Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lis 2014, 20:21

Bastian pisze:Po co Zielona gęś, przecież jest przejazd górą przy BN :>
Jest, ale po drugiej stronie nie ma ścieżki rowerowej :> Wiem, że wszyscy - łącznie ze mną - tak jeżdżą, ale liczyłem na jakieś ucywilizowanie sytuacji...
Bastian pisze:Skrzyżowanie przy GUSie, paradoksalnie, łatwiej byłoby przeciąć drogą rowerową na skos po przekątnej, niż równolegle do TŁ :D
Jestem za :D :-k
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lis 2014, 20:34

Nie wiem dlaczego ale sam będąc okazjonalnym rowerzysta wolalbym aby ścieżka od Politechniki do Lotnika szkła przez Pole Mokotowskie koło Biblioteki Narodowej a nie ściśle wzdłuż TŁ.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lis 2014, 22:58

Łukasz pisze:
reserved pisze:Skończyło się to tym, że czekając na przejście przez pierwszą połówkę, gdzie miałem "czerwone", patrzyłem się, jak w drugiej części świeci się "zielone". Gdy mi się "zielone" zaświeciło, to za chwilę zaczęło mrygać "czerwone" na drugiej części przejścia. Mogłem przejść za jednym razem, ale w wyniku "genialnie" ustawionej sygnalizacji, musiałem przechodzić na dwa razy. Czemu tak jest? :shock:
Trzeba było iść w drugą stronę.
Gdybym wcześniej wiedział...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lis 2014, 23:17

Bastian pisze:
drobert pisze:Na sygnalizatorze S-3 w relacji S->E zapala się zielone razem z relacją E->S i W->N i gaśnie mniej więcej w połowie czasu dla Al. Niepodległości prosto i w tym czasie piesi dostają zielone.
Ja za to na Google Street View znalazłem uchwyconą sytuację raczej przeciwną: zielone w prawo, zapalające się zielone prosto.
Nie przeciwną, tylko właśnie taką.

S->E zapala się razem z E->S i W->N. Piesi mają czerwone.
Następnie kończy się faza ES i WN, zielone SE pali się dalej a zapala się zielone SN (to jest ten moment, który widać na GSV). Równocześnie zapala się zielone na północnej części przejścia dla pieszych, ale nie na południowej, gdzie stoi i czeka reserved.
W połowie fazy SN kończy się zielona SE i piesi dostają w końcu zielone. Ale przez drugą połówkę jezdni już nie zdążają przejść.
To jest chyba po prostu po to, żeby faza do prawoskrętu była dłuższa i bezkolizyjna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2014, 7:23

Bo w czasach przed Trasą Siekierkowską ta relacja skrętna była mocno obciążona i swoim ogonkiem potrafiła zakorkować całą Niepodległości do SGH. Buspas tamże z powietrza się nie wziął. A potem zostało.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 28 lis 2014, 12:02

Od jakiegoś czasu zauważyłem , że światła na Placu Zawiszy dla 9tki kierunek P+R działają mniej korzystnie , aniżeli było to wcześniej ustawione. Dawniej udawało mi się ruszając od razu na początku zezwalającego przy przepisowych 15km/h wjechać na Plac jak i z niego zjechać. Obecnie brakuje kilku sekund , aby spokojnie przejechać - zapalają się kocie oczka i Plac trzeba jadąc przepisowo na 2 razy pokonywać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lis 2014, 12:24

Helooooł, na drugiego da się radę przejechać przy odrobinie dobrych chęci, o ile na pierwszego nie jedzie jakaś łachudra, której się nie spieszy nigdzie i nigdy. 9 to jedna z moich ulubionych linii, jak bym nie jechał, na krańcu nawyżej -3.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lis 2014, 16:45

Czasem ciężko ruszyć w kierunku Okęcia, bo coś z Towarowej do Centrum słabo się zbiera.
miłośnik 13N

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 28 lis 2014, 18:01

Szeregowy_Równoległy pisze:Helooooł, na drugiego da się radę przejechać przy odrobinie dobrych chęci, o ile na pierwszego nie jedzie jakaś łachudra, której się nie spieszy nigdzie i nigdy. 9 to jedna z moich ulubionych linii, jak bym nie jechał, na krańcu nawyżej -3.
Po południu światła na Krakowskiej/Grójeckiej(przynajmniej na odcinku Hynka-Banacha) są wręcz wredne - na każdym przystanku się tkwi. Może ustawili pod to rozkład? :-k

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lis 2014, 18:17

Za to Hynka- PiJ Okęcie trzeba uważać, bo przystanki mają czasy 2-minutowe.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 lis 2014, 20:26

Od jakiegoś czasu zauważyłem , że światła na Placu Zawiszy dla 9tki kierunek P+R działają mniej korzystnie , aniżeli było to wcześniej ustawione. Dawniej udawało mi się ruszając od razu na początku zezwalającego przy przepisowych 15km/h wjechać na Plac jak i z niego zjechać. Obecnie brakuje kilku sekund , aby spokojnie przejechać - zapalają się kocie oczka i Plac trzeba jadąc przepisowo na 2 razy pokonywać.
O właśnie. Jak stanąłem na środku skrzyżowania, to myślałem, że jakieś zatrzymanie. Wcześniej nigdy tego nie było. Jak można jeszcze zabierać tramwajom?! #-o
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 gru 2014, 13:45

Ponieważ snułem się ostatnio po Bródnie, zmierzyłem czas zielonego dla Odrowąża przy Budowlanej.
90-105 sekund świeci się zielone, chociaż samochodów nie ma. W tym czasie na Budowlanej 3 tramy czekają na pałkę. Najbardziej jest to wkurzające w nocy, gdy rozkład krótki. Tam kiedyś było lepiej.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 gru 2014, 0:37

Tam rzeczywiście coś zostało zmienione na minus. Jeszcze z miesiąc temu tramwaj stał o wiele krócej niż teraz bo w szczycie światło było co niecałą minutę a w nocy i wcześnie rano było wzbudzane.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 gru 2014, 10:24

Zaraz ktoś nam odpowie, że jest awaria sterownika. Awarie takie ZAWSZE pogarszają tramom, nigdy samochodom.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 gru 2014, 21:22

Bo to są takie specjalne sterowniki produkowane tylko dla Warszawy, mają z góry zaplanowane jak najczęstsze awarie a każda naprawa musi trwać jak najdłużej a uszkodzony sterownik ma tramwajom dawać światło jak najrzadziej :-D
A poza tym ludziom w tramwaju się nie śpieszy, tramwaj nie ma rozkładu, motorniczemu też się nie śpieszy bo już jest w pracy więc trochę może sobie postać.

ODPOWIEDZ