KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 mar 2015, 13:45

Pewnie w sprawie 167/184 (+521 :) będzie więcej głosów - swój już też wysłałem.
ŁK

p_0
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 02 mar 2015, 17:06

grzegorz pisze:
p_0 pisze:Mam mieszane uczucia co do proponowanych zmian. Polityka tworzenia krótkich i częstych linii oraz promowania tramwajów wydaje mi się słuszna jedynie w przypadku godzin szczytu, kiedy faktycznie poprawia się punktualność kursowania.
Nazwa ,,szczyt'' naprawdę odpowiada stanowi faktycznemu - wtedy jeździ najwięcej osób. Optymalizacja ,,pod szczyt'' przynosi korzyść największej liczbie osób.
p_0 pisze:Przenoszenie tego układu komunikacyjnego na godziny pozaszczytowe, a zwłaszcza na weekendy wyłącznie poprzez ścięcie częstotliwości, uważam za absurdalne.
Dosyp kasy do systemu, a nie będzie trzeba ograniczać częstotliwości. Bo rozrzedzić kursowania w szczycie chyba nie zaproponujesz?
Z kolei utrzymywanie dwóch systemów tras sprawiłoby, że układ stałby się jeszcze mnie sterowalny i zupełnie nieczytelny dla szarego pasażera, który, przez nieprzyzwyczajenie do komunikacji pozaszczytowej, traciłby pewnie więcej czasu i nerwów niż obecnie.
Widzisz słowo "wyłącznie"? Nie kwestionuję zasadności cięcia częstotliwości poza szczytem (mniejsze zapotrzebowanie w tym czasie jest oczywiste) tylko to, że linie "na korki" tracą swój sens gdy korki znikają. Obecnie mamy osobny system komunikacji nocnej i jakoś nie słyszę o żadnych protestach ani problemach ze sterowalnością. To już jest kwestia szczegółów, czy tworzyć osobne długie linie weekendowe lub pozaszczytowe, a może puszczać nocne w godzinach 20-6 oraz w weekendy. Uważam po prostu, że w pewnych porach system jest niewygodny i zniechęca do korzystania. Szary pasażer pewnie już teraz traci wystarczająco dużo nerwów i czasu doświadczając nagłych zmian tras i rozkładów, cięć linii oraz mnożenia przesiadek, zwłaszcza jeżeli nie siedzi codziennie na stronie ZTMu lub ma 50+ lat i zaczynają mu się problemy z chodzeniem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27443
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2015, 20:54

person pisze:
Georg pisze:Niestety, na wniosek pasażerów, ZTM robi odwrotnie. A szkoda.
A ile ty wysłałeś wniosków o skracanie-podbijanie i/lub z poparcie dla pomysłów marszrutacyjnych?
Jeśli naprawdę do ZTMu trzeba pisać wnioski, żeby ten łaskawie zaczął realizować Politykę Transportową m.st. (...), to jest to najlepszym dowodem, że nie należy tego robić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

8833
Posty: 238
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 02 mar 2015, 21:22

Bastian pisze:
8833 pisze:Ja myślę, że ZTM powinno się wstrzymać ze zmianami do czasu zakończenia prac na Powstańców Śląskich. Obciążenie 11 jest różne. Wydaje i się, że ma to związek właśnie z korkami na Powstańców Śląskich. Bo może się okazać, że jak przywrócą normalny ruch na Powstańców Śląskich, to 112 i 184 będzie miało dobre zapełnienie, a 11 będzie jeździła pusta. Obserwuję ostatnio, że wszystkie zmiany, lub ich część jest wprowadzana przez ZTM na siłę.
A może by tak przestać pieprzyć? Co znaczy "na siłę"? Przy przystankach stoi wojsko z karabinami? Kiedy i jak zmiany były wprowadzane inaczej, niż "na siłę"?

Budowa trasy tramwajowej kosztuje (i została wykonana w celu realizacji zapisów w dokumentach strategiczno - planistycznych, a nie ot tak, bo ktoś miał mapę, linijkę i długopis). Kursowanie tramwaju kosztuje. Kursowanie autobusu też kosztuje. Nie stać nas na taką rozrzutność, jaką proponujesz. Jeśli są tory i jest tramwaj, to pasażerowie mają być w tym tramwaju, a autobusy całkiem gdzie indziej, gdzie też ich potrzeba (sprawdzić, czy nie 521).
Ty. Ojciec. Nie rozpędzaj się.
Ja pieprze. A jak nazwać fakt, że wycina się komunikację autobusową na odcinku Hala Wola - Górczewska. Co? Ty mi tutaj piszesz, że budowa tramwaju kosztuje. Zgoda. Tylko jest dla mnie nie zrozumiałe, że Jelonki oprócz tak ukochanej przez ciebie komunikacji szynowej mają też autobusy, i nikt nie piszę, że powinno się ograniczyć częstotliwość 109 bo pokrywa się też w znacznym stopniu z 10. Dalej. Jelonki dostaną szybki dojazd do ronda Daszyńskiego w postaci E-5 a Bemowo będzie musiało korzystać z 11 lub 24.
Także reasumując. 184 przemienić w 384 a 112 z zachowaniem częstotliwości powinno jechać prosto Lazurową dalej Kaliskiego i Radiową do Powstańców Śląskich.


Bastian pisze:
8833 pisze:Mieszkasz na Bemowie? Jeśli nie, to przestań wypowiadać się na temat mojej opinii. Zajmij się komunikacją w rejonie miasta, gdzie mieszkasz.
Jesteśmy użytkownikami otwartego forum dyskusyjnego, a nie radnymi dzielnicowymi. Zastanów się więc nad sobą, bo za takie teksty można stąd wylecieć.

No to polecę. Płakać na pewno nie będę.. Phi. Też mi coś.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 mar 2015, 21:28

8833 pisze:Ty. Ojciec. Nie rozpędzaj się.
Ja pieprze. A jak nazwać fakt, że wycina się komunikację autobusową na odcinku Hala Wola - Górczewska. Co? Ty mi tutaj piszesz, że budowa tramwaju kosztuje. Zgoda. Tylko jest dla mnie nie zrozumiałe, że Jelonki oprócz tak ukochanej przez ciebie komunikacji szynowej mają też autobusy, i nikt nie piszę, że powinno się ograniczyć częstotliwość 109 bo pokrywa się też w znacznym stopniu z 10. Dalej. Jelonki dostaną szybki dojazd do ronda Daszyńskiego w postaci E-5 a Bemowo będzie musiało korzystać z 11 lub 24.
Także reasumując. 184 przemienić w 384 a 112 z zachowaniem częstotliwości powinno jechać prosto Lazurową dalej Kaliskiego i Radiową do Powstańców Śląskich.
Żebym ja się zaraz nie rozpędził. Na którym odcinku pomiędzy bemowskim ratuszem a Płocką 109 dubluje dziesiątkę? Ilu pasażerów znajduje się w strefach dojścia do przystanków pomiędzy nimi? Poza tym, nikt nie twierdzi, że istnienie linii E-5 wpisuje się w nurt, który powinno realizować miasto.
8833 pisze:No to polecę. Płakać na pewno nie będę.. Phi. Też mi coś.
Siłą nie trzymamy. Który z panów sobie życzy dokonać egzekucji?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 mar 2015, 9:39

fik pisze:
person pisze: A ile ty wysłałeś wniosków o skracanie-podbijanie i/lub z poparcie dla pomysłów marszrutacyjnych?
Jeśli naprawdę do ZTMu trzeba pisać wnioski, żeby ten łaskawie zaczął realizować Politykę Transportową m.st. (...), to jest to najlepszym dowodem, że nie należy tego robić.
Od tylu lat tu piszesz, masz tylu znajomych w branży i naprawdę nie wiesz jak to działa?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 03 mar 2015, 11:10

p_0 i 8833 prezentują bardzo wyważone opinie w sprawie "reformy" autobusowej na Bemowie. Vox populi w tej sprawie jest zazwyczaj bardzo robaczywy. Odpuściłem sobie już sobie ten temat, mało merytoryczności zbyt dużo złych emocji.
Dziękuję w imieniu udręczonych bywalców urzędu skarbowego przy ul. Białobrzeskiej za dodanie linii autobusowej 423!
ZUS fundatorem emigracji

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 03 mar 2015, 11:14

a/p TALENT pisze:p_0 i 8833 prezentują bardzo wyważone opinie w sprawie "reformy" autobusowej na Bemowie. Vox populi w tej sprawie jest zazwyczaj bardzo robaczywy. Odpuściłem sobie już sobie ten temat, mało merytoryczności zbyt dużo złych emocji.
Dziękuję w imieniu udręczonych bywalców urzędu skarbowego przy ul. Białobrzeskiej za dodanie linii autobusowej 423!
Nie tyle dodanie co wydzielenie kursów z 523. I tak będzie kiepsko z punktualnością, szczególnie po południu przez korki na Powstańców

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27443
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 mar 2015, 20:07

person pisze:
fik pisze: Jeśli naprawdę do ZTMu trzeba pisać wnioski, żeby ten łaskawie zaczął realizować Politykę Transportową m.st. (...), to jest to najlepszym dowodem, że nie należy tego robić.
Od tylu lat tu piszesz, masz tylu znajomych w branży i naprawdę nie wiesz jak to działa?
To, że system jest patologiczny i doskonale o tym wiem, to nie znaczy że uważam, że zasługuje na legitymowanie go moimi działaniami.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2015, 20:12

Emyl pisze:Siłą nie trzymamy. Który z panów sobie życzy dokonać egzekucji?
Jak szukasz chętnych, to ja się zgłaszam, a co.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 mar 2015, 20:37

A zgłosiłeś się w plebiscycie na moderatora?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 mar 2015, 20:47

pawcio pisze:A zgłosiłeś się w plebiscycie na moderatora?
Ciiicho, on już tu był... 8-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2015, 20:59

Mogę wpłacić składkę miesięczną by dokonać "egzekucji" :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 mar 2015, 21:06

Glonojad pisze:Mogę wpłacić składkę miesięczną by dokonać egzekucji :p
Ćśś, straszono mnie w prywatnej wiadomości, że "za to piękne słowo jest paragraf. Naprawdę". :lol:

A w ogóle to patrzcie, co się dzieje na fejsie: Ratujmy 112 i 184.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 mar 2015, 21:36

Ech... a ja to bym chciał, żeby mi ten tramwaj na Sobieskiego wybudowali i wycięli te 500-tki w cholerę...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ