Kontrola biletów w Kolejach Mazowieckich

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 mar 2015, 21:29

A co ma piernik do wiatraka? KM powinno zależeć, aby pasażer w pociągu posiadał ważny bilet. A obecnie sytuacja jest taka, że kierownik często w ogóle po składzie się nie przejdzie. Kiedyś obsada składała się z kierownika i konduktora, który jednak po składzie się szwendał. Ale było-minęło.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 11 mar 2015, 23:01

A to że nie są to KM-owskie bilety. I czy delikwent będzie miał bilet czy nie to tak firma za niego pieniądze dostanie. Kierownicy to przeważnie na kontrole wychodzą za granicą strefy ew. w strefie żeby trochę kart sobie odbić, w granicach strefy to przeważnie Renoma kosi.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 mar 2015, 23:07

OK, więc tym bardziej: skoro KM mają w dupie pasażerów z biletami ZTM, to czemu pasażerowie postępujący zgodnie z regulaminem są przez Premo uznawani za złodziei? Skoro pasażer nie ma interesu w tym, żeby bilet kasować (bo po co, jak ma możliwość w pełni legalnego niekasowania), a przewoźnik ma to gdzieś, to kto tutaj jest nie w porządku? Pasażer, który nie chce oddawać swojej kasy czy KM, które nawet nie próbują zmusić pasażera do płacenia?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 11 mar 2015, 23:36

Na 10 kontroli konduktorskich w KM max w 2-3 sprawdzaja karty w czytnikach , a w reszcie przypadkow wystarczy nia machnac.

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 mar 2015, 23:45

Loui pisze:I czy delikwent będzie miał bilet czy nie to tak firma za niego pieniądze dostanie.
A to już jest nieprawda. Na takiej samej zasadzie można wysłać na zieloną trawkę kontrolerskie towarzystwo z ZTM-u, bo przecież i tak dotacje od miasta na komunikację ZTM dostanie. Jeżeli delikwent nie ma biletu, to jest to strata dla przewoźnika, jaki by on nie był. Pasażer z nieważnym biletem (bez biletu) w KM rozlicza się z KM, bez względu czyj nieważny bilet ma w ręku, choćby i PKS Wąchock.
I słusznie napisał Szeregowy. Kierpocie doszli do wniosku, że skoro od kanarowania jest Renoma, to oni mają luz.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 mar 2015, 23:50

Szeregowy_Równoległy pisze:Skoro pasażer nie ma interesu w tym, żeby bilet kasować (bo po co, jak ma możliwość w pełni legalnego niekasowania), a przewoźnik ma to gdzieś, to kto tutaj jest nie w porządku?
Ja bym to rozgraniczył tak: Przewoźnik nie jest OK, jeśli nie dba o własny interes - a tym samym zawyża koszty dla uczciwych pasażerów (choćby tych płacących "haracz" w postaci biletu miesięcznego). W przypadku pasażera natomiast przejazd bez biletu - jeśli zawiniony lub zwłaszcza "wycwaniakowany" - to zwykła kradzież.

Mogą być jednak sytuacje, gdzie trudno mówić o winie pasażera, na przykład: wsiadłem kiedyś na Gocławku, pierwszymi drzwiami, mam wysiąść na Wschodniej, kierownika nie ma - mogę tylko czekać - ganiać go nie ma sensu bo to akurat push-pull, więc nawet nie wiem czy jest na górze, czy na dole i możemy się minąć, a nawet jeśli go znajdę w tym czasie upływa kilka minut i muszę już wysiadać.
rhemek pisze:Na 10 kontroli konduktorskich w KM max w 2-3 sprawdzaja karty w czytnikach , a w reszcie przypadkow wystarczy nia machnac.
Oj, mi się nigdy tak nie zdarzyło. Ostatnio gdy trafiałem na "Tłuszcz Express" na R7, kontrola konduktorska była zawsze i każda karta do czytnika.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 mar 2015, 7:26

Paweł D. pisze:
Loui pisze:I czy delikwent będzie miał bilet czy nie to tak firma za niego pieniądze dostanie.
A to już jest nieprawda. Na takiej samej zasadzie można wysłać na zieloną trawkę kontrolerskie towarzystwo z ZTM-u, bo przecież i tak dotacje od miasta na komunikację ZTM dostanie.
Nie do końca tak, bo ZTM jest jednostką miejską i przychody z biletów zasilają budżet miasta, który jest podstawą jego funkcjonowania. Dla KM-ów dochody ZTM-u z biletów są zupełnie obojętne, bo zasilają budżet jednostki obcej i nie wpływają na rozliczenia ZTM-KM.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2015, 9:54

Ok, ale nie jest tak, jak napisał Loui. Pomijając osoby zwolnione z opłat, w pociągu powinno być X+Y=1 pasażerów, gdzie X to osoby posiadające bilet KM a Y bilet ZTM. Każda inna osoba bez biletu jest dla przewoźnika stratą.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 mar 2015, 13:50

Paweł D. pisze:Faktycznie. Szukałem informacji na stronie ZTM, ale nie znalazłem, jest za to (na szczęście) na stronie KM.
Edit: Info faktycznie było w komunikacie pod hasłem zmiany rozkładu SKM i uruchomienia ZS1 od 1.02. Kto nie zdążył przeczytać, to w informacjach taryfowych nie znajdzie.
Pół minuty mi to zajęło :
http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=5774&l=1
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 mar 2015, 14:12

Od dziś obowiązują stare zadady. Pasażer z niaskasowanym biletem może dostać kwita.

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2015, 15:56

rufio198 pisze:Pół minuty mi to zajęło :
http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=5774&l=1
No i fajnie, tylko skąd pasażer ma wiedzieć, że ustalenia taryfowe są schowane w archiwalnych komunikatach? A po drugie, komunikat o którym piszesz, dotyczy stanu od 14 grudnia 2014. Zmiana miała miejsce 1 lutego 2014, a kolejna szykuje się na 15 marca 2015 r. Naprawdę trudno od pasażera wymagać, aby analizował szczegółowo każdy komunikat, czy zmieniło się formatowanie czy zakres obowiązywania.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 mar 2015, 20:17

Informacje o honorowaniu na linii Skierniewickiej są chociażby wygłaszane na Śródmieściu przez megafony

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 mar 2015, 10:16

Paweł D. pisze:
rufio198 pisze:Pół minuty mi to zajęło :
http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=5774&l=1
No i fajnie, tylko skąd pasażer ma wiedzieć, że ustalenia taryfowe są schowane w archiwalnych komunikatach? A po drugie, komunikat o którym piszesz, dotyczy stanu od 14 grudnia 2014. Zmiana miała miejsce 1 lutego 2014, a kolejna szykuje się na 15 marca 2015 r. Naprawdę trudno od pasażera wymagać, aby analizował szczegółowo każdy komunikat, czy zmieniło się formatowanie czy zakres obowiązywania.
A ty chociaż przeczytałeś ten komunikat co go popodlinkowałem? Jak nie to przeczytaj, a jak jednak przeczytałeś, to przeczytaj jeszcze raz. I poszukaj mi daty do kiedy obowiązuje to honorowanie. To jedno, teraz drugie - jeżeli dla Ciebie archiwum są obecne komunikaty ze strony ZTM to napisz do nich skargę. Wystarczy na ich stronie wejść w zakładkę ,, kolej" i tam jest wszystko. Mi wystarczyło pół minuty. Wystarczy chcieć i można znaleźć ten komunikat o honorowaniu
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 mar 2015, 11:03

rufio198 pisze:A ty chociaż przeczytałeś ten komunikat co go popodlinkowałem? Jak nie to przeczytaj, a jak jednak przeczytałeś, to przeczytaj jeszcze raz. I poszukaj mi daty do kiedy obowiązuje to honorowanie. To jedno, teraz drugie - jeżeli dla Ciebie archiwum są obecne komunikaty ze strony ZTM to napisz do nich skargę. Wystarczy na ich stronie wejść w zakładkę ,, kolej" i tam jest wszystko. Mi wystarczyło pół minuty. Wystarczy chcieć i można znaleźć ten komunikat o honorowaniu
Kolego, po pierwsze, to że komunikat nie podaje daty zakończenia obowiązywania, nie daje pasażerowi 100%, że dalej to honorowanie obowiązuje. Tym bardziej, że właśnie pojawił się on już w trzecim wydaniu. W komunikacie jest wspomniane o przewidywanych zmianach od 18.01, co w połączeniu z informacją o kursowaniu 158 do Malinowej może sugerować, że info trąci myszką. Oczywiście dzieje się tak, bo nie podlinkowano aktualnego komunikatu.
Może zamiast szukać w pół minuty postaw się w pozycji osoby nie znającej tematu. Owszem, w tej chwili info o zmianach i honorowaniu biletu wisi na głównej, ale za kilka dni schowa się w archiwaliach. Czy przeciętny pasażer domyśli się, aby zasad honorowania biletów szukać w zakładce rozkłady jazdy? Mam wątpliwości.
Podobnie niezbyt aktualna informacja jest zakładce "Bilet Warszawski IC". Nie jest prawdą, że obowiązuje on w TLK, Express (Ex), Express InterCity (EIC), EuroCity (EC) gdyż wg PKP Intercity wystawia się go przy przejazdach w pociągach Twoich Linii Kolejowych (TLK), InterCity (IC) lub pospiesznych międzynarodowych w komunikacji krajowej do lub z Warszawy. Drobna różnica, ale jednak.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 kwie 2015, 20:19

Sytuacja wygląda tak:
O godz. 14:30 odjeżdża z Modlina "lotniskowiec" KM. Kupuję na stacji bilet do Gdańskiej przyzwyczajony, że na tej trasie jeżdżą przez Gdański (te do Ciechanowa, o lotniskowych wynalazkach nic nie wiem). Wsiadam do lotniskowca w pełnej nieświadomości. Na bilecie godzina ważności, że od 14:41 (wtedy jedzie faktycznie do Gdańskiej). I tu pytanie co by było gdyby:
- kanar sprawdził bilet pomiędzy 14:30 a 14:41?
- kanar sprawdził bilet po 14:41 ale na odcinku wspólnym (przed rozjazdem na W-wę Gdańską i Wschodnią)?
- kanar sprawdził bilet po rozjeździe tuż przed Wschodnią?
Sprawdziłem cenę do, Wschodniej i Gdańskiej jest ta sama.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ