Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
Wychodzi na to, że będzie do dyspozycji 8 brygad. Zakładając godzinę przejazdu w jedną stronę i 20-minutowy postój po każdym z kursów, to mamy już komplet brygad. Potrzebujemy jeszcze 2, aby mieć linię co 15 minut. Myślę, że spokojnie można znaleźć jeszcze dwie brygady na coś takiego, na przykład z R-3.
A 305 nie wróci do Falenicy?
-
- Posty: 4327
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
305 można skasować.
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Wygląda na to, że raczej nie wróci, ale może jeszcze coś się zmienić.
Czyli mamy 4 brygady na 213, 3 brygady na 219 i spadek po Z42 w postaci 2 brygad.
Czyli mamy 4 brygady na 213, 3 brygady na 219 i spadek po Z42 w postaci 2 brygad.
Myślisz, że to takie proste?Autobus Czerwon pisze:305 można skasować.
305 jest pomysłem dzielnicy i dzielnica płaci zdaje się za funkcjonowanie tego czegoś, więc nie można 305 tak po prostu skasować, jak robi się to ze 'zwyczajnymi' liniami ZTM. Może jednak można zostawić to w obecnej formie, bez paradowania do Falenicy i z powrotem po obu stronach torów - przychodnie w Mędzesiu, Radości i Falenicy spina linia 115, spotykająca się na łatwej przesiadce (rondo Pożaryskiego/Żegańska) z 305, spinającym na dziś przychodnie w Międzylesiu, Marysinie i na J. Strusia.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
Myślałem raczej o skierowaniu tego 213 po zachodniej stronie torów do Błot(y), zaś 161 wydłużyć do Aleksandrowa a z drugiej strony pewnie skierować do Zasadowej.Domas pisze:Patrząc na trasę linii 213 i 219 można odnieść wrażenie, że można je połączyć w jedną na trasie jak poniżej:
213: Gocław - Bora-Komorowskiego - Nowozabielska - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Panny Wodnej - ... - Błota (15/20/20; 5c+1d)
Pytań jednak pozostaje wiele, a wśród nich między innymi czy czas przejazdu, który wówczas będzie wynosił około 60 minut w jedną stronę, nie będzie dla tej linii zabójczy pod względem częstotliwości. Z drugiej strony poza przejazdami kolejowymi w tej okolicy chyba nie ma za bardzo gdzie tych opóźnień łapać, aczkolwiek mogę się mylić, bo ja "nietutejszy". Z drugiej strony czy na Juhasów i Borków jest potrzebna aż tak silna linia to nie wiem. Jedno jest pewne - osłabianie oferty w postaci 213 w obecnej formie nie było raczej trafionym pomysłem, co widać nawet na samym Gocławiu w porannym szczycie, kiedy to spora rzesza osób dojeżdża solidnie zapełnionym autobusem właśnie z okolic Wawra.
Zagwarantujesz, że po takiej zmianie skomunikowanie 161 z 521 /kursy na Szczęśliwice 7 dni w tyg./ w Miedzeszynie, oraz z SKM / przy obecnym rozkładzie SKM działa to tylko w dni powszednie/ w Radości zostanie zachowane, czy może olać mieszkańców Zagoździa w imię koordynacji ze 115 aby Aleksandrów miał lepiej? Nie należy też zapominać o 142, także obsługującym relację Aleksandrów - tory kolejowe. W ogóle to w czym przeszkadza tobie 161 na Oleckiej? Wszak na Błota nie jeździ od dawna.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
Mi 161 jako takie nie przeszkadza. Raczej mam wątpliwości co do 213 przecinającego tory kolejowe dwa razy i stąd ten pomysł. W jego konsekwencji nie chcę robić nadpodaży z Radości do Oleckiej, a 213 co 15/20/20 było by chyba nawet atrakcyjniejsze.
161 oczywiście skomunikowane z pociągami.
161 oczywiście skomunikowane z pociągami.
A może by tak 219 od ul. Borków zamiast w lewo skręcało w prawo w Trakt Lubelski, następnie Bronowską, Wałem do Skalnicowej i do dotychczasowej trasy. Plusy - w końcu os. Kuligów i okolice miałoby bezpośrednie połączenie z przychodnią, szkołą 109 i kościołem w Zerzeniu, dalej cmentarzem parafialnym i jeszcze dalej z kolejną przychodnią przy Zwoleńskiej. Pewnie byłoby to kosztem częstotliwości, ale skoro 219 oblatuje niemal pół dzielnicy to ten kawałek przy Wale też mógłby, dając alternatywę dla jednego, dziadowskiego 146...Wiliam pisze:Ja bym się poważnie zastanowił czy 213 i 219 nie może być jedną linią do Radości i może do Falenicy. A Aleksandrów to czym innym obsługiwać.
Nadal nie rozumiem co chcesz zrobić ze 161. Nadpodaż to tam była, gdy obsługę stanowiły dwa Ikarusy 260 po 100 miejsc każdy, kursujące w tamtym czasie co 40 minut (jeden zamieniony potem na gniota, a następnie na krótko obydwie brygady zamienione na NL-ki Michalczewskiego) - niczego mniejszego od Solin już się w Warszawie nie znajdzie, póki co. Wydłużenie trasy zmniejszy częstotliwość kursowania - nie ma już z czego zabierać, jeśli chodzi o postoje na krańcach - chyba że chcesz wyrzucić Solinki nie tylko z kryterium ulicznego w Falenicy, gdzie postój na Oleckiej jest symboliczny, ale też spod cmentarza i ze Zbójnej Góry, skracając linię do ronda w Radości w imię zachowania częstotliwości na trasie wydłużonej do Aleksandrowa przez drugi przejazd kolejowy, bardziej uciążliwy od tego w Radości - (przyjmijmy, że na Oleckiej wystarczą szkolne podjazdy 146, ale w weekendy tam też mieszkają ludzie). Powrót 161 na Błota też musiałby spowodować zmniejszenie częstotliwości - ja rozumiem, że prywatny przewoźnik i kierowcy zapewne na śmieciówkach za grosze, jak to zwykle bywa przy zamówienich publicznych, ale w kółko cały dzień też nie mogą jeździć bez postojów i przerw na posiłki.
Nie, 213 nie byłoby atrakcyjniejsze, jadąc Mozaikową do Falenicy i w prawo na Błota, bo dowoziłoby do nikąd, a w obecnej formie aż trzy razy spotyka się z torami i 521 w akceptowalnej odległości, dowożąc do nich ludzi z coraz to innych otchłani dzielnicy, że o szkołach na Gocławiu i Saskiej Kępie nie wspomnę. W twojej wersji tory z 213 można by było oglądać jedynie w Aninie...
Nie, 213 nie byłoby atrakcyjniejsze, jadąc Mozaikową do Falenicy i w prawo na Błota, bo dowoziłoby do nikąd, a w obecnej formie aż trzy razy spotyka się z torami i 521 w akceptowalnej odległości, dowożąc do nich ludzi z coraz to innych otchłani dzielnicy, że o szkołach na Gocławiu i Saskiej Kępie nie wspomnę. W twojej wersji tory z 213 można by było oglądać jedynie w Aninie...
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
Widzę że muszę bardzo bardzo dokładnie:
213 Gocław - Bora Komorowskiego - Nowozabielska - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów - Bysławska - Wał Miedzeszyński - Błota
161 Aleksandrów - Podkowy - Złotej Jesieni - Techniczna - Izbicka - Zbójna Góra - Izbicka - PKP Radość - Panny Wodnej - Zasadowa
Oczywiście zostaje jeszcze kwestia Oleckiej no i może ta końcówka "Radosna" 161 jest taka sobie, ale generalnie chodzi mi o mniej przejazdów przez tory.
213 Gocław - Bora Komorowskiego - Nowozabielska - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów - Bysławska - Wał Miedzeszyński - Błota
161 Aleksandrów - Podkowy - Złotej Jesieni - Techniczna - Izbicka - Zbójna Góra - Izbicka - PKP Radość - Panny Wodnej - Zasadowa
Oczywiście zostaje jeszcze kwestia Oleckiej no i może ta końcówka "Radosna" 161 jest taka sobie, ale generalnie chodzi mi o mniej przejazdów przez tory.
E, zaczynacie kombinować... Po prostu niech wydłużą 219 do Aleksandrowa/Falenicy i tyle.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
I może frytki do tego?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Możesz się śmiać, ale nie wiesz jak trudno jest dojechać do PKP Radość z Aleksandrowa. Jakby nie patrzeć - mogło by coś częściej jeździć.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2