Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 paź 2014, 15:13

przewoz pisze:Lekką ręką dali 10mln taniej niż w poprzednim przetargu.
Konkurencja w postaci Sochaczewa czyni cuda? :P

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 paź 2014, 16:00

Ostatnio widziałem EN57-1935 wjeżdżającą na peron na ledwie bżdżących się na żółto światłach - coś tak jak pozycyjne w aucie (zwłaszcza dolne, górne jeszcze by jakoś uszło). To jakaś usterka?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 paź 2014, 17:41

Jacek Z. pisze:
przewoz pisze:Lekką ręką dali 10mln taniej niż w poprzednim przetargu.
Konkurencja w postaci Sochaczewa czyni cuda? :P
KM będą zlecać dla Sochaczewa zamówienia z wolnej ręki. Tu w pierwszym podejściu konkurencji nie było wcale, mińsk strzelił 35mln, w drugim pojawił się Newag i jego 32mln, za to Mińsk dał 25....

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 paź 2014, 19:45


przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 paź 2014, 22:06

Ratują się jak mogą, żeby 3xEZT wysyłać na skierniewicką, małkińską i dęblińską.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 24 paź 2014, 22:27

przewoz pisze:Ratują się jak mogą, żeby 3xEZT wysyłać na skierniewicką, małkińską i dęblińską.
Nic z tych rzeczy. To wyłącznie obsługa Małkini przez tabor PR Białystok.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 paź 2014, 9:02

Jacek Z. pisze:Ostatnio widziałem EN57-1935 wjeżdżającą na peron na ledwie bżdżących się na żółto światłach - coś tak jak pozycyjne w aucie (zwłaszcza dolne, górne jeszcze by jakoś uszło). To jakaś usterka?
Nie, tak ma być (skrócenie świateł, żeby nie oślepiać ludzi na peronie, tylko różnie maszyniści z tym zdążają po wyjeździe z tunelu, różnie też to działa w zależności od pociągu, żarówek itd.).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 paź 2014, 9:52

Tu właśnie była zależność od żarówek, lub ich zasilaczy ;) bo "ledwie bżdżące" to one być nie powinny mimo wszystko.

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 25 paź 2014, 10:51

I jeszcze jest dodatkowo wylaczenie gornego swiatla podczas wjazdu na Srodmiescie. Podobno taki jest zapis w WOSie.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 25 paź 2014, 11:44

Dzięki. Pytam, bo różne sytuacje widuję. Zdaje sobie sprawę, że jest jakaś redukcja siły świecenia przy wjeździe na przystanek osobowy - ale z reguły ta redukcja następuje tuż przed wjazdem - szczególnie jeśli tuż przed przystankiem jest zakręt i przejście na peron, z którego nadjeżdżający pociąg widać dosłownie w ostatniej chwili. Tym razem wyglądało to jakby albo tak jechał cały czas, albo zmienił światła już gdzieś w okolicach wskaźnika W16.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 25 paź 2014, 19:19

Często gęsto jeździ się cały czas na przyciemnionych. Co do zapisu w WOS-ie, odnośnie gaszenia górnego reflektora na Śródmieściu, to taki zapis rzeczywiście istnieje, ale jest przepisem martwym tzn. sam górny reflektor można obecnie zgasić tylko na starych jednostkach. Generalnie, ten przepis wziął się z czasów, kiedy były jeszcze stare tablice kierunkowe i zapalony górny reflektor, utrudniał odczytanie tablicy w kamerze umieszczonej na peronie. Obecnie wszystkie tablice są elektroniczne i nie ma problemu z ich ew. odczytaniem. Poza tym, obecnie jest inny system zapowiadania pociągów.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 28 paź 2014, 18:44

KM naprawią Flirta 007 u Stadlera:
http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... 2f7675.pdf
A poza tym nowe ezt przyjadą z NS - czekamy na podpisanie umowy:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=67550

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 paź 2014, 18:57

Impulsy w KM - to będzie ciekawe. Ja już jednak zaoszczędzę sobie mało optymistycznego twierdzenia o KM7 :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 28 paź 2014, 18:59

zxcvbnm pisze:Impulsy w KM - to będzie ciekawe. Ja już jednak zaoszczędzę sobie mało optymistycznego twierdzenia o KM7 :D
Na KM7 to powinny jeździć takie składy jak w niedzielę - Ol12 i wagony sprzed 100 lat.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 paź 2014, 19:21

Domas pisze:Na KM7 to powinny jeździć takie składy jak w niedzielę - Ol12 i wagony sprzed 100 lat.
:) W sumie jakaś odmiana od kibli.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ