III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Póki co lokalizacja III linii metra jest ustalona w Studium Uwarunkowań i tak dalej, więc jest obowiązująca. Poza tym mogę źle pamiętać.
Wolę tego tematu nie komentować.
A nie, źle pamiętam, przez Wisłę 20 000 wychodzi - ale nie w wariancie pod TŁ.
http://siskom.waw.pl/komunikacja/metro/ ... ognozy.pdf
Wolę tego tematu nie komentować.
A nie, źle pamiętam, przez Wisłę 20 000 wychodzi - ale nie w wariancie pod TŁ.
http://siskom.waw.pl/komunikacja/metro/ ... ognozy.pdf
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Glonojadowi pewnie o ostre łuki chodzi.MichalJ pisze:Nie zrozumiałem, o co chodzi z "wypadem na Gocław".
Można by to rozwiązać w ten sposób, że tunel odginałby się lekko na północ aby zrobić sobie miejsce pod większy łuk. Od stacji przy Rozbracie idąc śladem północnych estakad przy węźle TŁ/Wisłostrada i dochodząc gdzieś w okolice skrzyżowania Paryska/Meksykańska. Potem łukiem do stacji usytuowanej wzdłuż ul. Saskiej.
A 90 stopni nie jest wcale takie niemożliwe, stacja Goya na 4 linii metra w Madrycie
http://img166.imageshack.us/img166/7749 ... rgevt9.jpg
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie no, jak wpuścisz tabor tramwajowy jak w Sztutgarcie czy Hanowerze,to pewnie, czemu nie. Ale jeśli chcesz mieć kompatybilność taboru na sieci warszawskiej (a ma to pewien sens, skoro już uparliśmy się na niezalezny, ciężki system) to te 350 m na szlaku to OIDP minimum.
Stare metro madryckie ("małoprofilowe") prawie na pewno ma mniejsze minimalne łuki - podobnie jak "małe" metro w Berlinie czy w Paryżu.
Stare metro madryckie ("małoprofilowe") prawie na pewno ma mniejsze minimalne łuki - podobnie jak "małe" metro w Berlinie czy w Paryżu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
A u nas są tory metra kategorii 1 (140 kN) czy 3 (221 kN)? Rozporządzenie dla metra pozwala na odpowiednio 400 i 300 m, a "w uzasadnionych przypadkach" 300 i 190 m.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie mam pojęcia. Mnie uczono, że 350, a wyjątkowo 300
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No ale taki łuk jak zaproponowałem chyba mógłby być? Nabazgrałem nawet w paincie jakby to miało wyglądać z oboma wariantami stacja na Rozbracie. Kiedyś myślałem też nad stacją przy pl. Przymierza ale chyba to było bez sensu, choć powoli zaczynam się do niej znowu przekonywać patrząc gdzie ma powstać stacja na Zaciszu...
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Ale pokazujesz WYŁĄCZNIE warianty przez Stadion i Wschodni. Mojżesz je przyniósł i nic innego się nie badało. To jest mój główny zarzut do tych wszystkich opracowań, że od początku wyszły z absurdalnych założeń. Ja bym zrobienia analiz przy takich założeniach po prostu odmówił, żeby się nie kompromitować.Glonojad pisze: A nie, źle pamiętam, przez Wisłę 20 000 wychodzi - ale nie w wariancie pod TŁ.
http://siskom.waw.pl/komunikacja/metro/ ... ognozy.pdf
O ile mi wiadomo, trasy tak zwyczajnie z Gocławia na pl. Konstytucji/Politechnikę nikt w ogóle nie rozważał, więc skąd wiadomo, ilu by miała pasażerów?
A że zakręcić? Przecież nie chodzi o załom pod kątem prostym przy kładce na Saskiej, łuki można zrobić takie, jakie trzeba, co za problem? (Warunek "nie budujemy pod budynkami" chyba już się udało odrzucić robiąc M2C?)
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... a_Warszawa
"Odcinek na Gocławiu jest dość wydajny ekonomicznie"
"Budowa południowo-wschodniego odcinka trzeciej linii ma się wg wstępnych planów rozpocząć za 12-13 lat. - Mówimy o takiej perspektywie czasu, ale projekt jest jak najbardziej realny."
Boże, oby do tego czasu odsunąć całkowicie od władzy obecną opcję polityczną, i żeby ich następcy w tym temacie byli mądrzejsi I tak już za dużo wyrzucono pieniędzy na stację Stadion ale oczywiście jest to przedstawiane jako sukces (nie będzie utrudnień w przyszłości podczas budowy) a społeczeństwo jest głupie i pozytywnie na to patrzy nie zdając sobie sprawy jak głupi jest to przebieg.
Dlaczego ci "eksperci od komunikacji" o których mowa, że krytykują przebieg śródmiejski III linii nic nie mówią o durnowatym przebiegu Gocławskim? A może wg nich jest dobry???
Nie wspominając o tym, że taka stacja przesiadkowa to szit zamiast jeden peron=jeden kierunek zrobiono opcję tańszą i teraz ludzie Grochowa i ewentualnie Gocławia (chyba, że skasują im wszystkie inne opcje dotarcia do centrum i zmuszą do korzystania z tego objazdu całej dzielnicy) będą sobie za te kilkanaście lat biegali po schodach.
"Odcinek na Gocławiu jest dość wydajny ekonomicznie"
"Budowa południowo-wschodniego odcinka trzeciej linii ma się wg wstępnych planów rozpocząć za 12-13 lat. - Mówimy o takiej perspektywie czasu, ale projekt jest jak najbardziej realny."
Boże, oby do tego czasu odsunąć całkowicie od władzy obecną opcję polityczną, i żeby ich następcy w tym temacie byli mądrzejsi I tak już za dużo wyrzucono pieniędzy na stację Stadion ale oczywiście jest to przedstawiane jako sukces (nie będzie utrudnień w przyszłości podczas budowy) a społeczeństwo jest głupie i pozytywnie na to patrzy nie zdając sobie sprawy jak głupi jest to przebieg.
Dlaczego ci "eksperci od komunikacji" o których mowa, że krytykują przebieg śródmiejski III linii nic nie mówią o durnowatym przebiegu Gocławskim? A może wg nich jest dobry???
Nie wspominając o tym, że taka stacja przesiadkowa to szit zamiast jeden peron=jeden kierunek zrobiono opcję tańszą i teraz ludzie Grochowa i ewentualnie Gocławia (chyba, że skasują im wszystkie inne opcje dotarcia do centrum i zmuszą do korzystania z tego objazdu całej dzielnicy) będą sobie za te kilkanaście lat biegali po schodach.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Ale jak jeden peron = jeden kierunek? M2 ma swój i M3 ma swój, chciałbyś to przepleść?
Dla pasażerów tak by było wygodniej. Ale na pewno nie byłoby to proste w realizacji ze względu na konieczność dwukrotnego przecięcia się torów
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Przepleść też, niekoniecznie w jednym poziomie.
Co nie zmienia, że przebieg metra na Gocław jest durnowaty. A śródmiejski odcinek III linii jeszcze bardziej.
Co nie zmienia, że przebieg metra na Gocław jest durnowaty. A śródmiejski odcinek III linii jeszcze bardziej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
III linia pewnie przez (bardzo, bardzo) dłuższy czas będzie kończyła na Stadionie więc ludzie zamiast się jednoperonowo przesiadać będą łazić po schodach. Poza tym nie wiem jak ktoś mógł w ogóle coś tak głupiego zaproponować i jak jeszcze więksi idioci mogli to wpisać do oficjalnych planów i jak totalni kretyni mogli zacząć to realizować poprzez budowę tego drugiego peronu...
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Ależ! pieniądze na opracowania...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Przede wszystkim drastycznie byśmy sobie pocięli przepustowość systemu.pawcio pisze:Dla pasażerów tak by było wygodniej. Ale na pewno nie byłoby to proste w realizacji ze względu na konieczność dwukrotnego przecięcia się torów
Przede wszystkim to coś w ogóle nie powinno powstać.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...