pisze:Widzę że jakichkolwiek argumentów przeciw by się nie użyło to niektórzy i tak swoje. Gdy będziemy uwzględniali rozkładowy czas przejazdu to pasażerowie będą ściemniać że wsiedli kilka przystanków później
Mówię, że kasownik powinien odbijać. Bez tego to faktycznie na nic.

px33
Posty: 1683
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 05 wrz 2014, 18:39

Gdy będziemy uwzględniali rozkładowy czas przejazdu to pasażerowie będą ściemniać że wsiedli kilka przystanków później
To będą. Ale na tyle mała liczba, że to nie problem. Zresztą jeśli ktoś czeka na spóźniony kurs rzadko jeżdżącej linii z już skasowanym biletem to też na tym traci. Na pewno zysk z wyeliminowania pola do ewentualnych nadużyć nie jest wart wprowadzania rozwiązań, które mają je wyeliminować. Z kolei wymiana terminali kanarów jest jak najbardziej uzasadniona (po pierwsze terminale są na tyle uniwersalne, że można ich użyć w przyszłym systemie, po drugie nowy sprzęt pozwoli na sprawdzanie z białą listą i w ten sposób wyeliminuje oszustwa, po trzecie przy okazji takiej wymiany można dodać masę funkcji, np. ten rozkład brygadowy, ale też drukowanie wezwań, sensowniejszą komunikację, raporty na żywo), a koszt dodania jednej funkcji przy tworzeniu nowego programu jest pomijalny

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27744
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2014, 20:04

px33 pisze:To będą. Ale na tyle mała liczba, że to nie problem. Zresztą jeśli ktoś czeka na spóźniony kurs rzadko jeżdżącej linii z już skasowanym biletem to też na tym traci.
Przecież to nie chodzi o to, że ktoś czeka umyślnie na spóźniony kurs, tylko o to, że w tym momencie literalnie każdy, kto będzie dostawał wezwanie za przeterminowany bilet czasowy, będzie krzyczał, że autobus jest opóźniony i bardzo wiele zasadnych wezwań nie zostanie nałożonych, bo w momencie kontroli było opóźnienie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 wrz 2014, 20:53

Pisza ze po zmianie oprogramowania do 1,5 % kart miejskich przestalo dzialac.

px33
Posty: 1683
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 05 wrz 2014, 21:24

tylko o to, że w tym momencie literalnie każdy, kto będzie dostawał wezwanie za przeterminowany bilet czasowy, będzie krzyczał, że autobus jest opóźniony i bardzo wiele zasadnych wezwań nie zostanie nałożonych, bo w momencie kontroli było opóźnienie.
Nie wydaje mi się żeby w rzeczywistości było aż tak źle (może przez pierwszy miesiąc jeśli zmiana zostanie mocno nagłośniona). W ostateczności można wyrywkowo sprawdzać odwołania na monitoringu i w mediach nazywać kombinujących oszustami. W praktyce z takiej metody będzie korzystała może garstka fanatyków oszczędzania, którzy nauczą się sprawdzać opóźnienie na sterowniku i wg tego będą sobie liczyć czas jazdy.

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 wrz 2014, 21:28

Ma to jakiś sens. Zwłaszcza, że cwaniacy i tak zawsze byli i będą, ich się nie wyeliminuje i tak.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 05 wrz 2014, 21:50

Największy sens ma obecny system. Jest najprostszy i ma jasne, krótkie zasady. Bez kombinowania.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27744
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2014, 22:10

px33 pisze:
tylko o to, że w tym momencie literalnie każdy, kto będzie dostawał wezwanie za przeterminowany bilet czasowy, będzie krzyczał, że autobus jest opóźniony i bardzo wiele zasadnych wezwań nie zostanie nałożonych, bo w momencie kontroli było opóźnienie.
Nie wydaje mi się żeby w rzeczywistości było aż tak źle (może przez pierwszy miesiąc jeśli zmiana zostanie mocno nagłośniona).
Myślę, że skoro obecnie duża część pasażerów tak się tłumaczy, to po umocnieniu ich pozycji ich liczba nie zmaleje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 wrz 2014, 22:20

Uwielbiam systemy gdzie pasażer sam sobie winny że chce skorzystać z usług i sie jeszcze go za to kara. Jest tu ewidentna luka w która wpada ktoś kto chce korzystać z 20 minutowego.
Juz mi wystarczy tego w telefonii komórkowej gdzie za zainfekowanie telefonu wirusem nikt nie odpowiada bo producent nie bierze odpowiedzialności za używane i wyprodukowane oprogramowanie, nawet jeśli ma luki, operator sieci że nie uznaje reklamacji z przyczyny niemożności wydzwonienia 5 godzin w środku nocy na Bahama.
Sytuacja która kiedyś miałem (na szczęście na kwartalnym) Trasa AK, 186 wpakował sie w twardy korek z okazji wypadku. Przez 30 minut nikt nie wysiał z autobusu bo ten niemalże stał (poruszał sie o parę metrów na minutę). Pech chciał ze zaliczał po drodze przystanek Lasek na Kole. Przystanek dosłownie w lesie. Akurat wsiedli kontrolerzy i po kolei odfajkowali tyle kwitów ile dusza zapragnęła. Oczywiście pasażerowie mogli tam wysiąść, tylko co wysiadka i co dalej z marszu iść kawał drogi? To taka sama sytuacja jak to że metro opuszcza w razie awarii bramki. Tak samo tu, przy opóźnieniu powyżej 3 minut nie powinno być przeprowadzanej kontroli.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 wrz 2014, 22:33

Premo pisze:Gdy będziemy uwzględniali rozkładowy czas przejazdu to pasażerowie będą ściemniać że wsiedli kilka przystanków później
Który rozkładowy? Dla międzyszczytu, nocy czy szczytu? A może średni? :D

:arrow: Kiedyś były abonamentowe, kasowało się je kilkukrotnie, może tu też coś takiego zrobić? Przy wejściu do pojazdu trzeba skasować i przy wyjściu. A jak ktoś zapomnie, to czas leci normalnie... :-k

Mea maxima culpa, już poprawiłem cyt.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 wrz 2014, 22:46

Uważaj przy cytowaniu.

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 wrz 2014, 22:48

Wolfchen pisze: :arrow: Kiedyś były abonamentowe, kasowało się je kilkukrotnie, może tu też coś takiego zrobić? Przy wejściu do pojazdu trzeba skasować i przy wyjściu. A jak ktoś zapomnie, to czas leci normalnie... :-k
W naszych kasownikach to chyba byłoby ciężkie do zrobienia? :razz:

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 wrz 2014, 23:35

Praktycznie w każdej sytuacji gdy wystawiane jest wezwanie do zapłaty za przeterminowany bilet 20-minutowy pasażer miał możliwość opuszczenia pojazdu gdy jego bilet stracił ważność. Kontrolerzy nie czekają aż autobus złapie opóźnienie by w połowie przelotu zacząć kontrolę.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 wrz 2014, 23:46

Pasażer podróżujący na 20 minutowych jest pasażerem okazjonalnym i nie wozi przy sobie woreczka z 20 minutowymi na wszelkie okazje. Uwierz mi Premo, w SKM jak sie rozkraczyła za Zachodnim stojąc w polu 40 minut, to w Ursusie kontrole przeprowadzano po łebkach sprawdzając tylko WKM.

Nic tylko czekam aż trafi się jakiś niepełnosprawny na wózku któremu skończy się bilet i będzie musiał wysiąść z tramwaju na Wybrzeżu Helskim. Utknie tam na zawsze...
Obrazek

szymonunion
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2013, 23:30

Post autor: szymonunion » 06 wrz 2014, 9:00

@rhemek cały artykuł co czytałeś był bzdurą. i nie przestało tylko że NIBY przestanie co też jest bzdurą, ale nie największą z tego artykułu :) ROTFL :)

ODPOWIEDZ