134N PESA Jazz (ten krótki)
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wygląda to moim zdaniem ohydnie, ale pewnie się człowiek przyzwyczai tak jak do świń.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Szczegóły można oczywiście poprawić, ale z produktów PESY w Warszawie jest zdecydowanie najładniejszy.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
No dobrze, przejdźmy do technikaliów:
134N jest dokładnie tej samej długości, co stodwójka, jednak w odróżnieniu od niej jest dwuprzegubowy - coś jak samoróbki PN, które jednak były dwa metry dłuższe. Naprawdę warto robić drugi przegub? Jeden człon stodwójki jest przecież wyraźnie krótszy niż wagon solowy, więc ze skrajnią nie powinno (chyba...) być problemów. Tatry K2 są nawet metr dłuższe, a też jeden przegub im wystarcza.
134N jest dokładnie tej samej długości, co stodwójka, jednak w odróżnieniu od niej jest dwuprzegubowy - coś jak samoróbki PN, które jednak były dwa metry dłuższe. Naprawdę warto robić drugi przegub? Jeden człon stodwójki jest przecież wyraźnie krótszy niż wagon solowy, więc ze skrajnią nie powinno (chyba...) być problemów. Tatry K2 są nawet metr dłuższe, a też jeden przegub im wystarcza.
A jaki jest minimalny dopuszczalny promień łuków dla tych tramwajów? Coś mi się kołacze, że Tatry są mniej zwrotne od Jazzów i nie na wszystkie sieci pasują (chodzi o łuki w zajezdniach). Ponadto im mniejszy maksymalny obrót w jednym przegubie, tym dla konstrukcji lepiej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ale to ma beznadziejnie umieszczony pulpit do cofania. Jakieś półtora metra od tylnej szyby się stoi, więc nie ma szansy widzieć jak się podjeżdża, tylko na wyczucie trzeba.
Jeśli "Nietoperz" ma także czujnik z tyłu, to echolokacja wyczuje za ciebie.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A potem mnie ogólny opierdoli, że sprzęt stoi dwa metry od poprzedniego, więc mniej ich się mieści. A na R-1 ciasno.
We wszystkich pojazdach wyposażonych w pulpit do cofania jest OK, da się ustawić tak, żeby mieć głowę przy tylnej szybie i po prostu widzieć tylny zderzak. W starszych sprzętach pulpit jest pod tylną szybą, w Swingu jest umieszczony tak, że można, pomimo istnienia loży szyderców przy tylnej ścianie, wygodnie cofać. Tutaj ktoś postanowił to spieprzyć i dlatego o tym napisałem.
We wszystkich pojazdach wyposażonych w pulpit do cofania jest OK, da się ustawić tak, żeby mieć głowę przy tylnej szybie i po prostu widzieć tylny zderzak. W starszych sprzętach pulpit jest pod tylną szybą, w Swingu jest umieszczony tak, że można, pomimo istnienia loży szyderców przy tylnej ścianie, wygodnie cofać. Tutaj ktoś postanowił to spieprzyć i dlatego o tym napisałem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A ja nie mam pojęcia, po co na wydzielonej w 90% sieci lewe lusterko...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.