Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 14 lut 2015, 0:21

MZ pisze::arrow: PolskiBus zaczyna coraz bardziej zadziwiać, niestety negatywnie. (...)! A teraz podwyższyli maksymalną cenę biletu z 20 do... 26 złotych! I to ma być konkurencja? Teraz od PB tańsze są na tej trasie niemal wszystkie PKS-y (z Polonusem na czele), Vikibus i Neobus. W ten sposób autobusy linii P9 będą wozić pewnie po kilkanaście osób, bo gdy zostaną tylko te najdroższe bilety, to część pasażerów będzie rezygnować i wybierać innych, tańszych przewoźników. A tymczasem chodzą słuchy, że na początku marca PB chce także wprowadzić zatrzymania wybranych kursów linii P6 i P10 w Radomiu. Szybkością podróży mogą wygrać, ale cenami już chyba nie.
Ale co tu zadziwiającego? Naprawdę ktoś myślał, że oni będą przez lata jeździć po dumpingowych cenach?

Inna rzecz, że osiągnęli, co chcieli, i teraz mogą stopniowo, oczywiście w granicach rozsądku, podnosić ceny. Udało im się bowiem przekonać ludzi, że Polskim Busem jest szybko, wygodnie i tanio, tak jak kolei "udało" się przekonać pasażerów, że pendolino jest drogo i bez sensu - ileż przecież się czyta, że ta kolej taka zła, lepiej Polskim Busem. A że Polskim Busem jest umiarkowanie szybko, nieprzesadnie wygodnie i średnio tanio - już w tej chwili nie szkodzi, przynajmniej dopóki nie przesadzą z ceną.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 14 lut 2015, 8:04

przynajmniej dopóki nie przesadzą z ceną.
Biorąc pod uwagę że inwestycje drogowe juz nie beda poprawiac czasy przejazdu to wzrost ceny będzie dość dotkliwy. Póki co do momentu kiedy PB bdzie tańszy od TLK to ludzie beda w stanie poświecić X minut na tańsza podróż.

A, i popatrzyłem jaka jest oferta przewoźników busowych innych niz PB, i jest całkiem całkiem nieźle. Gdyby wydawali tyle na promocje co PB - to konkurencja byłą by konkretna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 14 lut 2015, 9:54

bepe pisze:
MZ pisze::arrow: PolskiBus zaczyna coraz bardziej zadziwiać, niestety negatywnie. (...)! A teraz podwyższyli maksymalną cenę biletu z 20 do... 26 złotych! I to ma być konkurencja? Teraz od PB tańsze są na tej trasie niemal wszystkie PKS-y (z Polonusem na czele), Vikibus i Neobus. W ten sposób autobusy linii P9 będą wozić pewnie po kilkanaście osób, bo gdy zostaną tylko te najdroższe bilety, to część pasażerów będzie rezygnować i wybierać innych, tańszych przewoźników. A tymczasem chodzą słuchy, że na początku marca PB chce także wprowadzić zatrzymania wybranych kursów linii P6 i P10 w Radomiu. Szybkością podróży mogą wygrać, ale cenami już chyba nie.
Ale co tu zadziwiającego? Naprawdę ktoś myślał, że oni będą przez lata jeździć po dumpingowych cenach?

Inna rzecz, że osiągnęli, co chcieli, i teraz mogą stopniowo, oczywiście w granicach rozsądku, podnosić ceny. Udało im się bowiem przekonać ludzi, że Polskim Busem jest szybko, wygodnie i tanio, tak jak kolei "udało" się przekonać pasażerów, że pendolino jest drogo i bez sensu - ileż przecież się czyta, że ta kolej taka zła, lepiej Polskim Busem. A że Polskim Busem jest umiarkowanie szybko, nieprzesadnie wygodnie i średnio tanio - już w tej chwili nie szkodzi, przynajmniej dopóki nie przesadzą z ceną.
Dla Biznesu liczy się czas przejazdu. Dlatego w tym segmencie PolskiBus raczej nie zwycięży. No i jeszcze ciasno! w PB.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 lut 2015, 11:00

bepe pisze: Inna rzecz, że osiągnęli, co chcieli, i teraz mogą stopniowo, oczywiście w granicach rozsądku, podnosić ceny. Udało im się bowiem przekonać ludzi, że Polskim Busem jest szybko, wygodnie i tanio, tak jak kolei "udało" się przekonać pasażerów, że pendolino jest drogo i bez sensu - ileż przecież się czyta, że ta kolej taka zła, lepiej Polskim Busem. A że Polskim Busem jest umiarkowanie szybko, nieprzesadnie wygodnie i średnio tanio - już w tej chwili nie szkodzi, przynajmniej dopóki nie przesadzą z ceną.
Media w tym pomogły, w niezrozumiały sposób wychwalając pod niebiosa Polskiego Busa i Ryanaira. Zakładam że za darmo, bo nie przypominam sobie wzmianek o tym, że artykuły były sponsorowane...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2015, 21:18

MZ pisze:A teraz podwyższyli maksymalną cenę biletu z 20 do... 26 złotych! I to ma być konkurencja?
Mam dziwne wrażenie, że P9 jest do odstrzału ;)
MZ pisze:Szybkością podróży mogą wygrać, ale cenami już chyba nie.
Z VIKI będzie im ciężko wygrać pod kątem szybkości podróży.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 lut 2015, 23:04

bepe pisze:Naprawdę ktoś myślał, że oni będą przez lata jeździć po dumpingowych cenach?
:arrow: Podwyżki były przewidywane, ale nie aż takie. Jeśli PKS-y kosztują od 19 do 24 złotych (choć dłużej jadą), a Viki i Neobus (czas jazdy porównywalny do PB) odpowiednio 21 i 25 złotych, to stawka 26 złotych za najdroższe bilety wydaje się przesadzona. A przecież biletów za 1, 5, 8 i 12 zł jest niewiele - reszta jest już droższa. Wniosek z tego, że przewoźnikowi nie zależy na pasażerach, którzy nie są w stanie czasami zaplanować godziny podróży i chcą kupić bilet przed odjazdem. Takim osobom po prostu to się przestało opłacać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lut 2015, 23:16

Jeżeli w PKS bilet średnio kosztuje 21-22 złote, to pewnie PB też chce tyle uzyskać. A skoro część biletów jest po 1-5-8 zł, to część musi być droższa niż te 22 złote, inaczej średnia nie wyjdzie...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 lut 2015, 23:19

:arrow: Jeśli tych droższych nie sprzedadzą z powodu braku zainteresowania, to średnia tym bardziej nie wyjdzie :).

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 14 lut 2015, 23:27

Przejazd z Warszawy do Radomia nie może kosztować złotówkę. Zatem jeżeli część biletów będzie za złotówkę czy za dwa złote, to sfinansować je musi ktoś inny, czyli inni pasażerowie. Poza tym te bilety za złotówkę czy dwa złote nadal są, a w PKS ich nie ma - to też ludzi jakoś tam przyciąga. W PB masz poza tym - o ile mi wiadomo - w miarę pewny standard, a w PKS nigdy nie wiesz, czy akurat nie przyjedzie dwudziestoletni jelcz. Za to też się płaci. No i w końcu:
MZ pisze:PKS-y kosztują od 19 do 24 złotych (choć dłużej jadą)
... i właśnie dlatego są tańsze. Naprawdę nie ma nic dziwnego w tym, że przejazd szybszy jest przejazdem droższym.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 lut 2015, 23:58

bepe pisze:Naprawdę nie ma nic dziwnego w tym, że przejazd szybszy jest przejazdem droższym.
:arrow: Owszem, ale pisałem również, że "Viki i Neobus (czas jazdy porównywalny do PB) odpowiednio 21 i 25 złotych".
bepe pisze:Przejazd z Warszawy do Radomia nie może kosztować złotówkę. Zatem jeżeli część biletów będzie za złotówkę czy za dwa złote, to sfinansować je musi ktoś inny, czyli inni pasażerowie.
Bilet za złotówkę jest tylko jeden na każdy kurs. Matematyka podpowiada, że dwóch pasażerów kupujących bilety po 20 złotych sfinansuje to lepiej niż jeden pasażer za 26 złotych (bo potencjalny drugi pojedzie wówczas czymś innym).

Zresztą nigdy nie kwestionowałem spraw komfortu, czasu podróży itp. Chodzi tylko o pewien paradoks cenowy (nie pierwszy zresztą, bo już kiedyś przez krótki okres była sytuacja, że bilet rezerwowany dzień wcześniej kosztował 21 złotych, a bilet kupowany u obsługi tuż przed odjazdem... 20 złotych).

KL_Radom
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:46
Lokalizacja: Radom

Post autor: KL_Radom » 16 lut 2015, 0:02

MZ pisze:W ten sposób autobusy linii P9 będą wozić pewnie po kilkanaście osób, bo gdy zostaną tylko te najdroższe bilety, to część pasażerów będzie rezygnować i wybierać innych, tańszych przewoźników. A tymczasem chodzą słuchy, że na początku marca PB chce także wprowadzić zatrzymania wybranych kursów linii P6 i P10 w Radomiu. Szybkością podróży mogą wygrać, ale cenami już chyba nie.
Oni dobrze wiedzą co robią. Stali się popularni i zyskali wierną rzeszę pasażerów. Teraz będą empirycznie sprawdzać czy pasażerowie są w stanie zaakceptować podwyżkę. Taka gra może "być warta świeczki". Inni przewoźnicy autobusowi mają bardzo duże wahania jakościowe względem podstawianego taboru, a PB jest w tej kwestii przewidywalny jak 2*2=4.

Postoje dla linii P6 i P10 mogą być całkiem interesujące.
1. Wtedy spodziewam się rychłej likwidacji ostatnich, nocnych kursów P9.
2. Na trasie Radom-Kraków i Radom-Rzeszów pojawi się realna możliwość nabycia promocyjnego biletu. Teraz na tych trasach nie pojedzie się taniej niż 35 zł za bilet normalny do Krakowa i 45 zł za bilet normalny do Rzeszowa.
Autobus Czerwon pisze:No cóż, powtarza się scenariusz Polskiego Expressu. Pamiętam jak wszyscy się tym zachwycali, a potem skończył jeszcze szybciej niż zaczął.
Polski Express splajtował niedługo po tym gdy przejęli go w całości Polacy. Wcześniej gdy był jeszcze brytyjski firma się rozwijała.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lut 2015, 12:46

Ja jestem zdziwiony, że ludzie są skłonni płacić jakiekolwiek pieniądze za podróż tym wynalazkiem z napisem "Volvo". Pierwszy (i ostatni!) raz mnie to wczoraj wiozło i był to pierwszy raz, gdy w jakimkolwiek turystyku nie miałem możliwości siedzenia w cywilizowany sposób. Kolana mi się nie mieściły. W Van Hoolach jest ciasnawo, ale się mieszczę, tutaj nie było opcji. Za Van Hoola można płacić, bo skoro jest to tańsze (a często jest) niż konkurencja, to OK, wiadomo, wyrzeczenia, bo jak jadę tanio, to i wymagania mniejsze. Ale do jasnej cholery, są chyba jakieś granice upychania maksymalnej ilości fotelików na możliwie małej przestrzeni? Miejsce siedzące w którym mogę siedzieć to nie jest chyba żądanie z kosmosu?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 24 lut 2015, 9:52


Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8448
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 lut 2015, 10:49

"[ulgi ustawowe] Obowiązują dla połączeń komunikacji pospiesznej, co oznacza, że część linii nie będzie już ekspresowa."
Czyli możemy się spodziewać zmian tras (przedłużeń, np. do Bielska-Białej?) i/lub nowych przystanków po drodze.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 24 lut 2015, 20:37

PolskiBus będzie stawał na dodatkowym przystanku:
http://www.polskibus.com/nowe-polaczenia-radom

Co ciekawe czas przejazdu się na odcinku np. Warszawa - Kielce się nie zmienia.

Nie wydaje mi się że ten czas co podają jest do zrobienia.

Już teraz jeździ się na styk.

Przez Radom i dłużej + wymiana pasażerów.

ODPOWIEDZ