![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Najmniejsze opóźnienie rośnie do tego stopnia że pociąg A jedzie niemal razem z pociągiem B.
Moderator: JacekM
I całkiem słusznie.rufio198 pisze:Dział skarg i wniosków - PLK Warszawa. To ich zasługa. Jak przyjedzie do Otwocka opóźniony poc KM-ów i jest ok 5 minut do odjazdu SKM-ki - nie ma bata, SKM-ka pojedzie pierwsza.
Pół biedy jeżeli jest to w godzinach szczytu- gorzej jak poza szczytem. Nie bez powodu SKM-ka jest nazywana zawalidroga kolejowa. Większość maszynistów z KM ( tak jak i kierowników) otwarcie mówi- trafisz za SKM-ka to dokładasz min 10 minut ( dotyczy to wszystkich tras po których kursuje SKM-ka). Poza tym zanim SKM-ka z Otwocka odjedzie to i będzie wolny odbieg to trzeba poczekać tez ok. 5-10 minut. I tak z opóźnienia dajmy na to 5-10 minut robi się 20-30 minut. Gdyby KM-ka pojechała pierwsza to jest pewność ze nie zwiększy opóźnienia a są spore szanse że jeszcze coś skróci do Wschodniego.pawcio pisze:To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
PLK-a ? Raczej tak - w końcu to oni rządzą na torach. Mógł ktoś chwile pomyśleć u nich i puścić ten dwuskład jako pierwszy. Tamta pojedynka i tak opóźniona i tak - w tym wypadku 5 minut w tą czy 5 w tamtą już nie gra rolialojz pisze:No kto wymyślił żeby solówka jechała tuż przed dwuskładem...![]()
![]()
A skąd taka zależność? Zakładam, że nie tylko ze zwykłej zawiści do konkurenta.rufio198 pisze:Pół biedy jeżeli jest to w godzinach szczytu- gorzej jak poza szczytem. Nie bez powodu SKM-ka jest nazywana zawalidroga kolejowa. Większość maszynistów z KM ( tak jak i kierowników) otwarcie mówi- trafisz za SKM-ka to dokładasz min 10 minut ( dotyczy to wszystkich tras po których kursuje SKM-ka). Poza tym zanim SKM-ka z Otwocka odjedzie to i będzie wolny odbieg to trzeba poczekać tez ok. 5-10 minut. I tak z opóźnienia dajmy na to 5-10 minut robi się 20-30 minut. Gdyby KM-ka pojechała pierwsza to jest pewność ze nie zwiększy opóźnienia a są spore szanse że jeszcze coś skróci do Wschodniegopawcio pisze:To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
Tu akurat masz trochę racjizxcvbnm pisze:Przyczyną błędów jest PLK.
Totalna bzdura - zwłaszcza fragment o prędkościach i ruszaniuzxcvbnm pisze: On i każą stać dłużej na przystankach, cały system kursowania pociągów jest niewydolny. SKM chociaż posiada dużą moc, musi ruszać wolniej niż kibel, prędkości też z reguły mniejsze niż KM. Nie wiem - może kwestia możliwości podstacji kolejowych...
A nie jest tak ?rufio198 pisze:Totalna bzdura - zwłaszcza fragment o prędkościach i ruszaniu
Nie moga. Ten drugi w zasadzie nie ma zadnych uprawnien. Licencja sama w sobie nie daje nic. Nawet proby taka osoba nie moze wykonywac.Jacek Z. pisze: Czy jeśli jadą w zestawie maszynista-instruktor i maszynista-uczeń (ten drugi jeszcze bez pełnych uprawnień), to jeden z nich może być liczony jako pomocnik? Choć trochę by to było dziwne szkolenie, od razu na Vmax
Tylko OIDP maszynista jadący jako pomocnik dostaje mniej $$$ od maszynisty prowadzącegotomstak pisze:To będą maszyniści z maszynistami jeździć