Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Autobus Czerwon
Posty: 4108
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 wrz 2014, 20:29

A ja się zastanawiam czemu każde wejście do metra jest na inną modłę. Jakoś w takim Madrycie wszędzie wejścia i wyjścia są jednakowe w całym mieście.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 28 wrz 2014, 21:53

Może w Madrycie stacje metra traktują bardziej jak u nas tramwajowe przystanki - zwykły środek do skorzystania z komunikacji. U nas metro to święto, trzeba pokazać, że nas stać, każda stacja to samodzielny byt, miejsce spotkań. Może to przyszło ze wschodu? Nasi wzorowali się na moskiewskim rozmachu i przepychu, Moskwiczanie potrafią godzinami opowiadać o wystroju każdej jednej stacji, o jej witrażach, zdobieniach, kto straszy i tak dalej.

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 28 wrz 2014, 22:54

Może w Madrycie stacje metra traktują bardziej jak u nas tramwajowe przystanki - zwykły środek do skorzystania z komunikacji. U nas metro to święto, trzeba pokazać, że nas stać, każda stacja to samodzielny byt, miejsce spotkań.
Nie chcąc nikogo oskarżać - za rękę nie złapałem (ale z życia trochę wiem, aferę za urzędnicze "wyciąganie rąk" już zrobiłem i nie jedno do tego słyszałem) - uważam, że u nas, metro jest formą robienia biznesu.
Panowie z "zaprzyjaźnionego" biura zaprojektują, inny pan wykona, pan z zaprzyjaźnionego "ekoterroru", w zamian za "darowiznę na budki dla ptaków" podpisze zgodę ekokogów - również był za to dym w mediach - i interes się kręci, a Ty podatniku płać.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 wrz 2014, 22:56

To by mogło opisywać mechanizm zamawiania projektu, ale NIJAK nie wyjaśnia, dlaczego ten projekt jest akurat TAKI.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 wrz 2014, 22:59

Przetarg na metro był w formie "projektuj i buduj", więc to wykonawca wybierał projektantów.
Obrazek

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 30 wrz 2014, 18:13

Dziś budowa II linii metra dobiega końca

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 44616.html

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 01 paź 2014, 20:23

Mnie tylko zastanawia to, który mózg wpadł na pomysł obłej kostki chodnikowej na przejściu przez torowisko na skrzyżowaniu Prostej/Żelaznej. Już teraz stabilne stawianie tam nóg jest ciężkie.
Niedługo przyjdzie mróz, ludzie zaczną tam jeździć, jak na ślizgawce i kończyny łamać... ech.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

primoż
Posty: 3766
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 01 paź 2014, 22:52

Aligator pisze:Mnie tylko zastanawia to, który mózg wpadł na pomysł obłej kostki chodnikowej na przejściu przez torowisko na skrzyżowaniu Prostej/Żelaznej. Już teraz stabilne stawianie tam nóg jest ciężkie.
Mnie nie przeszkadza, może to zależy od rodzaju obuwia? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 02 paź 2014, 0:42

Mnie nie przeszkadza, może to zależy od rodzaju obuwia? :>
Myślę, że nie.
Przy rozmiarze 46 nie idzie ustawić stabilnie stopy (próbowałem w butach do chodzenia, jak i adidasach) - ta kostka nie daje stabilnego podłoża (i to na samym torowisku tramwajowym - sic!).
Jak wspomniałem, teraz to pół biedy, ale jak zacznie siąpić i zrobi się ślisko, życzę powodzenia kobietom na obcasach.
Jakieś podstawy bezpieczeństwa, powinny być przez projektanta brane pod uwagę.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

primoż
Posty: 3766
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 paź 2014, 0:53

Aligator pisze:Przy rozmiarze 46 nie idzie ustawić stabilnie stopy (próbowałem w butach do chodzenia, jak i adidasach) - ta kostka nie daje stabilnego podłoża (i to na samym torowisku tramwajowym - sic!).
Ja ze swoim rozmiarem 45 i w adidasach nie miałem problemu.
Aligator pisze:Jak wspomniałem, teraz to pół biedy, ale jak zacznie siąpić i zrobi się ślisko, życzę powodzenia kobietom na obcasach.
A to racja, jak w tych "rowkach" zamarznie woda po deszczu jesienią lub zimą to będzie słabo. Zdaje się, że takie coś też chyba jest na pasach przy Twardej i pasach przy drodze wewnętrznej będącej przedłużeniem Miedzianej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 02 paź 2014, 9:44

Ja ze swoim rozmiarem 45 i w adidasach nie miałem problemu.
Może mamy inną definicję stabilnego podłoża.
Dla mnie sytuacja w której mam punktowy, a nie stały kontakt z podłożem, albo gdy moja stopa, zamiast w poziomie, znajduje się pod kątem, to sytuacja gdy nie masz stabilnego kontaktu.
Ta kostka jest obła, więc jak byś nie postawił stopy, będziesz miał albo kontakt "punktowy", albo stopę "nie w poziomie" i ryzyko kontuzji.
Z drugiej strony, po sądach walają się tabuny spraw o spore pieniądze z tytułu odszkodowania z podobnych powodów, w UK coraz głośniej jest o całkowitym usunięciu bruku (bo samorządy tracą majątek na odszkodowaniach).
Po co zatem miasto weszło w ten biznes?

http://www.wykop.pl/ramka/268245/upadle ... kodowania/

http://www.wykop.pl/ramka/2098682/20-0 ... -chodniku/
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 lis 2014, 11:53

Podaję za Stołkiem: 14 grudnia.

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 03 lis 2014, 21:31

Natomiast już w najbliższą niedzielę, tj. 9 listopada, będzie można zobaczyć wszystkie stacje II linii metra :) Wybiera się ktoś z Was?

http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/z ... pojedziesz

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lis 2014, 21:35

Dziwne, że na stronie Urzędu Miasta dopiero teraz się tym chwalą, jak w pojazdach można było się o tym dowiedzieć już przynajmniej 2 tygodnie temu. :D

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 03 lis 2014, 22:29

Czy ZTM planuje może uruchomienie jakiejś linii specjalnej z tej okazji? Dobrym pomysłem byłaby linia autobusowa jadąca wzdłuż II linii, aby można było obejrzeć sobie wszystkie stacje,

Zablokowany