134N PESA Jazz (ten krótki)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 mar 2015, 20:35

Jeszcze takie poglądowe foto ;) Dwaj bracia.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 mar 2015, 20:38

A na członie wiszącym mógłby być patyk?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 mar 2015, 20:41

Wiodący wytwórca może i to wymyślić.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 mar 2015, 22:17

Wygląda to moim zdaniem ohydnie, ale pewnie się człowiek przyzwyczai tak jak do świń.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 mar 2015, 22:35

Przód przypomina mi toruńskie Swingi. :)

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 11 mar 2015, 8:50

Szczegóły można oczywiście poprawić, ale z produktów PESY w Warszawie jest zdecydowanie najładniejszy.

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 11 mar 2015, 11:34

No dobrze, przejdźmy do technikaliów:

134N jest dokładnie tej samej długości, co stodwójka, jednak w odróżnieniu od niej jest dwuprzegubowy - coś jak samoróbki PN, które jednak były dwa metry dłuższe. Naprawdę warto robić drugi przegub? Jeden człon stodwójki jest przecież wyraźnie krótszy niż wagon solowy, więc ze skrajnią nie powinno (chyba...) być problemów. Tatry K2 są nawet metr dłuższe, a też jeden przegub im wystarcza.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 11 mar 2015, 11:58

Ten dwa przeguby wynikaja raczej z tego ze to po prostu wariant dluzszych wersji , a projektowanie i testowanie specjalnego czlonu dla tej byloby chyba duzo drozsze ...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 11 mar 2015, 14:32

A jaki jest minimalny dopuszczalny promień łuków dla tych tramwajów? Coś mi się kołacze, że Tatry są mniej zwrotne od Jazzów i nie na wszystkie sieci pasują (chodzi o łuki w zajezdniach). Ponadto im mniejszy maksymalny obrót w jednym przegubie, tym dla konstrukcji lepiej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 mar 2015, 17:25

Ale to ma beznadziejnie umieszczony pulpit do cofania. Jakieś półtora metra od tylnej szyby się stoi, więc nie ma szansy widzieć jak się podjeżdża, tylko na wyczucie trzeba.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 13 mar 2015, 17:58

Jeśli "Nietoperz" ma także czujnik z tyłu, to echolokacja wyczuje za ciebie. ;P
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 mar 2015, 23:38

A potem mnie ogólny opierdoli, że sprzęt stoi dwa metry od poprzedniego, więc mniej ich się mieści. A na R-1 ciasno.
We wszystkich pojazdach wyposażonych w pulpit do cofania jest OK, da się ustawić tak, żeby mieć głowę przy tylnej szybie i po prostu widzieć tylny zderzak. W starszych sprzętach pulpit jest pod tylną szybą, w Swingu jest umieszczony tak, że można, pomimo istnienia loży szyderców przy tylnej ścianie, wygodnie cofać. Tutaj ktoś postanowił to spieprzyć i dlatego o tym napisałem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Otzi
Posty: 7
Rejestracja: 15 lip 2011, 16:09

Post autor: Otzi » 14 mar 2015, 10:28

W końcu normalne lusterko z lewej strony.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 mar 2015, 11:35

Które zniknie na pierwszym lepszym słupie :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 mar 2015, 14:45

A ja nie mam pojęcia, po co na wydzielonej w 90% sieci lewe lusterko...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ