Obiegi i obsługa połączeń KM
Moderator: JacekM
'System zamknięty' - tak jak na wiki - jest poprawnie. Ale 'obieg' będę zwalczać. Podobnie jak 'obowiązywanie' i takie tam...
No tak, po 91604 parkują go gdzieś głębiej na dwusetkach, dopiero ok 14:00 jedzie na WG na 19613.Loui pisze:Po prostu po zjeździe z 91604 wraca na Grochów, a na 19613 wyprowadzane są Elfy z Grochowa.
W całości to ten obieg wygląda tak:
11332/3 - 91604 - 116189 - 19613 - 91612 - 19619 - 91620 - rozp. na Czystym na 116199 (MNG)/19623 - 55545
Dziś 91604 znowu na pojedynczym, to totalna porażka.
@MichalJ: Ja osobiście bym wolał, by z pociągów KM zniknęły alkoholowe mini-libacje, palenie papierosów, świry terkoczące same do siebie (a z SKM dodatkowo psy bez kagańca, rowery przewożone w nadmiarze i noclegownia dla bezdomnych) - ale cóż, każdy ma prawo wyboru jakie wartości są dlań najważniejsze...
Dziś wydawało mi się, że na pudle EN57AKM z 2013 też widziałem oznaczenie miejsca do napełniania i opróżniania instalacji wodno-sanitarnej.
Dziś wydawało mi się, że na pudle EN57AKM z 2013 też widziałem oznaczenie miejsca do napełniania i opróżniania instalacji wodno-sanitarnej.
Wszystkie modernizacje mają toalety tego typu. Te stare też. Zaczęto je montować z 5 lat temu już w EN57...
No właśnie. Tylko było do przewidzenia, że nie zabalują długo ze względu na zbyt napięty rozkład. Ciekawi mnie czemu akurat na te dwa dni puścili kibla?WojtekE65 pisze:No tak, po 91604 parkują go gdzieś głębiej na dwusetkach, dopiero ok 14:00 jedzie na WG na 19613.Loui pisze:Po prostu po zjeździe z 91604 wraca na Grochów, a na 19613 wyprowadzane są Elfy z Grochowa.
W całości to ten obieg wygląda tak:
11332/3 - 91604 - 116189 - 19613 - 91612 - 19619 - 91620 - rozp. na Czystym na 116199 (MNG)/19623 - 55545
Dziś 91604 znowu na pojedynczym, to totalna porażka.
Dziś na KM7 miałem okazję rano jechać EN57AL-1632+???? 98440/1 oraz powrót EN57AKM v. 2013 19565. Wszystko bez opóźnień, nawet nie ma do czego się przyczepić Ba, AL najwięcej jeżdżą na KM7 (jeden obieg łączony KM7-KM3 potem jako KM2, po powrocie do zachodniego, ponownie jako KM7).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Bo wtedy nawet tego jednego nie było. Mści się zbyt duża ilość obiegów, w stosunku do posiadanego taboru. Ktoś kto układa obiegi, wychodzi pewnie z założenia, że tabor się nie psuje, nie potrzebuje przeglądów itp.No właśnie. Tylko było do przewidzenia, że nie zabalują długo ze względu na zbyt napięty rozkład. Ciekawi mnie czemu akurat na te dwa dni puścili kibla?
Poza tym, trochę dziwi takie nastawienie, że na KM9 tylko i wyłącznie elf. Rozumiem, rozkład po techniczne możliwości EN76, ale co z tego jak 60-70 sekund postoju na przystankach to wszystko niweluje. Chyba że EN57 też jest niewiele w rezerwie.
Może od nowego RJ jak 51602 będzie jechało w porze 51314, 91604 będzie ciut luźniejszy. Liczę, że gimbaza wybierze ciechanowiaka, bo 91604 planowo na WG będzie o 07:39, może dla nich będzie za późno.
A na dokładanie człona to elfy od kiedy będą wysyłane?
Może od nowego RJ jak 51602 będzie jechało w porze 51314, 91604 będzie ciut luźniejszy. Liczę, że gimbaza wybierze ciechanowiaka, bo 91604 planowo na WG będzie o 07:39, może dla nich będzie za późno.
A na dokładanie człona to elfy od kiedy będą wysyłane?
Może to jest kwestia tego, że obiegi są tworzone do RJ które powstają z dużym (parę m-cy) wyprzedzeniem i według optymistycznego scenariusza. Potem w praktyce okazuje się, że przetarg nie został rozstrzygnięty za pierwszym podejściem, są odwołania, zwycięski wykonawca nie wyrabia się z terminami itp. itd. - a w tym czasie składy wyjeżdżają kilometry i godziny, i część z nich trzeba odstawić w krzaki.
Z tego co pisze na swojej stronie MKSeba (http://mkseba.xaa.pl/km.html) z EN57 posiadanych przez KM w tej chwili 8 szt. oczekuje na naprawę rewizyjną, dalsze 4 jest w jej trakcie, 6 szt. oczekuje na naprawę główną z modernizacją, 5 szt. jest w jej trakcie, do tego doliczmy EN57AKM-1623, niezdolną do ruchu z powodu zniszczenia członu (zderzenie w Wesołej) - łącznie daje nam to 24 szt. EN57 wyłączonych z ruchu (nie licząc tych, o których być może nie wiemy), czyli ubytek rzędu kilkunastu procent ich ilostanu. Do tego jeszcze: ER75-007 w naprawie awaryjnej po zderzeniu w Siedlcach, pewnie jakieś EN76 w trakcie przeróbek oraz EW60, których znów chyba nie widać...
Z tego co pisze na swojej stronie MKSeba (http://mkseba.xaa.pl/km.html) z EN57 posiadanych przez KM w tej chwili 8 szt. oczekuje na naprawę rewizyjną, dalsze 4 jest w jej trakcie, 6 szt. oczekuje na naprawę główną z modernizacją, 5 szt. jest w jej trakcie, do tego doliczmy EN57AKM-1623, niezdolną do ruchu z powodu zniszczenia członu (zderzenie w Wesołej) - łącznie daje nam to 24 szt. EN57 wyłączonych z ruchu (nie licząc tych, o których być może nie wiemy), czyli ubytek rzędu kilkunastu procent ich ilostanu. Do tego jeszcze: ER75-007 w naprawie awaryjnej po zderzeniu w Siedlcach, pewnie jakieś EN76 w trakcie przeróbek oraz EW60, których znów chyba nie widać...
EW60 stoja, bo nie ma kto nimi jezdzic zbytnio.
Bo nikt się na nie nie rwie. Każdy jak może omija je szerokim łukiem. Zyskały zasłużenie bardzo złą renomę przed remontem i to pokutuje do dzisiaj. Na KM9 rzeczywiście dużą przeszkodą jest rozkład który zamówiony jest pod parametry Elfa, wysłanie czegoś innego generowało by opóźnienia niektórych pociągów, zwłaszcza tych co jadą dalej niż do Nasielska, reszta pociągów spokojnie dała by radę na starej EN57, a już nie mówię o AKM-ie, ponieważ niektóre czasy przelotu są tak wydłużone, że nie wiadomo jak jechać. Idealnym przykładem są lotniskowce, gdzie jeśli się jedzie planowo to spokojnie można 100km/h nie przekraczać, a czasami i to jest za dużo. Powiem tak Elfów mamy 16 sztuk a obiegów na nie 13, z czego zazwyczaj jeden jest w Bydgoszczy, jakiś jeden zawsze stoi odstawiony plus dochodzą jakieś nie planowe naprawy, czyli praktycznie żadnej rezerwy.
Od nowego RJ lotniskowce mają mocno skrócone przejazdy, chyba jakieś 7 minut krótsze, głównie na odcinku Modlin - Wschodnia. Teraz faktycznie, jak ktoś od WWO do Toruńskiej lepiej poleciał, to nawet i 2 minuty musiał odczekać na plan.
Tych 2 minut zapasu w sam raz starczyłoby na przystanek KML na Pradze Zwłaszcza, że od południa jest tam zakręt i ograniczona widoczność, a od północy nawet pośpiechy zwalniają na łuku przed przejazdem przez stację.
To może od razu dołożyć mu zatrzymania wszędzie. Według mnie, lotniskowiec powinien zatrzymywać się za Wschodnim tylko w Legionowie i Nowym Dworze, tak jak to robią dwa pierwsze kursy rano. A tak, z lotniskowca zrobił się socjal dla Legionowa i okolic.Tych 2 minut zapasu w sam raz starczyłoby na przystanek KML na Pradze