Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 30 lis 2014, 21:09

Wychodzi na to, że będzie do dyspozycji 8 brygad. Zakładając godzinę przejazdu w jedną stronę i 20-minutowy postój po każdym z kursów, to mamy już komplet brygad. Potrzebujemy jeszcze 2, aby mieć linię co 15 minut. Myślę, że spokojnie można znaleźć jeszcze dwie brygady na coś takiego, na przykład z R-3.

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2014, 21:13

A 305 nie wróci do Falenicy? :)

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2014, 21:23

305 można skasować.

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 30 lis 2014, 21:25

Wygląda na to, że raczej nie wróci, ale może jeszcze coś się zmienić.
Czyli mamy 4 brygady na 213, 3 brygady na 219 i spadek po Z42 w postaci 2 brygad.

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2014, 21:27

Autobus Czerwon pisze:305 można skasować.
Myślisz, że to takie proste?

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 30 lis 2014, 21:40

305 jest pomysłem dzielnicy i dzielnica płaci zdaje się za funkcjonowanie tego czegoś, więc nie można 305 tak po prostu skasować, jak robi się to ze 'zwyczajnymi' liniami ZTM. Może jednak można zostawić to w obecnej formie, bez paradowania do Falenicy i z powrotem po obu stronach torów - przychodnie w Mędzesiu, Radości i Falenicy spina linia 115, spotykająca się na łatwej przesiadce (rondo Pożaryskiego/Żegańska) z 305, spinającym na dziś przychodnie w Międzylesiu, Marysinie i na J. Strusia.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 lis 2014, 21:41

Domas pisze:Patrząc na trasę linii 213 i 219 można odnieść wrażenie, że można je połączyć w jedną na trasie jak poniżej:

213: Gocław - Bora-Komorowskiego - Nowozabielska - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Panny Wodnej - ... - Błota (15/20/20; 5c+1d)

Pytań jednak pozostaje wiele, a wśród nich między innymi czy czas przejazdu, który wówczas będzie wynosił około 60 minut w jedną stronę, nie będzie dla tej linii zabójczy pod względem częstotliwości. Z drugiej strony poza przejazdami kolejowymi w tej okolicy chyba nie ma za bardzo gdzie tych opóźnień łapać, aczkolwiek mogę się mylić, bo ja "nietutejszy". Z drugiej strony czy na Juhasów i Borków jest potrzebna aż tak silna linia to nie wiem. Jedno jest pewne - osłabianie oferty w postaci 213 w obecnej formie nie było raczej trafionym pomysłem, co widać nawet na samym Gocławiu w porannym szczycie, kiedy to spora rzesza osób dojeżdża solidnie zapełnionym autobusem właśnie z okolic Wawra.
Myślałem raczej o skierowaniu tego 213 po zachodniej stronie torów do Błot(y), zaś 161 wydłużyć do Aleksandrowa a z drugiej strony pewnie skierować do Zasadowej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 30 lis 2014, 21:49

Zagwarantujesz, że po takiej zmianie skomunikowanie 161 z 521 /kursy na Szczęśliwice 7 dni w tyg./ w Miedzeszynie, oraz z SKM / przy obecnym rozkładzie SKM działa to tylko w dni powszednie/ w Radości zostanie zachowane, czy może olać mieszkańców Zagoździa w imię koordynacji ze 115 aby Aleksandrów miał lepiej? Nie należy też zapominać o 142, także obsługującym relację Aleksandrów - tory kolejowe. W ogóle to w czym przeszkadza tobie 161 na Oleckiej? Wszak na Błota nie jeździ od dawna.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 lis 2014, 22:29

Mi 161 jako takie nie przeszkadza. Raczej mam wątpliwości co do 213 przecinającego tory kolejowe dwa razy i stąd ten pomysł. W jego konsekwencji nie chcę robić nadpodaży z Radości do Oleckiej, a 213 co 15/20/20 było by chyba nawet atrakcyjniejsze.
161 oczywiście skomunikowane z pociągami.
Obrazek

R10
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:46

Post autor: R10 » 30 lis 2014, 23:02

Wiliam pisze:Ja bym się poważnie zastanowił czy 213 i 219 nie może być jedną linią do Radości i może do Falenicy. A Aleksandrów to czym innym obsługiwać.
A może by tak 219 od ul. Borków zamiast w lewo skręcało w prawo w Trakt Lubelski, następnie Bronowską, Wałem do Skalnicowej i do dotychczasowej trasy. Plusy - w końcu os. Kuligów i okolice miałoby bezpośrednie połączenie z przychodnią, szkołą 109 i kościołem w Zerzeniu, dalej cmentarzem parafialnym i jeszcze dalej z kolejną przychodnią przy Zwoleńskiej. Pewnie byłoby to kosztem częstotliwości, ale skoro 219 oblatuje niemal pół dzielnicy to ten kawałek przy Wale też mógłby, dając alternatywę dla jednego, dziadowskiego 146...

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 30 lis 2014, 23:21

Nadal nie rozumiem co chcesz zrobić ze 161. Nadpodaż to tam była, gdy obsługę stanowiły dwa Ikarusy 260 po 100 miejsc każdy, kursujące w tamtym czasie co 40 minut (jeden zamieniony potem na gniota, a następnie na krótko obydwie brygady zamienione na NL-ki Michalczewskiego) - niczego mniejszego od Solin już się w Warszawie nie znajdzie, póki co. Wydłużenie trasy zmniejszy częstotliwość kursowania - nie ma już z czego zabierać, jeśli chodzi o postoje na krańcach - chyba że chcesz wyrzucić Solinki nie tylko z kryterium ulicznego w Falenicy, gdzie postój na Oleckiej jest symboliczny, ale też spod cmentarza i ze Zbójnej Góry, skracając linię do ronda w Radości w imię zachowania częstotliwości na trasie wydłużonej do Aleksandrowa przez drugi przejazd kolejowy, bardziej uciążliwy od tego w Radości - (przyjmijmy, że na Oleckiej wystarczą szkolne podjazdy 146, ale w weekendy tam też mieszkają ludzie). Powrót 161 na Błota też musiałby spowodować zmniejszenie częstotliwości - ja rozumiem, że prywatny przewoźnik i kierowcy zapewne na śmieciówkach za grosze, jak to zwykle bywa przy zamówienich publicznych, ale w kółko cały dzień też nie mogą jeździć bez postojów i przerw na posiłki.
Nie, 213 nie byłoby atrakcyjniejsze, jadąc Mozaikową do Falenicy i w prawo na Błota, bo dowoziłoby do nikąd, a w obecnej formie aż trzy razy spotyka się z torami i 521 w akceptowalnej odległości, dowożąc do nich ludzi z coraz to innych otchłani dzielnicy, że o szkołach na Gocławiu i Saskiej Kępie nie wspomnę. W twojej wersji tory z 213 można by było oglądać jedynie w Aninie...
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 gru 2014, 10:17

Widzę że muszę bardzo bardzo dokładnie:
213 Gocław - Bora Komorowskiego - Nowozabielska - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów - Bysławska - Wał Miedzeszyński - Błota
161 Aleksandrów - Podkowy - Złotej Jesieni - Techniczna - Izbicka - Zbójna Góra - Izbicka - PKP Radość - Panny Wodnej - Zasadowa
Oczywiście zostaje jeszcze kwestia Oleckiej no i może ta końcówka "Radosna" 161 jest taka sobie, ale generalnie chodzi mi o mniej przejazdów przez tory.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2358
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 gru 2014, 21:06

E, zaczynacie kombinować... :D Po prostu niech wydłużą 219 do Aleksandrowa/Falenicy i tyle.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 gru 2014, 21:07

I może frytki do tego?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2358
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 gru 2014, 21:12

Możesz się śmiać, ale nie wiesz jak trudno jest dojechać do PKP Radość z Aleksandrowa. Jakby nie patrzeć - mogło by coś częściej jeździć.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ