Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lis 2014, 19:04

A jak to właściwie jest z sygnalizacjami z detekcją? Podaje się zielone dla pustego (wg detektora) wlotu raz na jakiś czas czy nigdy? Pieszym chyba nigdy, a innym?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2014, 19:08

Nie ma zapotrzebowania, to nie musi być sygnału. To oznacza nigdy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lis 2014, 19:14

Wierzymy w 100% sprawność detektorów?

A stojący nadal po zgaśnięciu pałki tramwaj to detektor powinien widzieć a sygnalizacja reagować.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2014, 19:37

Owszem, powinien. I to jest to, co też wymaga sprawdzenia.

Są oczywiście różne procedury sprawdzania sprawności detekcji. Oraz jej dublowanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lis 2014, 20:09

Jakie? Poza dublowaniem oczywiście?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2014, 21:29

Okresowe resetowanie na pewno, poza tym analiza logiczna (jeśli mamy na jednym strumieniu więcej, niż jedną pętlę choć nie dubel, a o różnych funkcjach: w zaawansowanych projektach tramwajowych i 5 punktów detekcji może być potrzebnych). Więcej szczegółów nie znam, oczywiście przy tramwajach dochodzą systemu po stronie tramwajowej (prócz raportowania motorniczych choćby podgląd SNRT).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 26 lis 2014, 23:25

Przystanki tramwajowe przy Metro Centrum dla wszystkich 4 kierunków ruchu , powinny być umiejscowione za skrzyzowaniem dla poprawy sprawności poruszania się tramwajów. Mnóstwo dobiegających pasażerów z przejść podziemnych utrudnia tam skutecznie sprawne odjazdy w godzinach szczytu , a także czasami i poza nimi oraz w weekendy.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lis 2014, 6:35

I wtedy tramwaje będą stać przed i za skrzyżowaniem?

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 27 lis 2014, 9:28

Statystycznie wychodzi na to samo.

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 27 lis 2014, 10:34

Ja mam inne zdanie poprzez własne obserwacje.Wczoraj miałem 9tkę , przede mną jechała 8semka . Jechaliśmy razem od Dw.Centralnego. Dojechaliśmy do Metro Centrum na poziomą pałkę (ja już w momencie dojazdu do przystanku byłem na -1), lecz za około 10sekund zmieniła się na pionową.Myślicie , że przynajmniej 8semka zdążyła odjechać na tym pionowym świetle? A guzik obydwoje staliśmy jak te "idioty" czekając na kolejną fazę tyle było pasażerów do obsługi(przy następnej fazie 8semkowicz ruszył nie od razu po zapaleniu pałki-pewnie spóźnialski przyblokował drzwi, więc ja już cały w nerwach na poziome światło zjeżdżałem z ronda).Gdyby przystanek był za skrzyżowaniem obydwoje byśmy przejechali od razu za pierwszym podejściem bez strat czasowych -8semka by mogła płynnie ruszyć od razu po zapaleniu się pionowego światła, a co za tym idzie upłynniłby się ruch tramwajów. Nie muszę chyba dodawać , że takie przystanki ułatwiłyby pracę motorniczemu poprzez brak konieczności dostosowania obsługi pasażerów pod zapalające się światło zezwalające na ruch.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lis 2014, 10:43

Ta, i tramwaje będą blokować rondo, bo na przystanku będzie stać tramwaj z mało asertywnym motorkowym, który nie będzie umiał szybko odjechać i zwolnić przystanek.

Już nie mówiąc o zupełnie trywialnej przebudowie przejść podziemnych.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2014, 10:53

Przejście ma iść chyba do lamusa?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lis 2014, 11:38

Nie wydaje mi się. Przejście naziemne ma być oprócz, a nie zamiast - podobnie jest na Emilii P., na Waryńskiego... W relacji tramwaj-metro czy autobus-metro czekanie na światła jest bez sensu.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 lis 2014, 12:10

Być może właśnie wyznaczenie przejść w poziomie coś pomoże, bo chyba trzeba będzie wydłużyć wyspy przystankowe, tak by umieścić pasy. Wtedy tram mógłby ruszać tylko przez pasy i czekać na przejazd przez skrzyżowanie na wysokości przejścia podziemnego. Wiem że to karkołomne, ale innego wyjścia nie widzę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lis 2014, 10:48

Niniejszym dementuję informację, jakoby przy przystanku Kocjana w kierunku Boernerowa coś działało źle. W ciągu dwóch miesięcy, od kiedy się tam wkopałem, problem został najwyraźniej naprawiony, bo wczoraj nie występował i mogłem spokojnie podjeżdżać do czoła wagonu bez obawy, że wzbudzę sobie światło a potem nie zdążę przejechać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ