Komunikacja miejska po M2C

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 mar 2015, 11:10

Gdyby tak jeszcze z Ochoty (ŻiW/pralka) było cokolwiek do R. Daszyńskiego...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 mar 2015, 11:16

reserved pisze:Bez sensu jest wg mnie naganianie gocławian do metra... kompletnie nie po drodze. :/
Nie po drodze... gdzie? Do centrum? A czy centrum to wyłącznie ZP CENTRUM i DWC? Niczego innego w (funkcjonalnym) centrum miasta już nie ma?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 mar 2015, 11:26

Ale do centrum typu pl. Konstytucji, pl. Politechniki, pl. Na Rozdrożu czy pl. Unii z Gocławia przez M2 jest nie po drodze jeszcze bardziej...

Z tym, że o ile przy działającej TŁ linię M3 przez Wschodni uważam za idiotyzm, o tyle bez mostu Łazienkowskiego jakieś nagonienie pasażerów z Gocławia do M2 może trochę sensu mieć.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 09 mar 2015, 11:28

MichalJ pisze:Gdyby tak jeszcze z Ochoty (ŻiW/pralka) było cokolwiek do R. Daszyńskiego...
Faktem jest że tu powinni cos zmienić. Zamiast pchać brygady 128 w 20-30 minut korka w alejach lepiej by chyba bylo gdyby toto jechalo teraz do M2.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 09 mar 2015, 11:41

KwZ pisze: Skoro czasy przejazdu dla 105 są niedoszacowane, to skąd pomysł, że na E-5 nie będą? Myślę, że te czasy wypadną bliżej 27 (zmierzone 105) vs 21(rozkład)+2(poprawka), czyli właśnie 4 min różnicy.
Pomysł z tego powodu, iż 105 traci punktualność z powodu przystanków, a nie korków. Jako, że E-5 ma ich zdecydowanie mniej, to może uda się ten rozkładowy czas przejazdu zrealizować. Sprawdzę to niedługo.

Zazwyczaj na Szeligowskiej jest ok +1. Ciepłownia Wola +2, Kasprzaka +3 i do Daszyńskiego ok +3/4, jak jest większy ruch, albo łapiesz czerwoną falę, to do 5/6 minut. Często zdarza się, że na Rondzie Daszyńskiego w szczycie jadą już dwa autobusy na raz.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
ncc2000
Posty: 61
Rejestracja: 19 wrz 2009, 19:01

Post autor: ncc2000 » 09 mar 2015, 11:56

Nie mam nic przeciwko ustawianiu komunikacji miejskiej "pod metro", tak aby autobusy w dzielnicach przez które ono przebiega pełniły sprawnie funkcję dowozową właśnie do szybkiej podziemnej kolejki. Problem w tym, że taki na przykład Gocław nie leży w pobliżu M2 (ok. 6-7 km) a szybszy dojazd do Centrum zdecydowanie lepiej zapewniłyby mu krótsze połączenia bezpośrednie. Kompletnie nie rozumiem tego łączenia na siłę z metrem dzielnic położonych po 10 km od od jego trasy, dla ich mieszkańców to już kolejna przesiadka po drodze (dziś liczba przesiadek w drodze do Śródmieścia z wielu dzielnic prawobrzeżnej Warszawy zwiększa się z 1 do 2). Żadnych zysków czasowych (a przez zakorkowany Wał wręcz straty) i do tego uciążliwe przesiadki. Kompletnie to bez sensu. Niedługo z Gocławia w al. Jerozolimskie trzeba będzie jechać Mostem Północnym. Sprawa druga - 143. Skrócenie do Wiatracznej było na tym forum postulowane od lat i teraz pewnie nie brakuje zachwytów, tymczasem Rembertów który ma 24 tys. mieszkańców (odejmując Wygodę - 4 tys. i Nowy Rembertów - 5 tys.) 15 tys. To nadal więcej niż ok. 8-10 tys. Marysina Wawerskiego. Zobaczmy jak wygląda komunikacja z miastem Marysina a Rembertowa. I nie chodzi tylko o mocne 520. Są i inne kierunki - okolice Szaserów (173), Mokotów (401). Rembertów po skróceniu 143 nie ma nic (bo ogryzek 199, czy kursujące raz na pół godziny 115 to nie jest żadna alternatywa)

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2015, 11:59

person pisze:
reserved pisze:Bez sensu jest wg mnie naganianie gocławian do metra... kompletnie nie po drodze. :/
Nie po drodze... gdzie? Do centrum? A czy centrum to wyłącznie ZP CENTRUM i DWC? Niczego innego w (funkcjonalnym) centrum miasta już nie ma?
Po pierwsze, tak, głównie tak. Chociaż Metro Świętokrzyska chyba też się jeszcze zalicza.
Po drugie, nawet do tego Metra Świętokrzyska to tak jakby z Ochoty na Wolę jechać przez Powiśle. Bez sensu. Naokoło.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 mar 2015, 12:04

Rembertów to akurat ma pociąg.

Awatar użytkownika
ncc2000
Posty: 61
Rejestracja: 19 wrz 2009, 19:01

Post autor: ncc2000 » 09 mar 2015, 12:14

Marysin też ma pociąg i to nawet bliżej osiedli. A nie każdy jedzie w okolice PKiN.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 mar 2015, 12:26

Halo, halo. Przepraszam, że pytam, ale jak 151 zawraca na Stadionie? Tam jest jakieś rondo czy jak? :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 mar 2015, 12:27

Marysin wygrywa dlatego że na Zapłowieczu ma najkrótszą trasę wiec zapewniając podaż Ostrobramskiej przy pomocy linii z Marysina mamy najmniej pustych kilometrów i najszybszą rotację brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 mar 2015, 14:24

BJ pisze:Jednak 151, 502 i 514 sporo ludzi dojeżdżało do Stadionu.
W E-1 też trochę pasażerów jeździ, choć bez szału.
W 151 za przystankiem SASKA, to przeważnie turyści zostawali. Ok. 7-8 jakieś 80% autobusu wysiadało na Saskiej i czekało na cokolwiek do Centrum (co przyjeżdżało nabite do niemożliwości). Nawet 117 wydaje się jeździć pełne poza szczytem :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 mar 2015, 14:30

reserved pisze:
person pisze: Nie po drodze... gdzie? Do centrum? A czy centrum to wyłącznie ZP CENTRUM i DWC? Niczego innego w (funkcjonalnym) centrum miasta już nie ma?
Po pierwsze, tak, głównie tak. Chociaż Metro Świętokrzyska chyba też się jeszcze zalicza.
Po drugie, nawet do tego Metra Świętokrzyska to tak jakby z Ochoty na Wolę jechać przez Powiśle. Bez sensu. Naokoło.
Oba zdania zawarte w tym poście, świadczą o totalnym braku znajomości miasta, w którym żyjesz. Świętokrzyska "wilcza się" do funkcjonalnego centrum? Rondo ONZ się "wlicza"? Uniwersytet się "wlicza"? One się nie tyle od biedy do funkcjonalnego centrum wliczają, co je stanowią! Mało tego, zaryzykowałbym stwierdzenie, że w strefie dojścia z ciągu Świętokrzyskiej i Prostej znajduje się więcej miejsc pracy, niż w strefie dojścia z Jerozolimskich (metro ma naturalnie większą strefę dojścia). Mało tego, M2 wywozi aż na Daszyńskiego, a tam co jest? Biurowce! Myślisz, że nikt z Gocławia nie pracuje w tamtej okolicy? :shock:

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 09 mar 2015, 14:43

MichalJ pisze:Rembertów to akurat ma pociąg.
Owszem S2 co pół godziny.
Poza tym nie wszyscy jadą do Centrum.
Moja córka jadąc do szkoły na Saską Kępę teraz musi się przesiadać już dwukrotnie. O czasie nie wspomnę. Totalna degradacja komunikacji autobusowej dla tej dzielnicy. Likwidacja 408, potem 415, potem 515 teraz skrócenie 143 to jakiś pieprzony żart. I to z powodu M2 ?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2015, 14:47

Ta, co pół godziny.

Kod: Zaznacz cały

DZIEN POWSZEDNI

04:  45  
05:  02   06   36   45  
06:  00r  06   15c  29   36   45   52   58r 
07:  06   15b  22   29   36   45   52g  59r 
08:  06   15   29   36   45  
09:  06   19   36   45  
10:  06   19   36   45  
11:  06   19   36   45  
12:  06   19   36   49  
13:  06   19   36   45  
14:  06   19   36   45  
15:  06   19b  22g  36   45   59r 
16:  06   19b  22   36   45   59r 
17:  06   19b  31   36   45   59s 
18:  06   19   29   36   45   51  
19:  06   15c  36   46  
20:  06   19   36   45  
21:  06   19   36   45  
22:  06z  36z  45  
23:  06z  44z 
00:  15  

BTW, ze wszystkich przystanków w dzielnicy Rembertów można dostać się na Saską Kępę z jedną przesiadką.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ